RikkeMy

Rikke-My & Mr. D - Beretningen fra vores store dag

800 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at eftersy perlerne på mit slør, for dårligt ja, men det er nok bare sådan det er....

øv hvor dårligt når man nu har givet en halv bondegård for en gang tyl :oops: og forstår godt det irriterer dig

Jeg ringede ind til Lucca, det var intet problem. Hun skulle lige se om de havde nogen på lager og ringede kort tid efter tilbage.

Jeg skal bare komme forbi med slørret, så får jeg et nyt :thumbsupsmileyanim: Pisse fedt! Det er da service der vil noget! :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To do liste til tjenerne til brylluppet, mon jeg mangler noget? :

16:00 – 16:30 - Forberede velkomstdrinks

Der skal være ca. 5 cl Pisang Ambon Guarana Lime og 10 cl Sprite i hvert glas – husk en isterning i hvert glas og evt. Sugerør.

16:30 – 18:00 - Servere velkomstdrinks og appetizers (som kokkene laver) til gæsterne.

Ca. 18:10, når folk har sat sig. Servere den kolde hvidvin til dem som ønsker det, servicere drikkevarer til øvrige gæster. Forretten serveres kort herefter.

Der tages af bordene efter koordinering med toastmasteren (Dan).

Ca. 19:00, når folk har sat sig. Mellemretten serveres. Der sørges for at alle gæsterne har drikkevarer.

Der tages af bordene efter koordinering med toastmasteren (Dan) og sættes i opvaskemaskinen. Kokkene står for de ting de selv har brugt, men ikke service mm fra salen.

Ca. 20:30, når folk har sat sig. Servere rødvin til dem som ønsker det, servicere drikkevarer til øvrige gæster. Hovedretten serveres og diverse tilbehør sættes på bordene.

Efter folk har spist lidt og der har været et indslag, skal der gås rundt med fade og tilbyde gæsterne mere kød. Eventuelt tomme skåle fyldes op.

Der tages af bordene efter koordinering med toastmasteren (Dan) og sættes i opvaskemaskinen. Der rydes pænt op. Kokkene står for de ting de selv har brugt, men ikke service mm fra salen.

Ca. 22:00 Der dækkes op til servering af bryllupskage små tallerkener og kagegafler på langbordet i det lille lokale.

Kaffe brygges og der koges vand til te. Sættes ind i kander sammen med kaffekopper, underkopper, teskeer, tebreve, 2 sukkerskåle og et par små kander mælk.

Der hældes nødder op i 10-20 mindre skåle (så vidt muligt).

Der hældes chokoladeblandinger (blandes godt) op i 10-20 mindre skåle (så vidt muligt).

Ca. 22:30 Bryllupskage serveres.

Ca. 22:30 – 23:00 – Der gøres klar til dansegulv inde i den store sal. Der skal være 4 runde borde nede i den venste ende (se vedl.)

Overskydende borde sættes væk ovre ved nødudgangen.

Overskydende blomsterdekorationer sættes i vindueskarmene.

Resterende bordpynt pakkes væk i klapkasser.

Baren gøres klar til at åbne. Drinkskort sættes på baren.

23:00 – 03:00 Baren og dansegulvet åbner. I bare skal der serveres diverse drikkevarer.

Der rydes op efter bryllupskage og sættes i opvaskemaskinen. Der rydes pænt op generelt, hvor der end kunne trænge til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første indskydelse var at det måske var en lidt omstændig liste i forhold til tjenere, indtil jeg så at det vi ikke taler om et decideret feststed med tjenere tilknyttet. Der er det en rigtig god ide med en køreplan. Særligt i forhold til bordopstilling efter middagen. Det ses tit at der ikke er taget stilling til den del eller at hjælperne ikke har været klar over at der skulle ændres lidt. Dog skal man være forberedt på at tidsplanen nemt kan skubbe sig en time. Afhængig af omfanget af indslag og pauser er det mest realistiske at I er færdige med middagen kl. 23.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i gang med at eftersy perlerne på mit slør, for dårligt ja, men det er nok bare sådan det er....

øv hvor dårligt når man nu har givet en halv bondegård for en gang tyl :oops: og forstår godt det irriterer dig

Jeg ringede ind til Lucca, det var intet problem. Hun skulle lige se om de havde nogen på lager og ringede kort tid efter tilbage.

Jeg skal bare komme forbi med slørret, så får jeg et nyt :thumbsupsmileyanim: Pisse fedt! Det er da service der vil noget! :cheerleader3: :cheerleader3:

Fantastisk service, husk at tjek stenene SÅ du ikke står i samme situation igen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. udkast til talen - Kommentarer udbedes !

Føler mig ret lost på den her... Godt der er EN UGE TIL :blink:

Godaften, alle sammen. Så blev det min tur til at sige et par ord, på denne smukke dag.

Først og fremmest, vil jeg gerne give min tak til jer alle sammen, fordi I har taget jer tid til at komme helt herop og tage del i vores store dag. Det betyder rigtig meget for os!

Særligt vil jeg gerne takke alle de dejlige damer, som var med til min polterarbend – Jeg havde en fantastisk dag, som jeg aldrig vil glemme! Tak til jer alle sammen, I gjorde hver i sær jeres til at gøre dagen helt perfekt. SKÅL !

Dernæst vil jeg gerne takke min mor og min far, som altid har og altid vil være der for mig. Jeg elsker jer og jeg vil gerne sige tak, fordi I har gjort mig til den jeg er. Jeg har ikke altid været nem at have med at gøre, det ved vi vist godt alle sammen, men I skal vide, at jeg er stolt over den kvinde jeg er blevet og jeg er stolt af at have jer som forældre. Tak !

En stor tak skal også lyde til mine dejlige svigerforældre - Bosko og Mara. Tak fordi I har opfostret manden i mine drømme. Hvis det ikke var for jer, ville vi slet ikke stå her i dag. Og Tak fordi I har taget så godt imod mig, det betyder virkelig meget for mig!

Og til dig, min kære mand! Så skete det endelig, efter al vores stress og jag, blev vi mand og kone – viv – hustru - uxor! Ja, kært barn har mange navne.. Anyways! Jeg vidste det jo fra starten. Allerede første gang jeg sad der på min pind og du kom min vej, kunne jeg mærke dybt inden i, at det skulle være dig og mig. I starten kunne jeg dog ikke se dig direkte i øjnene, fordi det simpelthen ville fangede mig så voldsomt, at jeg glemte alt andet omkring mig.

Efterhånden som vi så lærte hinanden bedre at kende, kunne jeg se dig mere i øjnene og efter vores første date, turde jeg da også tilnærme mig nok til at det blev til vores første kys. Godtnok insisterer du stadig på, at det var dig som kyssede mig først, men jeg kender sandheden ;)

Jeg glemmer aldrig den første gang jeg kom hjem til dig, bum bum du havde gjort dit forarbejde. At imponere din kommende hustru kan du helt klart tjekke af i din lille bog, den er klaret til perfektion! Derfra til frieriet i december, til et 2013 fyldt med oplevelser og rejser, til et 2014 fyldt med planlægning af dette fantastiske bryllup og planlægning af vores store drøm, turen til USA. Allerede før vi var blevet kærester, talte vi om drømme og forventninger til fremtiden. Og Jeg husker at USA var i top 5, sammen med Villa, Vovse og.. en Mazda 6 stationcar ! Og alle disse drømme kan jeg virkelig se ske med dig. Du er alt hvad jeg har drømt om, og mere til! Selvom vi begge er så fandens stædige og har vores stridigheder, så ved jeg at jeg vil elske hver dag resten af mit liv, for jeg ved jeg har dig ved min side. Du er min klippe og du giver mig den tryghed jeg har brug for. Du forstår mig som ingen anden, og jeg føler virkelig at jeg kan sige, at jeg har fundet min bedre halvdel nu! Tak fordi du er den du er! Du kan altid få mig til at smile med dine skøre indfald, selv på den vådeste gråvejrs dag. Nu starter det hele, sådan for alvor! Nu er det dig og mig skat, til verdens ende!

Og hvis det nu skulle ske, på en regnfuld gråvejrs dag, at du glemte præcis hvor højt jeg elsker dig - så har jeg lavet det her kort til dig, som du kan gemme i din pung.

På kortet står der:

Jeg elsker dig

Helt op til månen

Og tilbage igen !

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i gang med at eftersy perlerne på mit slør, for dårligt ja, men det er nok bare sådan det er....

øv hvor dårligt når man nu har givet en halv bondegård for en gang tyl :oops: og forstår godt det irriterer dig

Jeg ringede ind til Lucca, det var intet problem. Hun skulle lige se om de havde nogen på lager og ringede kort tid efter tilbage.

Jeg skal bare komme forbi med slørret, så får jeg et nyt :thumbsupsmileyanim: Pisse fedt! Det er da service der vil noget! :cheerleader3: :cheerleader3:

Fantastisk service, husk at tjek stenene SÅ du ikke står i samme situation igen :loveshower:

Fik nyt slør i dag - lækkert ! Har tjekket det grundigt! :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første indskydelse var at det måske var en lidt omstændig liste i forhold til tjenere, indtil jeg så at det vi ikke taler om et decideret feststed med tjenere tilknyttet. Der er det en rigtig god ide med en køreplan. Særligt i forhold til bordopstilling efter middagen. Det ses tit at der ikke er taget stilling til den del eller at hjælperne ikke har været klar over at der skulle ændres lidt. Dog skal man være forberedt på at tidsplanen nemt kan skubbe sig en time. Afhængig af omfanget af indslag og pauser er det mest realistiske at I er færdige med middagen kl. 23.

Tak for dit input, rigtig dejligt at høre det jeg har tænkt ikke er helt hen i vejret :wink:

Mht. tiden, så er jeg meget spændt på det, for min svigerfamilie mener det er alt for lang tid jeg har sat af ... -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh en sød tale søde My... Fik da helt kulgysninger da jeg læste den... Synes du får takket dem du skal fint og så hele afsnittet til din mand, det er så fint blandet af sjov, alvor og kærlighed :)

Tak dejlige dig - super at høre den gav dig kuldegysninger :) Vil jo gerne have den folk bliver lidt rørt af den og har også prøvet at få blandet de forskellige elementer - det er bare super vigtigt det ikke bliver kedeligt :wink: Ingen ris overhovedet?

Har du stadig de hvide Ikea rammer (dem på fod) til salg? Jeg er kommet til at være lidt for kreativ med dem jeg havde købt, så har kasseret dem...

Hov jeg fik ikke kommenteret her i går. Men rigtigt fin tale, den er ikke for lang og ikke for kort.

Du får lige sagt de ting man skal, og det er bare lige i skabet :-)

6 dage My, SEKS dage...

Du havde jo også så travlt med at flæbe over den der video jeg smed på din tråd :tunge:

Godt at høre, at du synes den sidder lige i skabet :thumbsupsmileyanim: Er der slet ikke noget som skal være anderledes? Det er jo bare det første udkast... havde lidt regnet med at skulle redigere en masse i den ?

6 dage - det er for vildt!!! :bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4:

Men synes altså godt det der danske vejr måtte give en lille smule sol... Vi har altså stadig sommer - blev der sagt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

super fin tale, du fik takket alle rigtig fint samt den søde og sjove tale til din tilkommende :loveshower::loveshower:

Jeg er rigtig glad for, at det fremstår som både en sød og sjov tale. Det er vigtigt det ikke bliver for pladder romantisk :wink:

Prøvede at gå efter den der "Lidt men godt" :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh en sød tale søde My... Fik da helt kulgysninger da jeg læste den... Synes du får takket dem du skal fint og så hele afsnittet til din mand, det er så fint blandet af sjov, alvor og kærlighed :)

Tak dejlige dig - super at høre den gav dig kuldegysninger :) Vil jo gerne have den folk bliver lidt rørt af den og har også prøvet at få blandet de forskellige elementer - det er bare super vigtigt det ikke bliver kedeligt :wink: Ingen ris overhovedet?

Har du stadig de hvide Ikea rammer (dem på fod) til salg? Jeg er kommet til at være lidt for kreativ med dem jeg havde købt, så har kasseret dem...

Hov jeg fik ikke kommenteret her i går. Men rigtigt fin tale, den er ikke for lang og ikke for kort.

Du får lige sagt de ting man skal, og det er bare lige i skabet :-)

6 dage My, SEKS dage...

Du havde jo også så travlt med at flæbe over den der video jeg smed på din tråd :tunge:

Godt at høre, at du synes den sidder lige i skabet :thumbsupsmileyanim: Er der slet ikke noget som skal være anderledes? Det er jo bare det første udkast... havde lidt regnet med at skulle redigere en masse i den ?

6 dage - det er for vildt!!! :bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4::bunny_4:

Men synes altså godt det der danske vejr måtte give en lille smule sol... Vi har altså stadig sommer - blev der sagt!

ARMEN den der vejr udsigt skifter jo hurtigere end vi andre skifter underbukser (som det jo virkeligt hedder så flot, trusser kan også benyttes).

My - det bliver sol på lørdag! Eller bare det ikke bliver regn.

Jeg havde da egentligt ikke købt nogle cardigan eller noget i den dur, men det kan jeg da godt se jeg skal have shoppet inden lørdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Søde My, så er det oppe over. Håber din dag i dag har været god med masser af forberedelse, og jeg ønsker dig den dejligste dag i morgen.

Mon ikke vi sms'es ved i morgen når vi er ved at tage billetten i stil samtidige - på den fede måde.

Hurra og tillykke My:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer