Miss-Rina

Rens af brudekjole - DIY eller prof?

10 posts in this topic

Nu er brylluppet overstået, og kjolen godt brugt. Jeg har fået en del snavs på kjolen, især på slæbet. Spørgsmålet er nu: skal jeg sende den til prof. rens, eller forsøge selv? Har hørt om nogle der er kommet ud med et godt resultat ved selv at vaske kjolen, både ved maskinvask og vask i hånden.

Et proffesionelt renseri vil nok være ret hård ved kjolen, og da jeg har mange perler osv på den, så er jeg bange for at der sker den noget.

Jeg har haft ringet til Bondorphs renseri i Randers, og damen jeg snakkede med sagde, at de efter vask også ville stryge den. Da jeg i sin tid hentede kjolen efter tilpasning var det sidste jeg fik at vide, at jeg for guds skyld ikke måtte begynde at stryge den, men de bruger jo nok heller ikke alm strygejern som os andre... :unsure:

Da jeg sagde at der var mange perler på, var hendes eneste kommentar at hvis ikke kjolen kunne holde til at blive renset, så var det brudekjoleforretningens ansvar, da de har solgt en utestet/uafprøvet kjole, som ikke kan tåle hvad de lover, og at jeg derfor ville have krav på en helt ny kjole iht. købeloven. :huh:

Det tvivler jeg altså meget stærkt på!!! Ingen forretning ville give mig en kjole til 10.000kr fordi det renseri jeg har brugt, har været for hårdhændet med min kjole. Tør i hvert fald ikke rigtig aflevere den til dem nu...

Er der nogen der kan anbefale et renseri i Randers/Aarhus/Østjylland?? :help:

0

Annonce ♥

Jeg havde min på renseri, og på min kjole er der ikke faldet nogen sten af.. :) heller ikke dem jeg selv har sat på.. :) brugte kymi rens i Aalborg. Så det er jo ikke lige i Østjylland.. ;) Hehe

0

Annonce ♥

Det var da en god pris! :) Og så langt er der jo heller ikke til Aalborg, så det ender nok med at det er det jeg gør, så :thanks:

Så gælder det bare om at finde en dag jeg kan køre derop... Hvorfor har sådan nogle steder aldrig åbent om lørdagen?!

0

Jeg har valgt at håndvaske min de værste steder, da jeg har mange sten og perler på. Man risikerer at emaljen går af perlerne og stenene smelter i rens, fordi det foregår ved så høje temperaturer.

0

Fik lige luret i min kjole for at se om der stod noget med rens. Min kjole kan ikke tåle vask, kun skånsom rens, men perlerne skal dækkes til. Mon de kan finde ud af det på et renseri?

0

Annonce ♥

Må da indrømme at jeg også vasker bluser, som kun tåler 30grader, ved 40 grader.. Men her taler vi om et stykke tøj til 10.000kr - det behandler man da med forsigtighed og respekt overfor kunden ville jeg da mene...

Men hvis renserierne bare vasker dem i maskine på skåneprogram - hvad skal jeg så gøre?! Give mig i kast med at gøre det selv, eller...?? For det er da ikke til at blive klog på det her :huh::(:td:

Edited by Miss-Rina
0