Metlux

Hjælper jeres forældre/svigerforældre med at betale brylluppet?

59 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Mine forældre betaler brudekjole, skørt, slør, sko, undertøj, hårpynt, borddekorationer og sikkert lidt ændre ting også....jeg er den eneste datter og det har været en aftale helt siden jeg var lille og drømte om mit bryllup. H2Bs forældre giver nok en temmelig stor bryllupsgave i form af penge, så dem vil vi bruge til bryllupsrejsen......vi har ellers lagt budget efter at kunne klare os selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil som udgangspunkt ikke tage imod tilskud da vi godt selv kan spare sammen og få råd til det vi ønsker. Jeg har dog givet min far lov til at han kan få lov til at betale for en opgradering af fotografpakken, da det ellers vil være et sted vi vil spare. Og så har jeg bedt ham om at sørge for at hente mig og køre mig til kirken - men i hans egen bil, ikke noget særligt.

Min mor hjælper praktisk i stedet og det er næsten større hjælp - jeg vil ikke kunne gøre det uden hende.

Jeg har ikke hørt om nogen hjælp fra mine svjgerforældre endnu, men er sikker på de er klar til at hjælpe med det praktiske. Hvis de tilbyder noget økonomisk må vi så overveje det - men vi forventer det i hvert fald ikke selvom de har råd til det. Det er vores bryllup, vi vil invitere vores gæster og bestemme hvordan vi vil have dagen skal være.

Vi har forhåndsreserveret overnatning til den nærmeste familie, det regner jeg nok med de fleste tilbyder selv at betale bortset fra vores søskende der stadig er studerende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor giver 5000 til min kjole samt tøj til vores to børn

Sammen giver mine forældre kørsel til og fra kirken

Gaven fra mine forældre er en rejse til ca 10.000

Svigerfar laver bryllupskage, han er bager, men tror så ikke vi får gave derfra

Svigermor har vi ikke hørt fra på det plan

Vi kan godt holde brylluppet uden men synes da tilskuddet er dejligt og en stor hjælp

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får kun penge af mine forældre. Eller H2B's familie har i hvert fald ikke tilbudt noget konkret og regner ikke med de har økonomi til det. Til gengæld render de gerne rundt på loppemarkeder og støver ting op, og er sikker på de gerne vil give en hånd med med bagværk og andet praktisk (hvilket betyder enormt meget og virkelig er guld værd). Det vil mine forældre så overhovedet ikke - de vil hellere "betale sig fra det" og kommer nok også til at give i om-egnen af 60.000kr, som vi må bruge som vi vil. Hvis ikke de gjorde det kunne vi slet slet ikke betale det bryllup vi er i gang med at planlægge, da vi begge er studerende. Det er dog ikke noget vi taler højt om - dels synes jeg ikke H2B's familie behøver vide det (men de har det jo nok på fornemmelsen, da de jo har hørt om vores planer og godt ved mine forældre klarer sig godt), da vi ikke vil risikere at de skal have det skidt med det (men de vil nu nok bare være glade på vores vegne) og dels synes jeg, jeg har oplevet ret blandet respons. Ved ikke helt hvilket ord, jeg skal bruge til at beskrive det, men nogen bliver måske nærmest lidt forargede? Netop det der med, at man skal kunne "klare sig selv"... Det kan vi nu også godt til hverdag :) Og vi regner med selv at skulle spare 60.000 op, så det er da ikke fordi vi ikke har oplevelsen af at spare sammen til brylluppet selv eller føler vi får det hele foræret. Og vi har det heller ikke dårligt med at tage i mod det - jeg ved mine forældre har pengene til det, omvendt har de så ikke tiden eller helt samme interesse for at sætte sig ind i det som H2B's familie har, og det synes jeg da også, er lidt trist.

Men mit indtryk er, efter at have snakket med lidt forskellige, at "alle" får hjælp på en eller anden måde - om det så er praktisk eller kontant, stort eller småt. Men at det er lidt tabu (hvis man får kontant hjælp altså :) ) og at man helst skal afslå eller planlægge, så man i hvert fald kan klare sig uden... Men kan omvendt godt forstå, at man ikke har lyst til at tage i mod, hvis det sætter ens forældre/bedsteforældre eller lign i en dårlig situation, så ville jeg da også selv have det skidt med det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se mine forældre er af den gammeldags skole :)

De betalte hele gildet - det var det første min far råbte, da vi annoncerede, at vi skulle giftes: "Vi gi'r" :)

Det eneste vi betalte selv var det fyrværkeri, som min mand i hemmelighed havde arrangeret uden at nogen vidste noget om det - ikke engang jeg vidste det.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine svigerforældre betalte for bryllupskage, størstedelen af drikkevarer (parret ville have dyre vine så derfor ikke det hele), lokalerne (billigt) og muligvis musik (billigt) til min h2b's brors bryllup i sommers. Regner derfor med at de ligeledes giver os bryllupskage, drikkevarer samt lokalerne, da de går meget op i at der ikke skal gøres forskel på deres børn.

Mine forældre giver et ukendt beløb. Min mor vil ikke rigtig melde ud hvor meget, men hver gang hun kommer med forslag til brylluppet og jeg forklarer vi ikke har råd, siger hun det giver jeg. Det eneste jeg ved med sikkerhed er at de giver brudekjole og musikken.

Tror det ender med at mine forældre, svigerforældre og os selv, hver betaler ca. en 1/3 del hver. Muligvis betaler mine forældre mere.

Jeg har det ikke dårligt med at vi lader vores forældre betale en del af gildet. Vi er begge på SU og begge vores forældre har det fint økonomisk. Jeg ved at min mor ville blive meget ked af det, skuffet måske ligefrem vred, hvis ikke hun fik lov til at give os tilskud.

På denne her måde føler hun at det også er hendes fest. Hvis det stod til hende ville vi slet ikke have noget budget, men det har vi altså, da min h2b synes det er fjollet at bruge for mange penge på en enkelt dag (lige meget hvem der betaler).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wauw...her har jeg fået lidt tilskud til kjolen - 3500 men det er hvad vi får af hjælp fra familien. Lidt har dog også ret - derudover får vi hjælp til nogle praktiske gøremål....svigermor henter øl og vand i Tyskland, så der sparer vi benzin og færgebillet, min mor har fundet nogle der vil servere mm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det regner vi ikke med. Min mor har tilbudt at betale 1000 kr til fotografen mod at hun får et eksemplar af billederne på dvd og så er vi blevet enige om at splejse til et sæt festservice som kan bruges til familiefester fremover.

Svigermor har lidt på kistebunden og vi vil da blive glædeligt overrasket, hvis hun gav et tilskud (det ved jeg hun og min svigerfar gjorde til min svigerindes bryllup) men vi kunne aldrig finde på at spørge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved os er det meget forskelligt... Jeg regner ikke med noget fra mine forældre, men min kærestes forældre har allerede inden vi blev forlovet sagt at de gerne ville hjælpe.

Synes at det er lidt svært, for de (mine svigerforældre) har tilbudt os en hel del penge (næsten halvdelen af brylluppet) og vi har selvfølgelig ikke lyst til at takke nej til pengene, men jeg har heller ikke lyst til at de pludselig skal bestemme over vores fest. Og samtidig vil jeg heller ikke have at mine forældre føler sig presset til at give nogle penge, for det har jeg vitterligt aldrig forventet af dem og det synes jeg heller ikke at de skal bruge deres penge på.

Ellers har jeg tænkt mig i jule- og fødselsdagsgave at ønske mig tilskud til min kjole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betaler stort set det hele selv, og jeg havde ikke regnet med andet. Min onkel, som også skal følge mig op, har tilbudt at hente mig så vi sammen kommer til kirken og så kører han os videre til fotograf. Men det bliver i deres private bil, så det koster ham ikke andet end tid og lidt benzin. H2b's morfar ringede så i går og sagde at han ville give os kagen i bryllupsgave, og det takkede vi da bare ja til. Det var fuldstændigt uforventet, men så kan vi da spare de penge og bruge dem på noget andet efter brylluppet. Ellers er det kun hjælp med praktiske ting når vi skal gøre forsamlingshuset klar og rydde op igen dagen efter. Men det er nu standard at den nærmeste familie hjælper hinanden med det ved større fester, så det har jeg set som helt naturligt at de ville.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mormor og morfar betaler vores feststed, som en bryllupsgace til os, som er 10.000,-

Min mor har givet mig 1.000,- til hjælp til min brudekjole. Da hun gav mig dem, sagde hun, at det var lige, hvad hun havde til at starte med. Jeg havde slet ikke regnet med noget fra min mor, så det er rigtigm dejligt.

Min far har hele tiden sagt, at han også vil hjælpe os, men hvor meget han har tænkt sig, at smide i puljen, ved vi endnu ikke. Så indtil videre regner vi med 0,- :)

Vi kunne godt forestille os, at både h2bs mor og mormor kunne finde på, at give lidt hver især, men det er ikke noget, som vi forventer eller regner med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os betaler vi selv gildet :) Min søde far vil give mig kjolen (eller i hvert fald et tilskud), hvilket jeg ikke havde regnet med, så det var en dejlig overraskelse :loveshower: Ellers sparer min kommende mand sammen til den store dag for os begge, da jeg er på su :loveshower: (Han er ret fantastisk <3 )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er der heller ikke nogen tilskud til noget. Alt klarer vi selv, og det er fint, men iih jeg gad godt have en rig onkel i Amerika der syntes vi skulle have tilskud. :wink:

Jeg er "enebarn" fra min mors side, men har 2 halvbrødre fra min fars side. Min yngste bror skal også giftes næste år. Jeg tror da min far gør lidt for hans bryllup, og det er helt ok med mig. :)

Nu er det mit 2. ægteskab, og det 1. vidste ingen noget om, derfor var afsløringen først efter brylluppet. Hverken kjole, fest eller lign. Vi inviterede på lille middag i egen bolig, så det var mere end low key.

Der gav mine forældre heller ikke tilskud af naturlige årsager hehe. Jeg er overbevist om at det samme er tilfældet nu, har ingen grund til at tro andet så vi klarer da bare den selv. Det er jo bare om at strække kronen lidt længere og stadig få ønskerne opfyldt. Jeg har set utroligt mange smukke bryllupper til billige penge. Jeg håber vores også bliver skønt uden millionklasse tegnedrengen. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor betaler min brudekjole - og har har sagt, der ikke er noget budget ;)

Oprindeligt troede vi, at vores bryllup ville blive den mere skrabede udgave, da min kæreste er på su, og min nuværende stilling er tidsbegrænset indtil jul.. Vores forældre på begge sider har dog sagt, at de vil betale hver sin side af festen, hvilket er en fantastisk gave, som giver økonomisk råderum og ro i sindet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er kun kr. 40.000 med 60 gæster - da vi lige har købt hus og været på sommerferie i USA.

Vi får ingen direkte økonomisk hjælp. Vi vil også hellere 'klare' det selv, på trods af det skrabede budget, frem for at andre har kraftige holdninger til hvad deres penge skal bruges til hvis de støtter os. H2B's mor gav hans storebrors tøj (værdi kr. 4.000), men ville så også være med til at bestemme.

H2B's far gav lidt økonomisk hjælp da H2B's storebror blev gift i foråret - vi kender ikke beløbet (men vi har regnet os frem til at det ca er kr. 4.000-5.000 - men tror ikke vi får samme hjælp da de tænker vi har penge nok - de går ellers meget op i at alle børnene får det samme.

Tilgengæld får vi en del indirekte hjælp.

H2B's storebror kan skaffe billige blomster og vores svigerinde kan binde min brudebuket og brystbuketterne = stor besparelse.

Min far kan via vennetjenster eller småpenge skaffe udsmykning, belysning, fotograf og muligvis musik.

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine svigerforældre tog det lidt som en selvfølge, at de betaler halvdelen af brylluppet og mine forældre den anden halvdel, da vi er så unge, som vi er. Så til at starte med var det 20.000 fra hver. :loveshower:
Men nu er min mor trukket lidt i land, så det er lidt svært at planlægge noget som helst, når man ikke har det endelige budget endnu. :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi betaler gildet stort set selv :) Med stort set, mener jeg at mine forældre gav kjolen - jeg fik først det afvide dagen før vi skulle ud og prøve kjoler, så det var en dejlig overraskelse jeg ikke havde ventet :) Vi får dog en del praktisk hjælp af begge hold forældre, ved de meget gerne vil hjælpe med div. ting

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer