Guest Frøken M

Gik du over budget med kjolen?

32 posts in this topic

Hvorfor - hvorfor ikke? :)

Jeg er seriøst i tvivl om jeg skal sprænge budgettet :wink:

Havde egentlig tænkt max. 5000 for kjole (havde tænkt brugt eller udsalg - altid tænkt at mere for en kjole var skørt, meeeeen så...), og så max 2.500 for skrædder, afhængig af hvad der skal ændres.

Nu har jeg fundet KJOLEN, men til 11.000 kr...! Er i en kattepine, for jeg havde lovet min kæreste at jeg ville gøre alt for at holde kjole, sko og slør inden for 10.000 kr inkl. skrædder.

Hvad gør jeg..?! Kjolen er som ingen andre :loveshower:

0

Annonce ♥

Nej, for regnede med at jeg selv skulle betale den og havde simpelthen ikke penge til at gå over budget. Havde jeg vidst min mor ville betale, så have jeg nok kigget videre i stedet for at "købe" den første der sad nogenlunde.

0

Ja, med ca 500 ;) var så HELDIG at fine en til en tredjedel af prisen.

0

Ja - og så alligevel ikke - havde et 'løst budget' på 10.000,- for kjolen alene, men min drømmekjole koster 13.900,- (har så fået den ned i 12.500,-). Jeg ville aldrig gå over budget, hvis vi ikke havde råd, men det har vi, så det gør jeg. De 10.000,- var nok også mere 'vejledende' for mig, haha.. Dog havde jeg grænser - blev eks. spurgt af hende der hjalp mig, om jeg ville prøve en kjole til 17.000,- som hun tænkte ville være flot til mig - det sagde jeg nej til, for vil ikke give så meget for en kjole!

0

Annonce ♥

Havde en ide om at leje, så der var afsat max 3000kr, men men nu bliver det vist en købt kjole og det ryger godt op over budget... :-)

Mine forældre hjælpe heldigvis med det er går over eller jeg smider selv det sidste i...man bliver ofte grebet af det der med at prøve kjoler og ser hvor flotte de er på. :-)

0

Jeg havde også sat 10.000 til kjole, 1500 til slør, 1000 til sko og 500 til skørt, tror jeg nok - men ville faktisk gerne holde kjolen så lavt som muligt kunne jeg mærke på mig selv. Så da jeg kunne få den til 6.400 syntes jeg jo det var årets handel, da den kostede 9900 i Panayotis, og så købte jeg den. Skørtet fulgte med, slør 300, sko 1800 (hovsa), smykkerne lånte jeg/købte billigt på etsy.

Jeg ville nok ikke sprænge mit buget til kjolen - men vi var så også gået fra et budget i alt på 60.000 til ja 117.000 landede det på, for 34 gæster, så ehm, det kunne nok ikke helt forsvares at blive ved :D

0

Ja. Jeg endte med at købe 2 kjoler, så der sprang jeg budgettet med en hel kjole. Den første var flot, men som tiden gik, fandt jeg flere og flere fejl på den. Den var både for lille (men kunne nok rettes til), og så opdaget jeg nogle store sy-fejl i skørtet. Hele underdelen ville nok skulle pilles af og syes om - og det ville jeg ikke ofre penge på, ved en kjole jeg ikke elskede og følte mig tilpas i. Overdelen kradsede også en del pga pallietter der stak ud,, Det er ikke butikken skyld (de var rigtig flink), for de store fejl på skørtet, blev først opdaget da den skulle ligges op. Men kunne ikke se det med det blotte øje. Så tror bare jeg har været rigtig uheldig, at få en kjole som er syet af en der ikke havde forstand på det :-(

Nummer 2 kjole var dog helt fantastisk, og alle pengene værd :-)

Edited by Du og Jeg
0

Jeg holdt budgettet... Jeg ville give max 5000,- for hele mit outfit og det gik fint - holdt mig langt væk fra fristelser LOL

0

Annonce ♥

Hey hey

Havde ikk rigtig noget budget, men var da sikker på jeg nok skulle finde noget på tilbud, hehe men ja sådan gik det ikk...

Fandt den mest fantastiske prinsessekjole og ja lige pludselig kørte jeg Dankortet :-)

13500kr for kjole

3000kr for sløret

1000kr for for hårpynt

Så puha mit kort gløede....

Hele festdagen endte på 108.000kr for 50 gæster, men ja altså planen er det kun sker den ene gang..så må man gerne give lidt ekstra :-) det var ihvertfald det jeg sagde til min mand( og han sagde stadig JA)

Knus

0

Jeg havde en lille opsparing på små 14000 og havde lovet mig selv ikke at bruge mere end det på kjolen.

Så jeg fik min kjole til 13000 og så betalte min mor skørt, sko, slør og tilretninger (TAK MOR!)

0

Jeg havde aftalt 10.000 for kjole inkl. tilretning med min mand inden jeg tog af sted, da jeg på forhånd vidste, at det jeg kunne lide lå i den dyre ende.

I alle forretningerne jeg var i fandt jeg 1-2 kjoler som "da så finde nok ud" indenfor budgettet, men intet der virkelig bare var kjolén.

Da jeg så en dag stod i kjolén, havde jeg svært ved at sige ja, da prisen var over budgettet. Min skønne mor tilbød at betale differencen, hvis jeg valgte lige netop den kjole, men jeg hoppede ud af kjolen og tog hjem. Talte med min mand om det, der bare var så sød at sige: "Hvis det er den kjole, så er det den kjole" - og endda uden han kendte til min mors tilbud! En uges tid senere prøvede jeg kjolen igen og købte den :loveshower: I dag er jeg virkelig glad for at jeg ikke købte en af de andre "der så okay ud".

Jeg var så heldig at den kun skulle lægges ind ved brystet, så alt i alt overskred jeg budgettet med 1000 kr. og en ny stropløs BH som jeg alligevel ikke fik brug for den dag :tunge:

0

Jeg havde aftalt 10.000 for kjole inkl. tilretning med min mand inden jeg tog af sted, da jeg på forhånd vidste, at det jeg kunne lide lå i den dyre ende.

I alle forretningerne jeg var i fandt jeg 1-2 kjoler som "da så finde nok ud" indenfor budgettet, men intet der virkelig bare var kjolén.

Da jeg så en dag stod i kjolén, havde jeg svært ved at sige ja, da prisen var over budgettet. Min skønne mor tilbød at betale differencen, hvis jeg valgte lige netop den kjole, men jeg hoppede ud af kjolen og tog hjem. Talte med min mand om det, der bare var så sød at sige: "Hvis det er den kjole, så er det den kjole" - og endda uden han kendte til min mors tilbud! En uges tid senere prøvede jeg kjolen igen og købte den :loveshower: I dag er jeg virkelig glad for at jeg ikke købte en af de andre "der så okay ud".

Jeg var så heldig at den kun skulle lægges ind ved brystet, så alt i alt overskred jeg budgettet med 1000 kr. og en ny stropløs BH som jeg alligevel ikke fik brug for den dag :tunge:

Det er jo lige det, jeg vil ikke stå på min bryllupsdag og "nøjes" - men nu prøver jeg lige at gå på jagt. Den kjole jeg har set skal bare bestilles i år, da den ellers vil stige omkring 2500 pga silken - pres :wink: Men jeg ved ikke hvordan jeg skulle sælge den til min kæreste, han synes 5000 kr for en kjole er meget, og som han sagde sidst vi talte om kjolebudget: "det ender alligevel med at du spilder rødvin på den, og træder igennem stoffet med høje hæle" - tak skat :rolleyes:

0

Annonce ♥

Man skal nok bare - inden man tager ud at kigge - gøre klart med sig selv hvad man har at gøre godt med, og så ikke prøve kjoler til mere end den pris :tunge: - det er altid nemt at være bagklog.

Har aldrig hørt at prisen ville stige det følgende år. Jeg synes altid kjolerne falder i pris fordi der kommer nye kollektioner frem.

Nu kender jeg ikke din kæreste, så kun du ved hvad du skal sige, men du må også respektere hans svar.

Det bedste du kan gøre er at forklare ham hvordan det føles, og hvis han har noget han går meget op i, så prøv at sammenlign med det :)

0

Det var heller ikke med vilje, jeg prøvede den kjole - jeg tænkte slet ikke på prisen, MÅTTE bare have den på. UPS

0

Jeg havde også sat et budget på 10.000, men endte med en kjole til 14.500 + skrædder for ca 2200...

Du kan prøve at bruge argumentet med at du vil sælge kjolen efter brylluppet, på den måde vil der jo komme nogle penge ind igen...

0

Og til det argument med at du spilder på kjolen og træder den i stykker, så har du bare meget nemmere ved at få taget TTD billeder, når den alligevel er ødelagt, og så kommer den ikke til at fylde i skabet :biggrin:

0

Annonce ♥

Haha! ja, det var et super argument :)

Et andet kunne være at det er 100% silke, så den kan farves til en sindssyg flot aftenkjole! Der er ingen pynt eller blonder på, kun lækker lækker silke. Suk.

Meeen min mor siger at silke krøller (ekspedienten sagde nej), silke er sart og den var for gennemsigtig bagpå (hvilket jeg ikke syntes, men havde altså også sorte trusser på, not good :wink: )

Får stress!! Har faktisk også prøvet en blondekjole i dag, den var supersmuk og i budget- men ikke som KJOLEN!

0

Silke krøller, det siger de faglige eksperter også herinde.

Du må lede videre, for du skal da have KJOLEN :)

0

Det magter jeg ihvertfald ikke så, min bryllupsdag er ikke den dag jeg skal tænke over hvordan jeg sidder hele aftenen. AGRH den var så smuk! Hjemme er jeg smedet til mit strygejern, så jeg går videre i jagten - skal prøve kjoler hos Rikke Gudnitz næste uge, så må jeg se :)

Edited by Frøken M
0

Jeg havde næsten opgivet at holde mit budget på 10.000, da jeg synes mange kjoler kradser, så ville have kvalitet og gerne silke. Men hos bride&galla havde de udsalg, så inkl. Slør og skrædder kan jeg lige holde budgettet for en skøn kjole i ren silke.

At den nok bliver solgt igen efter dagen tæller jo så kun som plus til senere.

0

Annonce ♥

Jeg fik et budget fra H2B på 12.000 til at starte med, så forelskede jeg mig i Pronovias' blondekjoler, til ca. 17.000, og så sagde han god for det, bare jeg var glad.. Men da jeg så kom af sted og prøvede, fandt jeg kjolen!! som overhovedet ikke lignede dem jeg havde kigget på, også kostede den 8.999 - bonus, og den skal ikke rettes da der er snøreryg og sidder perfekt i str. 36 - dobbelt bonus.. Så jeg overskred bestemt ikke budget :wink:

0

Har besluttet mig for at jeg ikke går over budget! Køber heller ikke blondekjolen, og har tid til prøvning næste uge - så må jeg se :)

0

Budget: 5000,-

Aktuel kjole: 6750,-

Det er en Gudnitz og nyprisen er 13.500,- så jeg føler det er en god handel :)

Men som min egen lille straf, køber jeg ikke nogle sko, men genbruger et par cremefarvede ruskindsstilletter, som jeg ved jeg kan danse i hele natten, på trods af meget høje hæle :)

0

Jeg holdt budgettet... Jeg ville give max 5000,- for hele mit outfit og det gik fint - holdt mig langt væk fra fristelser LOL

Miss-Lena. Må jeg spørge hvor du har købt din kjole og til hvilken pris? Eller bare få nogle gode idéer fra dig. Har nemlig samme budget, 5000 til det hele, og det virker næsten som en umulig opgave!!!

0

Mit budget var som miss Lena på max 5000 for hele outfittet - og gerne 3.000.... Jeg vil ikke bruge 10-15.000 kr på en kjole. Det beløb kan vi jo komme en uge på ferie for hele familien!

Jeg fandt min smukke kjole fra Pronivias brugt til 1.500 kr og regner med at skulle bruge ca 700 kr på at få den renset. Skørt 310, sko 165, ekstra sko 50, smykker og hårpynt beløber sig vel i 2-300. Så alt i alt holder brudgettet og jeg har ikke dårlig samvittighed over at ødelægge min kjole på TTD billeder bagefter :-)

0