pomme-pomme

hvor meget at drikke?

10 indlæg i dette emne

Jeg prøver at regne lidt på vores budget, men jeg synes virkelig, at drikkevarerne spiller mig et puds.

Vi bliver 64, hvoraf 8 er børn.

Vi skal have velkomstdrink, hvidvin til forret, rødvin til hovedret og måske noget mousserende til dessert - det er jeg dog ikke helt sikker på.

Derudover skal der serveres øl, sodavand og cider. Men hvor meget skal jeg regne med? Gæsterne har mulighed for at blive og sove, så vi regner med at festen varer det meste af natten, og derfor skal der selvfølgelig være nok!

Hvad har I andre regnet med?

Hvis jeg regner med en flaske rød pr mand er det så kun de voksne hoveder, jeg regner efter, eller skal jeg tage alle med i beregningerne, når nu jeg ved, at ingen af børnene rører det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger flere lister rundt omkring, både herinde men også bare ved at google. De skriver hvor mange personer man skal beregne pr. flaske og hvor meget folk normalt drikker. Så har du i hvert fald noget at regne ud fra.

Jeg gjorde simpelthen det at jeg delte gæstelisten op i hvor mange drikker henholdsvis vin og øl for vi har nogle i familien som holder sig til enten eller. Nu kørte vi til Tyskland og hentede så gangede også op hvor mange dåser der så ville blive til hver og jeg tror vi har mere end 10 pr. person, og oveni kommer vinen. Det har i hvert fald givet mig vished for at der nok skal være rigeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange lister hvis du googler. En hel flaske rødvin er umiddelbart for meget! Nogle siger 1flaske ialt fordelt på velkomstdrink, hvid, rød og dessertvin. Vi gik efter ½ flaske rød pr. prs. og 1/4 flaske hvid. Vi var 62 voksne til festen, men nogle af gæsterne drikker aldrig så der rundede jeg lidt ned.

Vi købte

3 kasser hvidvin = 18 fl.

6 kasser rødvind = 36 fl.

8 fl. dessertvin.

Stort set alt hvidvin blev drukket, der var lige et par flasker tilbage, men vi drak også hvidvin i lang tid da den gik til de to første retter. Rødvinen blev kun halvdelen drukket, så vi havde 3 uåbnede kasser med hjem + det løse, men der var blevet drukket mere hvis den var kommet på bordet lidt tidligere dvs. i ventetiden frem til hovedretten.

Dessertvin var der også nogle flasker tilbage af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

10 pr person!!! Det lyder helt vildt! Hvor mange bliver I og hvor meget har I købt ind for? Vi forsøger at gøre det hele så billigt som muligt - dog med en ok kvalitet.

Men god ide med at dele op!

Ja det er meget. Man bliver først opmærksom på det når man netop deler det op og regner ud pr. mand. Første gang jeg regnede det ud havde vi endnu mere. Men det skal også lige siges, at vi har fået 4 afbud siden vi købte ind, og vi købte rigeligt da vi ved vi enten selv kan drikke det bagefter eller familie kan overtage noget af det.

Men blev også lidt i tvivl da vi stod i Tyskland, så der røg lige en kasse cider og øl mere med, og en karton vin mere.

Der er mange lister hvis du googler. En hel flaske rødvin er umiddelbart for meget! Nogle siger 1flaske ialt fordelt på velkomstdrink, hvid, rød og dessertvin. Vi gik efter ½ flaske rød pr. prs. og 1/4 flaske hvid. Vi var 62 voksne til festen, men nogle af gæsterne drikker aldrig så der rundede jeg lidt ned.

Vi købte

3 kasser hvidvin = 18 fl.

6 kasser rødvind = 36 fl.

8 fl. dessertvin.

Stort set alt hvidvin blev drukket, der var lige et par flasker tilbage, men vi drak også hvidvin i lang tid da den gik til de to første retter. Rødvinen blev kun halvdelen drukket, så vi havde 3 uåbnede kasser med hjem + det løse, men der var blevet drukket mere hvis den var kommet på bordet lidt tidligere dvs. i ventetiden frem til hovedretten.

Dessertvin var der også nogle flasker tilbage af.

Wow vi kommer til at have rød og hvidvin til MANGE år endnu. Vi bliver kun 40 hvor der er et par teenagere med som jeg ikke regner med drikker vin. Godt vi har en familie der også gerne vil aftage noget, for manden drikker ikke selv alkohol, så så meget kan jeg alligevel ikke klare alene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var også i tyskland og hente. Vi har 11,25 dåser pr person hvis man deler det op sådan. Blanding af forskellige slags øl, sodavand, cider og egekilde m citrus osv. Udover dåserne købte vi 12 styks 1,5l pepsi - og 3,5l captain Morgan (H2B kunne ikke leve uden 1,5l flasken - det var så sej når den var så stor :blink::rolleyes: ), 2 l baileys og 0,7l kahlua og whiskey. Plus vi hjemme har 1 flaske shots og 1 flaske vodka. Vi vil ikke løbe tør! Mine forældre løb engang tør til min mors 30 års fødselsdag (og hun er 52 nu), og folk nævner det stadig når de holder fest :lol:

Af vin har jeg ikke helt styr på.. Det min far der ordner det. Men han sagde at de forskellige forhandler han havde snakket med, havde sagt 1,5 flaske (hvid, rød og dessert samlet set) pr person. Vi køber ved en lokal forhandler, for så kan vi levere tilbage, det der ikke bliver drukket. Så skal man ikke bekymre sig om, om man har købt for meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var også i tyskland og hente. Vi har 11,25 dåser pr person hvis man deler det op sådan. Blanding af forskellige slags øl, sodavand, cider og egekilde m citrus osv. Udover dåserne købte vi 12 styks 1,5l pepsi - og 3,5l captain Morgan (H2B kunne ikke leve uden 1,5l flasken - det var så sej når den var så stor :blink::rolleyes: ), 2 l baileys og 0,7l kahlua og whiskey. Plus vi hjemme har 1 flaske shots og 1 flaske vodka. Vi vil ikke løbe tør! Mine forældre løb engang tør til min mors 30 års fødselsdag (og hun er 52 nu), og folk nævner det stadig når de holder fest :lol:

Af vin har jeg ikke helt styr på.. Det min far der ordner det. Men han sagde at de forskellige forhandler han havde snakket med, havde sagt 1,5 flaske (hvid, rød og dessert samlet set) pr person. Vi køber ved en lokal forhandler, for så kan vi levere tilbage, det der ikke bliver drukket. Så skal man ikke bekymre sig om, om man har købt for meget.

Det er også bare træls at løbe tør, og man vil netop høre for det for altid efter. I vores familie er det min dåb (tror jeg, der er samtaleemnet). Mine forældre købte hjem-is islagkager og havde fået at vide de skulle bruge 4 til det antal gæster, så de købte 5 for at være sikker. Alle 5 blev spist rub og stub og de kunne vist godt have spist mere. Senere skete det samme (på en kro!) ved min fætters dåb, hvor kroen måtte til at servere den billigste vaniljeis fordi de løb tør for den lækre hjemmelavede. Så kan konkludere at min familie elsker is :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også i tyskland og hente. Vi har 11,25 dåser pr person hvis man deler det op sådan. Blanding af forskellige slags øl, sodavand, cider og egekilde m citrus osv. Udover dåserne købte vi 12 styks 1,5l pepsi - og 3,5l captain Morgan (H2B kunne ikke leve uden 1,5l flasken - det var så sej når den var så stor :blink::rolleyes: ), 2 l baileys og 0,7l kahlua og whiskey. Plus vi hjemme har 1 flaske shots og 1 flaske vodka. Vi vil ikke løbe tør! Mine forældre løb engang tør til min mors 30 års fødselsdag (og hun er 52 nu), og folk nævner det stadig når de holder fest :lol:

Af vin har jeg ikke helt styr på.. Det min far der ordner det. Men han sagde at de forskellige forhandler han havde snakket med, havde sagt 1,5 flaske (hvid, rød og dessert samlet set) pr person. Vi køber ved en lokal forhandler, for så kan vi levere tilbage, det der ikke bliver drukket. Så skal man ikke bekymre sig om, om man har købt for meget.

Det er også bare træls at løbe tør, og man vil netop høre for det for altid efter. I vores familie er det min dåb (tror jeg, der er samtaleemnet). Mine forældre købte hjem-is islagkager og havde fået at vide de skulle bruge 4 til det antal gæster, så de købte 5 for at være sikker. Alle 5 blev spist rub og stub og de kunne vist godt have spist mere. Senere skete det samme (på en kro!) ved min fætters dåb, hvor kroen måtte til at servere den billigste vaniljeis fordi de løb tør for den lækre hjemmelavede. Så kan konkludere at min familie elsker is :lol:

Man skal heller aldrig gå ned på is. Eller alkohol. Eller slik. Eller kage. Eller....... :smiley-eatdrink026::smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var også i tyskland og hente. Vi har 11,25 dåser pr person hvis man deler det op sådan. Blanding af forskellige slags øl, sodavand, cider og egekilde m citrus osv. Udover dåserne købte vi 12 styks 1,5l pepsi - og 3,5l captain Morgan (H2B kunne ikke leve uden 1,5l flasken - det var så sej når den var så stor :blink::rolleyes: ), 2 l baileys og 0,7l kahlua og whiskey. Plus vi hjemme har 1 flaske shots og 1 flaske vodka. Vi vil ikke løbe tør! Mine forældre løb engang tør til min mors 30 års fødselsdag (og hun er 52 nu), og folk nævner det stadig når de holder fest :lol:

Af vin har jeg ikke helt styr på.. Det min far der ordner det. Men han sagde at de forskellige forhandler han havde snakket med, havde sagt 1,5 flaske (hvid, rød og dessert samlet set) pr person. Vi køber ved en lokal forhandler, for så kan vi levere tilbage, det der ikke bliver drukket. Så skal man ikke bekymre sig om, om man har købt for meget.

Det er også bare træls at løbe tør, og man vil netop høre for det for altid efter. I vores familie er det min dåb (tror jeg, der er samtaleemnet). Mine forældre købte hjem-is islagkager og havde fået at vide de skulle bruge 4 til det antal gæster, så de købte 5 for at være sikker. Alle 5 blev spist rub og stub og de kunne vist godt have spist mere. Senere skete det samme (på en kro!) ved min fætters dåb, hvor kroen måtte til at servere den billigste vaniljeis fordi de løb tør for den lækre hjemmelavede. Så kan konkludere at min familie elsker is :lol:

Man skal heller aldrig gå ned på is. Eller alkohol. Eller slik. Eller kage. Eller....... :smiley-eatdrink026::smiley-eatdrink026:

Agreed! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer