Nahdia

Kage skæring :S

22 posts in this topic

hej alle i dejlige brude

Skærer man kagen inden middag eller efter?

Kan man godt tage det efter, eller er det forkert? '

0

Annonce ♥

Vi vælger at servere vores til dessert, men nogle serverer den også til receptionen og andre til kaffen efter middagen. Så du kan gøre som det passer bedst i jeres dag :)

0

Jeg tror, at det er helt op til en selv, hvornår det passer ind i programmet på dagen.

Nogle vælger at gøre det inden maden, hvis man fx har en vielse, der ligger tidligt på eftermiddagen, så kan man lave sådan noget eftermiddagskage-noget. Andre gør det efter maden og bruger kagen som dessert.

Jeg synes, det må være helt op til jer, hvad I har lyst til og synes passer bedst. Det er jo jeres bryllup :)

0

Ja det bestemmer du selv..Vi serverede vores til receptionen og nogen skærer den inden brudevalsen..

0

Annonce ♥

Vi skar den til receptionen. Vi var super glade for det valg, da vi også skulle ha dessert og noget sødt til kaffen, så vi var bange for at folk ikke ville få spist noget af det, fordi de var for mætte. Og den blev næsten spist op :)

0

Vi spiste den til kaffen, vi havde valgt at den 3 ret skulle være ost i stedet for en dessert, så det gjorde at folk trængte til noget sødt og kagen blev næsten spist op.

Vi havde ingen reception, vi var begge i mod da vi mener at det kan virke som om der er forskel på folk... nogen må godt komme med en gave men de må ikke være med til festen :tunge:

0

Nogle skærer den til reception, andre bruger den til dessert og andre igen bruger den til kaffen om aftenen. Man må helt selv om, hvad man synes passer bedst til en selv og tidsplanen.

Vi tager personligt kagen til dessert, fordi vi først skal giftes 14.30. Derfor tror vi nemt, at folk kan blive for mætte i kage, til at kunne spise noget til aftensmad. Og vi er bange for, at hvis vi tager den til kaffen, er folk for mætte til at kunne spise den :)

0

Vi har valgt at spise kagen til receptionen efter kirken. Det skal dog siges at ved reception er det ikke hvor der kommer nogen som ikke er med til festen. Men vi skal giftes kl. 14, så vi havde tænkt det som en slags "eftermiddagskaffe".

Men som de andre også siger her inde, så tror jeg det er meget forskelligt hvad folk gør, og i princippet er det vel hvad man føler mest naturligt :-) Har været til fester både hvor vi fik kage til den såkaldte recpetion men også til dessert, og synes begge måder fungerer rigtig fint :-)

0

Annonce ♥

Vi skal have vores til dessert. Vi skal giftes 14.30 så det bliver snert, hvis vi skal have taget billeder først og så tilbage for at skære kage inden vi går til bordet. Tror tilgengæld, at vi spiser allerede klokken 17-17.30 i stedet... På den måde kommer vi også i gang med aftenen forholdsvist hurtigt og derved forhåbentligt undgår, at det kommer for tæt på midnat med brudevalsen.

0

Og hvis man ikke serverer den til receptionen inden middagen eller som dessert så er det efter middagen sammen med kaffen. Som regel kan det nås inden brudevalsen, men desværre ikke altid . I de situationer sker det typisk 10-15 minutter efter brudevalsen. Dvs. på et tidspunkt hvor folk lige har danset et par numre. Det er i hvert fald hvad jeg selv plejer at anbefale når man taler med toastmastere og brudepar ude ved bryllupsfesterne; For ikke at få for meget afbræk i den efterfølgende musik/dans. Også derfor er det en fordel at servere kagen inden brudevalsen (hvis der som sagt ellers er tid). :lol:

0

Vi skal giftes kl. 14.30, og skal bare have et par billeder taget ved kirken hurtigt, så vi skærer bryllupskage når inden vi går til bords. Så får folk lidt calvados og kage. Der er nogle der kommer langvejs fra så det kan måske være rart med eftermiddagskage.

Det er jo noget man selv bestemmer, og mener ikke der er deciderer regler herfor. I skal tænke på hvad der er mest praktisk for jer i forhold til tid. En anden faktor er at får man den inden brudevalsen som en slags ekstra dessert, føler folk måske de har fået rigeligt sukker. Så bliver der måske ikke spist så meget.

Det ville også være træls hvis - som Diskobil siger - at kagen skulle skæres efter brudevalsen, da denne dans ligesom åbner ballet. Så bliver der netop et sært opbrud i dansen.

0

Vi spiste den til kaffen, vi havde valgt at den 3 ret skulle være ost i stedet for en dessert, så det gjorde at folk trængte til noget sødt og kagen blev næsten spist op.

Vi havde ingen reception, vi var begge i mod da vi mener at det kan virke som om der er forskel på folk... nogen må godt komme med en gave men de må ikke være med til festen :tunge:

På hvilket tidspunkt spiste I bryllupskagen? Altså kunne I nå det før eller brudevalsen? :) Er ved at lave tidsplan, og kan ikke finde ud af, hvornår man spiser kagen, hvis man ikke bruger den til reception eller dessert.

0

Annonce ♥

Jeg har kun oplevet et bryllup hvor de fik kage om aftenen, og der fik de den til kaffen, efter desserten. Jeg ville nok ikke vente til efter brudevalsen, for der starter festen vel, og så syntes jeg der går lidt af hele momentet.

Vi fik vores om eftermiddagen, og det var perfekt.

0

Jeg har kun oplevet et bryllup hvor de fik kage om aftenen, og der fik de den til kaffen, efter desserten. Jeg ville nok ikke vente til efter brudevalsen, for der starter festen vel, og så syntes jeg der går lidt af hele momentet.

Jeg vil også gerne have den inden brudevalsen, men er også bange for om det bliver for presset :huh: Synes bare tit man hører om, at alle indslagene tager længere tid end beregnet.... Jeg synes også det bliver lidt presset at få kagen om eftermiddagen, da vi først er ved feststedet 16-16.30 samt der også er sandwichs til gæsterne...

0

Vores gæster ankom kl 15 ca og fik sandwich mm. Vi kom kl lidt i 17 og fik kage der. passede perfekt. Vi havde slet ikke kunne nå det om aftenen. Der skete jo så meget andet.

0

Vi skal have kagen om eftermiddagen til receptionen, udelukket af hensyn til vores søn, og de andre børn der er med. De er nemlig kun med til receptionen, og de skal da ikke snydes for kage (min søn ville aldrig tilgive mig hvis jeg spiste bryllupskagen uden ham hehe)

0

Annonce ♥

Jeg ville nok ikke vente til efter brudevalsen, for der starter festen vel, og så syntes jeg der går lidt af hele momentet.

Det bliver vi ikke uenige om. Det er bare ikke altid der er en egentlig valgmulighed hvis bryllupskagen skal serveres efter middagen. Jeg plejer at sige det på den måde at man tidsmæssigt bør kalkulere med at bryllupskagen serveres inden brudevalsen for så har man en tidsmæssig buffer hvis tiden løber løbsk, fremfor fra start at kalkulere med at den først skal serveres efter. Det handler så også i høj grad om hvor effektiv en toastmaster man har. Den sidste jeg talte med var faktisk ikke klar over at der også skulle serveres bryllupskage efter middagen og i den sidste time stak såvel personalet som jeg lidt til ham. Særligt da han begyndte at tale om at udskyde to indslag til kaffen bad vi ham om at sætte turbo på (ja vi kan godt nå det). Han kom så efterfølgende og sagde at han var rigtig glad for at vi havde taget hånd i hanke om situationen og guidet ham for det var jo nyt for ham (og han havde egentlig gjort det fint nok). :lol:

Jeg ville da nok overveje om det nu også bliver for presset med bryllupskage om eftermiddagen selvom I først er fremme ved 16/16.30 tiden. Uanset hvornår den serveres bliver der normalt ikke spist meget og hvad gæsterne angår så ankommer de formentlig meget før jer. Eventuelt kunne man måske skubbe middagen lidt.

0

Noget helt andet: skal man i øvrigt have et kageskæresæt bestående af en kagespatel og en kagekniv? Eller kan man nøjes med fx en Arne Jacobsen, hvor jeg bare har min hånd ovenpå hans, mens han fører kniven?

Sagtens :) Det er set før :)

0

Vi skærer kagen efter vielsen. Vi skal vies kl 14 - så er kirken færdig et sted mellem 14.45-15.00 - så skal der kastes ris og tages billeder af forældre/søskende sammen med os. Så vi kan nok være ved feststedet og være klar til at skære kage senest 15.45 - så bliver der serveret kaffe, sodavand og bryllupskage/småkager - imens gæsterne hygger med kage, så kører vi ud og bliver fotograferet og så skulle vi gerne være tilbage igen 17.30 - senest 17.45.

Det er vores plan :) Jeg vil nemlig gerne have en lækker blødende chokoladekage med is og jordbær til dessert....muuums!

0

Vi har også valgt at servere vores til receptionen.. Vi har flere med til receptionen end til festen om aftenen, og derfor syntes vi det var der vi skulle servere vores kage :-)

0

Annonce ♥

Nogle skærer den til reception, andre bruger den til dessert og andre igen bruger den til kaffen om aftenen. Man må helt selv om, hvad man synes passer bedst til en selv og tidsplanen.

Vi tager personligt kagen til dessert, fordi vi først skal giftes 14.30. Derfor tror vi nemt, at folk kan blive for mætte i kage, til at kunne spise noget til aftensmad. Og vi er bange for, at hvis vi tager den til kaffen, er folk for mætte til at kunne spise den :)

okay, vi skal giftes kl 14, og så ud å tage billeder, så inden det vi færdig med det så bliver klokken hurtig 16.30 - 17.00, og da synes jeg det bare bliver stress, for gæstene skal møde op til forsamlingshuset kl 17 for at få velkomstdrink :) Så synes det er godt at det ikke er nogen regel for når man lige præcis skal skære kagen :)

0

Vi tager vores om aften, det giver mest mening for os, og det er jo lige det der er så vigtigt at man gør det man føler for :)

0