MarieBiegel

Birgitte - energitab, hjælp :)

2 indlæg i dette emne

Hej Birgitte.

Jeg håber lidt du har et godt bud på hvordan jeg fikser dette problem, da jeg selv føler mig lidt lost...

Sagen er, at jeg i øjeblikket er igang med en kur! Jeg og min H2B har selv lavet den, for han er ret god til kost og motion osv.

Fakta omkring det jeg er igang med er:

Jeg spiser masser af protein, masser af grøntsager og frugt. Jeg har helt skåret brød og kulhydrater generelt væk, og slet ingen sukker generelt hvis jeg kan undgå det. Til aftensmad får jeg dog altid en lille håndfuld ris eller kartofler til, men kun begrænset.

Jeg træner crossfit to gange om ugen, og løber en gang om ugen.

Generelt lyder det jo virkelig godt, på papiret :) Og jeg kan så småt begynde at se lidt resultater, løber bedre, har smidt et par centimeter osv...

Men, jeg føler mig generelt lidt udmattet hele tiden! Og jeg er simpelthen så træt af at være træt :)

Jeg synes at denne type kost og livsstil burde resulterer i mere energi og ikke så meget udsving på blodsukker-fronten, men alligevel føler jeg bare ikke rigtig at jeg nogen sinde har energi i overskud.

Findes der en måde at hjælpe kroppen til ikke at være så træt?

Findes der et kosttilskud jeg måske har brug for? Jeg har selv overvejet noget ginsing, eller måske er det jernmangel og kräuterblut jeg skal hoppe på...

Det skal lige siges, at jeg også er klar over, at når jeg ikke spiser ret mange kulhydrater, begynder min krop at brænde mine fedtdepoter, så småt... Så jeg forstår at der så bliver mindre energi på den front :)

Jeg synes bare ikke rigtig det kan passe at jeg skal føle mig heeelt brugt hele tiden...

Men jeg ved det virkelig ikke, og kunne godt bruge et par gode råd :) For jeg vil jo gerne føle mig frisk og oplagt noget mere, i stedet for at trække mig selv igennem hver eneste dag...

Jeg håber du har et par gode råd, tusind tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Birgitte.

Jeg håber lidt du har et godt bud på hvordan jeg fikser dette problem, da jeg selv føler mig lidt lost...

Sagen er, at jeg i øjeblikket er igang med en kur! Jeg og min H2B har selv lavet den, for han er ret god til kost og motion osv.

Fakta omkring det jeg er igang med er:

Jeg spiser masser af protein, masser af grøntsager og frugt. Jeg har helt skåret brød og kulhydrater generelt væk, og slet ingen sukker generelt hvis jeg kan undgå det. Til aftensmad får jeg dog altid en lille håndfuld ris eller kartofler til, men kun begrænset.

Jeg træner crossfit to gange om ugen, og løber en gang om ugen.

Generelt lyder det jo virkelig godt, på papiret :) Og jeg kan så småt begynde at se lidt resultater, løber bedre, har smidt et par centimeter osv...

Men, jeg føler mig generelt lidt udmattet hele tiden! Og jeg er simpelthen så træt af at være træt :)

Jeg synes at denne type kost og livsstil burde resulterer i mere energi og ikke så meget udsving på blodsukker-fronten, men alligevel føler jeg bare ikke rigtig at jeg nogen sinde har energi i overskud.

Findes der en måde at hjælpe kroppen til ikke at være så træt?

Findes der et kosttilskud jeg måske har brug for? Jeg har selv overvejet noget ginsing, eller måske er det jernmangel og kräuterblut jeg skal hoppe på...

Det skal lige siges, at jeg også er klar over, at når jeg ikke spiser ret mange kulhydrater, begynder min krop at brænde mine fedtdepoter, så småt... Så jeg forstår at der så bliver mindre energi på den front :)

Jeg synes bare ikke rigtig det kan passe at jeg skal føle mig heeelt brugt hele tiden...

Men jeg ved det virkelig ikke, og kunne godt bruge et par gode råd :) For jeg vil jo gerne føle mig frisk og oplagt noget mere, i stedet for at trække mig selv igennem hver eneste dag...

Jeg håber du har et par gode råd, tusind tak :)

Hej Marie

Din træthed kan skyldes flere ting, oftest er det en af disse tre ting:

Hvor længe har du været på denne type kost? Det tager nemlig noget tid for kroppen at omstille sig til en kost uden så mange kulhydrater. For nogen tager det så dage, for andre tager det op til 3-4 uger.

Det skal også siges, at ikke alle genetisk kan klare sig med så lavt indtag af kulhydrat - for nogen vil de stoppe med at tabe sig, hvis man skærer deres kulhydrater fra, men tabe sig igen, hvis man sætter det på igen. Du kan prøve at sætte mere kulhydrat på (primært omkring din træning).

Husker at få fedt nok? Når man skruer ned for én ting, skal man huske at skrue op for noget andet, og i dette tilfælde er det fedtkilden. Så husk godt med nødder, gode olier og avokadoer.

Jeg håber, at du finder en løsning på trætheden iblandt disse valgmuligheder - hvis ikke, så få lavet et sundhedstjek ved lægen for at se om du har en mangel i kroppen :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer