Breine84

Bryllupsfest på herregård/slot

10 posts in this topic

Hej, er der nogen herinde der har erfaring med - eller gode ideer til, hvor man evt kan holde et herregårds/slots-bryllup henne i Midtjylland? Meget gerne hvor man selv må stå for mad + drikke :-)

Vil også meget gerne høre om andre alternativer, som indbyder til romantisk, men hvor man også selv må stå for mad+drikke (ikke forsamlingshuse)

Kom frisk ;-)

0

Annonce ♥

Kommer an på hvor i Midtjylland vi snakker. Der er Hesthave - stor herregård udenfor Skive.

0

Vinding Feriecenter men det er hverken en herregaard eller et slot men de har en suverænt god festsal (med rigtig god akustik) i gode natur omgivelser, overnatningsmuligheder til flere gæster, flinke folk der ejer det med benene på jorden og så koster det ikke - ja - en herregård. :lol:

Hostrup Hovedgaard i Skive kunne også være en mulighed men det er vel ikke Midtjylland ? :lol: (det er langt oppe på min GPS).

0

Vinding Feriecenter men det er hverken en herregaard eller et slot men de har en suverænt god festsal (med rigtig god akustik) i gode natur omgivelser, overnatningsmuligheder til flere gæster, flinke folk der ejer det med benene på jorden og så koster det ikke - ja - en herregård. :lol:

Hostrup Hovedgaard i Skive kunne også være en mulighed men det er vel ikke Midtjylland ? :lol: (det er langt oppe på min GPS).

Kan ikke lige finde noget på "Vinding Feriecenter" på Google... Er det Vinding nede ved Vejle? Der ligger noget, der hedder Vinding Forsamlingshus nemlig:-)

0

Annonce ♥

Hov det hedder Sinding Feriecenter. Ligger et sted mellem Viborg og Herning som jeg husker det.

0

Jeg var til fest på Hostrup Hovedgård i weekenden. Utrolig flot sted, ikke langt fra limfjorden og mulighed for overnatning.

Brudeparret fik mad og servering fra Sallingsund Færgekro, men tror også man selv kan/må stå for mad og drikke.

Link: http://www.hostruphovedgaard.dk/

Mvh. Morten Friis

0

Der er clausholm slot, rosenholm slot og gammel estrup. Men disse steder ligger midt øst Jylland.

Har dog ikke styr på hvordan det er med mad de forskellige steder.

0

Den er god nok Morten. Har været på Hostrup Hovedgård én gang og der fik de maden udefra. Man skal dog nok ikke være meget mere end 70-80 personer deroppe. Det vil være uhensigtsmæssigt hvis man skal sidde i to rum. :lol: Det "farlige" ved Hostrup Hovedgård er at det er meget aflangt og der kan være en risiko for at festen bliver lidt spredt hvis man ikke lukker lidt af. Omvendt giver det en mulighed for at nogle kan koble lidt af hvis de syntes de har behov for det. Men det er ikke altid hensigtsmæssigt hvis man eksempelvis serverer kaffe og anretter bar i et lokale som ikke lige ligger klods op af det rum hvor selve festen er.

0

Annonce ♥

Den er god nok Morten. Har været på Hostrup Hovedgård én gang og der fik de maden udefra. Man skal dog nok ikke være meget mere end 70-80 personer deroppe. Det vil være uhensigtsmæssigt hvis man skal sidde i to rum. :lol: Det "farlige" ved Hostrup Hovedgård er at det er meget aflangt og der kan være en risiko for at festen bliver lidt spredt hvis man ikke lukker lidt af. Omvendt giver det en mulighed for at nogle kan koble lidt af hvis de syntes de har behov for det. Men det er ikke altid hensigtsmæssigt hvis man eksempelvis serverer kaffe og anretter bar i et lokale som ikke lige ligger klods op af det rum hvor selve festen er.

Det har du ret i Bent :-)

Her var de 60-65 gæster, hvilket jeg personligt vil sige er max antal i "Riddersalen" hvor festen foregik. Ellers ville det have blive for sammen presset, når der også skulle være plads til musik udstyr. Efter brudevalsen var der bar (selvforsyning), og mener også kaffen blev serveret i samme lokale. Efter min mening et rigtig oplagt sted, medmindre man bliver mange til festen. Festen skal helst gerne være i samme lokale :-)

0

Jeg kan ikke huske hvad de gjorde da jeg var derovre men at festen holdes samlet er i hvert fald en fordel for os. :lol: Omvendt er det så en udfordring man tager op når det ikke er sådan. Jeg ved ikke hvad de forskellige sale eller rum hedder men det man jo skal være opmærksom på er at mange ønsker runde eller små kvadratiske borde og det tager nu mere plads op end en langbordsopstilling.

0