Sign in to follow this  
Followers 0
Howst

Ønskeseddel - åbenbart et stort problem

12 posts in this topic

Hej skønne brude.

Vi har et lille problem med vores ønskeseddel. På min side af familien er der mange, som ikke har særlig mange penge og én i familien skal altid gøre opmærksom på, at de ikke har særlig mange penge. Vi holder ikke bryllup for gavernes skyld og vil gerne overraskes. Derfor har vi tænkt os at vores ønskeseddel skal lyde sådan:

Det som I synes vi skal have.

Men min svigerfamilie er ved at gå i fuldstændig koma, endda inden at invitationer og ønskeseddel er sendt ud. Vi skal først giftes i august, og synes det er lidt skabet, at gå i selvsving over det.

Hvad synes I?

0

Annonce ♥

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig ret :)

På mig lyder det som om, at din svigerfamilie er ved at gå i spåner over, at I ikke har en ønskeliste, er det rigtig forstået? og at dem på din side af familien er bekymret for at I vil ønske jer nogle dyre gaver? håber også, at det er rigtig læst :)

Til vores bryllup, vidste vi, at der både ville komme både gæster med en lille økonomi og en stor økonomi. Derfor havde vi både skrevet små og store ting på vores ønskeliste.

Det billigste vi havde skrevet på var f.eks. en smartbox: Brunch with bubbles, som koster 300 kr.

Det dyreste vi ønskede os var tallerkener fra Royal Copenhagen.

Vi ønskede os også penge til hjælp til bryllupsrejsen (så kunne folk selv vælge hvor meget de havde råd til at give) f.eks. fik vi 200 kr af en ven (som er studerende) og 1000 kr af min morfar. Begge gaver blev vi rigtig glade for, og for os, var det heller ikke beløbet eller gavens størrelse der betød noget.

Derudover havde vi også skrevet Oplevelser på vores ønskeliste. Det kan jo være mange ting. En billet til et museum eller en tur i tivoli. Der kan gæsterne jo også selv bestemme, hvad de har råd til at give.

Så for at undgå en ærgerlig krise i familien, så vil jeg foreslå at I lave en blandet ønskeliste. For jeg kan godt forstå, hvis der er nogen der kan blive lidt forvirrede, hvis I kun skriver. Det som I synes vi skal have. For der en mange, inklusiv mig selv, når jeg skal til en fest, der synes det er rart, bare at have en nogenlunde ide om, hvad det er at hovepersonen(erne) ønsker sig/ har brug for/ eller er glade for.

Vi ønskede os også en elkedel, den kan man mange steder finde til et par hundrede, så der er mange små ting, som også kan være en dejlig gave og få.

I kan også vælge en gavekoordinator, og skrive noget i stil med, at I også vil blive glade for, hvis der er flere der vil slå sig sammen om en gave. På den måde ligger I ikke et stort pres på den del af familien, der ikke har så mange penge og viser dem, at det er helt okay, hvis de slår sig sammen.

Held og lykke med det :biggrin:

Edited by Alblas
0

Mit råd ville også være at lave en ønskeseddel med ting i flere prisklasser. Dels fordi det altså gør det noget nemmere at være gæst. Men også for jeres egen skyld. Det ville være så ærgerligt at få en masse gaver som man egentlig ikke rigtig kan bruge fordi det ikke lige var det man manglede.

0

Hejsa,

det kan være en belastning, om man har mange penge eller ej, at skulle finde på en gave til nogen, som ikke har en ønskeliste.

Du er måske en af dem, der er vildt god til at finde på gaver til mennesker omkring dig, men der er også dem, der har brug for en liste at læne sig op ad.

Så derfor vil mit råd til dig være, præcis som Alblas skriver, lav en blandet ønskeliste at både små og store gaver og slut evt. listen af med "gaver der ikke står på denne liste, vil vi også blive glade for" hvis du altså gerne vil have elementet med, at gæsterne gerne selv må finde på.

Nogle finder alligevel selv på en gave, selvom der er en ønskeliste, så lad dig ikke afskrække :)

0

Annonce ♥

Jeg kan se jeg er i undertal :P

Men jo, min svigerfamilie er ved at gå i spåner over at der ikke er nogen ønskeseddel og min familie går i panik hver gang de skal give en gave, på grund af økonomien.

ja, jeg er selv god til at finde gaver. Bare ikke til mig selv.

Vi vil bare 100 gange hellere have gaver, som vores gæster mener vi skal have, frem for at vi kommer med en eller anden liste.

Men må vel affinde mig med, at min svigerfamilie er meget tilbagelænet.

0

Jeg synes, der komme nogle gode input, og vil klart også tilslutte mig det med de blandede ønsker i forskellige prisklasser.

Vi regner ikke med at sende ønskeseddel med, men gæsterne har mulighed for at rekvirere den på mail ved vores gaveønskeliste-udleveringsmanager (som bliver min bror).

Jeg synes, I skal skrive jeres ønske på listen øverst eller nederst (at I ønsker jer det, de synes, I skal have), så det klart fremgår, at De ikke skal lade sig begrænse af det, der er anført, men så der stadig er angivet noget for de "uopfindsomme".

0

Jeg synes enten, I skal sende en ønske liste kun til svigerfamilien eller lavet en blandet ønskeseddel. Vi har deciderede ønsker fra 100-3000 kr på vores, men også penge til fx møbler og malerier. Deriblandt har vi ønsket os oplevelser, hvilket reelt jo kan være en frokost hos vennerne eller en picnic osv.

0

Jeg kan overhovedet ikke se problemet med en helt åben ønskeliste, synes da det er dejligt at kunne købe præcis hvad man synes vil være den bedste gave til brudeparret.

Håber at jeres familier kan se rimeligheden i, at I vælger at gøre det på jeres måde, hvis I altså ender med det.

:)

0

Annonce ♥

Jeg kan helt sikkert følge din svigerfamilie. eg ville blive irriteret over ikke at kunne få en ønskeseddel.

Hvad med at lave en ønskeseddel med ønsker i forskellig prisklasser, men ikke at sende den med invitationen. Hvis folk efterfølgende beder om en ønskeseddel kan de få den udleveret. I kan jo også skrive på listen at folk er mere end velkommen til selv at være kreative

0

Tjah... Tror måske det må ende med en inspirationsliste. Hvor der ikke er konkrete ønsker, men hvor der står at vi planlægger at holde flere friweekender efter brylluppet, eller at H2B kæmper meget judo. Noget i den stil.

Men synes stadig det er noget pjat, at gå i selvsving over det, når der er lang tid til. Hvis de fik det af vide en måned før, så var det en helt anden snak. Men invitationer med "ønskeseddel", toastmaster og gavekordinator kommer ud i december og vi skal giftes i august. Ellers er der jo i og for sig også den nemme løsning, penge.

0

Ki Schou: Lige præcis... Synes det er rart ikke at vide noget som helst om hvad man får.. Kan da også bedst lide gaver som folk har brugt tid på at finde, og kan faktisk godt blive lidt skuffet, når folk bare kommer med penge.

0

Er det normen at man får mange blomster, buketter, vin osv til et bryllup? Har kun været til bryllup da jeg var barn, så aner det ikke...

Men sådan noget ville da være totalt spildt på os, da ingen af os rigtig drikker, og blomster dør bare ved tanken om at skulle hjem til mig og mine anti-grønne fingre :o

(det er faktisk lykkes mig at slå både en kaktus, vi fik af vide var umulig at slå ihjel, ihjel samt en plastikblomst :oops: )

0

Annonce ♥