AS2014

Vintage barn wedding -30.08.14- Sidste omgang billede-spam

1,271 posts in this topic

Og så ja.... Det er jo bare business! Men hader at føle jeg skuffer nogen/sårer nogen, så har nok også lidt svært ved, hvordan jeg lige skal skrive til AP, at vi af-booker hende...

Dét er altså det mindste af det hele! AP er professionel. I er et stykke arbejde - og I afbestiller et stykke arbejde. Hun bliver hverken fornærmet eller andet + I gør det i god tid, og hun "tjener" depositumet. Så hende skal du ikke tænke på i denne sammenhæng :)

Du har ret :) Den bekymring er slettet :rolleyes:

0

Annonce ♥

Puha, sikke en masse øv-oplevelser får samlet sammen!

Jeg tror på, at man skal føle sin mavefornemmelse, så langt som budgettet rækker.

Jeg synes dog ikke, at TW's "nye" pris er langt fra AP's pris, så jeg synes ikke, det er pengene,

der skal være den altafgørende faktor. Når det så er sagt, så kan jeg bedst lide TW's billeder. Jep,

jeg må støtte op om koret – de er bare langt mere personlige og vintage-inspireret :wink:

Men hold da op.. Det er altså MANGE penge, må man sige. Det må være svært træffe en beslutning,
der omhandler så mange penge, men jeg håber, I finder ud af det! Lyt til maven :wink:

0

Har du prøvet at tage kontakt til fotograferne.com. De er fra Ballerup og Gokke og co. har mange år på banen. De tager altid ud to fotografer (som oftest mand og kone). Syntes det lyder mærkeligt at I skal helt til Sverige for at finde en fotograf som umiddelbart så ud til at matche og hvis kemien så ikke passer. :wink:

0

Af de to du har linket kan jeg nok bedst lide TW til et bryllup hvor følelserne er i højsædet. AP har et super godt øje for detaljer, når det kommer til ting, natur og lokationer - men hun formår ikke at få menneskene i billederne til at se ret meget andet end akavede ud. Omvendt har TW nogle pudsige beskæringer, af og til, som nok er en stil man skal være til for at være helt solgt på hende. Jeg ville ærlig talt ikke vælge nogen af dem. De er uden tvivl dygtige og har nogle interessante indspark og redigeringer, som er vældigt fine, men til den pris ville jeg altså være helt sikker.

0

Annonce ♥

Fotograf forvirring!!

Nå, fik desværre at vide i går, at jeg ikke havde fået det job, jeg var til samtale på i lørdags. Synes ellers samtalen var gået rigtig godt, og jeg havde alle de kompetencer de efterspurgte, så troede faktisk den var ret sikker! Og det var så lige det, der skulle til for at vippe mig over kanten - den sidste uge har bare været rigtig dum!! :( Så i går gik jeg lige ned i et sort hul. Det var jo nok mest min farfar det handlede om, for der skal jo nok komme andre studiejobs (selvom jeg snart er ved at være ret desperat!). Men fik så i det mindste sørget og ringede og snakkede med min farmor, og det var rigtig rart. Har gået og sagt lidt til mig selv, at der ikke var nogen grund til at være ked af det, når nu jeg ikke var så tæt på ham, og det jo er naturens gang.

Nå, men angående overskriften - det dårlige humør gør, at jeg slet ikke kan overskue det fotograf dilemma, vi har rodet os ud i! Ved godt det er meget individuelt, hvad man synes en god fotograf er og hvilken stil man er til, men kunne virkelig godt bruge nogle input!! HJÆLP! :( H2B er vist ved at opgive lidt på det, og synes det er op til mig, og det er også en vigtigere post for ham end for mig. Skal prøve at gøre det kort:

Vi bookede faktisk fotograf som noget af det første! Netop fordi jeg synes, det er sådan en vigtig post. Og de fleste vil nok synes det er helt vildt, vi bruger så mange penge på det.

Ang. job. Har du overvejet fadl? Ved godt man skal have et kursus, for at arbejde gennem dem, men når man først har fået kurset, så er det ret rart, selv at kunne bestemme, hvornår man skal på arbejde. Derudover er lønnen mere end rimelig.

Ang. rejse til stockholm. Man kan via SJ's hjemmeside (husk at søge under student og ungdom: Erbjudande), når man er studerende bestille returbilletter til stockholm for 395,- SEK (husk at trække omtrent 15% fra i kursen) per person. Kan man virkelig få flybilletter i den prisklasse? Så jeg tænker det måske ikke er helt umuligt at komme derop, hvis i virkelig gerne vil ;-) Har lige lavet lidt hurtig regning, i burde kunne komme fra Kbh H-Sthlm for 671,50,- DKK for jer begge to :-)

0

Puh jeg ville aldrig bruge så mange penge på en fotograf. Jeg går selv rigtig meget op i at fotografere og skal også have taget nogle flotte billeder når vi skal giftes, men vi nøjes med min svoger som er en udemærket amatørfotograf. Jeg printer nogle billeder ud jeg har fundet på nettet og hører ham om han kan tage nogle ala dem så han har lidt at gå ud fra.. Men at bruge så mange penge forstår jeg ikke.. Der må være nogle der er lige så dygtige i Danmark og som måske ikke koster det hvide ud af øjnene😊

0

Puha sikke en masse at gå igennem på én gang!! Føler godt nok med dig!

Jeg må nok tilslutte mig og sige, at det dælme er mange penge, for billeder. Jeg har aldrig læst andet, end at billederne er der man ikke må spare, men synes godt nok stadig det er en høj pris! Har ikke lige fået læst, hvad de andre foreslår, men vil bare råde dig Jer til at tage den fotograf, som føles mest rigtig og så bruge pengene, hvis I har lyst til det. Det er trods alt kun dem man har, når festen er slut. (og sin mand selvfølgelig hæhæ)

0

Ang. job. Har du overvejet fadl? Ved godt man skal have et kursus, for at arbejde gennem dem, men når man først har fået kurset, så er det ret rart, selv at kunne bestemme, hvornår man skal på arbejde. Derudover er lønnen mere end rimelig.

Ang. rejse til stockholm. Man kan via SJ's hjemmeside (husk at søge under student og ungdom: Erbjudande), når man er studerende bestille returbilletter til stockholm for 395,- SEK (husk at trække omtrent 15% fra i kursen) per person. Kan man virkelig få flybilletter i den prisklasse? Så jeg tænker det måske ikke er helt umuligt at komme derop, hvis i virkelig gerne vil ;-) Har lige lavet lidt hurtig regning, i burde kunne komme fra Kbh H-Sthlm for 671,50,- DKK for jer begge to :-)

Har overvejet fadl ja, men er generelt lidt modstander af dem :) Laaaang historie, som nok ikke er BK egnet :wink: Og har kun halvandet år tilbage på studiet, og så tager kurset et semester (mener det er omkring 80 timer i alt, så det er jo rimelig tidskrævende) og så vil der "kun" være et år tilbage at bruge det i. Og det er måske lidt mærkeligt at gå på kursus i hvordan man sengebader og skifter ble, når man snart er færdig læge :tunge: De sidder bare på stort set alle studiejobs, det er meget sjældent noget bliver slået op uden om dem. MEN giver mig ikke, NÆGTER at blive en fadl slave (og min protest går så nok mest ud over mig selv :lol: ).

Havde slet ikke lige set de der studiebilletter! Smart! Og nej, så billig er flybilletten bestemt ikke! Tak for hjælpen :)

0

Annonce ♥

Puh jeg ville aldrig bruge så mange penge på en fotograf. Jeg går selv rigtig meget op i at fotografere og skal også have taget nogle flotte billeder når vi skal giftes, men vi nøjes med min svoger som er en udemærket amatørfotograf. Jeg printer nogle billeder ud jeg har fundet på nettet og hører ham om han kan tage nogle ala dem så han har lidt at gå ud fra.. Men at bruge så mange penge forstår jeg ikke.. Der må være nogle der er lige så dygtige i Danmark og som måske ikke koster det hvide ud af øjnene

Ved godt vi bruger mere på den post, end de fleste ville, men det er vi nu rimeligt afklaret med. Forstår f.eks. ikke at nogen vil bruge mange tusinde kroner på at blive kørt i hestevogn, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige :wink: Vi kommer ikke til at bruge nogle penge på kørsel, bryllupskage bliver nok droppet, sko bliver nogen jeg har i forvejen, buketten laver jeg selv, af de blomster jeg finder dagen inden osv osv. Fordi de ting er mindre vigtige for os. Men under alle omstændigheder synes jeg måske, det var lidt unødvendigt at skrive et indlæg bare for at sige, at du i hvert fald aldrig ville bruge så mange penge på en fotograf, for kan ikke lade være med at føle, din kommentar var lidt negativ.

0

Af de to du har linket kan jeg nok bedst lide TW til et bryllup hvor følelserne er i højsædet. AP har et super godt øje for detaljer, når det kommer til ting, natur og lokationer - men hun formår ikke at få menneskene i billederne til at se ret meget andet end akavede ud. Omvendt har TW nogle pudsige beskæringer, af og til, som nok er en stil man skal være til for at være helt solgt på hende. Jeg ville ærlig talt ikke vælge nogen af dem. De er uden tvivl dygtige og har nogle interessante indspark og redigeringer, som er vældigt fine, men til den pris ville jeg altså være helt sikker.

Tak for din mening :) Dejligt du gad kigge på fotograferne, også selvom vi ikke har samme smag :wink: Men du har ret, til den pris skal man være helt sikker! Og det er jo nok også det, der giver lidt ekstra uro i maven, orker bare snart ikke at kigge på flere fotografer, for hver gang jeg endelig finder en jeg bedre kan lide, viser det sig, at det er en fotograf der er endnu dyrere!! :blink: Christ, er vist lidt af en fotograf-snob :lol:

0

Puha sikke en masse at gå igennem på én gang!! Føler godt nok med dig!

Jeg må nok tilslutte mig og sige, at det dælme er mange penge, for billeder. Jeg har aldrig læst andet, end at billederne er der man ikke må spare, men synes godt nok stadig det er en høj pris! Har ikke lige fået læst, hvad de andre foreslår, men vil bare råde dig Jer til at tage den fotograf, som føles mest rigtig og så bruge pengene, hvis I har lyst til det. Det er trods alt kun dem man har, når festen er slut. (og sin mand selvfølgelig hæhæ)

Tak for dine tanker :)

Og ja, dejligt man også har sin mand at kigge på efter brylluppet :lol:

0

Jeg er også en af dem der syntes at fotografen er så vigtig, og jeg syntes det er fedt at i kaster så mange penge efter det! (eller er villige til det :) )

Jeg vil sige at kemien har lige så meget at sige, som det produkt de leverer. Man skal være 110% tryg ved sin fotograf, ellers tror jeg bare ikke man bliver tilfreds med resultatet - uanset hvor meget andre syntes det er smukke billeder. Men man skal jo selv være tilfreds.

Du har tid endnu, så tag en fotograf af gangen, ring evt. sammen, man kan mange gange høre det over telefonen. Og det er jo et stk. arbejde, og ikke en nyre i køber hehe, så du skal ikke have dårlig samvittighed. Fotografer er jo vant til - som alle andre der afgiver tilbud, at blive fravalgt.

Held og lykke med det hele. Og så håber jeg i finder en dansk fotograf ;)

0

Annonce ♥

Jeg har kiggede på de to du har valgt ud, og jeg vil sige at hende du har valgt tager gode billeder men til den pris er jeg ikke bæst omkuld og jeg synes hun redigere dem på en måde jeg ikke ville synes om. Den anden kan jeg bedre lide, men jeg synes det er rigtigt mange penge. Jeg ved godt i er okay med det, men der er så mange andre der er super gode og ikke koster så meget men ligger tættere på 13 end 20 ;)

Men igen er det så svær en post, for hvem er god nok?? Det er bare så utrolig vigtigt, det betyder så meget at man gerne vil være 100% sikker, og når jeg endelig finder nogle er de alt for dyre ;) Så pøj pøj, jeg håber du bliver glad for dit nye valg.

0

Jeg kan simpelthen godt forstå, at I vil lægge så mange penge i den post!! :biggrin: Men så skal det selvfølgelig også være den rigtige fotograf, så I ikke sidder og ærgre jer bagefter. Jeg er ret enig med dig i, at hende I har booket redigerer sine billeder smukt. Jeg er helt vild med hendes detalje-billeder, men måske hun bare ikke er så god til mennesker og indfange deres følelser på billeder - og det er jo nok lidt vigtigt på sådan en dag :wink: Når I er oppe i de beløb, synes jeg ikke at det er de 2500 der gør den store forskel, og med så mange ekstra billeder I får, tror jeg ikke at I vil fortryde, hvis kemien er bedre med den anden fotograf! Håber for jer, at I kan få tjekket om kemien passer bedre med hende :)

0

Man forelsker sig let i en kjole på billeder! Den sidder oftest på en model, der er gudesmuk i ens øjne og når kjolen så er ens stil føler man det er "match made in heaven". Sådan havde jeg det i hvert fald med den Maggie Sottero jeg var blændet forelsket i. Jeg er stadig vild med den - men i forhold til det koncept vi har valgt passede den bare overhovedet ikke til.

Mit eneste råd: Giv dig selv tid til at forlige dig med tanken om at den nok ikke lige var det du havde regnet med...

Så skal KJOLEN nok findes når du mindst venter det!

Det var vel også Maggie Sottero's du skulle over at prøve i Sverige? Hvis jeg må være så fræk at komme med et forslag synes jeg du skal prøve deres model Saywer - evt. med et bælte med yderligere bling. Det var også en af mine favoritter hvor blonden var vildt lækker, men med lidt for "meget" bling der ikke kunne tages af.... Men når det kommer til bling tror jeg det vil være noget for dig... Se den evt. på min tråd...

Ellers stemmer jeg på din 3'er...

Kavalergangen skal du bare selv være komfortabel med - hvad du føler dig tilpas i - vil også være passende!

Og til slut... Jeg kondolerer!

Ja det er det! Og har faktisk også Saywer med på listen over modeller, jeg gerne vil prøve. Så håber de har den. Men vidste ikke der var bling på, det ligner det ikke umiddelbart på billederne, men det passer jo nok meget fint med mine ønsker:)

Og tak for kondolencen!

Der er en del bling hen over skuldrene - ikke overdrevet, men alligevel for meget for mig...

Du kan se det bedre på Maggie Sottero's egen hjemmeside, hvis du zoomer ind på det.

Jeg glæder mig til at se om den klæder dig, nu jeg selv var så glad for den - hvis de har den selvfølgelig!

0

Kjoleprøvning aflyst

Skulle have været til Malmø i morgen og prøve kjoler, men efter en meget hård dag i dag med min farfars begravelse, fortæller min mor mig, at det nu heller ikke ser ud som om min morfar klarer den (han blev indlagt i tirsdags). Han har selv givet op og vil ikke livet mere :( Derfor tager vi nu til Jylland i morgen og besøger min morfar, for er bange for at han ikke er her mere, hvis jeg venter til jul :( Føler mig helt udmattet og er bare så ked...

Både kjole og fotograf beslutning bliver vist udskudt til jeg har en reel chance for egentlig at føle hvad jeg har lyst til.

0

Annonce ♥

Kjoleprøvning aflyst

Skulle have været til Malmø i morgen og prøve kjoler, men efter en meget hård dag i dag med min farfars begravelse, fortæller min mor mig, at det nu heller ikke ser ud som om min morfar klarer den (han blev indlagt i tirsdags). Han har selv givet op og vil ikke livet mere :( Derfor tager vi nu til Jylland i morgen og besøger min morfar, for er bange for at han ikke er her mere, hvis jeg venter til jul :( Føler mig helt udmattet og er bare så ked...

Både kjole og fotograf beslutning bliver vist udskudt til jeg har en reel chance for egentlig at føle hvad jeg har lyst til.

Øøøv. Sikke meget modgang du oplever :(

Kjoleprøvning og fotograf kan vente - Ja, selv for en zilla. Familie må altid komme i første række.

Kæmpe knus og varme tanker herfra!

0

Puha sikke en hård omgang, du har været og er igennem.

Sender dig de bedste tanker herfra 😊

Ang. Fotograf så synes jeg du skal prøve at se på Martin og Louise photograpy, jeg synes de tager fantastiske billeder, og samtidig så er de simpelthen så søde.

0

Annonce ♥

Kjoleprøvning aflyst

Æv æv æv....

Livet kan simpelthen ikke altid være det bekendt! Og alligevel er det jo der vi alle skal hen...

Jeg håber du får en givende oplevelse i det jyske trods omstændighederne.

Beslutningen med at udskyde kjoleprøvningen og fotografen er helt korrekte. Man må nogen gange acceptere at ens følelser nu engang er stærkere end fornuften og tage hånd om følelserne først. Jeg håber alligevel du snart finder ro og overskud til at komme afsted igen.

1000 vis af cyber kram herfra :bearhug: .

0

Tak for alle jeres tanker og kram :) Det er virkelig sødt af jer og varmer.

Det var rigtigt rart at besøge min morfar - han er blevet udskrevet igen nu, men han er 92 og skal efterhånden have hjælp til alt, så kan godt forstå han ikke vil mere. Han er ellers frisk i hovedet, så det er jo frustrerende at kroppen ikke kan det, man gerne vil have den til længere. Men vi havde nogle rigtig hyggelige timer. Glæder mig til at fejre jul med dem (har befalet ham at holde så længe i det mindste :) ). Puha, der har været mange tanker i hovedet på det sidste! Skal sende første udkast af min kandidatopgave efter weekenden, og den har jeg virkelig ikke fået lavet meget på....

Nå, men har jo ikke kunne slippe BK helt. Har fulgt lidt med hos jer andre og kommenteret der, hvor jeg kunne overskue det :) OG tankerne har kørt på højtryk med bryllup, hver gang jeg lige har haft brug for at tænke på noget positivt. Så her er en lidt generel update:

Milepæl i dag - 9 måneder til brylluppet :cheerleader3:

Fotograf: Vi har skypet med TW og hun virker SÅ sød. Vi føler os så trygge ved at vælge hende, så det har vi nu besluttet at gøre! Tror det er en rigtig god beslutning!

Brudekjole: Stresser mig lidt! Kan ikke se, hvornår vi kan komme ud igen i den nærmeste fremtid, og min mor har ikke rigtig haft lyst til at lave nogen nye aftaler. December er gået før vi har set os om og i januar er der eksaminer og H2B bliver færdig som læge osv. Så er vi pludselig i februar og der er et halvt år til brylluppet, og vil ikke føle, at jeg pludselig skal tage en beslutning NU, fordi de ellers ikke kan nå at få kjolen hjem. Og bliver ved med at forelske mig i mærker, der ikke lige er til at finde i DK og ændre mening om stilen. Min veninde skal giftes en måned før mig og forleden ringede hun for at beskrive sin kjole. Og det lød præcis som det jeg havde tænkt mig.... Så nu er jeg begyndt at blive mere vild med tyl. Har ikke lyst til at være en tro kopi af hende en måned efter :blush: Har ellers kigget meget på Sottero and Midgleys nye kjoler, som er MEGET smukke, og den stil jeg egentlig havde tænkt mig. Men i følge deres hjemmeside bliver det ikke forhandlet i DK! (Det er åbenbart ikke det samme som Maggie Sottero :td: ). Men så faldt jeg over den her på nettet:

post-65394-0-24830600-1385813523_thumb.j

post-65394-0-57275500-1385813538_thumb.j

Og den er jeg ret vild med! Tror den nye plan er, at gå efter noget blødt faldende tyl..... Måske... Men så passer den Raimon Bundo kjole jeg har prøvet også meget godt (synes bare den er lidt almindelig?..).

Øreringe: Jeg har ikke huller i ørene, men Susanne Gadegaard har lavet dem her til mig med klips og de er perfekte :cheerleader3: Trængte til at forkæle mig selv lidt :wink:

post-65394-0-49052800-1385813711_thumb.j

Frisure: Så den her frisure på instagram, og det er faktisk den første frisure jeg er rigtig vild med. Så den skal da lige med her:

post-65394-0-65158200-1385813799_thumb.p

Og så sikkert med et headpiece af en art - enten oven på knolden eller på siden af hovedet....

Nå, ellers er der ikke sket så meget :wink: Men kan godt mærke den kjole stresser mig noget (altså burde jo stresse over kandidatopgaven!!! :oops: )

0