Ida13c

sådan efter brylluppet..

13 indlæg i dette emne

Tænkte om vi kunne dele lidt erfaringer her efter brylluppet er overstået?

Hvad var de 3 bedste øjeblik ved dagen ? ( nok rigtig mange, men bare for at fremhæve nogle af dem!)

Hvilke DIY ting gav største positive reaktion?

Noget andet særligt?

et godt råd?

Jeg lægger ud:

3 bedste øjeblik:

1. velsignelsen af præsten

2. min datters sang i kirken

3. at gå som ægtefolk op ad Gammel Kongevej .. :biggrin:

DIY

Min kage var et stort hit, og den hjemmelavede top figur der var på!

Og så at lavendel temaet var med hele vejen blev godt omtalt af gæsterne.

Og så selvfølgelig min smukke kappe som jeg syede til kjolen!!!!

Andet?

at vi fik taget bryllupsbilleder to uger efter dagen var fantastisk! nu havde vi ikke fotograf på selve dagen, men at hoppe i tøjet en gang til uden at skulle noget andet, og få en professionel fotograf var den bedste gave vi har givet os selv!

Godt råd?

Find kjolen som gør dig glad! for af en eller anden grund kom det bag på mig hvor meget jeg var i midtpunktet og hvor mange billeder der skulle tages af kjolen. Jeg er SÅ glad for at jeg følte mig smuk og tilpas, for ellers ville det have været hårdt!

Redigeret af Ida13c
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med sådan en tråd!!! Selv om det er svært at bestemme sig, for HELE dagen var fantastisk..

De bedste øjeblikke:

  1. Turen op ad kirkegulvet. Jeg var meget bevæget, men det var så smukt, og det lykkedes mig at holde tårerne tilbage, men også kun lige.....
  2. Vores gæsters reaktion på "kagen" til receptionen
  3. Min mands tale om aftenen

Det bedste DIY:

  1. Vores loftspynt til middagen, som bestod af lange liner med cirkler i forskellige farver (efter inspiration fra Leantropisk)
  2. Opdækningen på bordene, som var med hvide duge, stofservietter foldet som "lyset", bordkort, menukort og serviet-"manchet" med sort-hvid damask-mønster og enkle hvide liljer
  3. Skilte jeg havde lavet med tekster, fx "gavebord", "velkommen", "drikkevarer" mv.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arj en god tråd!

3 bedste øjeblikke:

- da min far hentede mig

- da vi sagde "ja" (det er vel to øjeblikke, men jeg samler det lige i én)

- brudevalsen (endelig kunne jeg få lov at være helt helt helt tæt på min mand og se ham dybt i øjnene)

DIY:

Havde vi faktisk ikke så meget af - jeg er ikke super kreativ men

- Vores bordkort - det var små fyrfadsholdere, som vi havde lavet fordi vi gerne ville kæde datoen (4. maj) sammen med bryllupsdagen - en lysfest af en art. Alle gæster blev bedt om at tænde lyset og sætte det i vinduet.

- og så vores hjemmeside

Godt råd:

I dagene op til: giv slip, giv slip, giv slip, sørg for at have tid til at mærke dig selv og forventningens glæde. Der er alligevel ikke meget du kan gøre nu, for at det hele klapper.

Tag en dyb indånding og nyd det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja dejlig tråd...

De bedste øjeblikke:

1. Da dørerne åbnede ind til kirken, den tur op af kirkegulvet ville jeg ikke være foruden

2. Vores datter og min mands tale..

3. Alle indslagene i løbet af aftenen

De bedste DIY:

Jeg er heller ikke særlig kreativ, men vores bordkort lavet af risposer med bånd og navn på..

Godt råd:

Husk at nyde hvert et minut og specielt efter kirken hvor i end skal køres hen, så nyd det øjeblik da det er det eneste øjeblik på dagen hvor I reelt er alene :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 bedste øjeblikke:

  1. Min mands tale, den var så flot og så personlig.
  2. Kagen. Den smagte så fantastisk godt.
  3. At dejse om i sengen og få 3 timers søvn inden vi skulle op og lave morgenmad til gæsterne.

Bedste DIY:

Vores stjerner, de satte virkelig prikken og i'et og var så smukke som bordpynt.

Et godt råd:

Vær ikke bange for at fortryde købet af din kjole. Min var pæn, men den var så ubehagelig at have på, jeg blev fysisk dårlig, mens vi spiste og jeg gik og faldt i den hele tiden. Ville ønske jeg havde turdet sige det til min mor og havde købt en anden kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 bedste øjeblikke:

Da vi gik ned ad kirkegulvet sammen som mand og kone

Da vi stod på stranden og fik taget billeder. Det var vidunderligt med lidt tosomhed

Da vi sendte himmellanterne af sted om aftenen, hvor gæsterne havde skrevet søde hilsner på.

DIY:

Vores Boadingpas invitationer (vi havde valgt et rejsetema)

Vores vifter med hollandske og danske digte var et hit. Alle gæsterne synes det var skønt at kunne få lidt ekstra luft.

Den smukke ringpude, som jeg godt nok ikke selv havde lavet, men som min svigermor havde syet ud af fransk silke, som hun også havde brugt til sin egen datters ringpude.

Godt råd:

Det var vidunderligt at vi havde et helt år til at planlægge, for på den måde blev brylluppet "spredt lidt ud". Det lyder måske lidt mærkeligt, men jeg synes at det at tage på bryllupsmesse, at vælge ringe sammen, at finde kjolen, planlægge hår og makeup var en del af brylluppet. Så for mig føltes brylluppet ikke kun som en dag, men som en lang og dejlig rejse, hvor bryllupsfesten var højdepunktet. På den måde fik jeg virkelig nydt alle detaljerne :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 bedste øjeblikke:

1. At ride i hestevogn efter vielsen til receptionen.

2. Hele den kirkelige seance, med turen ned af kirkegulvet med min mand, præstens tale, vores ja til hinanden og min mands overraskelse til mig: at få mit kor til at komme og synge for os.

3. mit indslag til min mand og hans tale til mig.

DIY:

Der var en masse DIY, men jeg har ikke hørt så meget specifikt fra gæsterne om, hvad de var mest imponeret af. Tror faktisk det var vores invitationer og vores bordkort der blev omtalt mest.

Godt råd:

Nyd dagen, for den går monster hurtigt. Sørg i øvrigt for at have skrevet lister med ting der skal huskes på dagen og giv ansvaret for at det sker til nogle andre. F.eks, om der er bestemte numre du gerne vil høre til festen om aftenen, billeder med bestemte mennesker der skal tages osv. Det manglede vi, hvilket betyder at der er en del billeder vi ikke fik taget med familien og vennerne, og der var nogel sange jeg gerne ville have haft danset til, som jeg ikke kunne komme i tanke om.

Man er så lykkelig på denne dag, den er bare så skøn, men man er ikke i stand til at tage beslutninger og huske på ting, så sørg for der er andre der gør det for jer. :)

Redigeret af Malene C
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd...

1.vores udendørs vielse(meget hyggeligt!)

2.da vi fik taget billeder (utraditionelle og lidt skøre)

3.alle gæsternes taler (meget rørende)

DIY:

Alle var imponeret over hvor flot det hele hang sammen og at der var blomster overalt.(Lilla farvetema)

Vores bordkort som var vandglas, hvor vi havde graveret navne og bryllupsdato på, vakte stor glæde og folk var glade for at de måtte tage dem med hjem.

Vores fotovæg, folk hyggede sig og vi fik sjove billeder ud af det istedet for opstillede parbilleder.

Gode råd:

Fordel opgaverne på dagen, så du ikke skal bekymre dig om noget.

Find godt køkkenpersonale!

Nyd nyd nyd!

Sov længe dagen efter eller book hotelværelse til mandag, så i rigtig kan få slappet af og nyde hinanden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænkte om vi kunne dele lidt erfaringer her efter brylluppet er overstået?

Hvad var de 3 bedste øjeblik ved dagen ? ( nok rigtig mange, men bare for at fremhæve nogle af dem!)

Hvilke DIY ting gav største positive reaktion?

Noget andet særligt?

et godt råd?

Jeg lægger ud:

3 bedste øjeblik:

1. velsignelsen af præsten

2. min datters sang i kirken

3. at gå som ægtefolk op ad Gammel Kongevej .. :biggrin:

DIY

Min kage var et stort hit, og den hjemmelavede top figur der var på!

Og så at lavendel temaet var med hele vejen blev godt omtalt af gæsterne.

Og så selvfølgelig min smukke kappe som jeg syede til kjolen!!!!

Andet?

at vi fik taget bryllupsbilleder to uger efter dagen var fantastisk! nu havde vi ikke fotograf på selve dagen, men at hoppe i tøjet en gang til uden at skulle noget andet, og få en professionel fotograf var den bedste gave vi har givet os selv!

Godt råd?

Find kjolen som gør dig glad! for af en eller anden grund kom det bag på mig hvor meget jeg var i midtpunktet og hvor mange billeder der skulle tages af kjolen. Jeg er SÅ glad for at jeg følte mig smuk og tilpas, for ellers ville det have været hårdt!

God ide til tråd!

3 bedste øjeblik:

- Da jeg så min mand vente på mig ved rosenbuen, og da jeg så hvor rørt han var <3

- Hele festen faktisk; men talerne var alle så fine og rørende. Og der røg tårer i hele lokalet!

- Da alle gæsterne og os selv dansede natten tynd

Men der var dog flere en de tre øjeblikke. Egentlig er mit bedste øjeblik at vi er mand og hustru nu!! :)

DIY:

Vi havde lavet og arrangeret ALT selv, med hjælp af nærmeste familie... og flere påtalte hvor fint det hele var, og hvor gennemført vi havde lavet det fra invitation til fest etc.

Andet:

De fine billeder vi fik taget både før vielsen, vielsen, festen, middagen etc.

Det var fantastisk at vores familier mødtes på tværs og havde en sjov/dejlig aften.

Stemningen var helt fantastisk.

Godt råd:

- Plej nerverne!! De tog lidt overhånd for mit vedkommende lige inden vielsen

- Hvis jeg kunne, havde jeg fået taget endnu flere billeder end vi fik- især af de officielle

- Det er ikke penge brugt man fortryder, men det man ikke brugte penge på

- Kjolen: som nævnt ovenfor: choose wisely- du skal føle dig tilpas, og der bliver taget billeder (og evt filmet) hele dagen/aftenen... man vil ikke være fanget i en kjole, man egentlig ikke er helt vild med

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift buddhistisk

1. Da vi sagde ja at vi elsker hinanden.

2. Da jeg gave min mand hans morgengaven, han fik et samurai sværd. Som vi brugte til at skære kagen med.

3. At vågne op i vores egen seng og ikke skulle noget dagen efter, så vi kunne hygge med alle de indtryk vi fik på dagen.

Et god råd er for andre til at lave alt ting, så man selv nyder dagen og ikke regner rundt for at holde øje med alt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 bedste øjeblikke:

- Da dørene til kirken gik op, og jeg gik op af gulvet med min far . Det var noget af det jeg havde glædet mig allermest til, det var altså bare et helt specielt øjeblik, både sammen med min far, men også det at blive så overvældet af følelser og glæde.

- Min mands tale. Den var kort, men den var fantastisk, og ved min mand havde meget svært ved det , da han ikke bryder sig om sådan noget.

- Min fars tale. Jeg hylede ret så meget, og den var bare SÅ fantastisk. Det var en tale til OS, og ikke bare mest om mig, som jeg ofte syntes der er tendens til, altså at den der holder talen, taler mest om/til den de er i familie med/ er venner med.

- Ja jeg tilføjer lige en nummer 4, da min kvalme forsvandt! Jeg kastede op de 2 første timer af festen, og også ved og i kirken!!

Bedste DIY:

Vi havde ikke rigtig noget DIY, det havde jeg bevidst fravalgt, fordi jeg ikke gad og bøvle med det og skulle stresse over det. Vi havde generelt ikke særlig meget pynt, da jeg let syntes det bliver for meget. Men folk roste at det var de lilla farver der gik igen i alt, og at der bare var pyntet så fint op.

Noget andet særligt:

Jeg er SÅ glad for at vi fulgte vores hjerter hele vejen igennem, at vi valgte hvad VI ønskede, og ikke hvad traditionerne siger, og hvad folk måske forventer. Så mit råd er helt sikkert at følge jeres eget hjerte, og så være ligeglad med hvad andre mener og tænker, eller hvad traditionerne siger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide. Vi havde en fantastisk dag og nu hvor det er kommet lidt på afstand kan man hive nogle highligts ud som andre forhåbentlig kan få glæde af i deres planlægning :-)

3 bedste øjeblikke:

1. At træde ind i kirken og op ad kirkegulvet - jeg kan huske at jeg tænkte nu går det endelig løs - det man har ventet på og glædet sig til i månedsvis. Og så var jeg virkelig glad for at se alle de velkende ansigter og reaktionen på alt det man i hemmelighed havde gået og forberedt.

2. Sønnikes tale, uh det var så smukt og meget uventet.

3. Da vi tog fusen på vores gæster med båndsalat midt i brudevalsen og dansede gangnam-style :) Ih det var sjov at se deres ansigstudtryk!

DIY

Jeg havde lavet meget DIY og det var jeg rigtig glad for. Gæsterne roste at festen var meget personlig og gennemført selvom vi var hjemme i haven og gildesalen. Se evt. min planlægningstråd. Det bedste DIY var fotovæggen, den var et hit! Herefter kommer wedding-appen, der blev lagt rigtig mange gode billeder ud som gæsterne havde tager. Dem brugte jeg efterfølgende til at lave en bog med alle billederne fra dagen -bogen er nok i øvrigt 3. bedste DIY, den kommer jeg helt sikkert til at bladre i mange gange.

Andet?

Vi var så glade for at vi valgte at holde festen hjemme -og at vejret holdt!

Vi havde valgt heldagsfotograf selvom det var en stor post for vores budgetbryllup. Vi valgte i stedet at spare på maden (cateringfirma og lave en del selv) for at have råd til en heldagsfotograf. Det viste sig at være en god beslutning. Folk var allerede ret muntre efter receptionen, så de kunne alligevel ikke smage om maden kom fra Noma eller Jysk diner :) Og billederne og minderne kan vi jo nyde i mange år fremover!

Trash the dress var en perfekt afslutning og en fed måde at "tage afsked" med kjolen. Det var simpelthen så hyggeligt og hylende morsomt, virkelug fedt!

Godt råd?

Som så mange andre ja så er kjolen virkelig vigtig: Find kjolen som gør dig glad! Men lad være med at bruge en formue på den, det er din bryllupsdag og du skal have lov at slå dig løs og ikke tænke på om kjolen går i stykker. Få kjolen passet rigtig til. Det eneste jeg er ked af jeg sparede væk er en skrædder da jeg i sidste øjeblik opdagede, at jeg havde tabt mig for meget ved brystet og kjolen derfor var for løs.

Hold festen hjemme hvis det er muligt - gæsterne slår sig løs på en hel anden måde end hvis man skal feste ude i byen. De sidste gæster tog først hjem kl 13 dagen efter. Det var så hyggeligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer