sreneee

På kompromis med disney brylluppet ... Lokaler&Location

22 indlæg i dette emne

Hej alle kommende brude!

For lidt under to måneder siden blev jeg en meget lykkelig kvinde - min kæreste friede nemlig til mig. Og ligesom alle jer, skal jeg til at planlægge, nok den mest specielle fest, der findes i en kvindes liv. Fantastisk at der findes sådan et forum som dette her - Og Tillykke til alle jer der måtte læse det her!!! :loveshower:

Sagen er den, at jeg er en ung brud. En 20 årig og meget fattig brud for at være helt præcis.(Eller vi er. Min kæreste er 22)
Jeg har forgæves forsøgt at finde et pænt selskabslokale/forsamlinghus... men der er ingen der rigtigt lever op til standarderne :blink:
Jeg er opmærksom på, at når man vælger at gifte sig i en alder af 20 og ikke er født med en guldske i munden, ja så må man gå på kompromis med det disney bryllup man har brugt årevis på at strikke sammen i sine drømmende stunder. Men igen det er jo ikke så mange gange man skal giftes..;)
Det jeg dog godt kunne tænke mig, var et forsamlingshus/selskabslokale der var stort, lyst og som ikke lignede et bondeskur ude i ødemarken :cowsleep: . Det skulle gerne kunne rumme omkring 80 mennesker og max. have en leje på 10.000.

Er der nogen der kender til sådan et sted ? Og hvis der er borde og stole inkluderet, ja så er det jo endnu mere fantastisk ! :lol:
Og hvis har andre lækre sparetips/ideer, så hold jer endelig ikke tilbage.

På forhånd tusind tak !

Venlig Hilsen Sascha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det prisleje du snakker om er prisen på det halve af mit prinsesse bryllup og jeg får da et vinter eventyr med hvid kjole , fotograf , kok der kommer og laver maden, så alt kan lade sig gøre og stort tillykke med det kommende bryllup, der er masser af inspiration på disse sider

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med frieriet :) Jeg blev selv gift som 20 årig - på rådhuset, fordi jeg ikke havde råd.. nu holder vi istedet bryllup på vores 10 års bryllupsdag, hvor pengene er noget større - selvom vi stadig skal være opmærksomme :)

Jeg siger ikke at du skal gøre det samme, men vil bare lige fortælle at der findes en vej, som du sikkert ikke lige havde overvejet :)

Held og lykke hvad end du vælger :)


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det prisleje du snakker om er prisen på det halve af mit prinsesse bryllup og jeg får da et vinter eventyr med hvid kjole , fotograf , kok der kommer og laver maden, så alt kan lade sig gøre og stort tillykke med det kommende bryllup, der er masser af inspiration på disse sider

hehe jeg undre mig også lige overat det er svært at finde lokaler til den pris :) Det er en vanvittig pris (men hey jeg er også jyde :shooter: )

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prismæssigt er der jo også milevid forskel. København og omegn vælter sig ikke ligefrem i billige og pæne forsamlingshuse men længere nede på Sjælland, på Fyn og i Jylland kan man dårligt nok køre igennem en lille by uden at der er et forsamlingshus. Problemet er så at flere og flere af dem er begyndt at lave egne catering løsninger og det mindsker selvfølgelig udbuddet lidt når man godt bare vil leje lokalerne. Vedr. det med standarderne så oplever man mange steder at forsamlingshusene er blevet undergivet en modernisering og at mange fremstår lyse og moderne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, nej disneyland er det ikke. Det jeg mente med disneybryllup var nu mere den der lille pige/teenage drøm ;) VI bor i Lyngby. Men jeg skal da tage et ekstra kig på forsamlingshusene så :) Nogle der kan anbefales i særdeleshed ? :)
@Vinterbryllup/Blomst (?) Hvor dejligt for dig !! Hvor skal du giftes henne ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, nej disneyland er det ikke. Det jeg mente med disneybryllup var nu mere den der lille pige/teenage drøm ;) VI bor i Lyngby. Men jeg skal da tage et ekstra kig på forsamlingshusene så :) Nogle der kan anbefales i særdeleshed ? :)

@Vinterbryllup/Blomst (?) Hvor dejligt for dig !! Hvor skal du giftes henne ?

Vi holdte vores på Kulsviergården i Hillerød, og prisen er absolut SU venlig.

Vi betalte 32.500 for mad, drikke, pynt, personale, bryllupskage, rengøring osv osv osv - for knap 50 mennesker.

Det er vist noget nær det billigste man kan finde i Nordsjælland og København, hvor man ikke selv skal løfte en finger på dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, nej disneyland er det ikke. Det jeg mente med disneybryllup var nu mere den der lille pige/teenage drøm ;) VI bor i Lyngby. Men jeg skal da tage et ekstra kig på forsamlingshusene så :) Nogle der kan anbefales i særdeleshed ? :)

@Vinterbryllup/Blomst (?) Hvor dejligt for dig !! Hvor skal du giftes henne ?

Vi holdte vores på Kulsviergården i Hillerød, og prisen er absolut SU venlig.

Vi betalte 32.500 for mad, drikke, pynt, personale, bryllupskage, rengøring osv osv osv - for knap 50 mennesker.

Det er vist noget nær det billigste man kan finde i Nordsjælland og København, hvor man ikke selv skal løfte en finger på dagen :)

Nu var jeg lige inde og tjekke Kulsviergården, og det kan kun betale sig at benytte dem, hvis man benytter sig af at de skal lave maden, dække op osv. hvor må så ikke skal betale for leje af lokale, for vil man kun leje lokalerne og selv stå for resten er der et horribelt depositum på 15.000 for det mellemste lokale og hele 30.000 kr for det store lokale på trods af at lejen egentlig er ok på hhv CA. 5.000 og CA. 8.000 inklusive leje af borde, stole og service.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, nej disneyland er det ikke. Det jeg mente med disneybryllup var nu mere den der lille pige/teenage drøm ;) VI bor i Lyngby. Men jeg skal da tage et ekstra kig på forsamlingshusene så :) Nogle der kan anbefales i særdeleshed ? :)

@Vinterbryllup/Blomst (?) Hvor dejligt for dig !! Hvor skal du giftes henne ?

Vi holdte vores på Kulsviergården i Hillerød, og prisen er absolut SU venlig.

Vi betalte 32.500 for mad, drikke, pynt, personale, bryllupskage, rengøring osv osv osv - for knap 50 mennesker.

Det er vist noget nær det billigste man kan finde i Nordsjælland og København, hvor man ikke selv skal løfte en finger på dagen :)

Nu var jeg lige inde og tjekke Kulsviergården, og det kan kun betale sig at benytte dem, hvis man benytter sig af at de skal lave maden, dække op osv. hvor må så ikke skal betale for leje af lokale, for vil man kun leje lokalerne og selv stå for resten er der et horribelt depositum på 15.000 for det mellemste lokale og hele 30.000 kr for det store lokale på trods af at lejen egentlig er ok på hhv CA. 5.000 og CA. 8.000 inklusive leje af borde, stole og service.

Nårh ja, det er selvfølgelig rigtig nok. Vi var selv ligeglade om vi skulle lave noget selv, eller få andre til det, så vi fik bare nogle til det fordi det var billigst. Hvis man vil gøre det selv, så er depositum højt her :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

Det tænkte jeg også først, at der måske var det nul for meget, men det virker sært at de skulle lave den samme fejl to gange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

Det tænkte jeg også først, at der måske var det nul for meget, men det virker sært at de skulle lave den samme fejl to gange.

Nej den er god nok :-) jeg tror helt ærligt at det er for at undgå ungdomsfester der løber af sporet og smadre det hele. På den her måde undgår de det, da dem der har råd til det, er voksne mennesker.

Der er 2 sale, et mødelokale, kontorer osv. De har arrangementer flere gange om ugen, og forpagterne har en passion for det. Derfor værner de om deres sted :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

Det tænkte jeg også først, at der måske var det nul for meget, men det virker sært at de skulle lave den samme fejl to gange.

Nej den er god nok :-) jeg tror helt ærligt at det er for at undgå ungdomsfester der løber af sporet og smadre det hele. På den her måde undgår de det, da dem der har råd til det, er voksne mennesker.

Der er 2 sale, et mødelokale, kontorer osv. De har arrangementer flere gange om ugen, og forpagterne har en passion for det. Derfor værner de om deres sted :-)

Det er også fint nok at de værner om stedet, men det er første gang jeg oplever et depositum der for det første er højere end selve lejen, og for det andet er så meget højere end lejen. Jeg ville slet ikke turde binde an på det, i ren og skær frygt for ikke at få depositummet igen. Jeg har været ude for flere steder hvor man nærmest er nødt til at tage billeder af hver en lille plet, ridse, skade whatever man kan finde, fordi udlejerne ellers vil påstå man har skadet noget man måske ikke har skadet, og det er umuligt at bevise.. Det ville jeg ikke turde risikere med et depositum af den størrelse! Men nok om det - man kommer vel uden om depositummet hvis de står for alting, for bestiller man mad osv. hos dem står der man ikke skal betale leje af salen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

Det tænkte jeg også først, at der måske var det nul for meget, men det virker sært at de skulle lave den samme fejl to gange.
Nej den er god nok :-) jeg tror helt ærligt at det er for at undgå ungdomsfester der løber af sporet og smadre det hele. På den her måde undgår de det, da dem der har råd til det, er voksne mennesker.

Der er 2 sale, et mødelokale, kontorer osv. De har arrangementer flere gange om ugen, og forpagterne har en passion for det. Derfor værner de om deres sted :-)

Det er også fint nok at de værner om stedet, men det er første gang jeg oplever et depositum der for det første er højere end selve lejen, og for det andet er så meget højere end lejen. Jeg ville slet ikke turde binde an på det, i ren og skær frygt for ikke at få depositummet igen. Jeg har været ude for flere steder hvor man nærmest er nødt til at tage billeder af hver en lille plet, ridse, skade whatever man kan finde, fordi udlejerne ellers vil påstå man har skadet noget man måske ikke har skadet, og det er umuligt at bevise.. Det ville jeg ikke turde risikere med et depositum af den størrelse! Men nok om det - man kommer vel uden om depositummet hvis de står for alting, for bestiller man mad osv. hos dem står der man ikke skal betale leje af salen?
Jeg er helt enig! Dengang for halvandet år siden, hvor vi ledte efter steder, stod der ikke menu forslag og priser derinde. Vi var derfor tæt på ikke at ringe, fordi vi regnede med at det var dyrt hvis de skulle stå for det.

Man skal ikke betale depositum eller noget som helst, hvis de står for det. Man får en regning 1 uge efter, og det er det. :-)

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo ikke rigtigt hvis de skulle tage et depositum som er højere end den faktiske leje. Mon ikke det bare er en fejl. Både Herstedvester og Herstedøster forsamlingshuse er glimrende festlokaler til et bryllup men slotsagtige/herregårdsagtige er de jo ikke. Prøv at kigge på Grønnesegård Gods, godt nok i Hundested eller måske I kan finde mere inspiration her.

Det tænkte jeg også først, at der måske var det nul for meget, men det virker sært at de skulle lave den samme fejl to gange.
Nej den er god nok :-) jeg tror helt ærligt at det er for at undgå ungdomsfester der løber af sporet og smadre det hele. På den her måde undgår de det, da dem der har råd til det, er voksne mennesker.

Der er 2 sale, et mødelokale, kontorer osv. De har arrangementer flere gange om ugen, og forpagterne har en passion for det. Derfor værner de om deres sted :-)

Det er også fint nok at de værner om stedet, men det er første gang jeg oplever et depositum der for det første er højere end selve lejen, og for det andet er så meget højere end lejen. Jeg ville slet ikke turde binde an på det, i ren og skær frygt for ikke at få depositummet igen. Jeg har været ude for flere steder hvor man nærmest er nødt til at tage billeder af hver en lille plet, ridse, skade whatever man kan finde, fordi udlejerne ellers vil påstå man har skadet noget man måske ikke har skadet, og det er umuligt at bevise.. Det ville jeg ikke turde risikere med et depositum af den størrelse! Men nok om det - man kommer vel uden om depositummet hvis de står for alting, for bestiller man mad osv. hos dem står der man ikke skal betale leje af salen?
Jeg er helt enig! Dengang for halvandet år siden, hvor vi ledte efter steder, stod der ikke menu forslag og priser derinde. Vi var derfor tæt på ikke at ringe, fordi vi regnede med at det var dyrt hvis de skulle stå for det.

Man skal ikke betale depositum eller noget som helst, hvis de står for det. Man får en regning 1 uge efter, og det er det. :-)

Fint nok :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer