Oxytocin

Bryllupskage: Limemousse og ?

16 indlæg i dette emne

Jeg vil enten bestille eller prøve at lave en kage med nøddebunde og limemousse - men jeg synes der "mangler noget".

Havde det været sommer, tror jeg at jeg havde valgt et lag med friske jordbær.. Men hvad synes I man kan putte i, når det nu er til februar vi skal giftes?? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odense marcipan har en bryllupskage med lime mousse , nøddebunde og hvid og mørk chokolade ganache.

Den kan jeg godt anbefale =)

Det er selvfølgelig bryllupskager som din lokale bageri laver hvis de har været på kursus hos Odense marcipan =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordbær har det jo rigtig godt sammen med lime :) Vi havde en hvid chokolade creme/mousse med jordbærstykker i :smiley-eatdrink026: . Derudover var der også en nødebund og den anden mousse var rabarber som jo også er frisk og syrlig ligesom lime. :metteholm

Uden at være sikker tror jeg godt du kan overtrække med hvid chokolade hvis du laver en flydende ganache som du hælder ud over ligesom når man laver sache-torte . Forskellige steder på nettet har jeg fundet hvilket fløde-chokolade forhold man skal bruge til forskellige typer chokolader. Bare en ide :) Så kunne du evt. dekorere med andet hvid chokolade...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig frem til at hvid choko ganache skal være 1:3 til overtræk. Men jeg har ALDRIG prøvet sådan noget før - så må hellere øve mig (sorry, kæreste :tunge::lol: )!

Som jeg skrev længere oppe, så er FROSNE jordbær ikke særligt spændende - og de friske er altså også nederen i FEBRUAR!

Nøddebundene er jo søde! Så hvis der er limemousse OG hvid choko ganache inden i også - så "tør" jeg altså godt forsøge mig med hindbær. Jeg er ikke så vild med når det er kvalmt sødt i forvejen :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor har du læst det henne? Jeg har forgæves søgt efter forholdet ved hvid chokoladeganache nemlig :) Er det 1 del chokolade til 3 dele fløde eller?

Jeg har i øvrigt engang lavet en kage med lyse bunde, limecreme (ikke mousse) og jordbærmousse. Superlækker kombination. Hvad hindbærrene angår, kan du alternativt købe nogle friske danske hindbær og selv skylle og fryse ned. Så bliver det ikke lige så smattet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en "saftmager" lige i nærheden af hvor vi bor, der sælger de lækreste ting og jeg har faktisk en solbærSIRUP stående, som jeg vil prøve med til test-kagen!

Jeg har ingen ANELSE om hvordan man laver kager - så det er et vildt sats at lave det selv.. :o:wink: Men jeg glæder mig til at forsøge :cheerleader3:

Og tak for tippet, Rikke - kan bruge ALLE dem I deler ud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen bare tænk på det som om du laver en fromage. Principperne er meget de samme.

Lyder fedt at have en saftmager i nærheden. Kan kun blive ekstra godt så =) elsker når man ved hvor sine råvarer kommer fra =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer