Rakama

Rakama 02.08.14 - efterspørgsel på kageopsats

439 posts in this topic

hvor ser jeres bordplan flot ud...og dejligt at i kan få kagen færdig, og fantastisk at i tager hensyn til at der er en blandt jeres gæster som har glutenallergi .....Det har vi også, så nu er jeg på jagt efter en opskrift, så vores gæst også kan få en del af kagen :wink:

Jeg startede med at bage nogle glutenfri muffins, hvor der skal noget special mel i. Men min H2B synes det skulle være en kage, så han brugte en anden opskrift, hvor der overhovedet intet mel er i (han fik den af sin søster, som er på keto kur, og heller ikke må få mel i den forbindelse)

Kan sende den til dig, når jeg lige er kommet over weekenden, hvis du er interesseret. Den består hovedsagligt af æg og så noget philidelphia ost..

Edited by Rakama
0

Annonce ♥

hvor ser jeres bordplan flot ud...og dejligt at i kan få kagen færdig, og fantastisk at i tager hensyn til at der er en blandt jeres gæster som har glutenallergi .....Det har vi også, så nu er jeg på jagt efter en opskrift, så vores gæst også kan få en del af kagen :wink:

Jeg startede med at bage nogle glutenfri muffins, hvor der skal noget special mel i. Men min H2B synes det skulle være en kage, så han brugte en anden opskrift, hvor der overhovedet intet mel er i (han fik den af sin søster, som er på keto kur, og heller ikke må få mel i den forbindelse)

Kan sende den til dig, når jeg lige er kommet over weekenden, hvis du er interesseret. Den består hovedsagligt af æg og så noget philidelphia ost..

meget gerne, og det er helt okay det bliver på den anden side af weekenden, skal selv til bryllup i morgen :loveshower::loveshower:

0

Annonce ♥

Nu ved jeg med sikkerhed at jeg ikke når herind i morgen, skal selv til bryllup i Sønderjylland. Så jeg vil allerede nu sige tillykke med dagen, håber i får en uforglemmelig og ikke mindst en fantastisk dag i morgen, glæder mig til at hører alt om jeres fantastiske dag :loveshower::loveshower::loveshower:

0

Annonce ♥

Så er det idag....weeeeeeee, kæmpe tillykke! Jeg håber i får verdens bedste dag fyldt af kærlighed, glæde, overraskelser og gode minder.... nyd det, nyd det, nyd det.... det går så stærkt! :loveshower:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak for alle lykønskningerne.

Vi havde en helt fantastisk dag, hvor alt forløb som planlagt. Der er intet ved dagen, som vi ville lave om :7himmel:

Jeg skal nok få skrevet en beretning, samt smidt lidt billeder ind til de nysgerrige, når vi er helt landet igen :)

0

Annonce ♥

Nå, nu har i jo ventet en uges tid, så nu må jeg hellere se, om jeg ikke kan få begyndt på den beretning :wink:

Jeg har foreløbig kun fået nogle billeder fra dagen af min tante, samt H2B's (eller det hedder det vel ikke mere :tunge: ) onkel.. Jeg vil forsøge at sætte dem ind i beretningen, hvor de nu passer.

0

Bryllupsberetning del 1 – Torsdag

Som jeg tidligere har skrevet om, var H2B godt i gang med bryllupskagen. Torsdag eftermiddag kom hans lillesøster, for at hjælpe med at pynte kagerne. Først startede H2B med at beklæde de sidste par kager, som han ikke havde nået om onsdagen, mens han søster begyndte at lave den royal frosting, som hun bagefter lagde i en perlekæde rundt om alle kagerne. Derefter begyndte de i fællesskabe at indfarve marcipanen, som skulle bruges til roserne, i forskellige røde nuancer. H2B måtte lige lærer sin søster hvordan roserne skulle udformes, og så gik den store produktion ellers i gang.

Sidst på eftermiddagen begyndte jeg så, at pakke bilen med pomponer, staffeli og bordplan, da vi selv skulle sætte loftspynten op på feststedet. Vi kunne komme ind i lokalet kl. 18.00, hvor der til vores overraskelse var dækket op. Da vi om lørdagen først skulle komme til stedet kl. 17.30, troede vi at de først ville dække bordene om fredagen eller lørdag formiddag, men nej det var allerede gjort om torsdagen.Om onsdagen havde jeg været forbi for at aflevere den pynt, som skulle på bordene, så nu havde vi mulighed for at se det før end på selve dagen, hvilket vi synes var ret dejligt, hvis nu der skulle rettes på noget. Det skulle der dog ikke, da bordene stod præcis som jeg havde forestillet mig, og de var bare så flot pyntet. Det eneste, som manglede var blomsterne, som jo skulle være friske.

post-69471-0-03524300-1407660908_thumb.j

post-69471-0-51984500-1407660863_thumb.j

Nå men tilbage til loftspynten. Jeg havde på forhånd foldet nogle pomponer ud hjemmefra, men ikke for mange, da jeg vidste at de vil blive en smule presset sammen under transporten, plus at de vil fylde for meget i bilen, hvis jeg skulle have lavet dem alle. Så mens H2B fandt en stige og begyndte at hænge dem op, begyndte hans søster og jeg at folde de sidste. Synes selv at resultatet blev ret godt. Vi kombinerede de indkøbte pomponer med papirs hjerter købt i Ikea.

post-69471-0-30935500-1407660998_thumb.j

Efter et par timer var vi færdige, og trængte også til at komme hjem igen. Vi kørte H2B’s søster hjem, og da vi så selv kom hjem begyndte H2B igen på roserne, da de endnu ikke havde fået lavet nok. Tror han sad til omkring midnat for at lave roser og blade.

1