Lio

Hvor mange skal servere?

13 posts in this topic

Vi har valgt at vores bryllup skal holdes i mindre dyre omgivelser da vi kender en kok og et flot sted vi kan holde festen. MEN hvor mange skal vi have til at servere??? der er to kokke i køkkennet og så skal der serveres og vaskes op osv. til ca. 60-70 pers.

jeg tænker 4 men er jeg helt fra den??

0

Annonce ♥

Typisk har de fleste 2-3 folk til at servere udover en kok (hvis maden ikke kommer udefra) og så er der måske 1 tilbage til natmaden (hvis man ikke selv klarer den). Men 4 personer giver da bare mere fleksibilitet forudsat selvfølgelig at de kan tale og arbejde sammen og selvfølgelig at de ved hvad de har med at gøre. Hellere 2 effektive serveringspiger (M/K) end 4 som bare tuller rundt og ikke ved hvad de skal gøre. :lol:

0

Annonce ♥

Om det er serveret mad eller buffet går næsten ud på et når vi taler om serveringspersonale. En buffet skal løbende fyldes op og taler vi egentlig servering skal der alligevel også skænkes, ryddes af med tallerkener, bestik m.v. Men man oplever i højere grad til de fester, som holdes på ikke-feststeder at der er mere selvbetjening og det kan også være hyggeligt nok.

0

Jeg har selv serveret til et bryllup hvor der ca. Var 80 gæster. Vi var 4 piger til det. Det var efter min mening for få. De to af os var ca. 25 år og de 2 var kun 15, det var for ungt. Så sørg endelig for nok folk, og at de minimum er ca. 20 år, så de kan tage tingene af sig selv. Ting der kan hjælpe personalet: ekstra kander vand på bordene, så personalet ikke skal rende så tit. Alt efter hvor formelt et bryllup I skal holde, kan man også lave lidt sjov med sedler under tallerknerne, hvor der står at en skal samle tallerknerne og en skal skænke vin osv. Husk det er en lang og hård dag/nat for serveringspersonalet.

0

Annonce ♥

Så kategorisk mener jeg ikke man kan stille det op. Altså det med alder. Det handler mere om hvad deres funktion er og styring ligesom piger jo er forskellige. Jeg har da oplevet 13-20 årige serveringspiger - ofte piger som har været ude med deres mor - som har knoklet, vidst hvad de lavede og vidst hvordan de skulle gebærde sig. Præcist det samme kan jeg se med min min egen datter (13) som kan være meget effektiv når det gælder. Jeg vil give dig ret så langt at taler vi om et hold bestående af 2-4 veninder så er der en stor risiko for at det går op i snak m.v. og har ingen af dem nævneværdig erfaring med bryllupsfester og det at servere så går det også nemt op i hat og briller. Der handler det først og fremmest om at have en person med som styrer begivenhedernes gang og nogle folk som engagerer sig i opgaverne og også godt må have prøvet det før.

0

Annonce ♥