roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Dejlige billeder!! :)

Står der egentlig logo i hjørnet på dem alle, eller er det kun "net-versionen" af dem?

Og vil du evt vise et af de billeder du tænker, kunne være redigeret bedre? Er ikke helt sikker på jeg ved, hvad du mener, så er bare nysgerrig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor er du smuk :7himmel: Kjolen sidder simpelthen så fantastisk på dig og stylingen er da lige i skabet :cheerleader3:

Til gengæld er det trist at læse om oplevelsen med fotografen! Det er da under al kritik for det første med den lange redigeringstid og så den manglende redigering! 14,000 kr er for mig et svimlende beløb for fotografering - så skal den altså også bare spille 100%. Måske du kan skrive til ham, at du føler dig nødsaget til at berette om den manglende kvalitet med en anmeldelse på trustpilot eller lign.., både for kommende brudepars skyld og også for at han ikke bare kan slippe udenom at levere så dårligt et produkt? Jeg synes nu de billeder du viser her er skønne - men det er måske også din egen fortjeneste som et flot motiv :wink:

Glæder mig til at læse mere beretning!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige billeder!! :)

Står der egentlig logo i hjørnet på dem alle, eller er det kun "net-versionen" af dem?

Og vil du evt vise et af de billeder du tænker, kunne være redigeret bedre? Er ikke helt sikker på jeg ved, hvad du mener, så er bare nysgerrig :)

Det er kun netversionen, der har logo, de store billeder har ikke.

Det er forskellige ting jeg synes der mangler, fx er der nogen af billederne, hvor jeg godt kunne have tænkt mig at han havde redigeret risene ud af håret på mig. Men også at der er rigtig mange af billederne jeg godt kunne have tænkt mig at have i en s/h version eller med et filter over.

Det er lidt en generel ting, når jeg kigger billederne igennem, så får jeg bare en følelse af, at der ikke er arbejdet særligt meget med dem.

Jaaaaaah. Endelig mere!!!

Og lige om lidt kommer der endnu mere!

Wauw hvor er du smuk :7himmel: Kjolen sidder simpelthen så fantastisk på dig og stylingen er da lige i skabet :cheerleader3:

Til gengæld er det trist at læse om oplevelsen med fotografen! Det er da under al kritik for det første med den lange redigeringstid og så den manglende redigering! 14,000 kr er for mig et svimlende beløb for fotografering - så skal den altså også bare spille 100%. Måske du kan skrive til ham, at du føler dig nødsaget til at berette om den manglende kvalitet med en anmeldelse på trustpilot eller lign.., både for kommende brudepars skyld og også for at han ikke bare kan slippe udenom at levere så dårligt et produkt? Jeg synes nu de billeder du viser her er skønne - men det er måske også din egen fortjeneste som et flot motiv :wink:

Glæder mig til at læse mere beretning!

Tusind tak skal du have for al rosen!

Tror jeg lidt er endt med, at jeg ikke kommer til at skrive til fotografen, jeg har simpelthen ikke overskuddet til det, og synes nu lidt, at det er ved at være for sent desværre. Egentlig burde jeg nok have skrevet noget mere til ham, men har virkelig ikke det mentale overskud i øjeblikket.

mere mere mere :loveshower::cheerleader3::a1221:

Det kommer lige om lidt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I våbenhuset




Da vi kommer ind i våbenhuset, så begynder sommerfuglene for alvor at flagre i maven :a1221:


Det er faktisk første gang de har meldt sig, jeg har været ret rolig indtil da. Men lige pludselig er det meget virkeligt, at han står derinde og venter på mig :loveshower:


Min brudeterne får stukket mig brudebuketten i hånden. Jeg bliver så glad og lykkelig, da jeg ser den. Den er alt det jeg havde forestillet mig den skulle være, men som jeg ikke rigtig havde kunne beskrive.


Jeg blev så stolt af min mand lige i det øjeblik, og jeg kunne mærke, hvordan jeg blev fyldt af kærlig hed til ham, og glæde over det der skulle til at ske (ja, jeg ved godt det lyder virkelig cheesy, når det komme ned på skrift, men det var faktisk sådan jeg følte :tunge: )




post-69771-0-54575000-1420219030_thumb.j


Der bliver rettet lidt i skørterne, ved ikke helt hvad jeg tænker på, men synes jeg ligner en, der har tankerne et helt andet sted.




Den boble jeg befinder mig i bliver mere og mere tykvægget, jeg kan slet ikke huske, at jeg har sagt til min lillebrors kæreste, at hun skulle hjælpe min far med hans brystbuket, men det siger min far jeg har :oops:



post-69771-0-25289000-1420219183_thumb.j


Her kan man lige ane at min far får sat brystbuketten i baggrunden, mine tanker er igen et helt andet sted.




Brudeternen og min lillebrors kæreste retter på skørterne i kjolen, der har krøllet lidt op i bilen. Herefter er der vist nogen der spørger om vi er klar, hvilket vi siger ja til, så min lillebrors kæreste skynder sig op til sin plads allerforrest i kirken.




post-69771-0-53942500-1420219280_thumb.j


Lidt glad kunne jeg da heldigvis også se ud :) Tror det var her jeg opdagede hvordan brudebuketten så ud :a1221:




Vi står og venter på at musikken skal gå i gang, min far siger ”Nu er det nu”, og vi smiler lidt. Det har stensikkert ikke varet mere en 30-60 sekunder, men jeg synes det føltes som mindst et kvarter, det var virkelig som om tiden var i slowmotion.


Det går også op for mig at jeg er sulten! : blush Det var virkeligt mærkeligt, normalt spiser jeg ikke morgenmad, men havde jo gjort det den dag, og det er jeg så glad for jeg gjorde, for tænk hvor sulten jeg ikke ville have været ellers.




post-69771-0-05313500-1420219426_thumb.j


Mens vi venter



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen del I





Musikken går i gang, og vi kan komme det første stykke ud i kirken.


Vi har fået strenge ordrer fra Provsten om, at når vi når midt ud bagerst i kirken skal vi stoppe op. Det synes jeg egentlig lidt var noget pjat, da jeg synes det var en anelse teatralsk :rolleyes: Men min far havde lyttet meget nøje, og vi stoppede. Egentlig passede det også ret godt, da der skulle rettes lidt på sløret og kjolen :tunge: Vi fik også ret god feedback på det, så mon ikke Provsten har vidst hvad han snakkede om trods alt :wink:




post-69771-0-23883500-1420219827_thumb.j


Her et billede fra da vi stod og ventede. Vi ser meget alvorlige ud på det billede, det var vi altså ikke helt, eller jo, min far var nok, men jeg smilede og snakkede også en del kan jeg se på videoen.



Pga. jeg ca en måned forinden er blevet opereret for nærsynethed, og har en lille smule reststyrke, kombineret med at Roskilde Domkirke er utroligt lang, så kan jeg ikke se min mand med det samme.


Til gengæld kan jeg se alle gæsterne. Jeg blev så rørt og overvældet over hvor mange, der havde lyst til at dele vores store dag. Det havde jeg faktisk ikke regnet med.


Det gav mig det største smil på læberne, og jeg hilste flittigt på alle på vej op af gulvet, jeg havde den største fest på vej op af det kirkegulv.




post-69771-0-41140800-1420220021_thumb.j


Min mand kunne til gengæld godt se mig. Han ser i modsætning til forloveren ikke ret glad ud, men han har dog fortalt mig at det var fordi han var meget rørt. Fotografen har desværre ikke fanget det øjeblik, hvor han tørrede en lille tåre væk.




0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsen del II





Jeg var så optaget af mig selv, at jeg slet ikke opdagede, at min far var meget rørt og kæmpede med tårerne (og vandt i øvrigt). Det fandt jeg først ud af, da jeg så en video en af gæsterne havde optaget af os på vej op af gulvet.


Til mit forsvar skal det dog siges, at der var absolut rigeligt at holde øje med ellers. Gulvet i Roskilde Domkirke består af gamle gravsten, der er mere eller mindre slidte af mange års gang.


Det betyder at når man går der, så skal man holde mere end almindeligt godt øje med, hvor man går, for ikke at falde. Især når man har 10 cm høje stilletter på og en meget tung kjole.


Da jeg så Josephine her indefra blev jeg så rørt, at jeg mistede koncentrationen et øjeblik og var lige ved at ryge i et af ”hullerne” :lol:




post-69771-0-05884600-1420220441_thumb.j


Her synes jeg det skinner meget tydeligt igennem, hvor glad jeg var for at se folk. Det skinner vist også lidt igennem at min far er rørt, i hvert fald hvis man kender ham :)




Trappen op til koret var også lidt af en udfordring, da trinene er slidt helt hule. Men jeg kunne endelig se min dejlige mand, så det betød ikke så meget.




post-69771-0-09293700-1420220568_thumb.j


Så ser han lidt gladere ud, da jeg endelig er kommet op til ham



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen del III





Vi fik hilst på hinanden, det var virkelig dejligt, selvom der ikke var gået ret meget mere end 16 timer siden jeg havde set ham sidst, så havde jeg faktisk savnet ham lidt :7himmel:


Jeg havde været meget nervøs for at jeg skulle komme til at kysse min kære mand, sår jeg så ham, det plejer vi jo, men det gik heldigvis helt glat og gnidningsfrit, han fik bare en krammer og et luftkys.



Så gik vi i gang med at synge den første salme ”Hil dig, Frelser og Forsoner”. Det var en salme, jeg havde glædet mig meget til at synge, det var min mormors yndlingssalme, og jeg var rigtig glad for at kunne have hende med i vielsen på den måde.




post-69771-0-87645500-1420221019_thumb.j


Vi synger :wink:



Herefter var der hilsen, bøn og læsning, og 2. salme, som var ”Det er så yndigt at følges ad”. Set retrospektivt, så er jeg egentlig lidt ked af, at vi ikke brugte den som 3. salme, det havde egentlig passet bedre, lige efter vi var blevet viet, men sådan er der jo så meget.



Provsten holdt en tale, som alle efterfølgende har rost til skyerne. Den var også rigtig fin, og meget i tråd med dem vi er som mennesker.


Herefter skulle vi så i gang med selve vielsesritualet, det blev dog lidt en komisk situation, da min far havde valgt at sætte sin stol ovenpå min kjole, så jeg ikke kunne komme op til alteret. Der gik lige et øjeblik inden det gik op for ham.




post-69771-0-53783800-1420220932_thumb.j


Lige et billede for at vise kirkens størrelse.



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen del IV





I det hele taget blev selve vielsen lidt komisk, men tror måske det har noget at gøre med, at vi var så glade.


Det lykkedes i hvert fald mig at få sagt Ja for tidligt (man er vel ivrig efter at blive frue :lol: ), det synes jeg var pænt pinligt, især fordi det ikke var et lille forsagt Ja, men et højt og tydeligt JA! Men der var vist ikke nogen der var i tvivl om at jeg gerne ville giftes :tunge:




post-69771-0-88933600-1420221269_thumb.j


Håndspålæggelsen og vi ser begge to glade og afslappede ud. Jeg husker det også som en meget hyggelig og overraskende intim del af vielsen. Jeg var ikke opmærksom på ret meget andet end min kære mand.





post-69771-0-64049400-1420221383_thumb.j


Jeg får endelig min ring på.




Jeg havde jo valgt en meget, meget rød læbestift, der var dækket af en ligeså rød lipgloss. Da jeg valgte sådan, så var jeg mest optaget af, hvordan jeg kom til at se ud på dagen, og ikke så meget af hvordan min mand ville komme til at se ud, når jeg havde kysset ham med min meget røde læbestift.


Det resulterede i, at da vi havde kysset efter vielsen, så stak jeg i et latterbrøl (brøl er altså det rigtige ord, det vil dem der kender mig vide), fordi min søde mand havde det fineste aftryk af mine meget røde læber på sin mund, det var simpelthen SÅ yndigt!




post-69771-0-35972700-1420221468_thumb.j


Lige efter kysset, jeg synes det var hysterisk morsomt med de røde læber.



Vi fik skiftet pladser og sat os ned igen, det gik heldigvis meget let og elegant, ikke så meget stoleleg over det. De sidste salmer blev sunget, det var henholdsvis ”Se, nu stiger solen af havets skød” og ”Nu falmer skoven trindt om land”.




0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen del V





Så var tiden kommet til udgangen. Vi gik ud til "The Prince of Denmarks March". Den er jeg virkelig glad for vi valgte. Den udstråler så meget glæde og pomp og pragt, og det var lige den stemning vi var i.



På de fleste af de billeder vi har af udgangen ser vi meget alvorlige ud. Det er slet ikke sådan jeg husker det. Jeg husker at jeg var fyldt med glæde og lettelse over at det var overstået og at det var gået godt, og så at nu var vi endelig mand og kone.


Tror måske at det alvorlige udseende for mit vedkommende kommer sig af, at jeg virkelig skulle koncentrere mig om ikke at falde på gulvet :lol:




post-69771-0-51226900-1420221954_thumb.j


Først lige et af de alvorlige billeder, der er så mange af. Synes ikke det er fantastisk til at fange den stemning vi egentlig var i, men sådan er billeder jo engang imellem :)




post-69771-0-63068500-1420222161_thumb.j


Her ser vi heldigvis lidt gladere ud.




post-69771-0-89361900-1420222266_thumb.j


Det her billede er jeg rigtig glad for. Synes du udtrykker noget så smukt hvor meget jeg elsker min mand.



Boblen levede stadig i bedste velgående, jeg opdagede slet ikke, at min brudeterne var meget tæt på at skvætte godt og grundigt på de førnævnte trapper (som jeg i øvrigt også havde problemer med at komme ned af, men jeg havde jo min mand at støtte mig til).



Vi går ned af det meget lange kirkegulv ud i det smukkeste solskin, det kunne ligeså godt have været august måned næsten, det var 20 grader og overtøj var ikke rigtig nødvendigt.



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsen del VI




Her kommer der altså bare lidt flere billeder fra udgangen.




post-69771-0-15078800-1420222509_thumb.j


Trapperne krævede meget koncentration :tunge:




post-69771-0-63369400-1420222599_thumb.j


Det eneste billede, der er af os bagfra på vej ud af kirken. Det er et fint billede, men det ærgrer mig meget at vi ikke har et billede af, at vi går mod lysvældet i den store port, da det var et billede jeg havde drømt om.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen del VII




Vi kom ud og fik stillet op til at hilse på alle de mange mennesker der kom ud af kirken, og hold nu op der var mange! Men det var så dejligt og hyggeligt at få lov til at hilse på alle personligt.




post-69771-0-69777300-1420222875_thumb.j


Brudeternen var naturligvis den første til at lykønske




post-69771-0-40863800-1420222917_thumb.j


Så kom vores forældre



post-69771-0-63576000-1420222849_thumb.j


Lige et, hvor min mand bare ser virkelig glad og tilfreds ud :)



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Riskast





Bagefter kom risene, det var lidt ligesom om, at folk skulle tage lidt tilløb til det. Det var egentlig ikke så slemt, ligesom alt andet den dag, så synes jeg at det var hysterisk morsomt (der er faktisk ikke rigtig nogen billeder, hvor jeg ikke kampgriner).


Det eneste der var lidt ærgerligt var, at der var nogen, der havde taget uvaskede ris med hjemmefra :pokey: så min mands tøj fik hvide pletter :td: De var dog heldigvis nemme at børste af.




post-69771-0-71296700-1420223326_thumb.j




post-69771-0-56302800-1420223359_thumb.j




post-69771-0-05516600-1420223402_thumb.j




post-69771-0-60956500-1420223441_thumb.j



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...Og så afsted




Eller næsten i hvert fald.



Da folk var blevet færdige med at kaste ris, så bevægede vi os hen til bilen og kørte afsted, eller det vil sige, at vi lige kørte en gang rundt om kirken, så gæsterne kunne finde væk, og vi kunne komme ind og få taget billeder inde i kirken.




post-69771-0-09043500-1420223621_thumb.j


Så kom vi i bilen




post-69771-0-93952700-1420223667_thumb.j


Tyllen fyldte ret voldsomt ud over det hele :tunge:



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare en storslået kirke - og hvor ser I bare fantastiske ud! Nærmest kongelige! :cheerleader3:

Tusind tak :)

Jeg endte også med at blive rigtig glad for, at det blev den kirke. Til sidst kunne jeg ikke forestille mig, at det skulle være noget andet sted, selvom vi oprindeligt ville have haft en anden kirke. Jeg elsker den kirke og er så glad for at det var den, der fik lov til at danne ramme om vores bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes bare helt klart at bryllupsbilleder fra i kæmpe lys kirke bliver bedre. Det bliver så majestætisk - og det elsker jeg bare. Derfor valgte vi også domkirken, selvom vi jo har en fin lille hvid kirke herude hvor vi bor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer