Tullen

Tullens tråd - SU. 31/5-14

738 indlæg i dette emne

Dette er en testkage(10 personer) men jeg har regnet ud at det kommer til at koste ca 15kr pr person i indkøb. Der skal laves til ca 40 personer til den ene barnedåb og 70 til den næste...

Mødrene har været på besøg i formiddag og selv været med til at lave lidt blomster også for jeg fik en ide om hvad de kan lide og farver osv...

Den er lidt gnidret på det ene billede fordi jeg lige prøvede at lege lidt ekstra med borter. Og jeg kun havde 15min til at overtrække og pynte kagen inden jeg skulle til møde så synes egentlig det er ok. Skulle nok mene jeg kan få de rigtige kager til at stå lidt skarpere...

post-69583-0-53162900-1394747233_thumb.j

post-69583-0-72537400-1394747249_thumb.j

Redigeret af Tullen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde lige 1,5 time til overs her i eftermiddag så nu er der næsten en lille bryllupskage klar - den skal bruges i Kbh i morgen når nu vi er kørt til Sjælland her til aften. Så kagen er lagt sammen, smurt grov op og kan stå natten over på køl og så skal den lige pudses af og overtrækkes i morgen tidlig. Nåede også lige at finde 0,5 time og man kan egentlig nå at lave en del blomster på kort tid...

post-69583-0-04709200-1394835703_thumb.j

post-69583-0-07430400-1394835721_thumb.j

post-69583-0-70607400-1394835733_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Flotte blomster du har lavet.

Men nysgerrigpelsen her sidder jo og leder efter dit indlæg som hører til din overskrift? eller sprang du over og nøjedes med overskriften.? :)

He he, den må bk have ædt. Men overskriften siger jo det hele... :)

Men vi fik dem udfyldt og signeret i torsdags og venter nu spændt på posten. Det er lidt mærkeligt men synes bare det gør det sådan meget meget officielt og tæt på. At købe en kjole betød ikke så meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i morgen naboens pige skal døbes så i går og i dag står den på kage. I går fik jeg samlet kagen og klokken 1 i nat var smørcremen blevet kold nok til jeg kunne give kagen et krummelag. Er ikke vandt til at lave kager til 40-50 mennesker og dermed tilsvarende store portioner af creme så det drillede lige en del. Men det er jo egentlig logisk nok at en 4dobbelt portion tager meget længere tid om at køle ned...

I formiddag skal den så have endnu et lag smørcreme så den bliver helt skarp i kanterne og overtrækkes. Da jeg er blevet inviteret med til barnedåben overvejer jeg lidt at lade være med at pynte kagen før i morgen. Den er stor og besværlig nok at få ind og ud af køleskabet allerede nu.

Moren ønsker en simpel kage, så den skal bare være hvid, med guldbogstaver og så blomster i pastel lyserød og lilla.

Jeg kan dog ikke dy mig for at lave en lille figur drage (ligesom den jeg er ved at hækle i gave) for lige at gøre kagen lidt mere 3dimentionel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer