marietrappehave

Pludselig helt i tvivl om alting? Kjole-mareridt

25 indlæg i dette emne

Øv hvor jeg pludselig blev i tvivl om alting..var jo egentlig faldet for en kjole, men følte langsomt at jeg slap den, eftersom mange sagde, at jeg så alt for ung ud i den..og jeg følte samtidig at jeg ikke havde prøvet nok kjoler, til at være helt sikker på, hvad der var pænt. Så jeg tog et smut i Lilly, og nøj hvor fik jeg bare prøvet de SMUKKESTE kjoler fra 2014 kollektionen!!! Jeg blev helt paf. Særligt to af dem, nummer 1 og nummer 4, var bare lige mig, og gav mig de flotteste former. Jeg følte mig som og lignede en kvinde, frem for en pige der prøvede brudekjoler. Jeg fik endda tårer i øjnene, og hev lidt efter vejret, så snart jeg fik nummer 4 på. :7himmel:

Jeg er bare samtidig meget betænksom på, at det er en rigtig stor brudekjole, med langt slæb og det, som jeg måske er en smule for ung til - at det er mere typisk for min alder med en kort brudekjole. Jeg er jo kun små 17 år, og jeg vil helst ikke føle mig som en pige der klæder sig ud, som jeg er begyndt at blive lidt bange for at jeg gør. Jeg føler lidt at de helt store, flotte kjoler med langt slæb og hele molevitten måske hører til de kvinder der er lidt ældre end mig selv - jeg er bange for at jeg taber lidt af mig selv i den store kjole, som jeg jo egentlig drømmer om, men ikke helt føler at jeg hører hjemme i endnu. Og derfor har jeg også tænkt på, om jeg skulle udskyde brylluppet nogle år..men nej, jeg vil jo gerne giftes, og helst i morgen, hvis det kunne lade sig gøre. Jeg vil bare også gerne have min drømmekjole, og føle mig hjemme i den. Så jeg har funderet meget over hvordan den kunne gøres mere personlig og ungdommelig, men samtidig være en brudekjole..og så så jeg et billede på Pinterest, som virkelig fik min fulde opmærksomhed: http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/44/57/a4/4457a4e977ea1bc9014e1af263c38c38.jpg :a1221:

Jeg synes simpelthen det er så unikt og fedt, og det talter præcis til mig og min personlige stil, fordi skovmandsskjorter lidt er fast inventar i min gaderobe. Så mon ikke man kunne købe KJOLEN, og så finde en skrædder som var helt hug på at lave overdelen om til en skovmandsskjorte? Og så ville jeg også lige høre, om det er en helt igennem vanvittig idé? For jeg vil heller ikke sidde om ti år og fortryde at jeg gjorde noget så voldsomt med min brudekjole..men jeg vil heller ikke føle at jeg 'lader som om' jeg er ældre end jeg er. :td:

Øv hvor jeg pludselig synes alt det her kjoleværk blev besværligt og træls og svært..ville gerne være 5 år ældre lige for tiden, så det føltes mere naturligt med en rigtig kjole, for jeg gider jo heller ikke have en fin lille cocktailkjole på, bare fordi jeg er ung..jeg skal jo trods alt kun have brudekjole på en dag i hele mit liv, og så synes jeg også det skal være en rigtig brudekjole, uanset min alder. Er bare bange for at alle, og jeg selv tænker, 'hvad søren laver hun?'. Hmm.. Hvad synes I? :help:

post-68064-0-50719300-1381087863_thumb.j

post-68064-0-86632300-1381087873_thumb.j

post-68064-0-59915900-1381087886_thumb.j

post-68064-0-13884600-1381087903_thumb.j

Redigeret af marietrappehave
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud er at alle kan føle sig en smule udklædt i en Brudekjole. Jeg fik da også følelsen af at det var lidt fjollet med al den iscenesættelse - og jeg er bestemt ikke 17. Synes du skal vælge kjolen du drømmer om - det har intet med alder at gøre.

Mht skovnandsskjorte er det en sjov idé og kjolen er bestemt smuk, men havde personligt nok valgt at få det med på en anden måde fx strømpebånd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, nr. 3 er rigtig flot til dig. Jo, du ser ung ud, men det er du jo også :) Men nr. 3 lægger i mine øjne nogle år til din alder.

Skovmandsskjorte-billedet er fedt, og bruden ser absolut skøn ud, men hvis det var mig, ville jeg ikke gøre det: Jeg ville være bange for at se tilbage og tænke "OMG! Det gjorde jeg bare ikke!"

Men det er jo dig, der skal tage valget, og hvis du er hooked på ideen, skal du da gøre det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Drømmer du om en rigtig brudekjole, skal du også have det. Skidt med din alder! Jeg er 22 og følte sgu også at jeg forsvandt i nogle af de kjoler der, og jeg var for ung og bla bla bla.. Men tror det handler meget om at blive gift er meget voksent og jeg tror - uden at vide det - at mange står med den følelse når de prøver kjoler.

Jeg er vild med kjole ét. Og skidt pyt med om du ser ung ud, du er ung - pral af det og nyd det! :happy::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg synes også du er skrækkelig ung sådan at blive gift som 17-årig, men hvis I mener det, så skal I bare stå ved det - vi hepper på jer :-)

Tror, jeg så dig i en anden tråd i en kjole, hvor jeg mere tænke "konfirmationskjole" end brudekjole, og jeg kan også godt se, at brudekjoler godt kan blive meget "damet", når du jo ikke er ældre, og selvfølgelig ser ud derefter (no offence!).

Jeg har også set dit inspirations-skovmandsbillede, og jeg synes, det er super fedt. Det skal måske ikke nødvendigvis være en rød skovmandsskjorte, men det kunne jo også være en hvid skjorte eller en anden yndlingstrøje/-bluse/-cardigan, som er lige dig. Vedhæfter lige nogle af de billeder, jeg har fundet, som kunne give dig muligheden for at sætte DIT helt eget præg på dit outfit :-) Med et kæmpe tulle skirt synes jeg du får et stort brudeskrud, som samtidig er legende, men stadig super elegant. Dertil kan du jo sætte lige den overdel til, som du synes. Jeg ved ikke, om det måske kunne være noget?

post-65672-0-86193900-1381091863_thumb.j

post-65672-0-89453100-1381091870_thumb.j

post-65672-0-11507700-1381091885_thumb.j

post-65672-0-21954400-1381091895_thumb.j

post-65672-0-89094500-1381091903_thumb.j

post-65672-0-70871200-1381091995_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal gøre hvad der passer til dig og din personlighed. Ja du så ung ud i blondekjolen, men du er ung, og det er i dagens Danmark ualmindeligt for en pæredansk pige at blive gift så ungt. Sådan er det, og det må du leve med. For folk vil have fordomme. Og uanset hvad du gør kan du ikke stille alle tilfredse, men det skal du jo heldigvis heller ikke. Det er din og din kærestes dag. Det er i virkeligheden kun jeres meninger der betyder noget. Så gør dog hvad der føles godt og rigtigt for dig. Jeg ville nok personligt ikke hoppe ud i en skovmandsskjorte, for jeg synes personligt ikke de er særlig pæne, men hvis det er en stor del af din personlighed, så synes jeg da helt sikkert du skal gøre det, med en skjorte der passer til jeres farvetema og evt et stort tylskørt. Go for it. Jeg synes kontrasten er vildt fed. Det er vores privilegium som brude at føle os godt tilpas på vores bryllupsdag.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

alle kjolerne er 100 gange bedre end den du viste sidst, du fylder lidt mere og ser lidt mere moden ud. Ideen med skjorten syntes jeg er fin og hvis du vælger den stropløse model kan du vel bare binde skjorten i livet og bruge kjolens overdel som top.

model 1 og 2 billed vil tage sig godt ud med skjorte.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uha ja, jeg kan godt huske dit tidligere indlæg og det er jo nogle helt andre kjoler du har været ude at prøve.

Mit bedste råd til dig, mærk efter i maven.

Hvis du skulle forestille dig, som brud, hvordan ser du så ud?

Læg alle hvis'er og men'er og forbehold væk - hvordan har du forestillet dig, du skulle se ud på din bryllupsdag?

Er det en vintage looket? er det, det tradiotionelle brudelook? Er det det helt utradtionelle med skovmandsskjorten?

Som miss-Lena skriver, så er faktum nok i virkeligheden at vi alle sammen klæder os ud, for at "look our best" på den store dag. Og der er ingen af os, der ligner os selv, på dagen - eller det gør vi jo, det er jo os, men det jeg mener er, jeg så hamrende godt ud på min bryllupsdag og sådan ser jeg altså ikke engang ud når jeg skal til fest :D Og jeg ser da slet ikke sådan ud når jeg står op mandag morgen ;)

Så du, gem alt det der væk med at du er så ung. Du er voksen og har taget en voksen beslutning, så skal du ikke lade dig hyle ud af, at du går lidt imod samfundets "standarder" og gifter dig ung.

Jeg vil ikke fortælle dig hvilken kjole jeg synes du er smukkest i, jeg synes du selv skal læne dig tilbage, lukke øjnene og drømme. Drøm som om du ikke havde presset hængende over hovedet - hvordan ser du ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også sige - gå efter din mave og dit hjerte... Ikke efter hvad alle andre synes...

Jeg synes både 1 og 4 er helt fantastiske til dig... MEN vil sige at med 1'eren, er du den eneste hvor jeg virkelig har sagt wooow.. (Normalt forstår jeg mig nemlig ikke helt på det der, med at kjolen er stram til ned på lårerne... hihi..)

Skovmandsskjorte, er ikke lige min kop the.. (Ha ha, gammeldages mig...) Jeg ved at jeg havde fortrudt det... Men somm en anden siger, prøv bare at tage den ud over som en jakke og se hvordan det ser ud...

Og som et lille ps.. skid hul i at du er ung... Du og din kæreste elsker hinanden og det er jeres dag, det er det eneste der er vigtigst....

Go for it, du kære datosøster...

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I bare søde alle sammen! Så fik jeg pludselig ro i maven igen. Jeg tror jeg må ind og prøve nummer 1 og nummer 4 igen, da jeg er lidt hooked på begge. Hælder måske mest til nummer 1. Må mærke efter i maven når jeg får dem på igen :) Og så prøve nummer 1 med en skjorte ud over, for at se om det er helt skørt! :tunge:

Jeg føler mig meget mere klar på kjoleværket igen nu. Måske jeg når at blive lidt mere "moden" i ansigtet inden brylluppet? Er jo trods alt fyldt 18 til den tid, der må vel ske noget! Men hul i det, jeg skal giftes fordi jeg har lyst, ikke af nogen andre grunde, så er det vel lige meget om jeg er 17 eller 37 :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I bare søde alle sammen! Så fik jeg pludselig ro i maven igen. Jeg tror jeg må ind og prøve nummer 1 og nummer 4 igen, da jeg er lidt hooked på begge. Hælder måske mest til nummer 1. Må mærke efter i maven når jeg får dem på igen :) Og så prøve nummer 1 med en skjorte ud over, for at se om det er helt skørt! :tunge:

Jeg føler mig meget mere klar på kjoleværket igen nu. Måske jeg når at blive lidt mere "moden" i ansigtet inden brylluppet? Er jo trods alt fyldt 18 til den tid, der må vel ske noget! Men hul i det, jeg skal giftes fordi jeg har lyst, ikke af nogen andre grunde, så er det vel lige meget om jeg er 17 eller 37 :floejt:

du skal vel have make up og håret sat på dagen, det gør også du får et mere "modent" udtryk......... og husk så lige.... glæd dig over at være ung, du kan tids nok blive gammel :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja som de andre siger, du er kun prinsesse for 1 dag så giv den gas...Syntes nummer 1 er helt fantastisk til dig .-)

Min mand og jeg fandt hinanden da vi var 17, men blev først gift 18 år efter .-) og det holder...

Redigeret af ceto2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som de andre siger, du er kun prinsesse for 1 dag så giv den gas...Syntes nummer 1 er helt fantastisk til dig .-)

Min mand og jeg fandt hinanden da vi var 17, men blev først gift 18 år efter .-) og det holder...

Og jeg fandt min da vi var 13 og 14 år, og som du ved er vi jo datosøstre, så det holder skam...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 24 og da jeg prøvede fulde blondekjoler, lagde det minimum 5 år til min alder, og selvom jeg altid havde drømt om en fuld blondekjole, så endte jeg i en kæmpe prinsesse kjole, for den passede bare bedre til mig.. :)

Jeg ville personligt ikke selv gøre det med skovmandsskjorten, men det er fordi jeg ved at jeg skal kigge på billederne resten af mit liv, og jeg tror jeg fortryder hvis får ændret ved den smukke kjole.. Men hvis du ikke vælger det, kan du evt. få taget nogle billeder efterfølgende a'la Trash the dress :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, jeg er helt vild med nummer 1 og 3 på dig og de får dig bestemt ikke til at ligne en pige der klæder sig, ikke en eneste af dem gør det ved dig. De sidder virkelig smukt på dig.

Mht. skovmandsskjorten, så synes jeg det ville være synd og jeg tror du vil komme til at fortryde det, fordi du rigtig mange gange understreger, at du gerne vil have en "rigtig" brudekjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal gå efter din drømmekjole og være ligeglad med alderen.

Om nogle år eller om kortere tid vil du måske fortryde det, hvis du valgte ud fra din alder alene - og jeg er slet ikke vild med skjorteidéen, men du skal selvfølgelig kunne lide det du skal have på den dag. Jeg tænker bare, at du måske vil føle, at skjorteidéen var underlig, når du ser på det om nogle år. Men du skal lytte til dig selv.

Jeg synes nr. 1 kjole er vanvittig smuk til dig, og jeg synes, du sagtens kan bære den - den matcher fint din alder - jeg synes den har et ungdommeligt snit, og den sidder perfekt på dig.

Håber, du finder frem til den rette beslutning for dig :-)

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at du er meget smuk, og at de klæder dig godt dem du kan lide. Men, undrer om det er den havfrue/ kropsnære stil som gør dig usikker? Det er måske lidt for "voksent" ?

Det privilegie du har med din unge krop er at nok alt ser godt ud... og så tænker jeg om du har prøvet noget i en anden stil, så som det Claire Pettibone laver? http://www.clairepettibone.com/bridal/?cp=lookbook

det er meget fe-agtigt, let, og sprudler af femininitet, og klæder virkelig din krops form og alder. Nu er det hun laver ret dyrt, men måske findes der noget i den stil i et mindre budget.

ellers synes jeg soon2BmrsH har fat i en flot stil, noget der udstråler FUN og lethed.

ved ikke om det giver mening?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at du er meget smuk, og at de klæder dig godt dem du kan lide. Men, undrer om det er den havfrue/ kropsnære stil som gør dig usikker? Det er måske lidt for "voksent" ?

Det privilegie du har med din unge krop er at nok alt ser godt ud... og så tænker jeg om du har prøvet noget i en anden stil, så som det Claire Pettibone laver? http://www.clairepettibone.com/bridal/?cp=lookbook

det er meget fe-agtigt, let, og sprudler af femininitet, og klæder virkelig din krops form og alder. Nu er det hun laver ret dyrt, men måske findes der noget i den stil i et mindre budget.

ellers synes jeg soon2BmrsH har fat i en flot stil, noget der udstråler FUN og lethed.

ved ikke om det giver mening?

Jeg har prøvet kjoler i den type, og det er slet, slet ikke sådan noget jeg vil have. Alt luftigt får mig til at ligne en oppustet konfirmand, for at være helt ærlig. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at have noget luftigt og simpelt på, men det klæder bare hverken min krop eller min alder. Det kropsnære er umiddelbart bare bedst til mig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du bliver en smuk brud, Marie!! Gå efter det du kan mærke gør dig glad - men mærk efter hver gang du vælger noget "ud over det almindelige", så du ikke kommer til at føle dig udstillet.

Det VIGTIGSTE er hvordan du HAR DET på dagen. Og det skal nok blive himmelsk :7himmel::kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg må komme med min ærlige mening, så synes jeg at nr. 3 er super fin til dig. De tre andre er alt for bare. Jeg synes du viser for meget ud i så ung en alder.

Jeg har den personlige holdning at en brudekjole skal være personlig. Desværre synes jeg at langt de fleste brudekjoler ligner hinanden. Så det at præcisere den til dig synes jeg er klart det bedste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I bare søde alle sammen! Så fik jeg pludselig ro i maven igen. Jeg tror jeg må ind og prøve nummer 1 og nummer 4 igen, da jeg er lidt hooked på begge. Hælder måske mest til nummer 1. Må mærke efter i maven når jeg får dem på igen :) Og så prøve nummer 1 med en skjorte ud over, for at se om det er helt skørt! :tunge:

Jeg føler mig meget mere klar på kjoleværket igen nu. Måske jeg når at blive lidt mere "moden" i ansigtet inden brylluppet? Er jo trods alt fyldt 18 til den tid, der må vel ske noget! Men hul i det, jeg skal giftes fordi jeg har lyst, ikke af nogen andre grunde, så er det vel lige meget om jeg er 17 eller 37 :floejt:

Hmmm... Det der med at man skulle komme til at se ældre ud på et år? Tror jeg var 23-24 før jeg ikke blev spurgt om jeg skulle have børne- eller voksenbillet i bussen :wink: Nu drømmer jeg mig tilbage til den tid :tunge:

Det sagt, så synes jeg de alle er skønne. Synes nr. 3 er super flot, men gå efter den kjole du føler dig bedst tilpas i - og husk at lave "sidde-testen" :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer