Lotus

Vores Vintage Bryllup - 7. september 2013 - FÆRDIG :-)

99 posts in this topic

Annonce ♥

Dagene før dagen før

Hele ugen op til brylluppet var ret stressende, da jeg egentlig manglede en del ting, så som at lave bryllupskage, bage cupcakes (100 stk.), overtrække popcakes, folde servietter, printe bordplanen og mange andre ting. Så selvom jeg egentlig var startet på min kandidat om mandagen blev jeg nødt til at blive hjemme og ordne bryllupsting fra onsdag til fredag, for at kunne nå det hele. Min kære H2B var nemlig ikke hjemme til at hjælpe mig, da han skulle på tur på arbejdet med overnatning og til flagdag hele torsdagen. Onsdagen blev da heller ikke mindre stressende af, at vi lige måtte en tur på hospitalet, da Dennis havde udvist tegn på malaria (det viste sig dog heldigvis bare at være en almindelig virus).

Tingene gik heller ikke helt som jeg havde forventet, da bl.a. bryllupskagen og cupcakes’ne drillede – det førte da også til nogle tude-ture, fordi det hele virkede en smule uoverskueligt. :blink:

Billedet er af alle kasserne fyldt med DIY-ting

post-61018-0-04905200-1386494932_thumb.j

Edited by Lotus
0

Dagen før - Fredag. Morgengaver

Fredagen startede med at vi gav hinanden morgengaver. Vi valgte at gøre det om fredagen fordi vi havde en forventning om at vi ville være ret trætte søndag morgen. Jeg fik det smukkeste smykkesæt med en Aqua Marine ædelsten og tre ægte diamanter henover. Min (kommende) mand fik boudoirbillederne, jeg fik taget hos Martin og Louise. Han syntes det var nogle rigtig smukke billeder og blev rigtig glade for dem.

1240485_10153239086830553_145255789_n.jp

Min morgengave

Boudoirbillede til min mand

Efter vi havde givet hinanden morgengaver skulle vi finde blomster til at pynte lokalet. Vi endte med at køre i Bilka og fandt en kæmpe Hortensia til 100 kr. og en hvid blomst, jeg tror der var en Chrysanthemum til 25 kr., her købte vi også lidt af de forskellige ting vi manglede til drinksbaren.

Bagefter skulle jeg skynde mig ud og have ordnet mine negle, alt imens Dennis og den ene forlover hentede jukeboksen. Herefter tog vi hurtig ud i forsamlingshuset og pynte op sammen med min søster, mor og veninde. Der var ikke tid til meget afslapning fra min side, da jeg også skulle overtrække bryllupskagen med marcipan og blonder, som jeg selvfølgelig ikke havde nået i løbet af ugen. Ved syv-tiden var Dennis og forloveren ude og se på location til fotografering og hentede sushi (eller Sussi, som det hedder hjemme hos os). Jeg nåede lige at tage et par billeder af nogle af tingene inden vi vendte næserne hjem ad kl. 23.Jeg havde heldigvis ikke fornemmelsen af at have glemt noget, var bare træt og glædede mig til at komme hjem til mine forældre og sove. At jeg så lå vågen det meste af natten var en anden sag.

725_10153239082460553_905367805_n.jpg

1456125_10153580194665553_683402067_n.jp

Edited by Lotus
1

Annonce ♥

Den store dag - Morgenen

Jeg fik næsten ingen søvn natten om natten, tror det var en blanding af spænding, uvant seng (da jeg sov hos mine forældre) og ”har jeg nu husket det hele”. Jeg lå bare det meste af natten og tænkte over min tale og ellers bare slappede af min (meget trætte) krop. Ved en tre-tiden kom min far listende ud i tilbygningen, hvor jeg sov. Han kunne heller ikke sove og skulle lige se om jeg nu også var kommet hjem til dem. De var allerede gået i seng, da jeg kom, så havde ikke sagt godnat til dem. Han fik da også et mindre chok, da jeg sagde ”hej far” til ham i mørket, vi grinede lidt og han sagde at han bare lige skulle have noget papir og en kuglepind, så han kunne skrive den tale ned, han havde ligget og tænkt på i løbet af de sidste par timer. Jeg blev rigtig glad, da han fortalte det, dels fordi jeg aldrig før har set min far holde tale og fordi jeg slet havde ikke forventet det.

Alt i alt fik jeg sovet en tre timer og vågnede ved 7 tiden, hvor jeg stod op. Min søde mor havde været ved bageren og købt tebirkes (mmhh). Jeg fik lige klemt næsten en hel ned og gjorde mig ellers klar til jeg skulle ind til Dennis Knudsen Team og have sat mit hår.

0

Håropsætning hos Dennis Knudsen

Jeg havde været til prøveopsætning hos Dennis Knudsen, men pga. en fejl, så kunne jeg ikke få den sammen til at sætte mit hår på selve dagen, dog havde de lovet mig, at de nok skulle tale sammen og videregive det, vi havde aftalt til prøveopsætningen.

Jeg mødes med min søster og vi ankommer ind til Dennis Knudsen, får tilbudt noget at drikke og så spørger frisøren mig: ”Nåh hvad skal du så have lavet”. Det første jeg tænkte var: ”Øøøhh.. det skulle du da meget gerne have fået at vide”, men de havde så ikke videregivet noget som helst, så jeg måtte finde et billede af prøveopsætningen frem og ellers forklare, hvad jeg lige kunne huske, hvilket faktisk var lidt svært :shooter: . Håret blev heller ikke 100 % som jeg havde forventet, nok også fordi hun ikke havde set inspirationsbillederne, men kun den hurtige prøveopsætning. Jeg sagde også at jeg skulle have lidt ekstra vipper i den yderste kant af mine øjne, men det havde hun så hørt forkert og gav mig falske vipper over hele øjet, hvilket jeg så bagefter fandt ud af kostede 150 kr. ekstra. :pokey: Frisøren var rigtig sød og giver ikke hende skylden for situationen, både hår og make-up blev rigtig smukt alligevel.

På dagen gjorde oplevelsen ikke så meget, det er jo for pokker ens bryllupsdag, men tror nu alligevel jeg lige skrive til dem og fortæller om min oplevelse. Plus at hun glemte at sætte mit hårsmykke fast med hårnåle, så den faktisk var lige ved at falde af oppe ved alteret – lidt træls, men igen, så betød det intet på dagen. :7himmel:

Lidt billeder af vejen til håret

post-61018-0-49419800-1378922212_thumb.j

0

Annonce ♥

Jubiiii den her beretning har jeg glædet mig til :)

Men hold da op sikke en start på ugen :blink:

Ih hvor spændende! Glæder mig til resten af din beretning :)

Glæder mig til at læse din beretning.. :)

Tusind tak piger, nu er der i hvert fald begyndt på den, der skal nok komme mere de næste par dage, men holder for i aften, da jeg hellere må læse lidt til i morgen :wink:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Wauw - sikke et hår . Og synes det er dårligt de ikke har styr på sådan noget med at videregive information i sådan en (går jeg ud fra) dyr salon, det skal bare fungere skal det.

0

Annonce ♥

Ankomst til kirken

Efter Dennis Knudsen tog vi hjem og jeg prøvede at spise lidt frokost, hvilket overhovedet ikke lykkedes. Jeg prøvede at øve lidt på min tale, men hver eneste gang jeg læste den igennem, begyndte jeg at græde, hvilket jo ikke er helt vildt godt med make-up. Jeg kom i kjolen, fik skoene, strømpebånd og smykker på, og her begynder nerverne at komme. Tiden bliver til at vi skal af sted, vi er i god tid, da der heldigvis ikke var noget trafik (man ved jo aldrig på 7-9-13 datoen). Vi kører over til kirken og på vejen ser jeg to hold gæster, så jeg knækker mig bare forover, så de ikke kan se mig. Vi kommer frem og jeg stiller mig i våbenhuset og nerverne begynder at komme, jeg ryster helt. Kordegnen spørger om jeg er klar og jeg svarer, at det er jeg. Så bliver dørene åbnet.

Imens jeg kører mod kirken begynder folk lige så stille og roligt at møde op i kirken. Dennis og hans to forlovere er der til at byde dem velkommen. Folk sætter sig til rette, da dørerne åbner..

Velsignelsen

Dørene bliver åbnet og mine tre brudepiger går først ind. Herfter kommer min far og jeg ind i Holmens Kirke og den første jeg ser, er ida13c fra Bryllupsklar, det var godt nok et dejligt syn, tak Ida.

Jeg går vitterligt med lynets hast ned mod alteret og kan faktisk ikke rigtig se Dennis, før jeg er halvvejs nede af kirkegulvet. Jeg får smilt til fotografen og alle de skønne gæster inden jeg til sidst når Dennis. Det var bare ren lykke, som gik igennem maven på mig, hold op han så fantastisk ud.
Velsignelsen begynder og vi kommer til første sang, her kan jeg bare høre min ene brudepige (som sidder bag mig) skråle med sin, ikke helt rene sangstemme samtidig med at hun er en lille smule foran alle andre. Det førte til lidt fnis både hos mig, Dennis og de to forlovere. Hun er simpelthen så herlig <3
Provstens tale til os var rigtig flot og med lidt talefejl, men det gjorde den bare helt perfekt og slet ikke kedelig. Han havde både nogle børnecitater (om jeg har sagt til ham, at vi skulle have sådan nogle eller om det er tilfældigt ved jeg ikke) og så havde han fundet det bibelcitat jeg fik, af selv samme provst, til min konfirmation. Den havde jeg for længst har glemt, så dejligt at få det igen: Stol altid på herren, for han er din klippe. Provsten sagde, at citatet nu skulle være vores og ikke kun mit. Han velsigner os og gør tegn til at vi måtte sætte os ned, hvorefter jeg peger på ringede og spørger om ikke vi skal have dem med. Dem havde han lige glemt, men vi får dem på og er nu mand og kone (igen).

Da det hele var forbi går vi glade ned at kirkegulvet og bliver mødt af espaliér, det var helt uventet. Vi blev så positivt overrasket, især fordi vi mødte hinanden i militæret, så det betyder rigtig meget at få lidt militær med indover. At det så var sergenter jeg havde haft, da jeg var værnepligtig, gjorde det bare endnu sjovere.

Edited by Lotus
0

Første gave fra den ene forlover/toastmaster

Udover espaliér blev vi også mødt at synet af en stor flot hvid limousine, da vi kom ud af kirken. Jeg havde egentlig regnet med, at min veninde bare skulle køre os ud til location, hvor vi skulle have taget billeder, men forloveren havde godt nok taget fusen på os og gav os simpelthen en limousinetur i bryllupsgave– fedeste gave nogensinde!

1454813_10153580030395553_1237692335_n.j

Det var faktisk også rigtig dejligt, at få lidt alene-tid efter velsignelsen. Så vi fik champagne i glassene og kørte ellers bare ud til location, som forloveren og Dennis havde fundet dagen forinden. (mest forloveren, da han godt vidste at limousinen ikke kunne dreje ude i skoven, som først planlagt) Det var det bedste sted de havde fundet, der var ingen mennesker og så var der mulighed for en masse forskellige slags billeder.

Lokation billeder

1476441_10153580032210553_1747490430_n.j

1450947_10153580032355553_204153414_n.jp

1472836_10153580034240553_1375121362_n.j

Efter en times tid fotografering gik turen tilbage til forsamlingshuset, hvor folk var klar til at kaste med ris.

Edited by Lotus
0