MissPerle

Bryllupsreception hvad gør i ?

23 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Vi ville først ikke have reception, men så kom vi i tvivl og nu ved vi ikke helt....

Men jeg har lidt spørgsmål, hvis man holder en så sender man en invitation ud ikke??? den ligner vel ikke den man sender ud til de gæster der skal blive til hele festen?? min kæreste ville bare skrive på facebook men det synes jeg ikke man kan, eller kan man??

Hvor skal det holdes???

Hvad gør i andre?? :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt er jeg ikke meget for at invitere til receptionen da jeg synes det er åbent, men da vi har begrænset plads,

Er vi nødt til at invitere til receptionen. Afholder det samme stef som festen, reception på stueetagen og fest på 1 sal.

Vi holder reception, så vores børn føler de er med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder receptionen som åbent hus og 'indbydelserne' til dette vil ske mundtligt, over sms og facebook.

Receptionen er på stranden og selve festen i et sommerhus.

Personligt synes jeg at det er lidt underligt at holde det samme sted, fordi man kommer til at "smide folk væk". På den anden side har jeg været til bryllup hvor det foregik sådan, og der var intet akavet i det.

Jeg har tidligere tænkt på at lave visitkort som indbydelser til reception. VistaPrint tilbyder 250 stk. hvor man kun betaler fragten. Jeg synes at det er en fin måde at gøre folk opmærksomme på datoen (men jeg gider ikke alligevel..)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar, dejligt at høre fra andre.

Og man laver så ikke invitationer til en reception, det troede jeg :D he he tak så kan manden godt invitere via fb hvis han vil :D men igen jeg kan ikke lige se hvor vi skal holde det, og stranden lyder jo super men hvad hvis det regner??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder reception efter vielsen, dette finder sted i nogle lokaler tæt på kirken. Vi kender begge mange mennesker og har en stor berøringsflade. Mange af disse var nok kommet til glo bryllup, og så kunne de selvfølgelig have fået af vide på dagen at de kunne tage videre med til reception.

Vi har dog istedet valgt at sende dem en invitation :-)

De aller nærmeste fortsætter så med til festen om aftenen. Festen afholdes et andet sted :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sender også invitation ud... til dem som vi rigtig rigtig gerne vil have med, men som vi har måtte skære fra til festen grundet budget... og så er der en pokkers masse der får invitation mundtligt... jeg laver så to forskellige indbydelser... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv meget i tvivl om hvorvidt vi skal holde reception og om der skal sendes invitationer ud til det..

tror vi ender med at holde reception fordi vi forhåbentlig køber nyt hus.. Så bliver det en reception/housewarming så folk kan se vores nye hjem... Det står i invitationen til gæsterne der skal med om aften.. og så tænker jeg det bliver mundtligt til resten af dem vi gerne vil have med.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er mest dannet at sende invitationer til alle man ønsker med til sit bryllup. I invitationen skriver man så navnet på kirken, og tidspunkt. Samt adressen på receptionslokalet samt start og sluttidspunkt, så folk er klar over at de skal tage af sted igen. Så opstår der ingen misforståelser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder reception samme sted som vi holder fest (dog i et andet lokale). Vi laver kun indbydelser til festen. I kirken får vi præsten til at sige, at alle er velkomne til reception så de, der er kommet til globryllup har mulighed for at tage med. Sådan har det været til alle bryllupper jeg har været gæst til og jeg synes det virker naturligt nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi var også meget i tvivl om vi skulle holde eller ej, men vi endte med at holde, i et andet lokale end festen men samme sted. Vi sendte ikke invitationer ud men sagde det mundligt og vores præst nævnte det til sidst hvor det var og hvor lang tid det var. Vi smed ikke en eneste gæst ud, de gik helt af sig selv :-) Jeg er glad for at vi gjorde det. Til receptionen åbnede vi også gaver så vi ikke skulle afbryde festen .-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var også meget i tvivl om vi skulle holde eller ej, men vi endte med at holde, i et andet lokale end festen men samme sted. Vi sendte ikke invitationer ud men sagde det mundligt og vores præst nævnte det til sidst hvor det var og hvor lang tid det var. Vi smed ikke en eneste gæst ud, de gik helt af sig selv :-) Jeg er glad for at vi gjorde det. Til receptionen åbnede vi også gaver så vi ikke skulle afbryde festen .-)

Hvor længe holdt i reception? Jeg er i tvivl omring tidspunkterne og planlægningen af vielse (kirke), reception og festen. Vielsen og receptionen er samme sted og festen skal foregår ca. 15 mins kørsel fra kirken. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal skrive i receptionsinvitationen. Vi skal vies kl 1300, kan man være bekendt at sige til kl. 15.30? For vi skal være til festen, hvor der vil blive serveret velkomstdrinks kl. 1700.

Var der fint nok med tid til at åbne gaver til receptionen? Fik i også talt med gæsterne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa...

Vi skal vies kl. 13, og vi har sendt en slags invitation til dem der skal med hele dagen og en anden til dem der skal med blot til reception.

Det er af hensyn til planlægning og budget.. Hvor meget kage og kaffe og sådan.

Vi har 2 lokaler på samme sted, hvor den ene er til reception og den anden til festen om aftenen..

Tænker i skal huske på med fotograf, hvornår skal i have taget billeder.. Vil sige AnkaL er 15,30 er lidt tidlige at de ville skulle gå.. 16,30 måske, og evt. rykke velkomstdrink en halv time ??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi var også meget i tvivl om vi skulle holde eller ej, men vi endte med at holde, i et andet lokale end festen men samme sted. Vi sendte ikke invitationer ud men sagde det mundligt og vores præst nævnte det til sidst hvor det var og hvor lang tid det var. Vi smed ikke en eneste gæst ud, de gik helt af sig selv :-) Jeg er glad for at vi gjorde det. Til receptionen åbnede vi også gaver så vi ikke skulle afbryde festen .-)

Ankal Vi blev vies kl 13 - 13:45 og holdte reception fra kl 14-17. Efter vielsen fik vi taget billeder og var ved receptionen kl 15.00 jeg syntes vi fik snakket med alle, udover det havde vi også et indslag på 30min med Claus Reiss vil sige vi pakkede gaver ud lidt længere tid end kl 17.00 med den gjorde ikke noget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I skal giftes kl.13 vil det jo være nærliggende at starte receptionen kl. 14-14,30 så folk kan gå direkte derover efter kirken. Det er så muligt at I selv først kommer senere på grund af fotografering men det er jo til at have med at gøre. Alternativt kan I slutte receptionen ved 16 tiden og få taget billeder derefter hvis ellers
det passer med fotografen.

Hvor længe holdt i reception? Jeg er i tvivl omring tidspunkterne og planlægningen af vielse (kirke), reception og festen. Vielsen og receptionen er samme sted og festen skal foregår ca. 15 mins kørsel fra kirken. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal skrive i receptionsinvitationen. Vi skal vies kl 1300, kan man være bekendt at sige til kl. 15.30? For vi skal være til festen, hvor der vil blive serveret velkomstdrinks kl. 1700.

Var der fint nok med tid til at åbne gaver til receptionen? Fik i også talt med gæsterne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I skal giftes kl.13 vil det jo være nærliggende at starte receptionen kl. 14-14,30 så folk kan gå direkte derover efter kirken. Det er så muligt at I selv først kommer senere på grund af fotografering men det er jo til at have med at gøre. Alternativt kan I slutte receptionen ved 16 tiden og få taget billeder derefter hvis ellers

det passer med fotografen.

Hvor længe holdt i reception? Jeg er i tvivl omring tidspunkterne og planlægningen af vielse (kirke), reception og festen. Vielsen og receptionen er samme sted og festen skal foregår ca. 15 mins kørsel fra kirken. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal skrive i receptionsinvitationen. Vi skal vies kl 1300, kan man være bekendt at sige til kl. 15.30? For vi skal være til festen, hvor der vil blive serveret velkomstdrinks kl. 1700.

Var der fint nok med tid til at åbne gaver til receptionen? Fik i også talt med gæsterne?

Tak for alle svarene :) I kommer alle med gode bud, som jeg vil tale med min forlovede om. Tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdte ikke nogen inviteret reception, men havde spurgt i kirken om vi måtte sætte et bord op udenfor kirken med div drikkevarer og manden havde bagt nogle butterdejssnacks, så kunne vores ikke inviterede gæster få lidt vådt og tørt. samt vores inviterede gæster og præsten var ville med at man kunne få lidt til ganen... det fungerede super godt for os og vi fik stor ros for det af alle... Det kostede ikke det vilde, bare vi havde en til at stable det hele på benene for os...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgt ikke at holde reception, vi var begge enige om det virker lidt som om man gerne må komme med en gave, men man må ikke komme med til festen, den var nemlig forbehold de udvalgte :wink:

Vi ser mere på det som, at vi har ikke råd til at invitere alle til fest om aftenen....... - men hvis folk gerne vil komme til vielsen alligevel, så skal de være mere end velkomne! Og SÅ skal de da også have et stykke kage og et glas bobler :)

Men vi frabeder os da også alle de der traditionelle receptionsgaver (blomster, buketter, vin, sammenplantninger og godter).

Vores reception er også fordi vi ikke har råd til at invitere 100 mennesker med til festen.. Vi bliver 35 til festen, og budgettet er simpelthen kun til maks (Virkelig maks) 40 mennesker til festen.. Og der er så mange vi så gerne vil have med, men ikke har pengene til.. Derfor var det oplagt at der skulle være reception for at de kan få et stykke kage og bobler... Er ligeglad med gaver, bare folk vil komme og fejre vores dag med os...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdte ikke nogen inviteret reception, men havde spurgt i kirken om vi måtte sætte et bord op udenfor kirken med div drikkevarer og manden havde bagt nogle butterdejssnacks, så kunne vores ikke inviterede gæster få lidt vådt og tørt. samt vores inviterede gæster og præsten var ville med at man kunne få lidt til ganen... det fungerede super godt for os og vi fik stor ros for det af alle... Det kostede ikke det vilde, bare vi havde en til at stable det hele på benene for os...

Sikke dog en SUPER god ide ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdte ikke nogen inviteret reception, men havde spurgt i kirken om vi måtte sætte et bord op udenfor kirken med div drikkevarer og manden havde bagt nogle butterdejssnacks, så kunne vores ikke inviterede gæster få lidt vådt og tørt. samt vores inviterede gæster og præsten var ville med at man kunne få lidt til ganen... det fungerede super godt for os og vi fik stor ros for det af alle... Det kostede ikke det vilde, bare vi havde en til at stable det hele på benene for os...

Sikke dog en SUPER god ide ;)

Ja og i vores kirke stillede de også bord til rådighed, så skulle heller ikke tænke på det selv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde reception det samme sted som festen (blot i andre lokaler). Lokalet lukker ca 30 minutter inden festen og velkomstdrink, således, at de folk, der kun er inviteret til receptionen kan nå at komme afsted inden den "rigtige" Fest afholdes.

Vores gæster, som vi inviterer til receptionen får en skriftlig invitation med posten.

Hvis folk vil komme til globryllup, er de velkommen hertil i kirken - regner med vi ligger på facebook, hvilken kirke og hvornår det kommer til at foregå.

Så må folk tage den derfra :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer