Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Velkommen til min bryllupsplanlægning Først en lille oversigt, senere kommer der mere uddybende om lidt af hvert... OPDATERET 08/06 Grøn = ordnet, aftalt og helt sikkertGul = igangsatRød = det kommer vi tilTryk på linkene (teksten er understreget) og du bliver taget direkte til mine overvejelser Dato og sted14.06.2014 kl. 14 i H2B's barndomskirke. H2B er både døbt og konfirmeret i kirken, samt har gået i folkeskole klasse med præstens søn. Dejligt at præsten vil vie os, på trods af at vi ikke bor i sognet.Budgetkr. 55.000FestlokalerGl. Egaa Forsamlingshus Ingen receptionFesten:Antal gæster: 55Farvetema: Sort, hvid, peach/orange, lyserød og en snært af andre pastellerBrudetarne polterabend: Min barndomsvenindeBrudepåpasser på dagen: Min fasterGavekoordinator/oppakning af gaver: Vi ønsker ikke en gavekoordinator men ved oppakning af gaver får vi hjælp af vores svigerinde. Vi ønsker at pakke gaver op inden vi går til bords.Brudevalsen: Helt klassiskForlover: H2B's barndomsvenToastmaster: H2B's brorSTD: Alle har fået datoen at vide Bryllupskørsel: Min fantastiske Fiat 500Brudekjole: Klar Brudens undertøj: Klar Headpiece: KlarMakeup/hår: DIYBrudesko: Badgley MischkaØreringe: My something borrowed, låner de smukkeste simple guldøreringe med diamanter af H2B's fars kone.Armbånd: Min bedstemors morgengave fra 1956Gommens tøj: KlarH2B's sko: KlarVielsesringe: Er købtInvitationer: Er færdige og udsendtBordkort: Hjerte på glasTidsplanDIY:- skilte: program for aftenen, gavebord, please sign, thank you, til toiletkurvene, menukort, drikkevarer- risposer- blæs skilte til sæbebobler - bordkort- toiletkurve- sugerør- kurv til min far- personlige chokolader- 60 stk. stole sash-kirkehæfterKøbt nyt sengetøj (da vi skal sove hjemme på bryllupsnatten) Caketopper: Er købtBryllupskage: Er booketMad: Oli Nico er booket, endelig menu ligger fastHente drikkevare i Tyskland Serveringspersonale: 2 tjenere fra restaurenten hvorfra vi får maden til at servere under middagen + 2 piger af H2B's søsters veninder til alt det andetÆgteskabserklæring og navneændringFotograf: fotografhuset.dkBand: Clazz.dkMorgengave: AGF trøje med autografer, Boudoir, Don Rosa Pertwillaby samlede fortællinger i hard backGæstebog: KlarMødet med præsten: Kristi Himmelfarts dag kl. 15.00Bestille due, servietter mm. Så er det bestilt ved H2B's faster H2Bs far betaler. Edited June 24, 2014 by Forlovet i Las Vegas 1 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Lidt om os...Vi mødtes til en 18års fødselsdagsfest ved en fælles bekendt d. 18.06.2004, og har været sammen lige siden (de hurtige har nok gættet at vi således har været sammen 10 år til sommer).Vi flyttede sammen i sommer 2006 i en lille lejlighed. Da H2B blev færdiguddannet fra universitet og havde fået job i 2011 flyttede vi i 2012 til et dejligt rækkehus og anskaffede os den dejligste welch corgi cardigan fra H2B mors kennel. Han er nu blevet 2 år.H2B har altid ønsket at være ejer at fast ejendom, så efter jeg blev færdiguddannet fra universitet og fik job i 2012 begyndte vi at kigge efter hus - det resulterede i at vi i sommers købte det skønneste lille hus lidt uden for Aarhus.Jeg var det seneste år begyndt at få lidt følelsen af at på trods af at jeg kun er 26 og H2B 27, at nu måtte han gerne komme på knæ.I 2014 vil vi, som før skrevet, have været sammen i 10 år og jeg havde fået regnet mig fremt til at i 2014 ville vores årsdag være på en lørdag. Men med tanke på det nylige huskøb og at sommerferien i år var roadtrip i USA havde jeg skudt en pil efter H2B ville fri de næste par år. Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Frieriet... Som skrevet under lidt om os havde jeg ikke regnet med et frieri inden for den nærmeste fremtid. Vi har denne sommer været på en fantastisk roadtrip på 18 dage rundt i USA (LA – Grand Canyon – Las Vegas – San Fransisco – LA). Vi havde været i Las Vegas i 2 dage (d. 25.08.13), og var blevet godt fyldte af den overvældende atmosfære som denne skønne by har at byde på. Ved mørkets frembrud lyser byen op, og specielt springvandet ved Bellagio er noget af det romantiske jeg nogensinde har oplevet. Vi havde haft en rigtig god dag, havde spillet lidt black jack. Efter vi om aftenen havde været ude at spise på en rigtig god italiensk restaurent og set et godt show kom vi tilbage til vores suite på MGM. Jeg stod og nød udsigten ud over byen efter en lang dag, og H2B spurgte om han måtte stille et spørgsmål. Jeg svarede – ja da – og vendte mig om. Der sad han på knæ og spurgte og jeg ville gifte mig med ham. Skreg vist nok ja – og husker ikke rigtig noget fra de efterfølgende 5 minutter Da euforien havde lagt sig gik vi ud i byen og spillede lidt mere black jack og sluttede natten med at se springvandet ved Bellagio endnu engang. Perfekt! Efter et nærmere kig i kalenderen, og til vores store ærgrelse er d. 18.06.14 ikke en lørdag i 2014 Vi brugte et par dage på at finde ud af hvilken dato der så ville være den rigtige for os – og valget er landet på 14.06.14. Edited November 17, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Åh hvor romantisk 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Tillykke og velkommen til:) Vi var også på roadtrip på vestkysten i USA denne sommer og det var fantastisk:D 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Forlovelsesringe... In the states kan man få meget mere sten få pengene end herhjemme – så dagen efter frieriet gik vi på jagt. Jeg ville gerne have en sort diamant, er hverken til guld eller bling. Vi fandt hurtig den helt rigtige, en sort diamant på 14 karats hvidguldsring, men vi ville lige være sikre så vi fik set på mange andre. Vi endte med at gå tilbage til stedet med den sorte diamantring. Det tog lidt tid at vælge mellem om den skulle være 3/4 karat eller 1 karat. Jeg endte med 1 karat - jeg får nok aldrig en diamant på 1 karat igen. Vi fandt derefter den der var tilsvarende til H2B, som bare er helt blank 14 karats hvidguldsring. Begge ringe skulle dog tilpasses, så vi måtte til en guldsmed i den anden ende af Las Vegas end hvor ringene blev købt. Så inden vi kom tilbage til MGM var hele dagen gået... Edited March 3, 2014 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Stort tillykke med frieriet og det kommende bryllup.. Hvor dejligt det kom helt uventet for dig... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Budgettet... Budgettet er på kr. 40-50.000Som tidligere skrevet har vi for nyligt købt hus og været på ferie i USA, så budgettet er ikke så stort.Det er vigtigt for os at rejse, specielt da vi endnu ikke har børn, så efter datoen var aftalt og kirke+præst booket var det første vi planlagde bryllupsrejsen til Bali, men grundet H2B's arbejde er rejsen nu rykket til sidst på året. Se uddybning her Edited December 30, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Tillykke og velkommen til:) Vi var også på roadtrip på vestkysten i USA denne sommer og det var fantastisk:D Tak, og ja - den bedste sommerferie til dato Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Brudekjole... Jeg er ikke typen der fra jeg var helt lille har tænkt over hvordan mit bryllup skulle være – eller min brudekjole. Jeg går ikke i kjole til hverdag – har en meget fast garderobe med jeans, silkeskjorter og støvletter. Sååå tanken om denne vigtige kjole var at det skulle jeg da nok få klaret i en fart Besluttede mig hurtigt for at jeg skulle finde en kjole på udsalg eller evt. brugt, 1) da kjolen heller ikke betyder mere end det, 2) budgettets størrelse. Lilly’s lagersalg i oktober passede derfor utrolig godt overens med mine tanker. En kjole til kr. 1.500 + skørt, det kunne lige gå an… Jeg tænkte, efter at have læst lidt rundt omkring herinde, at det nok ville være en god idé at forberede sig lidt inden jeg kom derned. Jeg havde derfor H2B’s søster med i Lilly i Aarhus i sidste uge for at afprøve materiale, farve og snit. Vi fandt hurtigt ud af at det helt sikkert skulle være a-snit med draperingerne ved maven, elfenbensfarvet og satin. Om udskæringen skulle være hjerteformet, lige eller one shoulder var jeg stadig åben for. Det eneste jeg har været helt sikker på er at min kjole: 1) ikke skulle have 2 stropper eller være halterneck. 2) skulle være simpel. Lidt perler, sten eller blonder var ok – men ikke for meget. Efter 1. prøvning, kom KJOLEN lige pludselig til at betyde rigtig rigtig meget… Mon jeg kunne tage en beslutning så hurtigt - og hvad hvis jeg ikke kunne finde en kjole på udsalg. Blev af den grund hurtigt enig med mig selv om at jeg ikke ville købe en kjole bare fordi den var på udsalg. Mit budget var stadig lavt, men der var jo også Lucca outlet eller andre muligheder hvis jeg nu ikke fandt noget ved Lilly’s lagersalg. D. 8/10 kl. 18-19 havde jeg tid ved Lilly’s lagersalg. Igen havde jeg H2B’s søster med. Vi var der en halv times tid i forvejen for lige at kunne kigge det hele igennem inden prøverummet var mit. Vi blev hurtigt skuffede – udvalget var meget begrænset og der var ikke rigtig noget af det jeg havde besluttet mig for, læs: a-snit med draperingerne ved maven, elfenbensfarvet og satin. Vi fandt dog én kjole i a-snit med draperingerne ved maven, elfenbensfarvet og satin – og med hjerteformet udskæring. Da den kom på var den bare HELT rigtig Dette lykkedes!!! Købte et af deres nye skørter med 10%, så samlet pris for kjole + skørt = kr. 2.300. Fandt desværre ikke andet tilbehør… Her er resultatet (billede taget ved prøvningen - den skal kun lægges op): Edited November 17, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post UPDATE 1/12: Skoene bliver måske disse fra Menbur (er købt og modtaget) - se side 8 for mine nye Badgley Mischka (som også er købt) Ups Edited December 1, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Update - slør eller ikke slør... Havde egentlig først besluttet mig for at have slør på i kirken, men føler nu umiddelbart ikke at det er lige mig efter at have prøvet det smmen med kjolen. Synes desuden at slør i ivory ser beskidte ud, så har købt et slør i hvidt, da jeg har hvide perler på min ivory kjole. Dog synes jeg nu at det hvide slør ser beskidt ud sammen med kjolen. Ihhh, hvor det irriterer mig! Edited October 29, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Moodboard - Hår... Det bliver således hairpiece i stedet for slør. Hairpiece bliver dette købt på Etsy til kr. 129 (er købt og modtaget) - mit hår skal sættes ca. som på et af billederne. Det afhænger af hvor langt mit hår når at blive Edited December 1, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Fede sko Kjolen har jeg jo kommenteret andetsteds, men fin er den stadig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Fin kjole, den er flot til din figur! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Fin kjole, den er flot til din figur! Tak, er vildt glad for den Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Tillykke med forlovelsen og din planlægningstråd ! Glæder mig til at følge dig datosøster 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Tillykke og velkommen =) Virkelig flot din kjole =) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Tillykke!! Kan se vi har lidt samme historie (og så alligevel ikke) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Spændende tråde. Jeg følger med 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Tillykke med forlovelsen og din planlægningstråd ! Glæder mig til at følge dig datosøster Tak - har lige været inde hos sig, således jeg kan følge din planlægningstråd Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post HELP ME... LØST ! Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg opretter en signatur med nedtælling til bryllupsdatoen samt link til min planlægningstråd? Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Location og farvetema...Lidt om valget af lokation og farvetemaet.Budgettet eller personligheden er ikke til prinsesse eller slotsbrylluppet. Havde samtidig tænkt at det på ingen måde skulle være i et forsamlingshus - da det for mig er det samme som gule/orange/brune vægge, gardiner mm...Overvejelsen var først et havebryllup hjemme i vores nye hus, men ved nærmere undersøgelse er det vildt dyrt at leje telt og gulv der kan regulere en ujævn græsplæne mm.Derudover er det danske sommervejr ikke altid til at stole på.Vi gik derfor på jagt efter et forsamlingshus i Aarhus eller omegn. Mit eneste krav var lyse lokaler med hvide vægge. Så kan jeg altid få det gjort fantastisk med udsmykning.Vi faldt over Gl. Egaa forsamlingshus som er i nærheden af vores bopæl. Det var ledigt, er lyst, har hvide vægge og det smukkeste blå loft. Vi satser på udsmykning af loftet lignende billedet herunder. Belysning, belysning, belysning skal stadig være primær udsmykning.Min far er i tv-branchen så alt i lån af ting til udsmykning og belysning forventer vi at kunne låne som vennetjenster. Edited January 5, 2014 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 (edited) · Report post Tillykke!! Kan se vi har lidt samme historie (og så alligevel ikke) Fortæl fortæl Edited October 11, 2013 by Forlovet i Las Vegas 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 10, 2013 · Report post Tillykke med din egen tråd og kan lige sige det igen. Det er en virkelig super flot kjole du har købt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites