AS2014

Vintage barn wedding -30.08.14- Sidste omgang billede-spam

1,271 posts in this topic

Sikke en fin planlægningstråd! Vi skal også holde vintage bryllup :-)

Tillykke med det gode KBU nr, det betyder meget! (Jeg trak 7. dårligste nr. i sin tid, og kunne vælge mellem Thisted og Aabenraa....!)

Og hvor vildt med 7. dårligste nummer! Puha, det må have været hårdt!! Han har netop valgt forløb i dag og det bliver Glostrup og Herlev, så det er dejligt. Men som vi har snakket om, så ville det selvfølgelig være hårdt at skulle bo væk fra hinanden lige op til og efter brylluppet, men på den anden side, så ville vi hellere være uheldige nu end om knap 2 år, når jeg skal ud i KBU! Hvem ved om der er kommet en lille bebs der :biggrin: Så bliver det i hvert fald hårdt at skulle efterlade mand og baby i København... Men det nytter jo ikke noget at bekymre sig om ting, man ikke kan ændre, så vi må bare vente og se.. :unsure:

Og mange tak! Har været inde og lure på din tråd også med alle dine gode loppefund! (Måske du vil sælge ud af doilies efter brylluppet? :biggrin: ) Mener også det var dig, jeg sendte bog-folde-manualen til :happy:

0

Annonce ♥

Lige netop Lutherkirken kender jeg :) Der er et menighedslokale på førstesalen, som bliver brugt til netop receptioner og dåbsfester. Så prøv at forhøre jer, om I ikke kan det.

Der hører jo, som du/I sikkert ved, tre præster til Rosenvængets Sogn (Lutherkirke og Frihavns Kirke), men lige pt. er der kun 2 præster, fordi den tredje har fået nyt embede. Men jeg kan i dén grad anbefale begge præster - de er SÅ skønne og dygtige til at tale og få menigheden med.

Så min bedste anbefalinger til Lutherkirken :)

Tak for svar. kan godt se mit kirke-tvivl indlæg blev frygtelig langt, så er glad for du gad læse det igennem :lol: Og virkelig dejligt med en anbefaling. Har godt overvejet deres menighedslokaler, men man må kun være 70 og pt. tæller gæstelisten 92 :blink: ups....

Ahh, mon ikke det er siddende? :floejt: Og ellers kan du spørge, om I må benytte kirkerummet til at hilse på jeres gæster og få et lille glas - det er før set, at man har drukket champagne i kirkerummet :biggrin::biggrin::biggrin:

Ha ha, det kunne være hyggeligt :lol: Må lige undersøge begge dele, hende jeg snakkede med på kirkekontoret virkede i hvert fald meget sød!

0

Vielsesringe!

Vi var i sommers en måned i USA på roadtrip på vestkysten og gennem 6 forskellige nationalparker inde i landet! Det var en helt fantastisk tur! På vejen hjem lavede vi et stop i New York og lidt for sjov, besluttede vi at gå en tur til Diamond District (En gade kun med juvelerer/guldsmede). Egentlig følte vi (nok mest mig:) os ikke helt klar til at tage en beslutning om ringe endnu, vi havde slet ikke kigget på noget hjemmefra og anede intet om priser! Så var nærmest lidt lettet, da vi nåede derhen og alt var helt lukket.. Eller næsten alt var lukket - først kom vi forbi en butik, der stadig var åben, men vi synes ham der stod derinde virkede lidt slesk :lol: Lidt længere nede ad gaden stoppede vi ved et vindue ved en butik, der endnu var åben, og så kom manden ud og spurgte "Are you shopping for diamonds?" Ha ha, ja det var vi jo, og så sprang vi ud i det! H2B besluttede sig ret hurtigt for en bred hvidgulds ring. Jeg var lidt i et dilemma, da min forlovelsesring er i hvidguld, men jeg egentlig bedst kan lide almindelig guld.. (Men går nærmest aldrig med smykker, så kan godt forstå min stakkels H2B ikke anede det :) ). Falder faktisk for en gul-guld ring med en masse små diamanter i to rækker! :a1221: I butikken siger de, de enten kan fjerne rhodineringen på min forlovelsesring, så den bliver gul-guld eller rhodinere den ring jeg har fundet, så den bliver hvidguld! Og så skal de pludselig til at lukke og deres guldsmed er ved at tage hjem, så hvis vi også skal have rettet størrelse på ringene, skal vi beslutte os NU! Puha, det var en vild beslutning!! Vil dog ikke ændre på den ring H2B har valgt til mig, så får rhodineret gul-guld ringen, ændret den i størrelsen, H2B's bliver også ændret i størrelsen og vi får det hele for ca. 9900kr!!!

Har ingen ide om, om vi har gjort en god forretning, men vi fik det vi ville have til budgettet, plus en sjov oplevelse :happy: De sagde, der skulle være 0,52 karat diamanter i min, men inde i ringen står der godt nok 0,42. Og de gav os nogle værdibeviser med, hvor de har skrevet ringene er det dobbelte værd! Meget mystisk. Men her er de så:

post-65394-0-71941100-1381435977_thumb.j

(Tag jer ikke af M&M'erne nedenunder, vi skulle jo fordrive tiden mens de ændrede størrelse på ringene osv., så vi gik over i M&M butikken og fik lavet nogle personlige M&M'er :smiley-eatdrink026: )

Og her hvor jeg har prøvet den sammen med min forlovelsesring :a1221: Håber ikke det giver uheld at prøve den på inde, for det har jeg godt nok gjort meget :lol:

post-65394-0-08025400-1381436110_thumb.j

1

Meget flot ring! Men elsker også alt, der glimter :wink:

Synes da det lyder som en god pris, men lidt mærkeligt der er så mange rodede informationer om stenene :huh:

God ide med personlige M&M's! Man får jo også bare lyst til at købe alt mulig M&M-gøgl når man er inde i deres butikker :biggrin:

0

Annonce ♥

Flotte ringe. Jamen tænker i kan vel få dem vurderet her i DK hvis i er nysgerrige =) Men det der betyder noget er jo at i elsker jeres ringe =)

forsikrings-mæssigt kunne det vel have noget at sige?

Tillykke og velkommen!

SÅ smuk ring! Den kunne jeg faktisk godt synes var rigtig skøn. Er faktisk den første som jeg synes kunne være super fin...!

0

Meget flot ring! Men elsker også alt, der glimter :wink:

Synes da det lyder som en god pris, men lidt mærkeligt der er så mange rodede informationer om stenene :huh:

God ide med personlige M&M's! Man får jo også bare lyst til at købe alt mulig M&M-gøgl når man er inde i deres butikker :biggrin:

Tak! Kan også godt lide det glimter :wink:

Flotte ringe. Jamen tænker i kan vel få dem vurderet her i DK hvis i er nysgerrige =) Men det der betyder noget er jo at i elsker jeres ringe =)

Havde MEGET lyst til at få dem vurderet da vi kom hjem, men tror ikke vi gør det. Enten får vi at vide, at vi har gjort en god handel og det hele er ok - og så kan vi fortsætte med at være glade, eller også får vi at vide, at vi er blevet snydt, og så er der jo ikke så meget vi kan gøre ved det, andet end at ærgre os. Vi er dog blevet enige om, at de nok er ægte nok og alt muligt, det er meget usandsynlig butikken stadig ville ligge der, midt i diamond district, hvis de snyder folk og de har nok ikke en uægte kopi liggende af alle slags i tilfælde af, at der kommer dumme turister forbi :lol: Det kunne sagtens være de ville have solgt det billigere til en amerikaner, men tror ikke vi kunne have fået det billigere i dk alligevel..

Hvor er det en smuk ring! Desto mere sammen med forlovelsesringen :)

Tak! Er også vilde med dem sammen! :)

forsikrings-mæssigt kunne det vel have noget at sige?

Tillykke og velkommen!

SÅ smuk ring! Den kunne jeg faktisk godt synes var rigtig skøn. Er faktisk den første som jeg synes kunne være super fin...!

Tak!! Er så glad for i alle synes den er rigtig flot. Elsker den, men har været lidt i tvivl om, om den ligner nok en vielsesring. Den er jo ikke helt klassisk.

Det var da godt nok en spøjs oplevelse med købet - men for dælen, en SMUK ring!! :cheerleader3:

Tak! Elsker også at kigge på den :a1221:

0

Annonce ♥

Super flot ring...

Jeg er også en gul-guld pige, så min H2B må finde sig i en guldring - selv om en hvidguldsring nok havde passet bedre til hans ur.. Og han mener ikke helt han er gammel nok til et guldur endnu :tunge: . Jeg har intet krav om de skal matche, men synes det ville være pænest, så han får sig en gul-guld ring og må vente med gulduret til han er min. 50....

Sonnerupgaard kiggede vi også på og særligt laden var jeg super forelsket i - så tillykke med det valg.

Vi bookede det faktisk efter at havde været ude og se på det, men trak os inden for den uges frist vi havde til at tænke over det. Vi var sådan i tvivl om hvilken slags fest vi ville have, så at lægge depositum på noget vi ikke engang var sikre på var ikke til at overskue.

Hvis vi havde valgt at holde vores bryllup i DK tror jeg måske stadig vi ville havde overvejet det igen...

0

Tillykke med det forestående bryllup. Imponerende at du allerede er så langt med planlægningen! Vi planlægger også bryllup næste sommer, men har hverken fundet sted eller kirke? (blev forlovet for ca 1 med siden)

Vi har en gæsteliste på ca 90-95 personer og synes det er lidt af en udfordring både at finde et sted hvor der er plads, men også at holde prisen på et rimeligt niveau (max 150.000 kr alt incl). Må jeg spørge hvad jeres budget er?

0

Mht. ringene, så tror jeg at I har fået det til en meget favorabel pris! Min egen er næsten magen til din (faktisk ligner de umiddelbart hinanden fuldstændig), og jeg har her i DK givet 7700 for en ring med 0,26 Top Wesselton diamanter i. Så uanset om det er 0,42 eller 0,52 ct. der sidder i din ring, vil du nok ikke kunne få det billigere her i Danmark :)

0

Annonce ♥

Super flot ring...

Jeg er også en gul-guld pige, så min H2B må finde sig i en guldring - selv om en hvidguldsring nok havde passet bedre til hans ur.. Og han mener ikke helt han er gammel nok til et guldur endnu :tunge: . Jeg har intet krav om de skal matche, men synes det ville være pænest, så han får sig en gul-guld ring og må vente med gulduret til han er min. 50....

Sonnerupgaard kiggede vi også på og særligt laden var jeg super forelsket i - så tillykke med det valg.

Vi bookede det faktisk efter at havde været ude og se på det, men trak os inden for den uges frist vi havde til at tænke over det. Vi var sådan i tvivl om hvilken slags fest vi ville have, så at lægge depositum på noget vi ikke engang var sikre på var ikke til at overskue.

Hvis vi havde valgt at holde vores bryllup i DK tror jeg måske stadig vi ville havde overvejet det igen...

Men Toscana kan vist godt slå Sonnerupgård :lol: Det ser så dejligt ud, der hvor i skal holde jeres!!!!

Og ja, er godt nok stadig lidt i tvivl med det guld/hvidguld, MEN nu er ringene jo købt, så må nok lade være med at spekulere mere over det :floejt:

0

Tillykke med det forestående bryllup. Imponerende at du allerede er så langt med planlægningen! Vi planlægger også bryllup næste sommer, men har hverken fundet sted eller kirke? (blev forlovet for ca 1 med siden)

Vi har en gæsteliste på ca 90-95 personer og synes det er lidt af en udfordring både at finde et sted hvor der er plads, men også at holde prisen på et rimeligt niveau (max 150.000 kr alt incl). Må jeg spørge hvad jeres budget er?

Tak :) Har jo også tænkt bryllup siden februar, så får man pludselig mange ting på plads (som man så når at skifte mening om og ændre igen :lol: ). I skal nok nå det hele! Hvor bor i henne i landet?

Puha ja, budget.............. Egentlig er vi jo begge på SU, men H2B bliver færdig som læge til februar og planen er at fortsætte med at leve som studerende og lægge al hans overskydende løn til side (Tak søde H2B :biggrin: ) Eller han har dog fået lov til lige at købe en playstation 4, MEN så skal resten lægges til side. Derudover er vi så heldige, at mine forældre har mulighed for at give et godt (endnu udefineret) bidrag og at vi har et lån i vores lejlighed som ikke er makset ud... endnu :floejt: Nå, men budgettet er langsomt krøbet op - vi startede på 100.000 men så gik vi op på 120.000 og ja..... Håber stadig vi kan spare nogle steder, men indtil videre har vi taget nogle dyre valg..

Min veninde holdt dog bryllup for 130 mennesker i København for ca. 65.000, så det kan godt lade sig gøre :lol:

0

Halløjsa - her har jeg ikke været før! Stort tillykke med det forestående bryllup! :denmarkflag::balloon:

Jeg må sige, at jeg er HELT VILD med jeres tema!! Glæder mig til at se mere!! :)

Mange tak :) Håber det hele går op i en højere enhed på et tidspunkt, synes jeg har mange planer og ikke så meget tid :lol:

Mht. ringene, så tror jeg at I har fået det til en meget favorabel pris! Min egen er næsten magen til din (faktisk ligner de umiddelbart hinanden fuldstændig), og jeg har her i DK givet 7700 for en ring med 0,26 Top Wesselton diamanter i. Så uanset om det er 0,42 eller 0,52 ct. der sidder i din ring, vil du nok ikke kunne få det billigere her i Danmark :)

Ok, er glad for at høre vi nok har gjort en god handel - eller i hvert fald ikke er blevet snydt :) Har du et billede af din ring?? Den lyder flot :wink:

0

Update

Har lige haft virkelig travlt på jobbet/forskningen og det ene kursus har afløst det andet, så har ikke været så aktiv herinde. Var på kursus i London sidste uge og benyttede da lige chancen for at gå i paperchase og købe en gæstebog! Den passer perfekt til temaet, dog står det jo så på engelsk. Siderne er bare blanke. Den kostede kun 100kr, så blev da nødt til lige at snuppe den :)

post-65394-0-46589300-1383257327_thumb.j

Og så fik vi smagt bryllupskage fra Couture cakes, MUMS :happy::metteholm

Vi kunne slet ikke spise op! Favoritten blev brownie bund med lakridsmousse og hindbærmousse! Endnu mere MUMS! Men vi må vist hellere lige smage en gang mere for at være sikker :wink::floejt: Og så har vi også overvejet en kagebuffet i stedet for én stor bryllupskage. Så ved ikke helt hvor mange vi skulle bestille til.

post-65394-0-64650500-1383257553_thumb.j

Men lidt inspiration til hvordan en lille bryllupskage kunne se ud:

post-65394-0-84353600-1383257806_thumb.j

post-65394-0-73285500-1383257850_thumb.j

Og kagebuffet!

post-65394-0-38705100-1383258142_thumb.j

Og så har jeg vist ikke fået vist mine etsy køb :) Mint og "peach" (nok lidt mere orange) sugerør, mint cupcake forme, mint og hvidt sejlgarn og konfetti hjerter af gamle bøger til at drysse på bordene (har allerede nogle med noder på, men besluttede at 500 hjerter ikke var nok, så købte lige lidt ekstra, nu jeg var i gang :lol: )

post-65394-0-83920700-1383257752_thumb.j

Ja så fik jeg vist løftet sløret lidt for et farvetema - Mint og peach! :cheerleader3:

Min drøm er at kunne servere velkomstdrinks i mason jars.... Men det er godt nok ikke lige så nemt at finde så mange syltetøjsglas i nogen lunde samme størrelse! Men har fundet en side i Tyskland, hvor man kan købe dem billigt :wink:

post-65394-0-97934900-1383258075_thumb.jpost-65394-0-58169600-1383258105_thumb.j

Og så kan jeg vist heller ikke proppe flere billeder ind her :lol:

0

Annonce ♥

Hov, er på fra mobilen og kom til at ramme send knappen lidt vel hurtigt. Rigtig fine Etsy køb, jeg har selv set på paper straws og sejlgarn, bare i andre farver. :)

Fedt du lige fandt en gæstebog der passer, og hvis siderne bare er blanke mon så ikke folk overlever at titlen er engelsk? Den er i hvert fald super fin!

0

Har du et link til den tyske side?

Hov, er på fra mobilen og kom til at ramme send knappen lidt vel hurtigt. Rigtig fine Etsy køb, jeg har selv set på paper straws og sejlgarn, bare i andre farver. :)

Fedt du lige fandt en gæstebog der passer, og hvis siderne bare er blanke mon så ikke folk overlever at titlen er engelsk? Den er i hvert fald super fin!

Okay, måske var hjemmesiden ikke så tysk som jeg huskede den :lol: Men her er linket: http://www.flaskelandet.dk/Marmeladeglas-syltetojsglas Tror jeg regnede ud, at det ville blive noget ala 500kr for 100 glas inkl. porto. Og det er i hvert fald billigere end at købe uanede mængder af soltørrede tomater fra Netto fra nu af og til næste år (de har nemlig lige den rette størrelse de glas :) ).

Og jov, tror nok det går titlen er på engelsk på gæstebogen :)

0

Halløjsa - her har jeg ikke været før! Stort tillykke med det forestående bryllup! :denmarkflag::balloon:

Jeg må sige, at jeg er HELT VILD med jeres tema!! Glæder mig til at se mere!! :)

Mange tak :) Håber det hele går op i en højere enhed på et tidspunkt, synes jeg har mange planer og ikke så meget tid :lol:

Ok, er glad for at høre vi nok har gjort en god handel - eller i hvert fald ikke er blevet snydt :) Har du et billede af din ring?? Den lyder flot :wink:

Her er et hurtigt mobilbilleder af den fra guldsmeden, hvor den stadig ligger. Jeg har sat den sammen med min forlovelsesring, som jeg regner med at bære med den, så vores billeder er faktisk skræmmende ens :tunge:

6e1fd8af-78df-444a-afab-6a6ec57e1d8f_zps

Og så sidder jeg da og bliver helt kagesulten af at se på de billeder! Hvorfor skal jeg også lige bo i Jylland, så kan vi jo ikke få kager fra Couture Cakes :td:

0

Annonce ♥

Her er et hurtigt mobilbilleder af den fra guldsmeden, hvor den stadig ligger. Jeg har sat den sammen med min forlovelsesring, som jeg regner med at bære med den, så vores billeder er faktisk skræmmende ens :tunge:

6e1fd8af-78df-444a-afab-6a6ec57e1d8f_zps

Og så sidder jeg da og bliver helt kagesulten af at se på de billeder! Hvorfor skal jeg også lige bo i Jylland, så kan vi jo ikke få kager fra Couture Cakes :td:

Ha ha, ja det må man da sige - MEGET ens! Men det ser jo også bare så flot ud!! :a1221: Men umiddelbart synes jeg faktisk det ser ud som om din ring har større diamanter! Går de hele vejen rundt? Mine er kun halvvejs rundt.

Og så lige en ting, jeg fik at vide af guldsmeden i New York - ens vielsesring "skal" sidde inderst! Det er åbenbart sådan "man gør" :lol:

Ja det var altså gode de kager fra couture cakes. Og meget mættende! Tror måske lige vi skal smage igen her i november og bestille kagen når nu de har 25%!

0

Mine er også nogenlunde halvvejs rundt. De ser måske større ud fordi jeg har ret små fingre. Det tænker jeg i hvert fald nok kan have noget med det at gøre. Og ja, det ser bare så godt ud :a1221:

Ej, hvor sjovt at du fik det at vide af guldsmeden i NY. Jeg satte bare forlovelsesringen inderst, fordi jeg synes det er pænest, og da den guldsmed jeg købte vielsesringen af så det, sagde hun, at det var den rigtige måde at gøre det på. Haha, jeg tror bare man skal gøre, hvad man selv føler for :biggrin:

Åh, ja, det er bare et supergodt tilbud! Kan godt forstå I bestiller derfra :)

Edited by Camils
0

Så fik jeg læst din tråd :loveshower:

Sikke mange gode ting du har fundet til borddækningen. Er ret fascineret over bogen som du har foldet siderne på. Og så må jeg give de andre ret i, at det er en super smuk ring, du har fået købt!

Ang. brudekjoleprøvning i Bride Fashion, synes jeg, at det er lidt utroligt, at vi er flere som har haft en kedelig oplevelse hos dem. Det er da ikke ligefrem god omtale :td: Jeg glæder mig helt til d. 16., når vi skal prøve kjoler igen!

- Og til at følge med i din videre planlægning :biggrin:

0

Super flot ring...

Men Toscana kan vist godt slå Sonnerupgård :lol: Det ser så dejligt ud, der hvor i skal holde jeres!!!!

Og ja, er godt nok stadig lidt i tvivl med det guld/hvidguld, MEN nu er ringene jo købt, så må nok lade være med at spekulere mere over det :floejt:

Jeg vil nu ikke kalde det at slå Sonnerupgård - som sagt det ville også havde været STEDET, hvis vi var blevet i Danmark.

Men jeg vil give dig ret i at det er et helt vildt dejligt sted :lol: .

Med hensyn til guldet skal det nok blive fint. Din anden ring er jo også i hvidguld - og der er ingen der har sagt at man ikke kan blande de forskellige farver af guld som man har lyst til. Så mon ikke du bare en dag må ønske dig en ring i gul-guld :loveshower: .

0

Har du et link til den tyske side?

Okay, måske var hjemmesiden ikke så tysk som jeg huskede den :lol: Men her er linket: http://www.flaskelandet.dk/Marmeladeglas-syltetojsglas Tror jeg regnede ud, at det ville blive noget ala 500kr for 100 glas inkl. porto. Og det er i hvert fald billigere end at købe uanede mængder af soltørrede tomater fra Netto fra nu af og til næste år (de har nemlig lige den rette størrelse de glas :) ).

Og jov, tror nok det går titlen er på engelsk på gæstebogen :)

Jeg kan godt forstå du husker den som tysk.

Priserne er i € så jeg undersøgte lige lidt nærmere: Vi har til huse i Sassenhausen, et lille, fredeligt sted i Westerwald. Det er da i Tyskland :)

Så din hukommelse er såmænd god nok!

0