Dorthegerdes

Voksne brudepiger - Hot or not?

19 indlæg i dette emne

Har i haft/ skal have brudepiger der ikke er søde små piger....her tænker jeg på søstre eller veninder. Kan se at flere har brugt den gamle engelske/amerikanske tradition...men hvad er disse voksne brudepigers opgave?

Har tø søstre(på 26) der mægtig gerne vil være brudepiger, men tænker det måske bliver for meget når også vores datter på fem og søn på 1 ½ skal gå op ad kirkegulvet sammen med os.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to bedste veninder (begge 26 år på tidspunkt for bryllup) har sagt ja til at være brudepiger for mig. Jeg har ingen søstre, niecer eller døtre der kunne være alternativ, så bl.a. derfor..

Vi skal ikke giftes i kirke og jeg ved ærlig talt ikke rigtig hvad deres rolle skal være, men både de og jeg er ovenud glade for at de har en særlig rolle på dagen.

De kommer fra morgenstunden og sætter hår, lægger make-up, tjekker at kjolen sidder, taler nerverne ned. En tredje god veninde vil tage fotos af den intime morgen. I løbet af dagen skal brudepigerne sørge for at hår og kjole sidder som det skal. De skal nok have ekstra lommetørklæder med. Så ikke en klart defineret rolle, men praktiske gøremål som små børn ikke kan og som jeg ikke gider at tænke på som brud.

Redigeret af ANMU5EDE
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde to voksne brudepiger, min søster og min veninde siden jeg var barn, og synes ærlig talt det giver bedre mening end børne brudepiger.

De arrangerede begge to min polterabend, hjalp til med indkøb, kørsel, invitationer, pynt, nerver. De hjalp med at finde brudekjole etc. De var der begge to om morgenen på dagen, hvor første brudepige (min søster) ordnede vores hår og min sminke. De gik bag mig til vielsen, sørgede for at rette kjole/slør etc... Og alt muligt andet småtteri :)

Jeg har været vant til, at man har voksne brudepiger og så blomsterpiger/drenge eller ringbærere, som er børn.

De var også begge rigtig glade for at have en ekstra speciel rolle i mit bryllup.

Så helt klart et "hot" herfra.

:)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal både have min bonusdatter på 11 år som brudepige og min bedste veninde som brudepige og jeg stoler trygt på at hun klarer det med polterabend og hjælper mig med nogle af de praktiske ting på selve dagen - så voksne brude er da HOT :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine tre skønne veninder skal være brudepiger ved vores bryllup. Tænker at de er til stor hjælp i løbet af dagen (fx kontaktperson for serveringspersonalet, hjælp til at rette kjole mv ved fotografering osv) samt planlægge PA. Alle tre blev enormt glade for at de skulle være brudepiger, og tror de dynes det er hyggeligt at være en større del af dagen. Derudover er vores to små niecer blomsterpiger, da de vildt gerne vil tage del i dagen, og synes det er ret sejt at have "en opgave" til brylluppet :) så for mig er det at have brudepiger i lige så høj grad et spørgsmål om at gøre brudepigerne glade og stolte over deres "del" i brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på ideen om en veninde eller søster der har en speciel rolle på dagen.....men ved bare ikke om jeg synes den rolle indebærer at skulle dele kirkegulvet med mig og mine små brudebørn :-/

Jer der så synes at voksne brudepiger er hot....har I gjort Jer tanker om deres kjoler, farver etc?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ligesom en del af 'gigget', men hvorfor er du ikke vild med den tanke? Er det fordi du er bange for at de stjæler opmærksomheden?

Jeg synes faktisk, at de gjorde det modsatte, og gjorde hele ceremonien meget pænere.

Mine (voksne) brudepiger havde begge to samme outfit på, som komplimenterede mit i stilen- men bare i meget enklere udgave.

De så smukke ud, men der er ingen tvivl om, hvem folks opmærksomhed var på- og det med to meget smukke brudepiger.

Så hvis det er derfor, at du ikke kan lide ideen, synes jeg ikke du skal være bange for det.

Det hjalp ogs gevaldigt på nerverne, at de begge var der til at hjælpe mig i kjolen etc. lige inden ceremonien, og jeg er glad for, at jeg kunne dele det øjeblik med dem.

Men igen- hvis du ikke har lyst til brudepiger, så er dte jo din beslutning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Hvad skal faren der følger dig ned af gulvet til for? Du kunne i princippet gå ned uden ham.

Det er nøjagtig samme grundlag- at vise hvem ens familie/nærmeste der 'giver' en væk er.

At have dem ved sin side på dagen. At give dem en speciel rolle på dagen... At sige indirekte 'du er en stor del af mit liv- og jeg vil gerne have, at du er en stor del af min store dag'.

Synes, det er meget logisk.

Men smag og behag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Jeg tænker umiddelbart, at det er meget rart at have en sammen med mig, der kan rette på kjolen, holde min taske etc. Derudover bruger jeg også min brudeterne (som en voksen brudepige hedder), til at hjælpe mig med bryllupsforberedelser, samt at kigge på kjoler. Derudover er det rart at der er en der gider høre på mig, når min H2B ikke gider høre mere om bryllup...

Så alt i alt synes jeg nu, at der er en del der taler for at have en brudeterne. Det må blive et hot herfra.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og bedste veninder skal have denne voksen-brude-pige rolle.
De har begge været med på kjolejagt.

Jeg har sågar oprettet en hemmelig fb-gruppe til os hvor vi ligger billeder af tasker, sko, håropsætnings inspiration mm. op.
Andre end de to, må ikke vide hvordan den smukke brud skal se ud før den store dag.

Jeg skal være sammen med dem helt fra dagen før og gommen skal sove hos sin forlover.
Vi skal forhåbentlig ud at hjælpe med opdækning af borde i selskabslokalet idet jeg skal lave noget af pynten.
Vi skal sammen bage kage og slappe af (hvis jeg kan) inden begivenheden for alvor går i gang.

På dagen skal de ankomme sammen med mig, sørge for kjolen falder som den skal.. De går inden som de sidste inden min far og mig.

De har måske forberedt risposer som de deler ud til gæster, og når vi så køre til fotografen, så skal de også med!

Tilgengæld skal de ikke stå oppe ved mig under vielsen og jeg forventer ikke noget med bestemte farver i kjolevalg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Hvad skal faren der følger dig ned af gulvet til for? Du kunne i princippet gå ned uden ham.

Det er nøjagtig samme grundlag- at vise hvem ens familie/nærmeste der 'giver' en væk er.

At have dem ved sin side på dagen. At give dem en speciel rolle på dagen... At sige indirekte 'du er en stor del af mit liv- og jeg vil gerne have, at du er en stor del af min store dag'.

Synes, det er meget logisk.

Men smag og behag.

Ahhh, du kan så ikke helt sammenligne de to begreber. Faderen, der følger sin datter op ad kirkegulvet, er historisk velbegrundet: Det er faderen, der giver datteren væk.

Brudepigerne er ikke med til at give bruden væk - de er sådan set kun staffage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Hvad skal faren der følger dig ned af gulvet til for? Du kunne i princippet gå ned uden ham.

Det er nøjagtig samme grundlag- at vise hvem ens familie/nærmeste der 'giver' en væk er.

At have dem ved sin side på dagen. At give dem en speciel rolle på dagen... At sige indirekte 'du er en stor del af mit liv- og jeg vil gerne have, at du er en stor del af min store dag'.

Synes, det er meget logisk.

Men smag og behag.

Ahhh, du kan så ikke helt sammenligne de to begreber. Faderen, der følger sin datter op ad kirkegulvet, er historisk velbegrundet: Det er faderen, der giver datteren væk.

Brudepigerne er ikke med til at give bruden væk - de er sådan set kun staffage.

Måske i din verden.

Mange andre steder, og personer, betragter brudepigen/brudepigerne som en lige så vigtig del af brylluppet som resten af 'bridal crew'. Blandt andet min.

Det er fint nok, at du ikke bryder dig om traditionen, men mine brudepiger, og sikkert også en masse andres er ikke bare 'staffage', eller fyld, som du så fint skriver!

Mine brudepiger er valgt, fordi de er meget tætte på mig, og fordi de havde en reel funktion op til og på dagen.

Helt teknisk var de også vidner til vielsen og giftemålet (vielsesattesten)- hvilket også var en af de tidlige årsager til brugen af brudepiger/forlovere mange steder.

Så inden du udtaler dig, burde du sætte dig ind i:

1) Hvad du udtaler dig om

2) Hvordan du taler om andre folks traditioner

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Hvad skal faren der følger dig ned af gulvet til for? Du kunne i princippet gå ned uden ham.

Det er nøjagtig samme grundlag- at vise hvem ens familie/nærmeste der 'giver' en væk er.

At have dem ved sin side på dagen. At give dem en speciel rolle på dagen... At sige indirekte 'du er en stor del af mit liv- og jeg vil gerne have, at du er en stor del af min store dag'.

Synes, det er meget logisk.

Men smag og behag.

Ahhh, du kan så ikke helt sammenligne de to begreber. Faderen, der følger sin datter op ad kirkegulvet, er historisk velbegrundet: Det er faderen, der giver datteren væk.

Brudepigerne er ikke med til at give bruden væk - de er sådan set kun staffage.

Måske i din verden.

Mange andre steder, og personer, betragter brudepigen/brudepigerne som en lige så vigtig del af brylluppet som resten af 'bridal crew'. Blandt andet min.

Det er fint nok, at du ikke bryder dig om traditionen, men mine brudepiger, og sikkert også en masse andres er ikke bare 'staffage', eller fyld, som du så fint skriver!

Mine brudepiger er valgt, fordi de er meget tætte på mig, og fordi de havde en reel funktion op til og på dagen.

Helt teknisk var de også vidner til vielsen og giftemålet (vielsesattesten)- hvilket også var en af de tidlige årsager til brugen af brudepiger/forlovere mange steder.

Så inden du udtaler dig, burde du sætte dig ind i:

1) Hvad du udtaler dig om

2) Hvordan du taler om andre folks traditioner

Hvis du mener, at du er inde i, hvorfor der er brudepiger/svende, så ville du også vide, at nej, de var ikke vidner

Jeg forholder mig til fakta og fakta i Danmark er, at det traditionelt er familien i skikkelse af faderen (og ikke brudepiger/terne), der giver bruden væk. Dermed var det også ham, der blev skrevet ind i kirkebøgerne.

Og hvis du læser min post rigtigt, så ville du også læse, at jeg ikke udtaler mig hverken for eller imod brudeterner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger not.. jeg bryder mig ikke om det.. kan ganske enkelt ikke forstå hvad det skal til for...

Hvad skal faren der følger dig ned af gulvet til for? Du kunne i princippet gå ned uden ham.

Det er nøjagtig samme grundlag- at vise hvem ens familie/nærmeste der 'giver' en væk er.

At have dem ved sin side på dagen. At give dem en speciel rolle på dagen... At sige indirekte 'du er en stor del af mit liv- og jeg vil gerne have, at du er en stor del af min store dag'.

Synes, det er meget logisk.

Men smag og behag.

Ahhh, du kan så ikke helt sammenligne de to begreber. Faderen, der følger sin datter op ad kirkegulvet, er historisk velbegrundet: Det er faderen, der giver datteren væk.

Brudepigerne er ikke med til at give bruden væk - de er sådan set kun staffage.

Måske i din verden.

Mange andre steder, og personer, betragter brudepigen/brudepigerne som en lige så vigtig del af brylluppet som resten af 'bridal crew'. Blandt andet min.

Det er fint nok, at du ikke bryder dig om traditionen, men mine brudepiger, og sikkert også en masse andres er ikke bare 'staffage', eller fyld, som du så fint skriver!

Mine brudepiger er valgt, fordi de er meget tætte på mig, og fordi de havde en reel funktion op til og på dagen.

Helt teknisk var de også vidner til vielsen og giftemålet (vielsesattesten)- hvilket også var en af de tidlige årsager til brugen af brudepiger/forlovere mange steder.

Så inden du udtaler dig, burde du sætte dig ind i:

1) Hvad du udtaler dig om

2) Hvordan du taler om andre folks traditioner

Hvis du mener, at du er inde i, hvorfor der er brudepiger/svende, så ville du også vide, at nej, de var ikke vidner

Jeg forholder mig til fakta og fakta i Danmark er, at det traditionelt er familien i skikkelse af faderen (og ikke brudepiger/terne), der giver bruden væk. Dermed var det også ham, der blev skrevet ind i kirkebøgerne.

Og hvis du læser min post rigtigt, så ville du også læse, at jeg ikke udtaler mig hverken for eller imod brudeterner.

Det er jeg skam. Og hvis du læste det jeg skriver ordentligt, ville du også lægge mærke til, at jeg ikke skriver noget om "fakta i Danmark", men mere generelt.

Min familie er ikke af dansk baggrund, og hver familie har desuden udover det faktum sine egne traditioner- uanset historiske/kulturelle traditioner.

Og jo- I andre lande/traditioner- er det og har det været meget normalt, at de fungerer som juridiske vidner, udover 'bare' at hjælpe til og 'pynte'.

I mit tilfælde- var de både hjælpere rent praktisk inden (de arrangerede polterabend, hjalp til med pynt, shoppede kjole etc med mig og alt muligt andet, hjalp til med at pynte op og en masse andet), de var en del af ceremonien OG de var vidner til giftemålet mht. vielsesattesten.

Min point var bare, at brudepiger for MANGE mennesker er meget mere end bare 'staffage', som du så 'pænt' skrev. Uanset om de er danske eller ej- og uanset om det er en tradition eller ej.

Du skrev du ikke "kunne forstå hvad det skal til for". Det forsøgte jeg at forklare- men åbenbart uden held.

Du har åbenbart meget lidt forståelse for synspunkter udover dit eget.

Så er der vist ikke mere at sige om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Du skrev du ikke "kunne forstå hvad det skal til for". Det forsøgte jeg at forklare- men åbenbart uden held.

Du har åbenbart meget lidt forståelse for synspunkter udover dit eget.

Så er der vist ikke mere at sige om det.

Øh nej, det gjorde jeg ikke. Du blander mig sammen med MK080815. Så lad venligst være med at lægge mig noget i munden, som jeg ikke har skrevet.

Og stadig, jeg har ikke udtalt mig hverken positivt eller negativt om brudeterner/piger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer