Louisehundebøll

HJÆLP! HVORDAN PRINTER JEG PÅ SORT PAPIR?

13 indlæg i dette emne

Jeg sidder og er ved at gøre vores save the date klar til afsendelse.. Da det går op for mig man ikke bare lige kan printe på det sorte papir!

Jeg har valgt den nemme løsning og købt 3 x 10 SORTE konvolutter i søstrene grene.. Jeg fandt hurtigt ud af hvordan jeg fik sat printeren op til at printe på konvolutter...

Meeen nu... Jeg vil gerne have printet adresserne i hvid... det kan man jo ikke se :(

Nogen der ved hvad man kan gøre?? Eller kender en anden farve man kan printe med for at det kan ses!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvid bliver af en almindelig printer (uden hvid farvepatron) opfattet som at der ikke skal trykkes noget.

Så når du ikke har en hvid farvepatron kan det ikke lade sig gøre at printe hvid på andet end hvid.

Du kan prøve at printe i en lys pastelfarve eller lignende og se om det virker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror desværre ikke det kommer til at virke optimalt uanset hvad du gør, når der ikke er en hvid farvepatron i din printer, heller ikke selv om du vælger en lys pastel i stedet. Jeg ville enten printe på labels i fine former eller skrive adresser på i hånden med en hvid gelepen. Det skal være en pen hvor blækket lægger sig oven på papiret og ikke trækker ned i, da det ellers forsvinder lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har alle sammen HELT ret - det dur bare ikke!!

Jeg har kastet mig ud i en anden ide...

Jeg vil lave en konvolut selv, i grøn (printe i sort).. Efter dette princip.. http://simsesworld.dk/diy-folded-envelope-foldet-kuvert/

Jeg er dog ikke en haj til computer, (som jeg troede), så jeg har indsat en teksboks i Word og prøvet på at flytte den så den sidder rigtigt når jeg printer...

problemet er bare at når jeg flytter teksboksen, så sætter den sig ikke der hvor jeg slipper den :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det kan være af fler grunde, måske tror word den skal placere inden for en vis ramme, er der margener i dit dokument? ellers kan du måske inde i indstillingerne for tekstboksen ændre justeringen så plejer man at kunne rykke rundt lige så tosset man vil..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror måske det er nemmere at lave i Publisher - det gjorde jeg med vores konvolutter. Jeg lavede en tom skabelon med målene og så var det så nemt at rykke rundt på tekstboksen. Synes nogle gange godt word kan drille lidt ift. margener og sådan noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer