Kjølby

Åbne bryllupsgaver eller ej..?

25 indlæg i dette emne

Hej Zillas.

Åbner i alle jeres bryllupsgaver på dagen??

Det er en stor diskussion her hjemme.

Vi bliver 90 mennesker, og vi vil rigtig gerne bruge tiden på vores gæster, også vente med at åbne gaver, til om søndagen, hvor vi i ro og mag kan åbne og nyde vores gaver! Giver det mening?

Hvad gør i ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er det samme sted lige nu og bliver også 90z og vi har valgt at få 2-3 venner / familie til at åbne, så starter vi op med de første gaver og så tager de over og vi går lidt til og fra :) så syntes vi selv i tilgodeser at tilbringe tid med gæsterne, samtidig med at vi viser dem at vi værdsætter deres gaver og se kan også gå derop og kigge for at strække benene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja den er svær.. Vi havde selv tænkt at vente med gaverne, men nu har vi været til to bryllupper, hvor gaverne først blev pakket op næste dag (af brudeparret alene), og det er altså lidt mærkeligt. Når man giver en gave, vil man jo gerne se folk åbne den og (forhåbentlig;) blive glade plus at man er nysgerrig generelt over hvad de mon får.. Det er ikke helt det samme at få en SMS et par dage efter med "tak for gaven, nu har vi 4 kaffekander";). Så jeg ved ikke hvad vi selv gør. Vi regner dog med de fleste bliver og overnatter, så måske bliver det noget med at åbne fra dem der ikke overnatter og så tage resten til brunch næste dag. Og vi bliver også ca 90.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det giver absolut mening. Mange pakker op henad vejen i "naturlige" pauser og når det af den vej + at de får et slags pusterum men der er jo forskel på at pakke gaver op fra 40-60 gæster og 90. Der vil det være svært at pakke nogle ud og lade andre stå uåbnet. Så hellere vælge et princip og vente.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver max 23, så vi regner ikke med at få et væld af gaver.

Vores program for dagen er vielse kl. 14, forventet ankomst til feststedet kl. 15.30, hvor der bliver serveret bryllupskage. Regner med at fotografen starter med at tage lidt billeder allerede i kirken, når vi skærer kagen for, og derefter de sædvanlige billeder.

Derefter regner jeg med (uden at have drøftet det med H2B), at vi får tid til at åbne gaver inden boblevand omkring kl. 18 og middagen kl. 18.30.

Vil så afgjort åbne gaverne på selve dagen, og da helst selv. Vil bestemt vise vores gæster vores taknemlighed på den måde.

Men kan godt se, at med omkring 90 gæster, kan det blive noget af en opgave.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver i invitationen at vi ikke garanterer at vi når at pakke gaverne op på selve dagen, så vil man meget gerne se os åbne gaven eller lign. kan man enten pakke den ind i cellofan eller aftale det med vores toastmaster, som vil sørger for at netop de gaver som folk har et stort ønske om at vi pakker ud, bliver fundet frem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du tror ikke at det kan give anledning til "ballade". Altså at nogle gaver bliver udvalgt fremfor andre. Naturligvis kan der være nogle objektive hensyn; Meget gamle familiemedlemmer, folk der bor langt væk, gaver der ledsages af indslag o.l. men ellers vil de fleste vel syntes at netop deres gave bør pakkes op fordi der jo ligger tanker bag. Jeg skal ikke kunne sige det. Blot en - ja - tanke. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde knap 50 gæster og så var der også kort. Det tog os en halv time at pakke op - vi gjorde det inden maden, da vi var 45 minutter tidligere på feststedet end forventet. Vi var generelt bare effektive med alt - og brudevalsen blev danset kl 22.30 :-)

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var 41 til vores brylup, og havde valgt at efter vi havde spist hovedret (buffe). Skulle der være "fri leg" og ingen faste pladser mere.

bordene blev rykket rundt, og alt imens blev desserten/kaffe gjort klar. Og vi kunne pakke gaver op.

Vi var rigtige glade for denne løsning, for det blev dejligt uformelt som vi ønskede :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var vidst ca. 50 til festen og omkring 70 til reception.

Vi valgte at åbne gaver efterfølgende, hvor vi sad herhjemme for os selv med et glas vin og nød det hele i fred. Vi havde ikke lyst til at bruge vores sparsomme tid på dagen, til at pakke gaver op, det er jo ikke pga. gaverne vi havde inviteret til fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi åbnede gaver til receptionen for ikke at afbryde festen..Men vi var kun 40. Men til gengæld fik vi gaver fra 45 forskellige personer og flere havde købt mere en 1 gave. Det tog sin tid..Men jeg ville gerne takke mine gæster på selve dagen...Skal I holde reception?

Redigeret af ceto2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde reception og har planer om at åbne gaverne der. Vi vil rigtig gerne åbne alle gaver mens gæsterne er der. Jeg synes selv det er rart at et brudepar åbner den gave man har udvalgt mens man er tilstede. Men kan dette ikke lade sig gøre, synes jeg det er bedre at vente til dagen efter, end at lade andre åbne. Det virker helt forkert i min verden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne ikke nå det på dagen... Eller jo, - hvis vi virkelig ville, kunne vi godt have proppet det ind, men så ville vi ikke have haft ét minut til at nyde vores reception og snakke med gæsterne der. Og det ville vi helt sikkert fortryde efterfølgende.

Vi endte med at pakke op (alene) søndag eftermiddag. Det var super hyggeligt, men jeg kan da godt mærke et lille stik af dårlig samvitttihed i forhold til gæsterne, som vi jo endnu ikke har sagt tak til. Vores billeder fra fotografen er lige på trapperne, men vi kan jo ikke lave takkekort før billederne er klar.

Så jeg glææææder mig til at få bestilt takkekort og sendt dem afsted, - det bliver nok en gang i næste uge. Dvs. 3 1/2 uge efter brylluppet...Lige på grænsen til at være acceptabelt (IMO), men sådan må det være...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du tror ikke at det kan give anledning til "ballade". Altså at nogle gaver bliver udvalgt fremfor andre. Naturligvis kan der være nogle objektive hensyn; Meget gamle familiemedlemmer, folk der bor langt væk, gaver der ledsages af indslag o.l. men ellers vil de fleste vel syntes at netop deres gave bør pakkes op fordi der jo ligger tanker bag. Jeg skal ikke kunne sige det. Blot en - ja - tanke. :lol:

Med tanke på H2B´s familie, så har du egentlig en ret god pointe... Ballade er næsten selvskrevet under alle omstændigheder, så vi skulle måske overveje om ikke bare cellofan er vejen frem :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den pointe var så ikke møntet på H2B's familie som jeg/vi jo ikke kender men mere generelt. Men det lyder da ikke videre fortrøstningsfuldt. :wink:

hehe nej det ved jeg godt :) Kom bare selv lige til at tænke på det :)

haha satser på de kan holde sig i skindet hvis de dukker op, ellers kan musikken vel altid overdøve dem ;)

Nå tilbage til emnet... cellofan må være vejen frem :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå ja - Der er vist noget der. :lol: Det lyder slemt men jeg mindes godt nok aldrig at have oplevet decideret "familieballade" ved et bryllup men der kan jo ske mange ting i kulisserne som man ikke ser. Indrømmet. eg har heller aldrig rigtig bemærket om folks gaver har været pakket ind i cellofan eller ej men ved da herinde fra at der er flere som opfordrer deres gæster til at gøre det. I lørdags måtte jeg stikke til toastmasteren og få ham til at få brudeparret væk fra gavebordet for der var klokken gået hen og blevet 23.30 og der manglede lige et par indslag inden personalet kunne flytte det ene bord så der blev plads til brudevals.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var små 60 personer til vores bryllup. Jeg gjorde det, at jeg under middagen gik ud en 3-4 gange á 5 minutter og åbnede gaver.

Så fik damerne også mulighed for at lave kysserunde på min mand i den tid :)

Det passede meget godt tidsmæssigt alle gaver blev åbnet og de gæster der ville, kunne jo så lige smutte ind og se gaverne efter middagen.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver ca. 120 til reception og 75 til middag og fest - vi har valgt at pakke gaver op om søndagen i ro og mag. Der er så mange meninger om hvad man kan, bør og skal, så I skal virkelig gøre, hvad I selv har lyst til! Vi synes, det bliver for upersonligt at stå og skynde sig med at pakke gaver op - både for os selv og gæsterne. Vi kunne så heller aldrig drømme om at lade andre pakke vores gaver op, den idé bryder vi os slet ikke om. Men som sagt, andre har det rigtig fint med den løsning, og jeg synes man skal gøre, som man selv har lyst. :) Vi vil naturligvis gøre vores gæster opmærksom på, at vi vælger at pakke gaverne op om søndagen, og er der nogen som meget gerne vil have det til brylluppet, så pakker vi selvfølgelig bare deres gave op den dag. Forestiller mig nu ikke, at det bliver et problem. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi åbnede ikke gaver til vores bryllup.

Det var der nogle gæster der var lidt kede af, og det kan jeg sådan set godt forstå - en del af det at give gaver, er også at se reaktionen når de åbnes.

Men vi valgte det simpelthen fra, fordi vi hellere ville bruge tiden med vores gæster og fordi vi var af den overbevisning af vi alligevel ikke ville kunne nå at nyde gaverne og lade det synke ind, hvad vi havde fået fra hvem.

Vi valgte derimod at åbne gaver dagen efter, sammen med den nærmeste familie. Den løsning var vi rigtig glade for, for det kan være lidt af et antiklimaks at opleve at nu er bryllupsfesten overstået, og det eneste der er tilbage er det praktiske med oprydning og udformning af takkekort.

Vi skulle nemlig heller ikke på bryllupsrejse - så ved at åbne gaver dagen efter, havde vi noget at se frem til og hygge os med i dagene efter brylluppet.

Det er klart en smagssag hvad man gør - man kan sagtens åbne gaver på selve dagen, men man kan også skubbe det - det hele afhænger af, hvad man som brudepar har mest lyst til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har overvejet "cellofan-metoden" - men så er det at min indre prinsesse demonstrerer lidt, for det er jo lækkert at pakke gaver op!

Så her bliver det enten det eller også sætter vi tid af til det mellem hovedret og dessert?

Jeg var til bryllup for nylig og selvom jeg virkelig godt forstod brudeparrets valg i ikke at pakke haverne op til festen, men vente til søndag, så synes jeg faktisk det var liiiidt kedeligt at have fin pakke og kort med og ikke se om de var glade for det/fik flere af samme slags mv. Deres valg, men som gæst lidt kedeligt - det er jo det man som gæst kan bidrage med (jeg var ikke en af de nærmeste og holdt derfor ikke tale ellign.)

Men fra mit eget synspunkt kan jeg godt se det hyggelige i at pakke ud sammen dagen efter i ro og mag? -sikke alle de overvejelser der følger med sådan et bryllup ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil helt sikkert prioritere at pakke gaver op under receptionen, der bliver meget uformel og med god tid.

Synes det er fair at pakke ud og takke personligt overfor de mennesker der deltager i vores bryllup og måske har brugt lang tid på at finde en passende gave til os.

Heldigvis er nogle gaver jo pakket ind i cellofan, så man allerede kan se hvad det er!

Zillahilsner

Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer