Soon2bemrsH

Hvilket tema har I og hvorfor?

65 indlæg i dette emne

Jeg kæmper stadig lidt med at finde farvetema. Det vil nok mest blive på invitationerne og til receptionen og ikke så meget feststedet. Min h2b overraskede mig noget ved at have en holdning til farverne på invitationen! Tænk engang :biggrin: Jeg er mest til noget med blå/lilla/rosa farver. Han er mest til blå/grøn eller alle farver, som han siger. Tænker også det kan blive lidt for regnbue agtigt! Spændt på hvad vi ender med!

Det er da fedt at han har en holdning til det! Det har min Thomas også til de fleste ting. Han har en overordnet holdning, og så prøver jeg at ramme plet indenfor de rammer. Tænker i øvrigt at din kæreste med de mange farver måske bare gerne vil formidle at dette er en glad fest? Eller måske gerne undgå at det bliver for tuttenuttet eller formelt? Det kan godt være en udfordring at tolke hvad det er de vil de mænd, det er som regel nemmest bare at spørge hvorfor de synes det, så man ligesom kan finde et fælles stand punkt.

Ja, det er da fedt! Det kom bare bag på mig for generelt gider han ikke snakke alt for meget om det, og det var nok en af de ting jeg troede han ikke gik så meget op i! Vi er i øvrigt blevet enige om farverne til invitationen, så dem bruger vi nok også til resten! Jeg tror det bliver rigtig fint, kan slet ikke vente med at lave de invitationer :cheerleader3: Det bliver grønne og lilla farver i forskellige nuancer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kæmper stadig lidt med at finde farvetema. Det vil nok mest blive på invitationerne og til receptionen og ikke så meget feststedet. Min h2b overraskede mig noget ved at have en holdning til farverne på invitationen! Tænk engang :biggrin: Jeg er mest til noget med blå/lilla/rosa farver. Han er mest til blå/grøn eller alle farver, som han siger. Tænker også det kan blive lidt for regnbue agtigt! Spændt på hvad vi ender med!

Det er da fedt at han har en holdning til det! Det har min Thomas også til de fleste ting. Han har en overordnet holdning, og så prøver jeg at ramme plet indenfor de rammer. Tænker i øvrigt at din kæreste med de mange farver måske bare gerne vil formidle at dette er en glad fest? Eller måske gerne undgå at det bliver for tuttenuttet eller formelt? Det kan godt være en udfordring at tolke hvad det er de vil de mænd, det er som regel nemmest bare at spørge hvorfor de synes det, så man ligesom kan finde et fælles stand punkt.

Ja, det er da fedt! Det kom bare bag på mig for generelt gider han ikke snakke alt for meget om det, og det var nok en af de ting jeg troede han ikke gik så meget op i! Vi er i øvrigt blevet enige om farverne til invitationen, så dem bruger vi nok også til resten! Jeg tror det bliver rigtig fint, kan slet ikke vente med at lave de invitationer :cheerleader3: Det bliver grønne og lilla farver i forskellige nuancer :)

Det er altså også en rigtig lækker kombination! Ellers ville jeg have foreslået mørk marineblå og lys pastelgrøn. Det er også lækkert. Vi kører selv primært lilla og teal. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til mint og peach, men manden vil gerne have lilla. Jeg synes at lilla og hvid let kan komme til at se konformations-agtigt ud, så derfor har vi valgt en slags påfugletema. Der er godt nok ikke meget lilla på en påfugl, men der er altid lilla med på påfugle-moodboards, så vi har valgt lilla, blå/turkis og grøn.

Det bliver noget med turkis invitationer med noget lilla på, servietter i lilla og turkis og så måske nogle påfuglefjer som dekoration. Duge, tallerkner og stoleovertræk bliver i hvid, så det ikke bliver et stort farvecirkus ;)

http://www.pinterest.com/aglowweddings/peacock-wedding-decor/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan anbefale at i under forberedelserne kontakter jeres musiker for at høre hvilke muligheder i har ved dem. Der er rigtig mange orkestre og DJ der har lysanlæg der kan være et supplement til jeres tema. Der er mange der har investeret i lys der kan placeres på gulv og lyse op af væg og i loftet. Det lys de har omkring deres anlæg kan levere lys der passer til jeres tema. På den måde kan jeres musik til festen give selv det mest kolde lokale lidt varme og hygge, og hvor farverne passer til jeres tema. Mulighederne er mange, og vi er mange der gør alt vi kan for at være med til at give jer en fantastisk fest fra start til slut.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tema.. hmm... Vores er vel egentlig lidt Highland/Skotsk med lidt elegance i... HA HA.. kan man overhovedet have sådan et tema?!

H2B skal have hans kilt på, som er Earl of Saint Andrews (blå nuancer og hvid) jeg får et sach på af ham når vi er blevet viet som er i hans klanfarver, så vi er faktisk gået ud fra dem i vores farver. Så vi er endt i blå-hvid-rød. Rød er mest fordi vores stole på locationen er røde og vi vil ikke give de mange penge for at leje covers.. og INGEN af os er gode til at sy, selvom jeg ved at man kan sy dem selv. Og så vil jeg gerne have blomster på bordet som er sådan lidt "mark-blomster"- agtigt. Men så langt er vi ikke nået endnu.

Når jeg sidder og skriver det her, så synes jeg faktisk er lyder mega plat, men jeg tror og håber på at det bliver vildt godt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores tema er vinter bryllup , vores farver i er hvid, sølv og blå. Vores indbydelser var hvide , med sølv snefnug som lukning også stod teksten på blåt papir .

Vi har hvide :

Duge

Lys

Balloner

Servietter

Min kjole

Snefnug

Rosenhoveder

Vi har blå :

Bånd på min kjole

Mit strømpebånd

Balloner

Servietter

Lys

Stefan's butterfly

Min fars butterfly

Forlovers butterfly

Min lillebror slips

Min mors sjal

Bryllupskage

Vi har sølv :

Lys

Bordløber

Servietter

Snefnug

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ikke et tema som sådan, men var inspireret af Italien, som vi begge elsker, og brugte en base af hvid/elfenben med lavendel, lilla, sart rosa og sølv.

Overordnet gik vi efter et tidløst udtryk men med udgangspunkt i rustik elegance/vintage feel.

A la-

Vi havde vores bryllup i en 'lade'

Træoverflader/træ og rustikke overflader overfor blonder, perler, satin og krystaller

Masser af antikke lysestager (og levende lys generelt)

Lys i loftet

Basen var holdt i hvid/elfenben mens blomsterne fik gas med farver i lilla, lavendel, pink, rosa, masser af grønt og hvid/creme- mange roser og lavendel

Organzastof i loftet i både hvid og elfenben

Kagen var i hhv. rosa, lavendel og lidt hvid med sølv på

Sølvbestik og sølvtallerkener på hvid dug med hvide stofservietter

Vi ville gerne have, at det var både personligt, og at det passede til os begge- derfor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kobberbryllup den 21. marts 2015:

KOBBER:

Løber til bordene (det ser hamrende godt ud mod den cremefarvede dug :-) )

Konfettistjerner

Bloklys i lak

Hjerteformede glaskort

Satinbåndet om bord- og kirkehæfterne

CREME:

Servietter

Blomster

Stearinlys

DYB RØD/BORDEAUX:

Blomster

SORT:

Min kjole som også har bling på den lyse overdel

Mine sko med bling

Min taske med kobberfarvede detaljer

Kelds jakkesæt

BLING:

Overdelen på min kjole

Diadem

Ørestikker

Halssmykke

Mine sorte, smukke sko

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tema og tema er måske så meget sagt når det kommer til vores. Men det er et sommer bryllup i en gammel festsal med højt til loftet. Brune træ stole - helt almindelige og kedelige. Men har valgt at omfavne dem ;)

Farverne bliver på servietter og dug hvid.

Blomster til festen bliver lys rosa, pink, creme nuancer i roser.

Derudover kommer der sølv lysestager på bordene.

Samt noget hvidt tyl rundt omkring.

-----

Til receptionen er planen at tage sommeren med ind.

Vi skal have små borde. Lemonade/saft og en buffet i midten af lokalet.

På bordene skal der bare være papirsdug af en lidt bedre kvalitet, og syltetøjsglas med blonder og grene blandede blomster fra naturen.

Tror ikke der kommer lys på her. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi skal giftes i oktober, bliver vores tema "efterår". Jeg har ellers altid forestillet mig, at jeg skulle have et forårsbryllup, men min kommende mand og jeg blev enige om, at efteråret passede os bedre mht. tid og økonomi.

Til invitationerne har jeg købt karton i sådan noget, der ligner genbrugsmaterialer (kraftpapir, hedder det vist), og så har jeg købt nogle design-ark, som er mørkebrune og med et tryk så det ligner træ. Jeg har endvidere købt orange og mørkerødt karton, da jeg tænker at disse farver er mest efterårsagtige.

Mht. dekoration på bordene, så er jeg ude i nogle overvejelser med lidt troldegrene med lyskæder, og ellers roser i orange/rød. Jeg er egentlig ikke kommet særligt langt i mine overvejelser ellers, men nu starter jeg på invitationerne, og så må vi se, hvorhen det bærer :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer