Metlux

Hjælper jeres forældre/svigerforældre med at betale brylluppet?

59 posts in this topic

- ja gør de det? Og hvis ja hvordan?

Min forældre har tilbudt at give et tilskud til vores bryllup. Vi kan i princippet godt betale det hele selv - om ikke andet så ved at nedprioritere nogle ting, men de vil gerne hjælpe, så vi ikke skal bruge alle vores sparepenge.

Jeg har det dog lidt dårligt med at tage imod penge fra dem, når det ikke er strengt nødvendigt. Min kæreste siger, at det er meget normalt, Er det det?

På forhånd tak :loveshower:

0

Annonce ♥

Ingen af vores forældre har tilbudt at give noget tilskud til vores bryllup, og det har vi heller ikke regnet med.

Jeg synes indimellem man hører om, at en bruds forældre måske vil betale kjolen, men jeg synes ikke det er normalt eller meget normalt, at nogen af forældrene giver tilskud, som ikke er øremærket til fx kjolen.

0

Mine forældre har givet mig 5000kr til min kjole og mine h2b forældre har lige her til aften sagt at de gerne vil give hans tøj ;) så det synes jeg er rigtig dejligt :)

0

Mine forældre giver nat maden - ligesom de har gjort til mine søskenes bryllup... Min svigermor giver 10.000 ligesom hun gjorde til hendes anden søns bryllup..

0

Annonce ♥

VI har fået 50.000 kr. af min mor. Det var et løfte hun gav mig og mine søstre at vi hver ville få dette til vores bryllupper, da vores far døde for 11½ år siden. Da min ældste søster blev gift fik hun det sammen. Derudover har jeg fået min brudekjole til 8.000 kr. af min mors nye mand, selvom jeg kun havde mødt ham et par gange da han tilbød at betale den. Han var så stolt over at han fik lov til at være med til min kjoleprøvning at han gerne ville betale (han har en del på kistebunden så for ham er 8.000 ingenting, men for mig som arbejdsløs er det alverden). Jeg tog kun imod den fordi min søster sagde at hun synes jeg skulle gøre det. Ville sikre mig hun ikke blev sur.

Har dog ikke fortalt manden at min mors mand har betalt min kjole, vil overraske ham med tilskud til bryllupsrejse eller noget andet i stedet for. At han så prøver at få sine forældre til at betale min kjole, fordi han mener at du burde give os en hånd (fordi hans bror får alt her i livet og han virkelig ingenting får), er så noget helt andet. Har sagt at det behøver de ikke.

Vi er meget taknemmelige for hjælpen fra min familie, især fordi at den er givet helt uden forbehold. De har slet ikke blandet sig i noget så det er dejligt.

Nåh jo og min morfar laver vores kransekage samt pølsebrød til natmaden og hans kone laver agurkesalaten dertil

Edited by sdo
0

Vi får 10.000 af mine forældre + små (billige)ting min mor ikke kan lade være med at købe hist og her :happy: Svigermor og hendes nye kæreste giver samme beløb. Svigerfar giver ikke noget.

Vi havde ikke regnet med at få noget, og havde lagt planer efter de penge vi nu havde, men vores forældre ønskede vi kunne få netop dét bryllup vi ville, uden at skulle spare alt væk, så derfor ville de gerne give et tilskud, hvilket jo er helt fantastisk , men også gør at bryllups festen bliver meget anderledes end oprindeligt tænkt :happy:

0

Jeg har kun min mor, og regner bestemt ikke med noget fra hende da ingen af mine andre søskende fik noget deres, og hun ikke har så mange penge igen. Regner heller ikke noget fra svigerforældrende, de har spurgt om vi regnede med at de betalte noget eller vi selv betalte det hele:)

0

Vi har indtil videre fået 15.000 kr af mine forældre, som vi selv må bestemme, hvad skal gå til :) Men vi havde ikke regnet med at få noget...

Synes da helt klart I skal tage imod det flotte tilbud :)

0

Annonce ♥

Mine forældre tilbød at betale min kjole, underskørt, slør og tilretning hos skrædder. Og så får jeg øreringe og halskæde til den store dag i julegave :)

0

Jeg har fået til mig - kjole sko slør og fotograf af min mor og svigerforældre vil ordne transport men ved ikke endnu hvad det bliver

0

Mine kommende svigerforældre har for flere år siden sagt at de gerne vil give det samme som de gav til deres datters bryllup. (8000 kr.) Mine forældre vil gerne give mere end det, men de vil ikke have at min kærestes forældre skal føle sig mindre, så mine forældre giver det samme + kjole til mig inden for rimelighedens grænser.

Hvis ikke vi fik de tilskud til festen, så vil det nok ikke kunne lade sig gøre.

0

For at kunne holde en fest i et forsamlingshus med mad og drikke har vi bedt vores forældre om hjælp (5-6000 fra hvert par). Hvis de ikke kunne/ville hjælpe ville vi i stedet skulle leje et sted og selv stå for mad og drikke hvilket vi helst ikke vil.

0

Annonce ♥

Jeg har fået 1500 kroner i tilskud til kjolen af mine forældre. Derudover har min mor spurgt, om hun og min mormor skal kniple et blåt strømpebånd til mig, hvilket jeg har takket ja til. Det er jeg simpelthen SÅ glad for at de vil gøre :loveshower:

Min svigermor og hendes mand har sagt at de vil give 10.000 kroner og 60 (! :blink: ) flasker rødvin. Det er vi også meget glade for, for det har gjort, at vi har råd til den fotograf, vi gerne ville have.

0

Jeg regner bestemt ikke med tilskud fra vores forældre. Ts mor er flexjobber, og har kun sin pension som opsparing, den vil vi altså ikke brænde noget som helst af på et bryllup. Ts far bor i Sydfrankrig og vi har kun en smule kontakt til ham, så det ville jeg nok have svært ved at tage imod. Mine forældre har heller ikke rigtig midler til at give det helt store. Vores dato er sat ud fra hvornår vi kan få sparet nok op til at kunne holde en lille fest, hvad der har skubbet brylluppet et helt år i forhold til vores oprindelige tanker og ønsker. Havde vi fået tilbuddet, havde vi dog nok taget imod det, med mindre det er fra hans mors pensionsopsparing. Den vil jeg altså ikke have noget af. Vi kan sagtens klare os selv, men det ville da være med til at forsøde dagen lidt.

0

Mine forældre betalte ingredienserne til bryllupskagen, som jeg bagte sammen med min mor, og kørsel til og fra kirke i limousine.

Mine svigerforældre betalte for oppyntning i kirken.

Det var jo ikke de store beløb, men vi blev utrolig glade og det betød rigtig meget for os.

0

Indtil videre har mine svigeforældre sagt at de vil betale H2B tøj. Da hun mistede hendes datter for 10 år siden vil hun så gerne gøre det for hendes søn istedet. Og de har også sagt at de gerne vil hjælpe med at bage bryllupskagen så det tager jeg imod med kyshånd da jeg ikke selv lige er mesterbager ;O) Og hvis jeg kender dem ret er det ikke de sidste de hjælper med.

Jeg har kun min mor tilbage og hun er desværre ikke økonomisk godt stillet så hende forventer jeg ikke noget fra.

0

Annonce ♥

Oprindeligt havde vi spurgt vores forældre om vi kunne låne 10000 fra hver side - altså 20000 i alt. Det er så endt med at mine forældre har betalt: alle drikkevarer, alt slik, bryllupskagen og min brudekjole. De nægter at sende regningen til os, så vi kan jo ikke betale dem tilbage :wink:

Af mandens familie har vi fået: tilskud til hans tøj og mor og mormor har bagt kager og brød til om aftenen.

Udgiftsmæssigt er det lidt ulige fordelt, men min mor sidder i et vellønnet job og mine forældre har ikke lige så stor gæld som mine svigerforældre, derfor er det lettere for mine at smide penge efter os.

0

Mine svigerforældre giver 10.000 kr + bryllupskage, som svigermor laver. Det samme gav de til kærestens storesøster, og derfor giver de det samme til os. Min mor fortalte mig at hun troede at hun kunne nå at skrabe 10.000 kr sammen til os, og 5000 af de 10.000 skulle så gå til kjolen. Jeg blev total overrasket over det store beløb, for hun er altså alene. Hun har et fint job, men stadig... Min far og hans kone vil også give 10.000 kr tror jeg, han har kun snakket med min kæreste om det. :o Men dejligt at de har det så godt sammen. :lol: Jeg synes godt nok at det er mange penge de giver allesammen, men uden deres tilskud, så vil vi kun have det halve budget, og vi skulle skære i hvem vi ville have med, og det vil for mig være den værste post og skære i. Så jeg er virkelig glad for at vi har nogle forældre som har lyst til at hjælp os så meget. Tro mig, jeg føler mig heldig.

0

Der er jo en gammel tradition, der siger, at brudens forældre skal betale hele gildet. MEEEEN.... Den tradition tror jeg nu MEGET sjældent bliver overholdt i dag.

Selv har mine forældre 4 piger og jeg er nr 3, der skal giftes. De har (helt forståeligt) lige fra starten meldt ud, at de ikke giver noget tilskud til nogen af os, da de ikke vil binde sig til noget for til den førstes bryllup som de ikke kan leve op til ved de andres. Og de vil ikke gøre forskel på os. Vi får heller ikke noget fra nogle af min kærestes forældre. Så vi klarer os selv, hvilket jeg egentlig også har det fint med. Hvis fx mine forældre ville betale min kjole tror jeg, at jeg ville kigge mere på prisen og holde mig mere tilbage end jeg gjorde da jeg vidste jeg selv skulle betale - jeg har det meget skidt med at bruge andres penge...

Men jeg kan nu heller ikke se nogen skam i at tage imod hjælp og bidrag, hvis man får det tilbudt :)

0

Mine forældre gav ligesom til min søsters bryllup 10.000 til kjolen , det var en kæmpe hjælp :-)

0

Annonce ♥

Min mor giver min kjole, eller i hvert falde et tilskud til den.. Hun har ikke sagt noget beløb endnu, hun siger vi må se på det når vi kommer ud og kigger...

Min far giver kørsel til/fra kirken...

Svigerforældrene giver ikke noget til brylluppet... Men har til gengæld lige hjulpet med udbetaling til vores hus.. :cheerleader3:

0

Vi fik 10.000 af svigerforældrene, som vi brugte på ringene.. Og så købte de bettemandens tøj..

Mine forældre fik vi ligeledes 10.000 af.. Pengene måtte vi selv råde over... :) min mor sørgede for brudebuket, og borddekorationer..

0

Min mor betaler alt det, som jeg skal bruge. Lige fra kjolen til håret og undertøjet og det synes jeg er dejligt! Vi har også råd til at betale det selv, men synes det er dejligt med lidt ekstra luft.

Min kærestes mor ved endnu ikke, at vi er gået i gang med at planlægge, men kunne godt forestille mig, at hun vil give et tilskud.

0

Min mor ( og far) har altid sagt at hun ville give 25.000 til mit bryllup. Derudover vil min mormor og min reservebedste give 10.000 hver, så vi får altså 45.000. Vi ville ikke have råd til bryllup, hvis ikke vi har fået hjælp. H2b er på sygedagpenge og min løn er ikke noget at råbe hurra for. :(

Mine svigerforældre har sagt at de vil give et tilskud, men hvormeget og hvornår aner vi ikke, så det tæller jeg ikke med. Det er ikke fordi at jeg forventer noget, men det ville da være rart at vide om det var 1000, 5000 eller 10.000 man fik. Det ville gøre planlægningen noget nemmere. ;)

0

Vi har fået 20.000 kr af mine forældre og 10.000 af kærestens. Min søster fik samme beløb. Til gengæld vil mine forældre have to hold venner med, hvilket vi har sagt ok til. Kærestens forældre har også fået tilbuddet om at invitere nogen med, men det ville de ikke, så det var deres valg.

0