Tullen

Tullens tråd - SU. 31/5-14

738 posts in this topic

Lilla lorte???

Nej det er såmænd starten på en omgang roser (forhåbentlig). Det er 2 år+ siden jeg sidst sprøjtede roser så tænkte jeg hellere må øve mig inden jeg skal lave dåbskager til de små prinsesser på vejen. Det er en hurtig måde at lave pynt på og den holder godt i bøtter så man altid har pynt på lager... Nu ka jeg så lige se lidt SITC mens de tørrer og så skal der kronblade på

post-69583-0-29331300-1393619806_thumb.j

post-69583-0-39576300-1393622868_thumb.j

Edited by Tullen
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor er de pæne. Hvilken opskrift bruger du til sukkermassrn?

Royal icing - altså 1 bæger past. Æggehvide, citronsaft og så meget flormelis der skal til for at få den rigtige konsistens (det meste af en pakke)

Den er desværre blevet lidt for tør så der kommer små lufthuller når den bliver sprøjtet ud, det er lige det der med at huske hvordan konsistensen skal være.

0

Trængte lige til en pause midt i jobsøgningen så har lavet nye negle...

Inden så længe skal jeg lige under bruseren inden jeg skal ud af døren, forbi lægen og have styr på nogle papirer og videre hjem til min mor og med hende på sygehuset...

post-69583-0-92823500-1394021027_thumb.j

Edited by Tullen
0

Jobsøgning - glæder mig helt vildt til en samtale jeg skal til på tirsdag. Tror det kunne være det perfekte job for mig da det kombinerer noget af det jeg er god til og samtidigt synes er interessant. Så spekulerer meget over hvordan jeg bedst kan forberede mig - har jo ikke de store erfaringer med samtaler. Tænker i hvert fald jeg skal have lavet sådan en personlighedtest og sådan nogle ting eftersom det er en stor virksomhed. Der udover regner jeg også med lige at ville læse op på GMP da det er en afgørende faktor i jobbet. Jeg har ikke arbejdet med det, men forestiller mig det ikke er så forskelligt fra de regler og lov man skal følge på apoteket. Så det skulle jeg da hurtigt kunne lære. Det er jo ikke noget mærkeligt i at sætte sig ned i weekenden under et tæppe og læse lidt god lovgivning :)

Dåbskager - der er 2 små piger på vejen der skal døbes inden for den næste måned. Og deres mødre kan ikke rigtig selv overskue at skulle bage kage og lave mad osv så har tilbudt at lave kagerne - det er også en fordel for mig at få afprøvet teknikker og øvet min kagebagningsevner inden den store dag. Derudover kunne det være en lille sideforretning at bage og dekorere kager til børnene på vejen når mødrene ikke selv har tid - og der bor rigtig mange børn på vejen :)

Kysseklokker - jeg har fået købt noget kalkerpapir og det virker også men det er stadig svært at sætte et mønster på fordi klokken har den form den har. Så det bliver lige tegnet op med sprittusch i hånden, tror bare ikke jeg kan skrive det ens nok på alle klokkerne uden en eller anden form for skabelon.

Hvor meget synes i der skal stå?

post-69583-0-82084000-1394183112_thumb.j

post-69583-0-04205700-1394183132_thumb.j

post-69583-0-51378400-1394183142_thumb.j

0

Annonce ♥

Tillykke med jobsamtalen! Det er altid super fedt når ens ansøgning faktisk fører til noget...

Jeg ville nok læse lidt op, men så ved jeg også med mig selv at jeg har gjort hvad jeg kan for at være opdateret på området og så slapper jeg automatisk mere af :)

Jeg synes umiddelbart ikke det gør noget at graveringen i klokkerne bliver lidt forskellige... Det er charmen ved ting der er hjemmelavede :biggrin:

0

Posten kom lige forbi med en pakke. Sammen med en gang kysseklokker kom jeg til at bestille 6 kedelige papirvifter. Kedelig hvide så jeg netop selv kan pifte dem op i de rigtige farver... Så det er endnu et gør-det-selv projekt til listen :)

post-69583-0-01100900-1394196093_thumb.j

0

Jeg var inde ved naboen og bage med 2 af ungerne og lave lidt fyld til en testkage til deres barnedåb. Vi blev enige om at lave fællespizza og se melodi grandprix i aften. De har simpelthen så skønne unger, den seneste nu 6 uger gammel. Da hun døjer en del med luft i maven skal hun bæres rundt på en stor del af tiden, så jeg får gerne lov når jeg er på besøg. Og så kan man altså ikke lade være med at tænke på at få sin egen baby at bære rundt på. Nu skal bryllup lige overstået og jeg skulle også gerne have et godt job men så kan manden altså godt også forberede sig på at jeg begynder at plage om at vi skal lave en baby ;)

0

Jeg var inde ved naboen og bage med 2 af ungerne og lave lidt fyld til en testkage til deres barnedåb. Vi blev enige om at lave fællespizza og se melodi grandprix i aften. De har simpelthen så skønne unger, den seneste nu 6 uger gammel. Da hun døjer en del med luft i maven skal hun bæres rundt på en stor del af tiden, så jeg får gerne lov når jeg er på besøg. Og så kan man altså ikke lade være med at tænke på at få sin egen baby at bære rundt på. Nu skal bryllup lige overstået og jeg skulle også gerne have et godt job men så kan manden altså godt også forberede sig på at jeg begynder at plage om at vi skal lave en baby ;)

smiler, de er nu skønne de børn, og der er altså et eller andet over babyer....suuk husker det godt, men damn det er længe siden..... :cheerleader3::cheerleader3: for plan skruk :cheerleader3::cheerleader3:

0

Annonce ♥

Ha ha.... Her er det manden der plager... og mig der siger "ej nu venter vi til efter bryllup og uddannelse.." men hver gang han ser en baby så kommer den eeeeeej skatte skal vi ikk... ha ha...

0

Annonce ♥

Dåbskager

Jeg skal som skrevet tidligere lave kager til 2 barnedåbe den næste måned og i dag har jeg været ude og købe lidt bær på tilbud og andre ingredienser der kan holde sig. Så kunne jeg også regne lidt på priser for ingredienser. Aftalen er at de skal betale for det men at jeg giver den tid jeg bruger på at lave det - fordi jeg bruger det til at træne mine evner. Men jeg tænker på hvor meget man egentlig vil give for kage pr person hvis det er noget jeg skal til at gøre mere i...

Så hvad siger i? Hvad er en rimelig pris for en kage med 3 lyse bunde, 1 lag jordbærskum og 1 lag tobleronecreme, opspurgt og overtrukket...

0

Jeg synes det kommer helt an på om det er i et lag eller om det er stakkede kager (de kræver noget mere arbejde) og hvor meget der skal pyntes.... Hvis du er rimelig ny så synes jeg ikke man kan tillade sig at tage det helt store....

0

Annonce ♥

Denne kage er ikke smurt op og den er overtrukket og pyntet på 5 min, så standarden er meget lav. Det var en testkage mest for at afprøve opskrifterne som lige blev til en hurtig dessert i lørdags da vi så melodigrand prix

post-69583-0-80054600-1394651515_thumb.j

0

De kære mænder...

Jeg kom lige til at nævne for manden at det var 4 mdr igår så vi nu kan udfylde papirerne. Vi kan jo ligeså godt få det gjort så man ikke skal tænke mere på det. Og så mangler vi kun en stor ting - ringene. Han blev ikke grøn i hovedet men.... Han har åbenbart en eller anden urationel frygt for at jeg pludselig bliver til et konemonster når først vi er gift ;)

0

Hmm, synes man har hørt om mange ikke-professionelle, der tager 25-40kr pr person! Man kan jo få professionelle kager til omkring 65kr pr person (i Kbh i hvert fald;). Men har du prøvet at regne ud, hvad det koster i materialer pr person?

0

Jeg laver selv kage og alene indgredienserne løber jo op i de 5-700,- i hvertfaldet hvis det er en storkage.

Jeg tager egentlig ikke penge for arbejdet jeg ligger i dem, for jeg laver kun til familien og nære venner .. orker ikke at lave kage mere .. :-o

Vores bryllupskage skal vi betale 45,- pr. person. det er en professionel der laver den :-))

Her er lige et billede af en af de utraditionelle dåbskager jeg har lavet - den kostede ca. 650,- at lave, det er med hindbærmousse og chokolade creme, bundende er en chokoladekage smurt med chokolade/smørcreme!

post-69718-0-30701500-1394706282_thumb.j

0

Det var svært at vurdere, altså synes det gik ok, men det kunne nok også have været bedre. Men håber på at komme med videre til næste runde.

Øv - de synes ikke jeg passede helt til jobbet... Men de ville gerne beholde mine oplysninger fordi jeg måske ville passe bedre i kvalitetsafdelingen...

0