Janniepigen

Puha det er dyrt! Bryllupsbudget...

89 posts in this topic

I skal huske det er 13 år siden .. Og vi kommer selv fra Thisted .. Og vi havde live musik en solo musiker og det var min mand der bestemte pga han selv er musiker .. Og vi havde dog ingen bryllups kage men festen blev på en kro og jeg havde en kjole på ganske fin kjole ... Så jeg havde en super dag .. Og er stadig gift med samme mand :-)))

0

Annonce ♥

Vi regner også med at gøre det væsentligt billigere, men det er jo, som du også selv er inde på, hvad man vælger til og fra, og her er vi jo forskellige som personer. Jeg har aldrig drømt om stort bryllup, så for mig, er det her både alt for stort og alt for dyrt, men det er et kompromis mellem H2B og mig :)

Vi har inviteret 65, så pt. er det antal, vi regner med at blive.

Midlertidigt budget:

Kjole 3000 (Har en kollega, der gerne vil sy) . og den kan godt trækkes fra, da min mor vil give et tilskud til kjolen på 5.000 kr, og så dyr bliver den ikke.

H2B's tøj 3000

Invitationer DIY 500

Diverse DIY projekter 1000

Blomster 1000

Mad inkl. bryllupskage, kogekone, servering OG drikkevarer: 26.000

Musik 5000 for hele aftenen (har igen en kollega, der spiller)

Ringe 5000

Morgenmad 500

Alt i alt 42.000 - og det kunne sikkert gøres endnu billigere, hvis vi virkelig ville.

Fotografen er en kammerat, der godt nok ikke er prof, men har det rigtige udstyr og tager mange billeder i sin fritid. Jeg har fuldt ud tillid til, at han kan gøre det godt. Ellers havde jeg nok også købt en professionel fotograf.

Lokation er min skole, som jeg låner gratis.

Men vi drømmer heller ikke om slotte og herregårde - vi vil bare gerne have, at venner og familie skal dele dagen med os og være med til at give os minder for resten af livet.

0

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

vi havde lavet en komplet play liste så der var kun god musik, alle dansede helt vildt hele natten

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

vi havde lavet en komplet play liste så der var kun god musik, alle dansede helt vildt hele natten

Hvordan fungerede det? Vi overvejer at gøre det til under maden og måske også til resten af aften hvis vi ikke finder noget andet underholdning til ikke så store penge? Kunne virkelig bruge et råd :blush:

Min mand og jeg havde lavet en liste over hvilke numre vi ville høre.. vi lave den "must hear og en nice to hear liste, vi talte også med DJ omkring vores musik smag så det han spillede udover vores play liste passede i vores smag...

0

Hvordan fungerede det? Vi overvejer at gøre det til under maden og måske også til resten af aften hvis vi ikke finder noget andet underholdning til ikke så store penge? Kunne virkelig bruge et råd :blush:

Min mand og jeg havde lavet en liste over hvilke numre vi ville høre.. vi lave den "must hear og en nice to hear liste, vi talte også med DJ omkring vores musik smag så det han spillede udover vores play liste passede i vores smag...

under maden spillede vi ... en cd med easy listening musik

0

Annonce ♥

Der findes rigtig mange gode amatørfotografer. Prøv at find en forening for amatørfotografer. Er sikker på at du kan spare rigtig mange penge der. Vi håber at en af gæsterne som er SUPER dygtig, vil tage vores billeder. Vi har fået en ven, som også skal med til festen, til at lave bryllupskagen. Vi betaler materialerne, og de giver os arbejdskraften i bryllupsgave (han er igang som konditor). Desuden kan det også anbefales at prutte om prisen. Jeg har sparet 2600 på min brudekjole, får alle blomster og buketter for 1500 og lånt en veteranbil af min svigerfars ven for 500 (mangler pt. bare en til at køre den). Man skal bare afsøge alle muligheder, og have noget at byde tilbage med. Vi har fået gratis udskæring af kagen og servietter, ved at booke værelse på kroen og sparer samlet 500 kr. på den post. Så bare frem med ideerne. :D

0

Der findes rigtig mange gode amatørfotografer. Prøv at find en forening for amatørfotografer. Er sikker på at du kan spare rigtig mange penge der. Vi håber at en af gæsterne som er SUPER dygtig, vil tage vores billeder. Vi har fået en ven, som også skal med til festen, til at lave bryllupskagen. Vi betaler materialerne, og de giver os arbejdskraften i bryllupsgave (han er igang som konditor). Desuden kan det også anbefales at prutte om prisen. Jeg har sparet 2600 på min brudekjole, får alle blomster og buketter for 1500 og lånt en veteranbil af min svigerfars ven for 500 (mangler pt. bare en til at køre den). Man skal bare afsøge alle muligheder, og have noget at byde tilbage med. Vi har fået gratis udskæring af kagen og servietter, ved at booke værelse på kroen og sparer samlet 500 kr. på den post. Så bare frem med ideerne. :D

Fotografen kan jeg ikke spare på :) Det er brylluppets vigtigste post efter min mening og da jeg selv er bryllupsfotograf, så vil jeg ikke nøjes med en amatørfotograf. En amatørfotograf har ikke reserveudstyr med, så hvis der sker noget med udstyret på dagen, så betyder det INGEN billeder - gys! Det er noget af en chance at tage. Derudover er amatøren ikke så dygtig som den professionelle, som dagligt lever og arbejder med faget. Der er nok mange som synes at amatørfotografens billeder er fine nok og så var de billige, men som fotograf kan jeg tydeligt se forskellen :)

Jeg ville ønske jeg kendte en som var dygtig til alt det med kage, men det gør jeg desværre ikke. Og jeg kender heller ikke nogen som kan binde min buket. Jo min mor, men da hun er syg med sclerose, så vil jeg ikke påtvinge hende denne post. Min brudekjole var jeg så heldig at spare 35% på, så det var en god slat penge :)

Pt er planen er vi aflyser den brudebil vi har bestilt - jeg tror ikke den bliver så vigtig på dagen, og så har jeg ikke det store ønske om at få den med på billederne, så det er også 2000 sparet der. Jeg tror min kommende mand har gang i noget kreativt/sjovt til os :)

0

Annonce ♥

Jeg er helt enig med dig i det du skriver om fotograf og live band - vi har bestilt begge til vores bryllup. Fotograf til 22.000 og en der tager video til 6.500. De er med hele dagen. Og så bruger vi 12.000 på et live band. Det lyder sikker meget voldsomt for mange, men det er bare noget jeg ikke vil gå på kompromis med. Synes det er noget af det vigtigste! Jeg har valgt at tænkte, at det er (forhåbentligt ;)) kun en gang i livet og det skal fejres!!

0

Annonce ♥

Jeg skal giftes med den skønneste mand næste sommer, 14.06.14 :loveshower:

Vi har været igang med at lave budget....eller rettere, få et overblik over alle udgifterne og jeg må indrømme at jeg er lidt chokeret over hvor dyrt det hele er. Vi har valgt at spare lidt på lokalerne - farvel slotsbryllup! Og kjolen har jeg allerede købt på udsalg, pris 8900,- inkl skørt og slør. Vi bliver ca 90 gæster.

Men ellers ser tallene således ud:

Tøj til bruden: 8900,- (er købt)

Sko og smykker til bruden: 2000,-

Hår/make up: 2000,-

Tøj til gommen: 7000,- (han er meget høj og skal nok have noget syet om)

Sko gommen: 1000,-

Festen, mad og drikke, 3 retter og natmad: 50.000,-

Bryllupskage: 5000,-

Buket og brystbuketter: 1000,-

Heldagsfotograf: 10.000,-

Brudebil: 2000,- (kan måske spares væk)

Diner/band: 15.000,-

Ringe: 7000,-

Indbydelser, bordkort, pynt, balloner: 5000,-

Ovenstående giver i alt 115.900,-

Derudover har vi et lille ønske om at bryllupskagen skal skæres på Sønderskov slot - jeg ved endnu ikke hvad det vil koste, men det ville være smart, da vi gerne vil fotograferes der - så vi stadig er tæt på vores gæster. Fra kirken tager det 7min kørsel til slottet og stedet hvor selve festen skal holdes ligger tæt på kirken, så køretiden er meget begrænset.

Jeg synes det er mange penge....jeg kan bare ikke se hvor søren vi skal spare henne - vi ønsker ikke at spare fotografen væk og vi vil ikke have en DJ. Bryllupskagen kunne vi lave selv, men samtidig så magter jeg ikke at stå med bøvlet.

Vi har endnu ikke talt om bryllupsrejse - jeg tænker at det må vi tage som det kommer. Og vi har talt om at morgengaven til hinanden er overflødig og blot en ekstra post - så vi har aftalt at vi laver noget til hinanden som ikke koster noget - f.eks et digt, en lille video eller hvad det måtte være. Dog går jeg med tankerne om at overraske min kommende mand med en smuk sang i kirken - men ham jeg gerne vil booke til dette, han koster 8500,- og jeg drømmer også om at få dagen videofilmet....åååh ja bridezilla har mange drømme!

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer - kan vi mon spare et sted? Eller er budgettet meget realistisk - koster det bare så meget hvis man ønsker et større bryllup og ikke en grisefest hjemme i ens egen have ;) Selv om det sikkert kunne være hyggeligt.

Endelig en fra min by :) Min mand og jeg kender alt til at skære ned på budgettet. Vi er gået fra den skønne Tyrstrup kro, og har lejet Læborg Forsamlingshus fra fredag morgen til mandag morgen for 3300,-. Kogekonen der er tilknyttet forsamlingshuset skal have mindst 250,- pr. person for maden, drikkevarerne køber vi på tilbud i Danmark eller i Tyskland, hvis vi kan finde vores rødvin dernede.

Genial ide med Søgården, der skal vi selv mødes med vores venner om fredagen, hvor vi holder fest om lørdagen i forsamlingshuset. Vi skal betale 895,- pr. person for kaffe med kage, 3 retters menu, 2 overnatninger med morgenmad og 1 bowlingbane pr. værelse. Det synes vi er himmelråbende billigt :cheerleader3:

Edited by mrssicilia
0

HOLD NU OP - der er sket en del siden jeg sidst har skrevet herinde.

Vi har nu fået booket feststedet og det ender nok ud i 649-700,- pr kuvert. Vi har så spekuleret i at skære 27 gæster fra, så vi kommer ned på 60 voksne og 4 mindre børn. Det hjælper lidt i budgettet, men vi har ikke besluttet det helt endeligt endnu. Det er fætre/kusiner som vi ikke har ret meget kontakt til og så er det arbejdskollegaer med påhæng.

Musikken, der havde vi først booket et band, men jeg bliver utroligt nervøs når man for det første ikke ved hvem forsangeren bliver og dernæst at man kun kan maile til dem. Derfor har vi haft kigget på et andet band - godt nok lidt dyrere, men hvis det kan gøre os mere rolig, så er det bare sådan det bliver. Så vi drejer lige 180grader og giver den fuld gas med elvis, grease m.v. musikken :) Det skal nok blive rigtig godt. Vi mangler dog lige at beslutte om vi vil have bandet allerede under middagen eller det blot skal være en pianist. Prisen bliver enten 16.500 eller 17.500

Kæresten har fået bestilt tøj efter hans specielle mål nede hos askepot og valentino - jeg mener det var ca 5700,- for hele sættet vi kom af med. Så mangler han kun skoene nu. Uha han bliver så flot! Kan slet ikke vente med at se ham i kirken - jeg dør af spænding!

Vi har fået kigget på pynt til festlokalet og har planlagt at vi selv skal lave 48 store flotte hvide pompom'er som skal hænge i loftet - pris ca 300,- til materialer. Og så skal vi have fundet nogle store bare grene som skal støbes i potter og pyntes med gule og måske brune kugler. Og vi er ude i noget afskærmning med tyl afhængigt af antallet af gæster, for at gøre rummet mindre. Derudover skal vi igang med at kreere en opstilling med blomstret tapet på en væg og en gul sofa, hvor gæsterne skal fotograferes. Ja vi får travlt :) Men det skal nok blive flot.

Vi havde snakket en del med en dygtig fotograf som kostede de 10.000 - men jeg blev meget skuffet på vores bryllupsmøde, da hun siger at vi ikke kan få billederne i højeste opløsning - så vi skulle faktisk beslutte os inden 2 år, hvilke forstørrelser vi ville have, købe dem gennem hende og kom vi nu om 5 år og ville have en ny eller en anden - ja så var billederne slettet. Og som fotograf, så kan jeg desværre ikke acceptere dette. Så jeg måtte på jagt efter en anden - og vi har så fundet en anden fotograf - han koster det samme - og så har vi tilvalgt en ekstra fotograf frem til middagen for kun 4000,- mere. Så fra morgenen og frem til kl 18, der har vi 2 fotografer på. Og vi får alle de redigerede billeder i højeste opløsning, så fotografen her selv kan kreere alt det hun vil :)

Ringene har vi valgt at få lavet specielt til os - de vil koste ca 6000-6500 i 14 karat guld og 4500 i 8 karat :) Hos ege art - super sød mand, så ham skal vi kontakte igen i februar.

Vi har faktisk fået booket alt det vigtige nu....næsten..
Kirke
Præst
Feststed
Fotografer
Musik

Og så mangler jeg kun at finde ud hvad hvad jeg gør med hår/make up. Det er næste udfordring :) Vi skal til bryllup her den 28 december, så vi håber at vi måske kan lure nogle gode idéer af eller være opmærksom på om der er ting vi ikke synes fungerer så godt.

0