Mosterskrap

Band/DJ/jukeboks til bryllupsfest? Hvad er jeres erfaringer?

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså, jeg regner også med at vi bliver ca. 30 - 35 og jeg har tænkt mig at lave en playliste på min iPod og sætte den til et anlæg. Jeg synes nemlig at live musik bliver for voldsomt, og så er det et godt sted for os at spare nogle penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg regner også med at vi bliver ca. 30 - 35 og jeg har tænkt mig at lave en playliste på min iPod og sætte den til et anlæg. Jeg synes nemlig at live musik bliver for voldsomt, og så er det et godt sted for os at spare nogle penge.

Det kan jeg godt følge dig i. Jeg gider bare ikke stå og rode med ipod'en den dag, og så tænker jeg også om vores gæster kunne finde på at blande sig lidt i det, jeg vælger ;) Det er et sted at spare, men tænkte bare at det måske ville få flere gæster til at danse, hvis nu der var én til at sætte gang i festen?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver også omkring 30-35 personer.

Vores valg står imellem DJ eller playliste fra spotify..... Jeg tror bare, at hvis det skal lykkes at få gæsterne ud at danse, så skal der også være en, der står for det, gerne med lysshow og det hele :cheerleader3:

Det eneste er bare, at flertallet af gæsterne gider ikke danse......... Jeg elsker derimod at danse! Så nu må vi se, hvor vi ender :)

Jeg har kun selv været til et bryllup i mit liv. Her var DJ'en Dan Rachlin - det var et stort hit blandt gæsterne.

PRÆCIS sådan jeg har det, Louise :) Jeg elsker at danse og jeg håber virkelig vores gæster vil være med at skabe en fest, selvom det nok kun er halvdelen af selskabet, der kan lokkes til at danse ;) Og så tænker jeg, ligesom du gør, at hvis der er en der står for det, så kan det være at folk bliver mere danselystne :cheerleader3: Uh, Dan Rachlin?! Jeg har kun oplevet ham til kæmpe 80'er fest i Århus, det var vildt, men det var nu nok mere generationerne før mig, der var imponerede ;) Jeg har kun været til bryllupper med suppe-steg-og-is musikere, og det er så ikke lige min drøm ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var 32, og havde booket 4 mands band :biggrin: Men vi endte - af andre årsager - at booke en dj i sidste øjeblik, hvilket jeg egentlig var glad for, da jeg kom i tvivl om det ville blive for voldsomt.. Vi var rigtig glade for vores DJ. Super dygtig. Jeg ville aldrig "nøjes" med en playliste, fordi en DJ kan styre det på en helt anden måde, og vi havde lys og diskokugle og det hele - det ville jeg ikke undvære :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En dj bliver alt for voldsomt for os, særligt fordi jeg har dobbeltsidet tinnitus og en hørenedsættelse på visse frekvenser, tinnitussen har jeg haft siden jeg var syv, men den blev lige forværret for 1 års tid siden, da en eller anden idiot besluttede sig for at smide to krysantemumbomber ved Nørrebro Station en lørdag formiddag.. Og jeg nægter altså at skulle bruge ørepropper til mit eget bryllup. T har det på samme måde. Vi vil gerne feste og jeg vil gerne danse, men jeg hader de der diskoteksfester hvor man ikke kan snakke sammen fordi en fest er lig med musik der er lige så høj som på et moderne diskotek. Musik må gerne være høj, men med måde. Og så er vi ikke så meget til den type musik vi har oplevet dj's spille, det er som regel ovre i den elektroniske ende af skalaen, det er hverken jeg, eller særligt mange af vores gæster til. Skulle jeg hyre nogen, blev det et band der kom og spillede en times tid, ellers kan det også hurtigt blive for ensformigt, og det skulle nok være lidt halvsent de kom, for er ikke sikker på mit valg af band ville falde i "de gamles" smag. Men det er budgettet slet ikke til, så playliste bliver det, og det bliver ikke alle der får lov at pille ved anlægget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En dj bliver alt for voldsomt for os, særligt fordi jeg har dobbeltsidet tinnitus og en hørenedsættelse på visse frekvenser, tinnitussen har jeg haft siden jeg var syv, men den blev lige forværret for 1 års tid siden, da en eller anden idiot besluttede sig for at smide to krysantemumbomber ved Nørrebro Station en lørdag formiddag.. Og jeg nægter altså at skulle bruge ørepropper til mit eget bryllup. T har det på samme måde. Vi vil gerne feste og jeg vil gerne danse, men jeg hader de der diskoteksfester hvor man ikke kan snakke sammen fordi en fest er lig med musik der er lige så høj som på et moderne diskotek. Musik må gerne være høj, men med måde. Og så er vi ikke så meget til den type musik vi har oplevet dj's spille, det er som regel ovre i den elektroniske ende af skalaen, det er hverken jeg, eller særligt mange af vores gæster til. Skulle jeg hyre nogen, blev det et band der kom og spillede en times tid, ellers kan det også hurtigt blive for ensformigt, og det skulle nok være lidt halvsent de kom, for er ikke sikker på mit valg af band ville falde i "de gamles" smag. Men det er budgettet slet ikke til, så playliste bliver det, og det bliver ikke alle der får lov at pille ved anlægget.

Det er jeg ked af at høre :(

Vores musik var på ingen måde så høj, så dem ved bordene ikke kunne tale sammen, og så er det jo vigtigt at vælge en DJ der passer til det man skal have. Vi bookede flashlightgruppen, der har rigtig rigtig stor erfaring, og de spillede det vi ønskede, og det der passede til selskabet. Den sad 100% i skabet, og hele min familie var vilde med ham - de troede åbenbart også at en DJ spillede "larm", og den tanke havde aldrig strejfet mig, men vi har så heller aldrig haft en DJ før... Altid kun livemusik. Men de var virkelig gode.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dj bliver alt for voldsomt for os, særligt fordi jeg har dobbeltsidet tinnitus og en hørenedsættelse på visse frekvenser, tinnitussen har jeg haft siden jeg var syv, men den blev lige forværret for 1 års tid siden, da en eller anden idiot besluttede sig for at smide to krysantemumbomber ved Nørrebro Station en lørdag formiddag.. Og jeg nægter altså at skulle bruge ørepropper til mit eget bryllup. T har det på samme måde. Vi vil gerne feste og jeg vil gerne danse, men jeg hader de der diskoteksfester hvor man ikke kan snakke sammen fordi en fest er lig med musik der er lige så høj som på et moderne diskotek. Musik må gerne være høj, men med måde. Og så er vi ikke så meget til den type musik vi har oplevet dj's spille, det er som regel ovre i den elektroniske ende af skalaen, det er hverken jeg, eller særligt mange af vores gæster til. Skulle jeg hyre nogen, blev det et band der kom og spillede en times tid, ellers kan det også hurtigt blive for ensformigt, og det skulle nok være lidt halvsent de kom, for er ikke sikker på mit valg af band ville falde i "de gamles" smag. Men det er budgettet slet ikke til, så playliste bliver det, og det bliver ikke alle der får lov at pille ved anlægget.

Det er jeg ked af at høre :(

Vores musik var på ingen måde så høj, så dem ved bordene ikke kunne tale sammen, og så er det jo vigtigt at vælge en DJ der passer til det man skal have. Vi bookede flashlightgruppen, der har rigtig rigtig stor erfaring, og de spillede det vi ønskede, og det der passede til selskabet. Den sad 100% i skabet, og hele min familie var vilde med ham - de troede åbenbart også at en DJ spillede "larm", og den tanke havde aldrig strejfet mig, men vi har så heller aldrig haft en DJ før... Altid kun livemusik. Men de var virkelig gode.

Må jeg spørge om, hvor meget sådan en DJ koster? Til vores bryllup skal vi naturligvis heller ikke have høj musik, hvor man ikke kan tale sammen, men det vigtige er nemlig, at musikken, der bliver spillet, passer til selskabet:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En dj bliver alt for voldsomt for os, særligt fordi jeg har dobbeltsidet tinnitus og en hørenedsættelse på visse frekvenser, tinnitussen har jeg haft siden jeg var syv, men den blev lige forværret for 1 års tid siden, da en eller anden idiot besluttede sig for at smide to krysantemumbomber ved Nørrebro Station en lørdag formiddag.. Og jeg nægter altså at skulle bruge ørepropper til mit eget bryllup. T har det på samme måde. Vi vil gerne feste og jeg vil gerne danse, men jeg hader de der diskoteksfester hvor man ikke kan snakke sammen fordi en fest er lig med musik der er lige så høj som på et moderne diskotek. Musik må gerne være høj, men med måde. Og så er vi ikke så meget til den type musik vi har oplevet dj's spille, det er som regel ovre i den elektroniske ende af skalaen, det er hverken jeg, eller særligt mange af vores gæster til. Skulle jeg hyre nogen, blev det et band der kom og spillede en times tid, ellers kan det også hurtigt blive for ensformigt, og det skulle nok være lidt halvsent de kom, for er ikke sikker på mit valg af band ville falde i "de gamles" smag. Men det er budgettet slet ikke til, så playliste bliver det, og det bliver ikke alle der får lov at pille ved anlægget.

Det er jeg ked af at høre :(

Vores musik var på ingen måde så høj, så dem ved bordene ikke kunne tale sammen, og så er det jo vigtigt at vælge en DJ der passer til det man skal have. Vi bookede flashlightgruppen, der har rigtig rigtig stor erfaring, og de spillede det vi ønskede, og det der passede til selskabet. Den sad 100% i skabet, og hele min familie var vilde med ham - de troede åbenbart også at en DJ spillede "larm", og den tanke havde aldrig strejfet mig, men vi har så heller aldrig haft en DJ før... Altid kun livemusik. Men de var virkelig gode.

Må jeg spørge om, hvor meget sådan en DJ koster? Til vores bryllup skal vi naturligvis heller ikke have høj musik, hvor man ikke kan tale sammen, men det vigtige er nemlig, at musikken, der bliver spillet, passer til selskabet:)

Vi havde så pianist under middagen, men jeg mener at vi gav 4500 eller 5000 kr. for DJ fra kl. 23-05. Vi havde sendt en liste over det musik vi godt kunne lide, og havde bedt om kun kendte dansehits. Og det fik vi sørme også :) Jeg må åbenbart have sagt, at Proud Mary var min yndlings, for han spillede den 2 gange den aften = en meget lykkelig syg brud :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil gerne feste og jeg vil gerne danse, men jeg hader de der diskoteksfester hvor man ikke kan snakke sammen fordi en fest er lig med musik der er lige så høj som på et moderne diskotek. Musik må gerne være høj, men med måde. Og så er vi ikke så meget til den type musik vi har oplevet dj's spille, det er som regel ovre i den elektroniske ende af skalaen, det er hverken jeg, eller særligt mange af vores gæster til.

Det er også to forskellige verdener du sammenligner. Man skal passe på med at sammenligne bryllupsfester med egentlige diskoteksfester eller sammenligne såkaldte bryllupsdj's med clubdj's og det jeg kalder genredj's for der er normalt meget store forskelle. En af forskellen er jo at bryllupsdj'en spiller for gæsterne ved festen og ikke ud fra en bestemt spillestil/klubstil. Dvs. det er meget mere alsidig musik med udgangspunkt i brudeparrenes ønsker/forventninger og de ønsker man får fra gæsterne . Når det kommer til lydniveau er det en god regel at lytte til mindretallet fremfor dem som bare siger "skru op". Dethandler om at vise hensyn og at alle skal kunne være der og have det godt. Det skal måske også med til sammenhængen af de fleste DJ's i dag som spiller meget til bryllupsfester også kan lave musik til de festsange gæsterne kommer med, hvilket jo ellers tidligere var noget som var forbeholdt pianisterne/musikerne.

Vil tro I prismæssigt skal regne med en pris på ca. 6.000 kr. for Flashlight-gruppen inkl. dinnermusik afhængig af sluttidspunkt og det er lidt det samme for vores vedkommende herovre, bortset fra at vi ikke kører med faste sluttidspunkter. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to dj's jeg refererede til jeg/vi har hørt har dog begge været til bryllup, det ene et jeg var til uden min nuværende kæreste, for en god del år siden, det var endda blot en reception, og det andet var for 2 1/2 år siden. Begge delte lydniveau - føltes det i hvert fald som - med natklubber, det var ikke særlig fedt efter min mening. Selvfølgelig kommer det an på hvilken dj man hyrer og hvad man selv beder om, men jeg ville altså langt hellere have et band i kort tid end en dj hele natten. Desværre er budgettet ikke til det. Derfor er vi så rigeligt tilfreds med en playliste. Vi overvejede kort at hive vores egen pladespiller med, men det giver for meget administration, for jeg lader ikke hvem som helst røre ved mine lp'er og pladespiller. Nu må vi også lige se hvilken type bryllup det bliver, for bliver det bryllup og brunch, er hele snakken her irrelevant, for så skal der jo ikke spilles op til dans efter maden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indrømmet - Jeg kan da også godt til tider finde på at spille pænt højt til bryllupsfester men det er mest ud på de små timer og altid med en vis føling for om det nu er noget som falder i god jord hos alle. Det specielle ved bryllupsfester (gælder faktisk også for mange andre type fester) er at det ikke kun er et spørgsmål om at spille musik med det ene formål at folk skal danse det til. Fordi bryllupsfester er andet end høj musik og dans. Det er også socialt samvær, god stemning og hygge med god musik. Der syntes jeg jo det vi kalder "dinner-delen" er utrolig vigtig. Det er der hvor jeg oplever at mange "skeptikere" og den ældre generation får øjnene op for at musik er et vidt og alsidigt begreb selvom det leveres af en DJ, som man ellers traditionelt ville forbinde med decideret diskoteksmusik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror dig når du siger det, men det er ikke den oplevelse jeg har haft, men jeg indrømmer også at antallet af oplevelser i den forbindelse er relativt begrænset.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan da heller ikke afvise at der kan være enkelte som efter en fest syntes at det har været lige højt nok. Stod faktisk selv med de overvejelser til et bryllup oppe på Odden her i nat. En bryllupsfest hvor brudens familie er nogle gode stamkunder som plejer at køre igennem og give den gas til 5-6 tiden om morgenen, hvad de så ikke kunne her hvor der var fast sluttidspunkt på. Så står man lidt i et dilemma når man kan se at der sidder 5-6 ældre ved et kaffebord og kigger ud i luften. Efter at have tænkt længe over det, nåede jeg frem til at jeg nok så spøgelser i forhold til lydniveau og til dels musikvalg. Hvis det havde været for højt for dem havde de nok enten sat sig ned i, ellere senere fortrukket, til den bagerste ende af lokalet som var pænt stort. Men her var jeg også på "hjemmebane" og vidste hvad brudeparret og størstedelen af selskabet ville have. Havde jeg været ude blandt et helt "fremmed" selskab var jeg nok gået ned til dem og havde spurgt dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer