Janniepigen

Puha det er dyrt! Bryllupsbudget...

89 posts in this topic

Sko/smykker og band er dem der springer mig først i øjnene.. Hvad med en playliste? Det er en stor bid i kan skære væk der..
Med smykker, kan du jo låne nogle. Og sko behøver ikke koste en formue.. :-)

Min mand er næsten 2 meter - og han brugte 4500 på alt til ham. Skjorten alene kostede 1100 kr. Jakkesæt, vest og kravat købte han uden at kigge på prisen.. Havde vi skulle, kunne vi sikkert have sparet der..

Hvis du er fotograf, kender du så ikke nogle med god vennerabat? 10.000 er ikke i den billige ende..

Buket-budgettet er det samme som vores, og der rakte til en flot men simpel buket til mig og 3 brystbuketter..
Ringene synes jeg ikke man skal spare for meget på :-)

0

Annonce ♥

Vi har valgt buffet (ikke fordi det nødvendigvis er billigere), men fordi så har gæsterne mulighed for at strække benene undervejs og mingle lidt på kryds og tværs, for ellers snakker gæsterne stort set ikke med andre end dem, de sidder omkring, før der måske spilles op til dans. Mon ikke der er nogen, der kan være behjælpelig med de få, der er gangbesværet?

Jeg har også kigget på balloner på et tidspunkt, men jeg synes, det løber op, hvis der også skal købes helium. Så tror jeg hellere jeg ville købe tyl for pengene og lyskæder - vedhæfter lige lidt billeder med et par ideer :-)

Når jeg ser disse billeder af tyl med lys i loftet, kan jeg ikke lade være med at tænke på brandfare - kan man få tyl, der er behandlet, så det er brandhæmmende? Ellers kan der være en anseelig brandfare ved denne loftsudsmykning :(

ege art

Ellers kunne man jo undlade at hænge det op, så det direkte rører hinanden.

Det kan falde ned - eller nogen kan komme til at rive i det, og med sterinlys på bordet kan der lyn hurtigt opstå en meget uheldig brand. Desværre :( og skal festen holdes et officelt sted, tror jeg ikke, at brandmyndighederne vil godkende lokalet. Jeg har tidligere været arrangør af større fester samt arrangementer, og der haft kontakt brandmyndigheder og kender deres krav til brandsikkerhed - der er også for jeres egen sikkerhed. :)

ege art

0

Tror ikke pærene bliver varme, medmindre det er glødepærer, og dem kan man jo ikke købe længere. Det meste er LED lys og det bliver ikke varmt. Tror der er mange der har gjort det før og stearinlys er vel altid en brandfare om man så pynter op med tyl, andet stof eller papir:)

0

Bryllup er meget dyrt og med det samme man nævner ordet bryllup så stiger priserne.

Jeg syntes ikke at jeres budget ser urealistisk ud, men der er nogle steder, hvor jeg syntes at I kan skære lidt.

2000 kr for hår og make up syntes jeg lyder dyrt. Jeg giver 1700 kr. for manicure, pedicure, ansigtsbehandling, håropsætning og make up. Det er kun make up som er venindepris.

5000 kr. for en bryllupskage er måske også lige i overkanten. Vi skal give 2000 kr. for kransekage til 50 personer og bryllupskage til 31 personer.

Jeres budget på indbydelser, bordkort, pynt osv er også i overkanten syntes jeg. Der ville jeg reducere en del og tænke kreativt og bruge naturens midler. Vi har inviteret 31 personer til brylluppet og vores post er på 1000kr. og det holder med lidt over 14 dage igen, og jeg er ikke gået på kompromis og vores pynt bliver ikke minimalistisk.

Sko og smykker ville jeg også spare på - jeg ville låne mine smykker. Min mormor døde for lidt over et år siden, og jeg har arvet en ægte perlekæde og tilbehør til som jeg skal have på. Sko kan gøres til 500 kr. Mine kostede 450 kr.

Jeg tænke, at der kan spares lidt, så I måske kunne komme ned på 100.000 kr. Med hensyn til din mandstøj, så er det en dyr post, men syntes ikke at det er et sted at spare, hvis det så munder ud i at hans tøj ikke sidder ordentligt. Han kan trods alt bruge det igen igen, og med hans højde ville det rarest også være at have et ordentligt jakkesæt. Hans sko kunne man måske spare 200-400 kr. på.

Det løber op alt sammen... Vores budget var på 60.000 kr., men er hævet til 70.000 kr. for 31 gæster, men vi holder også bryllupsweekend.

0

Annonce ♥

Min veninde holdt bryllup sidste år for 130 gæster for 60.000kr!!! Meget imponerende, men tror nu også vores kommer til at løbe op..

What! Hvordan kan det lade sig gøre????

Hmmm, måske var det 65.000 nu jeg tænker mig om, men anyway:) Hun var heller ikke særlig zilla omkring noget.

Kjole: hun skulle tilfældigvis til Asien inden pga arbejdet og købte en helt simpel, gulvlang kjole i empire snit, tror ikke hun gav mere end 300kr for den.

Slør: hjemmelavet

Sko: nogen hun havde i forvejen

Gommens tøj: er faktisk ikke sikker, muligvis noget han havde i forvejen

Hår/make-up: søsteren ordnede det - hun er ikke uddannet inde for det, men de havde øvet sig meget.

Kørsel: de lånte en Christiania cykel (både fest og kirke var i Kbh)

Mad: de lavede en aftale med en kok fra magasin om 3 retter for 150kr/prs inkl kok på dagen (forret på tallerkenen da vi kom, buffet til hovedret, tag selv jordbærtærte til dessert)

Kage: lavede brudens far - de betalte nok også hvad det kostede i materiale

Ringe: brudens far er tilfældigvis guldsmed, tror ikke de betalte noget for ringene

Musik: playliste

Vin: de havde købt ind løbende hver gang, der var et godt tilbud i supermarkedet, vi fik så ikke de samme vine, men det lagde ingen mærke til

Bar: gave fra et par af gæsterne og der var rigeligt!

Natmad: gav jeg bl.a. (Puha, minipizzaer til 130 mennesker!)

Fotograf: forskellige venner og familiemedlemmer havde ansvaret i løbet af dagen, de var ikke ude og få taget location billeder.

Bordpynt: små vaser/syltetøjsglas og lign med "mark blomster" fra forskellige familiemedlemmers haver (der var ikke et bestemt farvetema), bordkort de selv havde skåret ud af almindeligt hvidt pap

Invitationer: købt med hjem fra Asien

Takkekort: et eller andet tilbud på print af billeder, så skrev de bare bag på billedet

Lokale: nok den dyreste post - KFUMs lokaler i store kannikestræde koster 20.000 for en weekend, men så er det inkl en opvasker

Tjenere: studiekammerater der gjorde det for en billig timeløn (men de fik vist alligevel en del drikkepenge:)

Puha, det var vist det.

Selv har vi INGEN kontakter, ingen af mine veninder kan sætte hår, kender ingen, der normalt gør sig i at bage kager, familien har meddelt de ikke vil røre en finger og at vi ikke må stjæle blomster i deres haver - så vi må nok låne os til en del penge for at vores bryllup bliver som vi gerne vil have det:) Har bare valgt at opgive det der med budget:D

0

Forstår godt Ege Arts bekymringer. Det er korrekt at det meste af det lys som bruges til sådanne udsmykninger er LED lys som ikke bliver varmt men det lys som bruges på feststeder m.v. er sjældent LED lys. Tværtimod er jeg af og til ude for steder hvor de siger at lyset ikke kan dæmpes fordi de bruger sparepærer. :lol: Lys som man selvfølgelig kan slukke. Men der er så en anden ting man skal tænke over når vi taler om udsmykning og som tilsiger at det ikke skal være for lavthængende og det er det lys og lyd som musikken bruger. Et eksempel er en fødselsdagsfest jeg spillede forrige weekend som blev holdt som 80'er fest og de ønskede selvfølgelig en spejlkugle. Jeg havde fået oplyst at der var forholdsvist højt til loftet hvad jeg også vidste da jeg havde spillet der før. Hvad jeg så ikke lige vidste var dette. Nok så hyggeligt men det tager noget at lyden og spejlkuglen kommer heller ikke rigtig til sin ret der.

1234239_10151867313514710_867241517_n.jp:lol:

0

2000 kr for hår og make up syntes jeg lyder dyrt. Jeg giver 1700 kr. for manicure, pedicure, ansigtsbehandling, håropsætning og make up. Det er kun make up som er venindepris.

Det lyder også ret vildt! Hvor er det henne? Nok ikke i Kbh??

0

Annonce ♥

Mange tak for alle Jeres inputs :)

Jeg har skrevet det et par gange før :) Men skriver det gerne igen - Fotografen skal der under ingen omstændigheder spares på - jeg synes at hun i forvejen er billig på 10.000 for 12 timers fotografering og efterfølgende redigering. Jeg har så meget respekt for mine kollegaer at jeg under ingen omstændigheder forventer at få noget billigere - og kender ikke andre end hende, som jeg ville stole på mht fotograferingen. Jeg kunne godt finde et billigere alternativ, men jeg ved også at jeg ville være grædefærdig over resultatet - for der findes godt nok mange elendige fotografer derude - og når jeg selv er i branchen, så ved jeg hvad jeg vil have. Så sparer jeg hellere på maden - den husker folk sjældent alligevel.

Jeg har sat 2000 af til hår/make up, da jeg også skal have farvet hår nogle dage inden brylluppet. Jeg skal ikke have den lokale frisør her i vores lille landsby - jeg har set hvad brudehår de laver og de er ikke specielt dygtige efter min mening. Og make up kan de slet ikke finde ud af. Jeg synes hår og make up er ligeså vigtigt som tøjet, måske endda vigtigere. Jeg har 2 frisører i tankerne - den ene skal have 1700 + farvning og den anden 1300.

Jeg har valgt at jeg gerne vil have 2 par brudesko - hvoraf kriteriet for det ekstra par er at de SKAL kunne bruges igen efter brylluppet - min forklaring på 2 par er simpelthen at skulle hælen knække eller der sker noget med det første par, at jeg så har et par reserve. Som bryllupsfotograf har jeg selv oplevet 3 gange at brudens hæl knækker efter kirken - jeg vil ikke selv stå i sådan en situation :(

Idag har jeg været hos den lokale othellobager, som kun skulle have 35,- pr kuvert for brudekagen....men øøøhm...da jeg så deres udstillingskage, så forstod jeg straks hvorfor prisen var sådan...hold fast hvor var den grim lavet. Det var faktisk helt rystende. Så ville jeg hellere betale 20,- ekstra og få en kage som bare sagde wauuuw!

På en måde er det sjovt, al det planlægning, for man finder hurtigt ud af hvor forskellige folk er. Jeg har nok, ligesom mange andre, en lille bridezilla gemt i mig. Men jeg tror også det hele bunder i mit fag - jeg er nok alligevel blevet lidt "farvet" med tiden :c166:

Vi havde jo talt om at skære bryllupskagen på sønderskov slot - igår fik jeg så pris på det - og de ville have 6000 for at stille slottet til rådighed for kageskæring...jeg syntes måske det var lige i overkanten - for kage, drikkevarer, servering var ikke med i prisen.... så nu går vi lidt og grubler over om det var så god en ide som vi havde troet. Jeg havde bare drømt lidt om at få lavet kongebillledet af alle gæsterne ude foran i slotsgården, hvor alle skulle stå med balloner og lade dem flyve til vejrs ...måske bridezilla må nøjes med et alternativ....

0

Ang. ringe, så har jeg pløjet rundt hos flere forskellige guldsmede - og det eneste sæt under 8000,- som jeg kunne lide, det var et sæt til 7200,- - jeg turde slet ikke kigge på dyrere ringe. For jeg synes i forvejen det er vanvittigt at give så meget for smykker. Men hvad søren skal man gøre. Jeg har ikke gulv liggende som vi lige kan få smeltet om - hvert fald ikke noget som jeg kan undvære. Og jeg ville også være ked af at købe en helt enkel ring uden noget - det er trods alt en ring man forhåbentlig skal have på resten af sit liv. Så jeg tænker jo også at den skal være lidt praktisk, når jeg står og kigger ringe - at den ikke skal være nem at bøje eller blive slidt over om 5 år, som man kan risikere ved nogle af de hele billige, fordi de er så tynde....ej det er godt nok svært.

Jer som siger at det godt kan gøres billigere, har I evt link til netsider eller andet? Jeg har luret på chanti, tror jeg det hedder. Der har de bare ikke de ringe jeg så i butikken...de var sådan lidt rå i designet og så var der hjerte med sten i min.

0

Vi bliver også 90 personer, og vi regner med en samlet pris på 80-90.000 kr.

Vi har lejet et smukt forsamlingshus til 3.500 kr., og så får vi mad ude fra til max. 265 kr. pr. kuvert (LÆKKER MAD bestående af forret, hovedret (buffet), dessert og natmad).

Drikkevarer henter vi i Tyskland, og H2B mener, det kan gøres til 7-8.000 kr., så her er vi langt fra hinanden, ca. 17-20.000 kr. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om I holder festen på et sted, hvor I ikke selv kan hyre nogen ind til at lave maden og selv komme med drikkevarer. Så skal I selvfølgelig også selv dække borde op osv., men man kan jo ikke få alt :-)

Invitationer, bordkort pynt mv. tror jeg også sagtens du kan skære noget væk, hvis du tænker kreativt.

Kagen kan I måske også spare på, hvis I kender nogen, som kan klare opgaven. Der findes mange dygtige amatørbagere ude i det ganske land.

Jeg regner med at spare pengene på hår og make-up, og i stedet få en veninde, som skal med til brylluppet, til det. Hun skulle være en ørn til det, og så kunne det jo være bryllupsgaven fra hende. Så det er potentielt 2.000 kr. sparet også.

Ringene kommer også an på, hvad I vil have, men det kan også godt lade sig gøre til mindre.

Det var lige lidt tips..

Hvor for I mad fra? vi har ca. det samme budget til mad, og havde også snakket om buffet?

0

Det lyder også ret vildt! Hvor er det henne? Nok ikke i Kbh??

Det er desværre ikke i København, men i Vestjylland! :0)

0

Annonce ♥

Vi bliver også 90 personer, og vi regner med en samlet pris på 80-90.000 kr.

Vi har lejet et smukt forsamlingshus til 3.500 kr., og så får vi mad ude fra til max. 265 kr. pr. kuvert (LÆKKER MAD bestående af forret, hovedret (buffet), dessert og natmad).

Drikkevarer henter vi i Tyskland, og H2B mener, det kan gøres til 7-8.000 kr., så her er vi langt fra hinanden, ca. 17-20.000 kr. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om I holder festen på et sted, hvor I ikke selv kan hyre nogen ind til at lave maden og selv komme med drikkevarer. Så skal I selvfølgelig også selv dække borde op osv., men man kan jo ikke få alt :-)

Invitationer, bordkort pynt mv. tror jeg også sagtens du kan skære noget væk, hvis du tænker kreativt.

Kagen kan I måske også spare på, hvis I kender nogen, som kan klare opgaven. Der findes mange dygtige amatørbagere ude i det ganske land.

Jeg regner med at spare pengene på hår og make-up, og i stedet få en veninde, som skal med til brylluppet, til det. Hun skulle være en ørn til det, og så kunne det jo være bryllupsgaven fra hende. Så det er potentielt 2.000 kr. sparet også.

Ringene kommer også an på, hvad I vil have, men det kan også godt lade sig gøre til mindre.

Det var lige lidt tips..

Hvor for I mad fra? vi har ca. det samme budget til mad, og havde også snakket om buffet?

Vi får mad fra Cafe Livre i Rødkærsbro ved Viborg - www.cafelivre.dk.

Vi har ikke de store krav til maden, ud over at det skulle være lækkert og ikke koste kassen. Vi ville ikke have noget fisefornemt og dyrt gourmet-mad, dog heller ikke Bilka-buffet. Jeg synes, den menu, de har fundet på, lyder super lækker, og jeg føler mig helt tryg :-)

0

Jeg er selv amatørfotograf, og fotografen er også bare en post, jeg ikke vil spare på. Vi kommer ikke af med 15.000, men heller ikke kun 5.000 kr. for en heldagsfotografering. Min H2B synes da også, det er lidt fjollet, men omvendt vil han jo også gerne have live musik og ikke "bare" en DJ, og så må det jo blive sådan. Så finder vi nogle andre steder at spare :-)

0

Jeg er selv amatørfotograf, og fotografen er også bare en post, jeg ikke vil spare på. Vi kommer ikke af med 15.000, men heller ikke kun 5.000 kr. for en heldagsfotografering. Min H2B synes da også, det er lidt fjollet, men omvendt vil han jo også gerne have live musik og ikke "bare" en DJ, og så må det jo blive sådan. Så finder vi nogle andre steder at spare :-)

Præcis :) Fotografen er virkelig vigtig - det eneste man har tilbage af minder når dagen er slut, det er billederne. Jeg oplever gang på gang at mine brudepar siger sætningen "guuud ja, det havde jeg helt glemt" når de ser billederne. Så gode billeder er simpelthen bare guld værd.

Vi har pt kig på et lidt skørt sammensat band - de er mellem 30 og 60 år - men spiller skide godt og har både kvindelig og mandlig forsanger! Og som det ser ud pt, så er vi klar til at booke dem, hvis intet bedre lige kommer op de næste par dage. De koster 11.500 for diner og dans- de kommer 5 og de spiller fordi de simpelthen ikke kan lade være - ikke fordi de lever af det, men fordi de elsker det. Så de tager kun 1-2 jobs ind hver måned.

0

Annonce ♥

Godt at se at jeg ikke er den eneste :)

Vi har pt. 75 gæster og vores budget ligger ligenu på 160.000 kr. Jeg aner simpelthen ikke hvor der kan spares... :oops:

Pt. er der ikke sat af til bryllupsrejse mv.

Hihi - vi har heller intet afsat til bryllupsrejsen - men vi har snakket om at det enten "bare" skal være en charterferie sydpå, hvor vi intet skal lave. Eller også bliver det 3-4 dage i en storby, rom eller lign. Vi har heldigvis en fordel ved at vi har valgt forsommeren, der er charterrejserne ikke så dyre endnu :)

0

Godt at se at jeg ikke er den eneste :)

Vi har pt. 75 gæster og vores budget ligger ligenu på 160.000 kr. Jeg aner simpelthen ikke hvor der kan spares... :oops:

Pt. er der ikke sat af til bryllupsrejse mv.

Hihi - vi har heller intet afsat til bryllupsrejsen - men vi har snakket om at det enten "bare" skal være en charterferie sydpå, hvor vi intet skal lave. Eller også bliver det 3-4 dage i en storby, rom eller lign. Vi har heldigvis en fordel ved at vi har valgt forsommeren, der er charterrejserne ikke så dyre endnu :)

Det er også det vi har haft i tankerne. Vi overvejer en tur til Grækenland, da det bare er super billigt dernede (og lækkert) :biggrin:

Præcis - vi skal rejse i efteråret, så vi håber på at finde noget billigt. Man kan da også få rejser til rimelige priser i forsommeren.

Og mht. fotograf - forstår udemærket, at du ikke vil spare der. Det er nemlig, som du selv siger, de eneste minder man har efter dagen (i hvert fald dokumenteret) og det er bare bedre med professionelle billeder end nogle der er taget af en halv-fuld gæst (i bedste mening) med en mobiltelefon.

0

Vores bryllup blev også meget dyrere end planlagt/først antaget, til gengæld fortryder man ikke, at man brugte for mange penge (hvis resultatet blev som ønsket), hvorimod jeg har erfaret at flere fortryder, at de sparer.

Dit budget virker ikke urealistisk, tværtimod.

Mht. bryllupsgave ønskede vi os kun bidrag til vores bryllupsrejse, og vi endte faktisk med at få dækket hele rejsen ind.

Hvilket nok er den fedeste gave nogensinde, hvis du spørger mig ;)

0

Annonce ♥

Det band til 11.500, hvad hedder det. Og hvor er de fra.

Jeg satser på at vi lige får taget en beslutning omkring band i denne uge og så kan jeg lige spørge dem om det er ok at jeg lige offentliggør dem herinde, så andre kan nyde godt af dem også :)

0

Er der andre som har købt deres kjole endnu? Jeg købte min for et par uger siden, men jeg kan ikke lade være med at gå og prøve den fordi jeg pludselig bliver usikker på om det er den rigtige. Jeg har købt en Noray kjole fra panayotis og igår blev jeg igen i tvivl og stod foran spejlet og tænkte at min tvivl nok var begrundet at corsagen går lige over og ikke hjerteformet, så nu har jeg aftalt tid hos skrædderen idag kl 12 som skal se på om hun kan sy den om... Århus jeg håber det kan fjerne min tvivl. Jeg kan ikke aflevere kjolen igen da jeg fik den på tilbud. Min mor har heldigvis sagt at hun betaler skrædderen - godt hun er der til at redde mig når jeg er lidt hurtig på aftrækkeren.

0

Er der andre som har købt deres kjole endnu? Jeg købte min for et par uger siden, men jeg kan ikke lade være med at gå og prøve den fordi jeg pludselig bliver usikker på om det er den rigtige. Jeg har købt en Noray kjole fra panayotis og igår blev jeg igen i tvivl og stod foran spejlet og tænkte at min tvivl nok var begrundet at corsagen går lige over og ikke hjerteformet, så nu har jeg aftalt tid hos skrædderen idag kl 12 som skal se på om hun kan sy den om... Århus jeg håber det kan fjerne min tvivl. Jeg kan ikke aflevere kjolen igen da jeg fik den på tilbud. Min mor har heldigvis sagt at hun betaler skrædderen - godt hun er der til at redde mig når jeg er lidt hurtig på aftrækkeren.

Århus= og så (dumme stavekontrol)

0

Jeg skal også giftes d. 14. 06. 2014

Vi bliver 70-80 gæster og holder det i et forsamlingshus for at spare på stedet. Derudover så er jeg gået i gang med at lave indbydelserne selv for fandt ud af at her var der penge at spare.

Vi har valgt både at holde reception og fest, hvilket gør at der kommer nogle ekstra udgifter til en ekstra fest - men så kan vi få alle med som vi gerne vil have.

Men det er bare dyrt at holde bryllup - så jo før man kan komme i gang des mere er der at spare. Kan også sige at der kan være nogle penge at spare ved at tage til bryllupsmesse, det skal vi i hvertfald på i januar eller februar :)

0