Tullen

Tullens tråd - SU. 31/5-14

738 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kunne altså ikke stå for den her - så kom til at købe et mønster. Det eneste problem er det er på tysk

Cute - cute - cute....

Tror nu ikke det er så vanskeligt - så snart man har luret hvad de forskellige masker hedder så går det jo...

Jeg kan ikke huske hvor - men jeg har tidligere fundet en side på nettet der hjalp mig meget med at oversætte hækleopskrifter - så det er vel bare at google løs og lede :wink: .

Og hvis du vil dele - vil jeg da meget gerne prøve mig med den... Jeg har efterhånden hæklet bamser i mange år, så fedt med en ny udfordring...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen kan også se at fm, sm og km er det samme på tysk, så mon ikke det lykkedes. Desværre er det ikke en opskrift jeg må gengive. Men tror det kostede 38kr at downloade den...

Kan du linke til den så?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen kan også se at fm, sm og km er det samme på tysk, så mon ikke det lykkedes. Desværre er det ikke en opskrift jeg må gengive. Men tror det kostede 38kr at downloade den...

Kan du linke til den så?

http://de.dawanda.com/shop/haekelvorlagen

der er mange og de er super søde så det sværeste er at vælge ;) og en opskrift er så på 30 sider! Jeg glæder mig til at kunne komme i gang efter nytår og se om jeg rent faktisk kan finde ud af det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen kan også se at fm, sm og km er det samme på tysk, så mon ikke det lykkedes. Desværre er det ikke en opskrift jeg må gengive. Men tror det kostede 38kr at downloade den...

Kan du linke til den så?

http://de.dawanda.com/shop/haekelvorlagen

der er mange og de er super søde så det sværeste er at vælge ;) og en opskrift er så på 30 sider! Jeg glæder mig til at kunne komme i gang efter nytår og se om jeg rent faktisk kan finde ud af det...

Aaargh - ja!!

Men øv hvor er de søde.... Jeg må vist hellere surfe lidt rundt derinde :wink: .

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh der er svært at vælge... Begge blå farver er jo flotte. Hvad siger i?

Med tanke på farven på tasken har jeg valgt den mørkeste. Vil så ikke udelukke at hvis det ender med et par fantastiske sko kunne jeg sagtens finde på at spare sammen til et par mere i en andel model og farve...

Jeg er i det kreative hjørne idag, det er mandens sidste arbejdsdag før juleferien - så også den sidste dag hvor jeg kan få lov til at gøre det uden dårlig samvittighed ;)

Så den står på gave indpakning, syning af julegave til min kommende nevø eller niece, og en lille smugle bryllupsbolero strikkeri når jeg holder hvil foran tv'et ind imellem... Derudover fik jeg igår bagt svensk pepperkaksdeghus som skal samles. En lille hilsen til min brors svenske kone og som vi skal holde jul med ( den 23.) hos min fars familie. Synes det er mærkeligt det her med juleaften 2 dage i træk men det er første gang nogen sinde - det er først nu hvor vi børn er blevet voksne. Men vi er jo en familie med dine, mine og vores børn (hvor jeg er en af børnene) så det er nu engang det der giver flest muligheder for at fejre det sammen allesammen. Jeg ville nok bare have valgt en anden menu til d.23. Men nu er beslutningen taget og så går jeg da all in. Måske det også bliver fint nok at være gæst d.23 hvor jeg skal være værtinde d. 24. Man er bare mere på så - også selvom både mor og svigermor hjælper.

post-69583-0-17167200-1387537637_thumb.j

post-69583-0-30458200-1387537655_thumb.j

post-69583-0-14745400-1387537688_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nu lige, du køber de sko henne?:) Måske har jeg spurgt før?;) Men er fra mobil, så orker ikke lige at lede din tråd igennem:D

Agripina shoes, du kan finde hende på etsy og facebook... (Sverige = 0 told ;) ) Redigeret af Tullen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tulle-pigen.. Jeg får nu officielt meldt mig ind i din tråd :) har fulgt med på sidelinjen i noget tid, så derfor helt officielt nu :wink:

Jeg er enig med dig i den mørkeblå. Den vil matche din taske rigtig fint, og hey en god undskyldning for at købe flere sko :floejt::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tulle-pigen.. Jeg får nu officielt meldt mig ind i din tråd :) har fulgt med på sidelinjen i noget tid, så derfor helt officielt nu :wink:

Jeg er enig med dig i den mørkeblå. Den vil matche din taske rigtig fint, og hey en god undskyldning for at købe flere sko :floejt::biggrin:

Tak, tak. Og officielt velkommen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftenens kreative projekt...

Plus lidt juletræspynt, støvsugning af 5 måtter og vask af 1, pudset 3 vinduer og både brændte mandler og hasselnødder. Er egentlig ret tilfreds med det jeg har nået i dag med min julenissevirus i kroppen, så nu vil jeg lige tage en halv time på sofaen med SATC julekalender inden det er sengetid...

post-69583-0-84824100-1387580191_thumb.j

post-69583-0-33281700-1387580204_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tullen altså,- jeg fatter så absolut ikke hvor du får din energi fra? Du knokler jo konstant rundt og har gang i alt muligt! Du er VILD!

Som tidl nævnt er du velkommen på Midtfyn til at eksperimentere med dine rengøringsevner :lol:

Nå, - men jeg er helt enig med dig i den mørkeblå farve... Woooow det bliver flot! Glæder mig til at se det færdige resultat.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde vi inviteret naboerne på vores stikvej på kaffe og æbleskiver. Vi har boet her et år men det er ikke meget vi har lært de andre at kende, kun lige de nærmeste. Så formiddagen gik med at få de sidste småting rundt omkring ryddet op og eftermiddagen med hygge. I går aftes var der risengrød på menuen så der blev lavet en ordentlig portion. Og heldigvis lykkedes det at få en pæn hvid grød ud af det. Det kan godt drille nogle gange når man arbejder med laktosefri produkter men har fundet ud af at minimælk og så 1/4 piske giver en fedtprocent der giver den rigtige farve. Så nu ligger der 2 ænder, 1 flæskesteg, hjemmelavet rødkål og grød i køleskabet og huset stråler nærmest. Så jeg kan ligge her i sengen 1 time endnu og nyde det inden vi kører sydpå. Jeg fik et gavekort til jul for 2 år siden af manden. Det skal bruges i dag. Så skal lige et smut over Horsens til en luksus ansigtsbehandling med massage på vejen til jul med min fars familie.

Det bliver skønt at skulle forkæles lidt. Og manden kan tage min mor og hendes brækkede fod på indkøb efter de sidste småting som kartofler osv. Er spændt på at se klinikken og hvad de kan, hvis de er gode er det måske der jeg skal bestille tid på dagen før dagen til lidt negle og sådan.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt "ulovlig" kjolekikkeri....

En tidligere bekendt fra efterskoler har lige smidt lidt bryllupsbilleder på facebook, og jeg er bare vild med kjolen. Lidt senere dukker der så en besked op at hun sælger kjolen... Så var simpelthen lige nød til at skrive og spørge hvad hun havde tænkt sig hun skulle have for den.... Den er "heldigvis" for stor til mig, så håber jeg ikke bliver fristet. Jeg skal nok få en dejlig dag i den kjole jeg har - men jeg er jo ved at planlægge et noget mindre uformelt bryllup end jeg var for 3 måneder siden da jeg købte kjolen...

Så hvis hun kan presses under en tusse og den ikke er alt for vildt stor så køber jeg den og ligger sgu et kjoleskift ind efter frokost ;)

Hvem sagde Zilla? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i dag - den ultimative partest

Vi skal en tur i byggemarked og kigge på hylder. Det første skridt er taget idet jeg gjorde manden opmærksom på at jeg synes det var smart at bruge hyldeknægte i skinnesystem således at hylderne kan flyttes op og ned hvis opbevaringsbehov ændrer sig. Hans første svar var at det findes da ikke, men heldigvis var han villig til at indrømme at det faktisk var en god ide da bare jeg havde fundet det på nettet og vist ham hvad det var jeg snakkede om. Der skal sættes hylder op i vores spisekammer og da rummet er sådan tættest på at være 5kantet (men hvor de 3 vægge er rette, og det er de sidste 2 vægge der går ud i en spids) har det hele tiden været meningen at vi selv (manden) ville lave hylder der passede til.

Bagefter går turen i IKEA hvor vi skal se på flere hylder, denne gang til soveværelset. Og hvordan sådan en tur går afhænger jo rigtig meget af hvor mange andre mennesker der også har besluttet at tage i IKEA. Og sidst men ikke mindst en tur i Bilka og handle til i morgen.

Må tilstå at jeg er træt allerede på forhånd ;) og at jeg synes det er virkelig øv at det lige er i dag jeg vågner op med ondt i knolden.

Men tror nu stadig det er en nissevirusnder drøner lidt rundt. Jeg føler mig småsyg det meste af tiden, men det er ikke fordi det er særlig slemt. Og det skifter hele tiden hvor i kroppen det driller...

Men nu vil jeg liste ind og se om manden stadig sover - med hans morgenritualer er det ve date være tid til at få gang i ham hvis vi skal nå uden af døren inden middag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har store forventninger til 2014, glæder mig til en ny start, at tingene vender og helbredet bliver bedre... Nye oplevelser som jeg er klar til at tage imod med oprejst pande og ikke mindst Dagen at se frem til. For 2013 har sgu overordnet været et lorteår, men alligevel med et par lyspunkter og en masse bøvl og tårer når man ser tilbage. Men jeg er vokset, er blevet klogere og har lært mig selv bedre at kende. (Og en masse skønne zillaer) og ikke mindst har jeg fået bekræftiget af Manden er MANDEN!

Han er fantastisk ligemeget hvad der sker og han stikker ikke selvom han nu har set mig fra min værste side. Han samler mig op, når jeg går omkuld, han giver mig fred når jeg behøver det, og et spark bagi når jeg endnu ikke selv kan se at det er det jeg behøver. Han giver aldrig op, men kæmper videre. Han forkæler mig. Han ER min bedste ven.

Det har været hårdt for mig, det sidste år, men endnu hårdere for ham. Og nu hvor jeg ligeså stille bliver lidt mere mig selv, kan jeg også se at det er i sidste øjeblik og at rollerne er ved at vende. Nu hvor jeg bliver stærkere, lader han mig se hvor meget det har taget på ham. Så nu er det min tur til at tage hånd om ham, hjælpe mig op igen inden han falder helt. Og i sidste ende vil vi komme stærkere ud på den anden side. De lyder så helligt men vi lever virkelig for at gøre den anden glad og så længe det er indstillingen er jeg ikke i tvivl om vi nok skal klare det hele. Vi kan snakke sammen om tingene, selvom det ofte er svært. Og så længe vi er enige om at vi snakker om tingene, og lærer af vores erfaringer så skal det nok gå det hele...

(Sikke en gang suppe, men er nød til at få tankerne ned på papir og jeg kan pusle rundt med det til det giver mening - og måske er der noget der kan bruges til en tale en dag)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer