roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 posts in this topic

Velkommen...

...til min planlægningstråd!

Dette er min tråd om planlægningen til vores drømmebryllup. Min kæreste var på knæ d. 4-10-13 og da den 4-10 er en lørdag i 2014, så blev vi eninge om, at det selvfølgelig er den dag, vi skal sige ja til hinanden ()()

Vi har sammen taget beslutningen om at gå all-in på bryllup, så 2014 kommer til at stå i brylluppets tegn for os.

En lille oversigt over min tråd:

Frieriet

Min ring

Kjoleprøvning

Udkast til invitationer

Udkast til favours - Favours part II

Vi har følgende på plads:

Feststedet - Herthadalen + flere billeder

Fotografen - Applepark

Kirke - Roskilde Domkirke

Kage - La Glace

Tøj og hat til H2B

Sko og taske til B2B fra Benjamin Adams

Band - A celebration

Kjolen

Kørsel og overnatning

Invitationer

Forlovelsessession med Applepark Photography

Menuforslag + Menu 2.0

Nattøj

Vielsesringe

Hårsmykke

Undertøj + Mere undertøj

Vielsesringe Part I

H2B's sæt

Lusk til H2B

Kirkehæfter - prototype

Edited by roselein
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej og velkommen :)

Hvor ligger "Herthadalen"? Norge? :rolleyes:

Hahaha, nej :biggrin: Det ligger ved Ledreborg slot, ikke så langt fra Roskilde :) Hertha var vistnok en gammel frugtbarhedsgudinde i flg. deres materiale, men du kan se mere her: http://www.herthadalen.dk/

I øvrigt også der min kæreste friede :)

0

Frieriet

Jeg har efterhånden plaget min stakkels kæreste om en ring i stykke tid, han har dog haft taget det pænt :) Uden at vide det har jeg også fået fremskyndet frieriet med omtrent en måned :floejt:
Efter han har friet har min kæreste fortalt mig, at han har været rundt og location spotte, helt uden jeg har opdaget det! Hvilket jeg egentlig synes er ret imponerende :respekt:

Vi (jeg) har snakket en del bryllup, og hvad vi egentlig godt kunne tænke os. Egentlig var jeg begyndt at skyde en hvid pil efter at blive gift til næste år, da det ikke rigtig virkede som om min kæreste var klar endnu. Pludselig engang i løbet af august begyndte han dog at snakke om, at det da egentlig kunne være meget fint at blive gift til næste år :heart: Da jeg er bidt af en gal planlægger og hader at være i dårlig tid går jeg derfor i gang med at undersøge forskellige steder. Vi har begge tidligere i anden anledning haft kig på Restaurant Herthadalen og synes, at det både mad- og prismæssigt ville passe til os. Derudover ligger det meget naturskønt i forbindelse med Ledreborg slot (og Lejre forsøgscenter, hvis der skulle være nogen der kender dette).

Da jeg jo allerede er gået i gang med planlægningen, så synes jeg at vi skal ud at prøve maden, da jeg ikke synes at man kan booke et sted, uden at have en ide om, hvordan maden smager. Så jeg ringer glad torsdag eftermiddag og bestiller bord til fredag aften :thumbsupsmileyanim:

Hvad jeg på dette tidspunkt ikke ved er, at H2B uden jeg ved det har været ude ved restauranten, for at finde det perfekte sted at gå på knæ :loveboard: Hvilket jeg i øvrigt synes er intet mindre end fantastisk :)
Da han kommer hjem cirka en time senere end beregnet, så undskylder han sig med, at det var rigtig meget kø :rolleyes: Men at turen skulle tage tre gange så lang tid havde jeg alligevel lidt svært ved at tro på...

Men vi skynder os ud til restauranten, hvor maden er virkelig, virkelig lækker :smiley-eatdrink026: Det er en rigtig hyggelig aften og da jeg spiser ret langsomt, så er der kun et par tilbage, da vi er færdige med at spise. Min H2B spørger dog alligevel, om jeg vil med ud at se på terassen. Det vil jeg gerne, selvom jeg indvender, at det måske er lidt koldt og mørkt, men da jeg tænker, at vi ikke skal være derude så længe, så tager jeg ikke nogen jakke på.

På terassen er der i øvrigt super romantisk, de har belyst de store træer nedefra, hvilket skaber en rigtig god stemning. Det er også rigtigt hyggeligt at stå at holde om hinanden, det har bare liiige det lille problem, at min kæreste ikke kan komme i sin lomme, for at finde det han skal ned på knæ med :rolleyes: Men ned på knæ kom han da. :loveshower:og jeg fik sagt ja og tak og kom meget, meget tæt på at tude (hvilket ellers ikke er noget jeg ikke gør, eller havde forventet).

Da vi kommer indenfor bliver vi ønsket tillykke af ejeren, som min kæreste åbenbart har snakket med inden.

Herefter fortæller min H2B mig om den yderst stressende eftermiddag han har været igennem. Han havde nemlig slet ikke siddet i kø, han havde været inde hos den guldsmed, hvor han havde bestil min forlovelsesring (som endnu ikke var klar) og hente en "lånering" (den der er på mit profilbillede), som han kunne bruge til at fri med. Den rigtige ring er i øvrigt mangen til den på billedet, bare med rosaguld i stedet for hvidguld. Kan næsten ikke vente med at få den! :pokey: På vej hjem fra guldsmeden har han så ringet til restauranten for at fortælle om hans planer. Er faktisk virkelig imponeret over, at det er lykkedes ham at få det hele gennemført og ikke mindst, at jeg købte det, uden flere spørgsmål :tunge:
Var selvfølgelig helt oppe og køre resten af aftenen :7himmel: og er det lidt stadig :a1221:

Edited by roselein
0

Sikke et dejligt frieri!! Dejligt når mændene viser sig fra deres bedste side, min havde virkelig også lagt mange planer, jeg ikke anede noget om :) - og hvor er det da også romantisk, at I skal holde festen samme sted, som du blev friet til!

0

Annonce ♥

Sikke et dejligt frieri!! Dejligt når mændene viser sig fra deres bedste side, min havde virkelig også lagt mange planer, jeg ikke anede noget om :) - og hvor er det da også romantisk, at I skal holde festen samme sted, som du blev friet til!

Ja, og så nøjagtig et år efter :loveshower: Glæder mig lidt til, at vi kan sige: Det var derude på den terasse, for nøjagtig et år siden :tunge:

0

KIRKEN

Så blev det min tur til at blive frustreret over bryllupsplanlægningen :( Men jeg håber der er råd at hente hos jer andre :)

Det er desværre sådan, at vi har forelsket os dybt og inderligt i en kirke, som vi har absolut intet tilhørsforhold til :td: Det kommer sig af, at jeg allerede meget tidligt i vores forhold havde en drøm om, at vi blev gift i netop denne kirke. Min kære, søde H2B har siden sagt (efter han med stort besvær fik hevet drømmen ud af mig), at selvfølgelig skulle vi da giftes der, når tiden kom :kiss:

Nu har han så haft kontaktet præsten, som siger, at de ikke vil vie os, da vi ikke har noget tilhørsforhold (det er en MEGET populær bryllupskirke åbenbart). Min kloge kæreste spørger så til, om vi muligvis kan løsne sognebånd, men det vil præsten heller ikke være med til, da han synes vi bor for langt væk (35 km).

Da min kæreste fortæller mig dette er jeg grædefærdig (har ellers ikke let til tårer) og det går op for mig, at det måske er vigtigere for mig, end jeg egentlig lige gik og troede :blush:

Derfor vil jeg spørge jer andre, om der er nogen af jer, som kender et smuthul, der gør at man kan blive viet i det sogn man ønsker?

Håber meget, at der er nogen af jer, der har en løsning...

0

Annonce ♥

Ellers hvis præsten er uvillig, er der kun den ene mulighed, som jeg kender til, at midlertidigt bosætte sig adressemæssigt i kirkesognet.

Det er også umiddelbart det eneste vi kan komme på, det er desværre bare så omfattende :-( Så ville bare lige høre om der var nogen herinde, der kendte en bedre løsning, inden vi gav os i kast med det.

0

Annonce ♥

Velkommen til - og øv med kirken...

Ærgerligt, men der er nok ikke så meget at gøre når præsten nu står så fast..

Og fin ring i øvrigt...

Den ligner ufattelig meget min (bare med pink diamanter) - den skulle vel ikke være fra Hartmanns?

0

Og fin ring i øvrigt...

Den ligner ufattelig meget min (bare med pink diamanter) - den skulle vel ikke være fra Hartmanns?

Det er den da i hvert fald :-D

Det er desværre ikke den helt rigtige ring, da jeg jo fik forpurret min h2b planer. Går nu og venter på den rigtige ring, som er næsten fuldstændigt magen til, bortset fra, at den er i rosa guld :-) Glæder mig SÅ meget til at få den! Elsker de pink diamanter :-D og så er det jo et super lækkert design ;-)

0

Og fin ring i øvrigt...

Det er desværre ikke den helt rigtige ring, da jeg jo fik forpurret min h2b planer. Går nu og venter på den rigtige ring, som er næsten fuldstændigt magen til, bortset fra, at den er i rosa guld :-) Glæder mig SÅ meget til at få den! Elsker de pink diamanter :-D og så er det jo et super lækkert design ;-)

:loveshower: Jeg er også umådelig forelsket i min - så forstår dig 100 % :loveshower:

Mine diamanter er bare grønne i stedet for pink og ringen i alm. guld... Du kan se den her.

0

Velkommen til - og øv med kirken...Ærgerligt, men der er nok ikke så meget at gøre når præsten nu står så fast..

Og fin ring i øvrigt...Den ligner ufattelig meget min (bare med pink diamanter) - den skulle vel ikke være fra Hartmanns?

:loveshower: Jeg er også umådelig forelsket i min - så forstår dig 100 % :loveshower:

Mine diamanter er bare grønne i stedet for pink og ringen i alm. guld... Du kan se den her.

Uhh... Den kan jeg altså også godt lide!!! Det ser jo vildt godt ud med de grønne sten og rød guld :-) Glæder mig bare SÅ meget til at se det endelige resultat af min!!! Kan slet ikke vente :-D

0