AS2014

Vintage barn wedding -30.08.14- Sidste omgang billede-spam

1,271 posts in this topic

Nu skal jeg heller ikke gøre mig klog på udsmykning m.v. men det særlige ved Laden er jo netop at den er rustik og dermed i en stil som mange efterlyser. Lejer man et nedslidt forsamlingshus eller nogle lokaler som bærer præg af "70'er farver" o.l. er der et klart behov for udsmykning. Det er der jo ikke på samme måde her men det er blot min mening og selvfølgelig vil man gerne sætte sit eget præg på det.

Noget andet er at vi af og til er ude for feststeder m.v. hvor man først kan komme til på det og det tidspunkt. Som regel er det tidspunkt sat ud fra at de skal være 100% sikre på at lokalerne så også er klar og rengjorte. I virkelighedens verden kan man tit komme til før men en time eller to hjælper jer nok ikke meget.

Hvis vi ser bort fra lyskæder og tyl i loftet men holder det mere på "gulv-niveau" hvad så med at uddelegere nogle opgaver til gæsterne eller i hvert fald nogle af dem så de har lidt de kan "hygge sig med" efter ankomst.

0

Annonce ♥

Den lade er bare så flot! Men hvor ville jeg føle mig presset, når I først kan komme til fra kl. 14. Stort tillykke med din mand, hvor er det dejligt, at han bliver tæt på dig.

Hvordan gik kjoleprøvningen?

0

Den lade er bare så flot! Men hvor ville jeg føle mig presset, når I først kan komme til fra kl. 14. Stort tillykke med din mand, hvor er det dejligt, at han bliver tæt på dig.

Tak! Det er så dejligt vi kan blive boende sammen det næste år :7himmel: En fra hans hold har barn nr. 2 på vej og trak nr. 298!!! Så han bliver nok ikke på Sjælland, der bliver ikke taget hensyn til noget. :huh:

Og ja, kjoleprøvning! Har jo desværre ingen billeder at vise, da jeg var i Bridefashion - og det var jo der du købte din (meget smukke btw) kjole ik? :)

Det var rigtig sjovt at komme ud og prøve kjoler og det betød RIGTIG meget for mig, at min mor var med! Dog kom vi ikke så godt ud af det med vores ekspedient. Hun sagde hun normalt var skrædder på Frederiksberg, så hun plejer vist ikke at ekspedere i Bridefashion. Jeg lagde ikke mærke til så meget under kjoleprøvningen, da jeg var helt oppe at flyve over hvor spændende det var. Men lagde godt mærke til min mor og to veninder var meget stille, og at hver gang de kommenterede noget, var ekspedienten hurtig til at sige "Ja men så er det jo godt, det ikke er dem, der skal have kjolen på". Men havde jo altså taget dem med for en grund! Hun snakkede så meget om, hvordan mødrene plejede at dominere det hele, at min mor bare holdt mund :( Så de sagde bagefter, at de ikke havde følt sig særlig godt tilpas. Og da jeg alligevel var mest vild med en kjole, der ikke var på udsalg, sagde jeg, at jeg ville tænke over det. - Hvorefter ekspedienten går ind i butikken igen (vi stod udenfor ved spejlet) og rullede med øjnene og sagde til de andre "nu vil de ud og "drikke kaffe" for at tænke over det"... (Hun havde ikke opdaget min mor stod der).

Anyway, de havde mange smukke kjoler, desværre ikke det jeg ledte efter på udsalg, og vi havde alligevel en dejlig dag, og tror rent faktisk også min mor nød at være med :)

0

Ej undskyld mig men hvad fanden er det for en opførsel! Sådan nogle mennesker burde bare overhovedet ikke være i et service fag og da slet ikke i en brudebutik!! Godt at din mor nød det og at du fik prøvet nogle lækre kjoler selvom KJOLEN ikke lige var der :)

0

Annonce ♥

Loppefund og DIY

Har sommeren igennem gennemsøgt loppemarkeder for gamle bøger, gamle guld rammer, krystalvaser, kagefade mm. Ikke helt nemt, når man bor i Kbh og alle vil have mega mange penge for deres ting. (Hvad sker der for at selv oldgamle bøger, som ingen gider at læse, pludselig er i høj kurs???).

Nå men her er et par billeder af mine loppefund :shopping: (Har prøvet Vordingborg, Kalundborg mm af med lidt større held :wink: )

Tanken er, at alle bordene skal være dekoreret forskelligt, men med samme "grundsten". Dvs. en bunke gamle bøger i midten, som jeg laver figurer ud af, eller udhuler, så der kan være blomster i, gamle guldrammer med bordnumre i og krystal vaser i forskellige størrelser med et par blomster i. Tanken er, at blomster forhåbentlig ikke bliver en alt for dyr post så. Kagefadene skal jeg bruge til kagebuffet (vi dropper nok bryllupskage i klassisk forstand, da sådan en også er mega dyr) og flaskerne skal selvfølgelig stå i baren eller bruges til cognac og lign. til kaffen :)

Har også vedhæftet billeder af, hvad jeg har lavet ud af bøger indtil videre. Borgen er lidt for sjovt, tænker jeg i stedet skal prøve at lave figurer af noget der repræsenterer os. Men det må selvfølgelig godt være lidt eventyragtigt også :lol: Figurerne lavet af bogsider skal stå på en opslået bog, så det ser ud som om, de kommer ud af bogen... Og der hvor jeg har foldet siderne, står der A "hjerte" S.

post-65394-0-11513200-1380742175_thumb.j

post-65394-0-71052000-1380742218_thumb.j

post-65394-0-39488900-1380742236_thumb.j

post-65394-0-60571300-1380742512_thumb.j

post-65394-0-88766800-1380742918_thumb.j

0

Tak! Det er så dejligt vi kan blive boende sammen det næste år :7himmel: En fra hans hold har barn nr. 2 på vej og trak nr. 298!!! Så han bliver nok ikke på Sjælland, der bliver ikke taget hensyn til noget. :huh:

Og ja, kjoleprøvning! Har jo desværre ingen billeder at vise, da jeg var i Bridefashion - og det var jo der du købte din (meget smukke btw) kjole ik? :)

Det var rigtig sjovt at komme ud og prøve kjoler og det betød RIGTIG meget for mig, at min mor var med! Dog kom vi ikke så godt ud af det med vores ekspedient. Hun sagde hun normalt var skrædder på Frederiksberg, så hun plejer vist ikke at ekspedere i Bridefashion. Jeg lagde ikke mærke til så meget under kjoleprøvningen, da jeg var helt oppe at flyve over hvor spændende det var. Men lagde godt mærke til min mor og to veninder var meget stille, og at hver gang de kommenterede noget, var ekspedienten hurtig til at sige "Ja men så er det jo godt, det ikke er dem, der skal have kjolen på". Men havde jo altså taget dem med for en grund! Hun snakkede så meget om, hvordan mødrene plejede at dominere det hele, at min mor bare holdt mund :( Så de sagde bagefter, at de ikke havde følt sig særlig godt tilpas. Og da jeg alligevel var mest vild med en kjole, der ikke var på udsalg, sagde jeg, at jeg ville tænke over det. - Hvorefter ekspedienten går ind i butikken igen (vi stod udenfor ved spejlet) og rullede med øjnene og sagde til de andre "nu vil de ud og "drikke kaffe" for at tænke over det"... (Hun havde ikke opdaget min mor stod der).

Anyway, de havde mange smukke kjoler, desværre ikke det jeg ledte efter på udsalg, og vi havde alligevel en dejlig dag, og tror rent faktisk også min mor nød at være med :)

Hvilken ekspedient havde I? Lyder så meget, som hende vi havde. Min skrev en klage til butikken, da hun var ked af det på mine vegne over oplevelsen. De svarede hurtigt tilbage og har nu spurgt, om ikke vi vil komme derud igen, naturligvis med en anden ekspedient. Og gerne på en dag, hvor hende jeg havde, har fri.

Det takker vi pænt ja til, for nok er min kjole smuk. Men jeg er bare ikke forelsket nok. Og vil så gerne have en god oplevelse.

0

Ej undskyld mig men hvad fanden er det for en opførsel! Sådan nogle mennesker burde bare overhovedet ikke være i et service fag og da slet ikke i en brudebutik!! Godt at din mor nød det og at du fik prøvet nogle lækre kjoler selvom KJOLEN ikke lige var der :)

Hvilken ekspedient havde I? Lyder så meget, som hende vi havde. Min skrev en klage til butikken, da hun var ked af det på mine vegne over oplevelsen. De svarede hurtigt tilbage og har nu spurgt, om ikke vi vil komme derud igen, naturligvis med en anden ekspedient. Og gerne på en dag, hvor hende jeg havde, har fri.

Det takker vi pænt ja til, for nok er min kjole smuk. Men jeg er bare ikke forelsket nok. Og vil så gerne have en god oplevelse.

Skrev din veninde en klage? Øv, troede du var glad for din kjole, det er jeg ked af at høre :( Men du må så godt bytte den? Kan ikke huske hvad hun hed, men det lød som sagt på hende, som om hun ikke normalt arbejder i Bridefashion. Hun er skrædder på Frederiksberg.

Og ja, forstår heller ikke helt hun er i et service fag! Ud over alt ovenstående begyndte hun også at rakke andre specifikke skræddere ned (vi tabte underkæben, da hun sagde det kostede 2500kr at få lagt en kjole med blondekant op - kan godt være det reelt er prisen, men det havde vi godt nok ikke forestillet os - som svar begyndte hun så at tale om de skræddere hun godt vidste gjorde det billigere, men hvor dårligt et stykke arbejde det var.).

Og noget helt andet er - det spejl de havde stående uden for butikken var godt nok et "tryllespejl". Man så jo mega tynd ud i det. Mine veninder stillede sig op foran spejlet bagefter og bekræftede at de altså også synes, de så mega meget tyndere ud i det. Og en sidste ting - ekspedienten kunne ikke "huske" hvilket mærke nogen af kjolerne var, så det måtte jeg ikke få oplyst.. Vi snakkede om det bagefter over kaffen, hvor jeg sagde, at det sikkert var fordi, de ikke ville have man googlede sig frem til modellerne og spurgte andre om pris. Hvilket min mor blev meget forarget over og sagde, at så var det jo nok fordi, de ikke havde "rent mel" i posen.

Så en lidt blandet oplevelse, men i det mindste fik jeg set, hvordan jeg ville se ud, hvis jeg lige var et nummer eller to mindre :biggrin:

1

Annonce ♥

Ej hvor bliver det bare et fuldendt og smukt rustikt bryllup :)

Ih tak! :) Var lige inde og lure på din tråd også! Den skal jeg da helt sikkert lige følge med i - tror måske vi kommer til at have lidt samme farvetema! :wink: Og vi har lige rejst en måned på USA's vestkyst, så hvis I vil have tips eller gode råd skal i bare sige til! Vi rejste i juli og det var pi****e koldt ude ved kysten. Tror faktisk mest det er omkring september de har deres sommer der. Inde i landet var der dog hedebølge. Og oppe nordpå blev vi ramt af hagl! Men det var en FANTASTISK tur! Glæd jer :cheerleader3:

0

Ja københavnske loppemarkeder og genbrugsbutikker er ret dyre, min mor giver mellem 2 og 10kr for de samme ting jeg må give 40-50kr for herovre. Hun bor i Ribe. Super fine ting du har købt dog. Da jeg er lidt en læsehest overvejer jeg også at integrere det i brylluppet på en eller anden måde.

0

Ja københavnske loppemarkeder og genbrugsbutikker er ret dyre, min mor giver mellem 2 og 10kr for de samme ting jeg må give 40-50kr for herovre. Hun bor i Ribe. Super fine ting du har købt dog. Da jeg er lidt en læsehest overvejer jeg også at integrere det i brylluppet på en eller anden måde.

Det skal du da gøre!! Der er virkelig meget inspiration at hente på nettet, hvis man søger book centerpieces. Og det kan jo gøres ret nemt - en stak bøger med blondebånd rundt om eller en doilie på toppen eller lign :) Og så er det jo meget billigere end store blomster centerpieces :wink:

0

Annonce ♥

Skrev din veninde en klage? Øv, troede du var glad for din kjole, det er jeg ked af at høre :( Men du må så godt bytte den? Kan ikke huske hvad hun hed, men det lød som sagt på hende, som om hun ikke normalt arbejder i Bridefashion. Hun er skrædder på Frederiksberg.

Og ja, forstår heller ikke helt hun er i et service fag! Ud over alt ovenstående begyndte hun også at rakke andre specifikke skræddere ned (vi tabte underkæben, da hun sagde det kostede 2500kr at få lagt en kjole med blondekant op - kan godt være det reelt er prisen, men det havde vi godt nok ikke forestillet os - som svar begyndte hun så at tale om de skræddere hun godt vidste gjorde det billigere, men hvor dårligt et stykke arbejde det var.).

Og noget helt andet er - det spejl de havde stående uden for butikken var godt nok et "tryllespejl". Man så jo mega tynd ud i det. Mine veninder stillede sig op foran spejlet bagefter og bekræftede at de altså også synes, de så mega meget tyndere ud i det. Og en sidste ting - ekspedienten kunne ikke "huske" hvilket mærke nogen af kjolerne var, så det måtte jeg ikke få oplyst.. Vi snakkede om det bagefter over kaffen, hvor jeg sagde, at det sikkert var fordi, de ikke ville have man googlede sig frem til modellerne og spurgte andre om pris. Hvilket min mor blev meget forarget over og sagde, at så var det jo nok fordi, de ikke havde "rent mel" i posen.

Så en lidt blandet oplevelse, men i det mindste fik jeg set, hvordan jeg ville se ud, hvis jeg lige var et nummer eller to mindre :biggrin:

Ej, det med navnet på kjolerne sagde hende vi havde også til mig, da jeg spurgte, hvilket mærke jeg egentligt prøvede. Og jeg anede ikke, hvilken kjole jeg havde købt, da jeg gik ud af butikken. Meget mærkeligt.

Jeg ved at hende, som vi har tid hos på fredag er rigtig sød og meget dygtig, da det var hende, som solgte min mor hendes kjole.

0

Jeg kan btw virkelig godt li alle dine loppefund, hvor er det smukt! er især vild med krystalglasene :) !

Tak, planen er at samle omkring 60!!! :blink: Må vi se om jeg når! Men du skal da være velkommen til at købe nogen af dem bagefter :wink:

0

Annonce ♥

Bordkort:

Havde lidt tid fredag aften, da H2B var på arbejde, og gik derfor i gang med at stemple borkort. Er gået lidt amok på Etsy.com og har for noget tid siden købt 3 forskellige slags papirs doilies/kageservietter. Regner med, at skrifttypen i invitationerne skal være en skrivemaskine skrift, og det vil jeg gerne have går igen på bordkortene. Derfor fandt jeg et stempel, hvor man kan dreje på det, så man kan lave alle navne (havde dog ikke lige tænkt over at æ, ø og å mangler :lol: når man bestiller noget fra Sydkorea). Bogstaverne er ca. 1cm høje, så håber folk kan læse det! Planen er, at der på hver plads skal ligge en menu (og evt stå noget om personerne ved bordet) trykt med skrivemaskine skrift på natur/brunligt karton og så skal denne doilie ligge oven på og rundt om skal der bindes sejlgarn (muligvis mint og hvid stribet). Hvis budgettet tillader det (gør det nok ikke...), kunne jeg virkelig godt tænke mig, at der også lå et kommetørklæde på hver plads evt. broderet med vores monogram og dato til glædestårer/happy tears (skal så være vedhæftet et lille skilt, hvor det står). Men selv i Sydkorea koster det omkring 2-3.000 kr at få lavet :td: Og min H2B synes ikke ægte "vintage" (han tænker bare gamle og brugte) lommetørklæder er sagen... Kan nok godt følge ham...post-65394-0-13055600-1381057020_thumb.j

1

Hvad med at få nogle lommeletter hvor i kan trykke evt monogram og/eller dato på? Måske man kan trykke en "blonde"-kant på, så de får et mere vintage udtryk..? Måske kunne man bruge en hjørne punch'er med et hulmønster, som ligner blonde..? Bare lige et par ideer :wink:

0

Kirketvivl

Vi er egentlig ikke så kræsne med kirken - Troede jeg i hvert fald :lol: . Vi bor nu et sted, hvor vi ikke kender noget til kirkerne i vores sogn (der er to), men den ene er ret tæt på os og helt fin (Luther kirke). Der er dog aldrig gudtjeneste, det bliver altid holdt i den anden kirke, så vi har egentlig ikke set kirken andet end på billeder eller mødt præsten. Så det er mulighed nr. 1!

Mulighed nr. 2: Jeg er døbt i kastelskirken på Kastellet, og det er en meget smuk og speciel kirke og i meget smukke omgivelser. Dog er det jo også militær grund, og de har en masse restriktioner. Ingen riskast (det er i øvrigt en hedensk skik, gør de opmærksom på), ingen billeder andet end af ind- og udgang, vielse varer præcis 30 min, 10 min efter vielse skal man have forladt området for at gøre plads til de næste, tror umiddelbart ikke man må parkere helt henne ved kirken, så frygter der bliver langt for de ældre at gå osv. Jeg har kun mailet med præsten, da jeg ville høre, om vi kunne blive viet der, hvilket vi godt kan, når jeg er døbt der. Over mail virkede præsten dog ret sød :lol: Den kirke er heller ikke så langt fra os.

Mulighed nr. 3: Christianskirken på Christianshavn - den er sjovt nok heller ikke i vores sogn. Men min far kender den ene præst, da de sidder i etisk komité sammen. Vi har været til gudstjeneste derude to gange, og han er rigtig god til at tale, fortælle sjove historier og generelt være personlig og have alle med. Det er ikke bare højtlæsning fra biblen. Han har sagt han godt vil vie os, MEN han kender ikke sine ferieplaner før et halvt år i forvejen - og man kan derfor ikke booke mere end et halvt år i forvejen.... Så hans svar var "Det vil jeg rigtig gerne, og tror umiddelbart ikke jeg har ferie på jeres dato, men lad os lige snakkes ved i slutningen af februar". Ihhh altså, hvad kan vi bruge det til? Vi har jo ikke nogen tilknytning til kirken, så det er jo ikke givet, at den anden præst vil vie os. Og vil jo gerne begynde at lave invitationerne nu, men det er lidt svært, når man ikke kender kirke og tidspunkt... :pokey:Vi sendte ham efterfølgende lige en mail, for at høre hvordan det er - om sognebørn har førsteret, eller om vi kan ønske et tidspunkt mm, men han skrev bare tilbage "som jeg sagde, så lad os snakkes ved et halvt år før". Men det er en meget meget flot kirke, dog også en turistattraktion, da Grundtvig har været præst der, og tror parkering er helt umulig (vi regner med stort set alle kommer i bil, da der er en lille times kørsel til feststedet bagefter og mange kommer fra Jylland og lignende).

Så efter at gå mere og mere i panik over, om vi et halvt år før ville stå uden kirke eller ikke kunne få det tidspunkt vi ønsker, så har jeg faktisk booket Luther kirken (den i vores sogn) til kl. 14 d. 30/8-14.... Og på mange måder, virker det bare som det nemmeste. Det er et stenkast fra vores lejlighed, der er bedre mulighed for parkering, og vi er sikre på vi har en kirke og hvilket klokkeslet = kan begynde på invitationerne. Og en anden ting er også, at snakken med præsten er ca. en uge inden. I Christianskirken insisterer de på det skal være dagen inden!!!! :blink: Muligvis er man lidt stresset der.......

Omgivelserne til Lutherskirken er dog ikke særlig pæne, og man går nærmest direkte ud af kirken og ud på en vej. Vi holder ikke reception, så vi ville utroligt gerne lige kunne drikke et lille glas boblevand med dem, der er mødt op, men det kan vi så ikke rigtig der... Men det kan vi så formentlig heller ikke i Kastelskirken, men den lokker pga. tilknytning (har besøgt den et par gange som barn, efter vi flyttede ud af Kbh) og pga. de flotte omgivelser. Christianskirken lokker pga. flot kirke og god præst vi kender, men på mange måder virker det besværligt. Luther kirken lokker bare fordi det er nemt.....

Har det lidt dårligt over at have booket en kirke, vi muligvis ikke skal bruge, og ville også have det lidt skidt med at springe fra "aftalen" med præsten min far kender. De har snakket om det på møder efterfølgende, og præsten synes det er meget hyggeligt, vi gerne vil vies af ham, og min far er vild med det (og det er ikke fordi mine forældre blander sig i så meget andet, så når nu min far har en holdning til dette, vil jeg gerne inddrage ham...), men det stresser mig ikke at kunne komme videre med invitationer, og ville helst sende dem ud i februar (Har lige nu forskningsår og har derfor et år fri fra studiet til at forske - meget afslappet :lol: , til februar begynder jeg lægestudiet igen med obligatorisk 37 timers praktik (sikkert langt væk fra Kbh) + masser læsning + studiejob + forskning ved siden af OG H2B bliver færdig som læge og kommer sikkert til at arbejde (y) ud af bukserne, så jeg føler det er NU vi har tid...)

Åh, jeg er forvirret!!! Ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. H2B trækker bare på skuldrene... Tror han synes Luther kirken er det nemmeste, men at det skal være op til mig at beslutte (han er heller ikke medlem af folkekirken og er nok græsk-katolsk omkring hvilken kirke det bliver.) Beklager det laaaaaange indlæg, håber nogen har tålmodighed til at læse det igennem :biggrin:

0

Annonce ♥

Lige netop Lutherkirken kender jeg :) Der er et menighedslokale på førstesalen, som bliver brugt til netop receptioner og dåbsfester. Så prøv at forhøre jer, om I ikke kan det.

Der hører jo, som du/I sikkert ved, tre præster til Rosenvængets Sogn (Lutherkirke og Frihavns Kirke), men lige pt. er der kun 2 præster, fordi den tredje har fået nyt embede. Men jeg kan i dén grad anbefale begge præster - de er SÅ skønne og dygtige til at tale og få menigheden med.

Så min bedste anbefalinger til Lutherkirken :)

0

Hvad med at få nogle lommeletter hvor i kan trykke evt monogram og/eller dato på? Måske man kan trykke en "blonde"-kant på, så de får et mere vintage udtryk..? Måske kunne man bruge en hjørne punch'er med et hulmønster, som ligner blonde..? Bare lige et par ideer :wink:

Jov det kunne måske være en idé!! Tak:) Det må jeg lige undersøge.

0

Lige netop Lutherkirken kender jeg :) Der er et menighedslokale på førstesalen, som bliver brugt til netop receptioner og dåbsfester. Så prøv at forhøre jer, om I ikke kan det.

Der hører jo, som du/I sikkert ved, tre præster til Rosenvængets Sogn (Lutherkirke og Frihavns Kirke), men lige pt. er der kun 2 præster, fordi den tredje har fået nyt embede. Men jeg kan i dén grad anbefale begge præster - de er SÅ skønne og dygtige til at tale og få menigheden med.

Tak for svar. kan godt se mit kirke-tvivl indlæg blev frygtelig langt, så er glad for du gad læse det igennem :lol: Og virkelig dejligt med en anbefaling. Har godt overvejet deres menighedslokaler, men man må kun være 70 og pt. tæller gæstelisten 92 :blink: ups....

0

Tak for svar. kan godt se mit kirke-tvivl indlæg blev frygtelig langt, så er glad for du gad læse det igennem :lol: Og virkelig dejligt med en anbefaling. Har godt overvejet deres menighedslokaler, men man må kun være 70 og pt. tæller gæstelisten 92 :blink: ups....

Ahh, mon ikke det er siddende? :floejt: Og ellers kan du spørge, om I må benytte kirkerummet til at hilse på jeres gæster og få et lille glas - det er før set, at man har drukket champagne i kirkerummet :biggrin::biggrin::biggrin:

0