Wetlesen

Hvad vælger man ud fra?

23 indlæg i dette emne

Kære med-brude,

Hvad vælger man sin kjole ud fra?

Jeg købte igår min kjole. Den er super smuk og sidder fantastisk på mig. Men er kommet helt i tvivl. Jeg tror det skyldes, at manden har sagt, at han ikke håber, at det ligner en konfirmationskjole. Og det tror jeg måske netop den gør?? Så nu er jeg kommet i tvivl. Inden da var jeg ellers super glad for kjolen. :-S Jeg er bare bange for, at han ikke synes, at den er fin.

Kan man egentlig bytte en brudekjole? Der er ikke lavet noget på den endnu. Den er købt på udsalg hos House of Brides, men hænger stadig i butikken, da jeg ikke kunne have den med hjem igår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad får dig til at sige, at du måske synes den ligner en konfirmationskjole?

Lige netop på grund af den situation du nævner her, har min kæreste sagt at han nægter at udtale sig om hvad han vil/ikke vil ønske om kjolen. For som han siger - "Hvis du føler dig smuk, sexet og dejlig i den kjole du vælger, så kan jeg se det på dig. Og kan jeg se det på dig, så er din udstråling derefter - og det er i virkeligheden den jeg er ude efter". Han nægter simpelthen at jeg skal vælge min kjole efter hvad han kan lide, fordi jeg altid forsøger at please andre mere end mig selv. Han ved lige hvad jeg har brug for - for normalt ville han ikke undlade at ytre sin smag og holdning til den slags.

Tror du ikke din kæreste i virkeligheden har det på samme måde?

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var enormt bange for at komme til at 'se fjollet ud', men realiteten er, at jeg endte i total klassisk bridal, og var glad for det!

Det er den eneste dag nogensinde, hvor man kan gå 'all the way', og man vil altid føle sig lidt fjollet i en rigtig brudekjole til at starte med (mange vil anyway), da det ikke er noget man normalt går rundt med.

Jeg er dog også ret glad for, at min mand ikke så min kjole inden dagen- for tror hans mening ville farve min alt for meget! Tror mere det er årsagen end at det forsager dårligt held at se bruden i kjolen, før hun kommer gående på dagen...

Hvis det kun er hans mening der gør dig i tvivl, synes jeg lige, at du skal trække vejret og føle efter, om du selv har det på samme måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad får dig til at sige, at du måske synes den ligner en konfirmationskjole?

Lige netop på grund af den situation du nævner her, har min kæreste sagt at han nægter at udtale sig om hvad han vil/ikke vil ønske om kjolen. For som han siger - "Hvis du føler dig smuk, sexet og dejlig i den kjole du vælger, så kan jeg se det på dig. Og kan jeg se det på dig, så er din udstråling derefter - og det er i virkeligheden den jeg er ude efter". Han nægter simpelthen at jeg skal vælge min kjole efter hvad han kan lide, fordi jeg altid forsøger at please andre mere end mig selv. Han ved lige hvad jeg har brug for - for normalt ville han ikke undlade at ytre sin smag og holdning til den slags.

Tror du ikke din kæreste i virkeligheden har det på samme måde?

Jeg tror, at det som min kæreste forbinder med en konfirmationskjole er en enkel hvid kjole uden alt for mange sten, blonder eller andet, der pepper kjolen lidt op. Og det er netop det jeg har valgt. Han har en forestilling om, at det skal være stort og pompøst, mens jeg er til det mere elegante og rene.

Det lyder virkelig fornuftigt den aftale, som du og din kæreste har. Den skulle vi også have lavet. Jeg tror måske også mere, at det er min kærestes forestilling om, hvad han gerne vil se mig i. Men han har jo ikke været med ude og prøve, så han aner jo ikke, hvordan de forskellige ser ud på mig. Jeg bliver nok bare nødt til at følge min mavefornemmelse og håbe, at han synes jeg ser skøn ud. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var enormt bange for at komme til at 'se fjollet ud', men realiteten er, at jeg endte i total klassisk bridal, og var glad for det!

Det er den eneste dag nogensinde, hvor man kan gå 'all the way', og man vil altid føle sig lidt fjollet i en rigtig brudekjole til at starte med (mange vil anyway), da det ikke er noget man normalt går rundt med.

Jeg er dog også ret glad for, at min mand ikke så min kjole inden dagen- for tror hans mening ville farve min alt for meget! Tror mere det er årsagen end at det forsager dårligt held at se bruden i kjolen, før hun kommer gående på dagen...

Hvis det kun er hans mening der gør dig i tvivl, synes jeg lige, at du skal trække vejret og føle efter, om du selv har det på samme måde.

Tusind tak for dit råd. Jeg endte også i noget helt andet end hvad jeg havde forestillet mig. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det vigtigste er at du har det godt og føler dig smuk! Hvis du er tilpas så kan du få en hver kjole til at se fantastisk ud med din udstråling. Jeg tror jeg selv ender med at gå imod det min kæreste har sagt han kan lide. Han kan ikke lide blonder, og lige nu er jeg faldet for en kjole hvor der er blonde på. Alle brude har noget magisk over sig den dag, det vil du også have! Det du bliver nødt til at gøre op med dig selv er om du kan slippe din frygt, for hvis du ikke kan det vil du aldrig komme til at føle dig smuk i kjolen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var enormt bange for at komme til at 'se fjollet ud', men realiteten er, at jeg endte i total klassisk bridal, og var glad for det!

Det er den eneste dag nogensinde, hvor man kan gå 'all the way', og man vil altid føle sig lidt fjollet i en rigtig brudekjole til at starte med (mange vil anyway), da det ikke er noget man normalt går rundt med.

Jeg er dog også ret glad for, at min mand ikke så min kjole inden dagen- for tror hans mening ville farve min alt for meget! Tror mere det er årsagen end at det forsager dårligt held at se bruden i kjolen, før hun kommer gående på dagen...

Hvis det kun er hans mening der gør dig i tvivl, synes jeg lige, at du skal trække vejret og føle efter, om du selv har det på samme måde.

Tusind tak for dit råd. Jeg endte også i noget helt andet end hvad jeg havde forestillet mig. :-)

Det var så lidt. Det er jo 'tricky business' det der kjole-show.

Synes også Aminox har ret- og hvis vi er helt ærlige: hvor mange mænd har så bedre fashion sense end kvinder?...

Det er også, noget helt andet, når man har kjolen på på selve dagen end at stå og prøve den uden opsat hår/sminke og den der helt specielle stemning og brude-aura man altså får på dagen.

Du vil altid se bedre ud på dagen, end uden sminke og ordnet hår hjemme i stuen ;)

Ved siden af sofa og dagligdags ting kan selv den mest enkle brudekjole virk 'fjollet' og overdone...

og kjolen skulle også gerne passe til det sted I holder festen... OG du skal være midtpunkt.

Go for it!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

Det beviser bare min point: de fleste mænd har INGEN stilsans.

Nej, den er i hvert fald ikke konfirmand- da slet ikke med det der lange slæb.

Jeg har i hvert fald aldrig set nogen konfirmander i sådan en kjole!

Din mand har sikkert kun set en flot hvid kjole før i forbindelse med konfirmation, siden han siger det. For udover at den er hvid, ser jeg intet konfirmand i den.

Den er rigtig fin :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

Det er bestemt ikke en konfirmand jeg ser her, men en smuk og elegant brud...

Nu er jeg nok noget ældre end dig men min kjole var også meget enkelt for jeg er heller ikke til alt for meget halløj selvom jeg sagtens kan se de store kjole er mega flotte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

Det beviser bare min point: de fleste mænd har INGEN stilsans.

Nej, den er i hvert fald ikke konfirmand- da slet ikke med det der lange slæb.

Jeg har i hvert fald aldrig set nogen konfirmander i sådan en kjole!

Din mand har sikkert kun set en flot hvid kjole før i forbindelse med konfirmation, siden han siger det. For udover at den er hvid, ser jeg intet konfirmand i den.

Den er rigtig fin :)

Tusind tak. Jeg tror, at jeg holder mig til min egen vurdering så og tager den kjole på.

Det var også den kjole, hvor min søster sad med tårer i øjnene, så den må kunne noget. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

Det er bestemt ikke en konfirmand jeg ser her, men en smuk og elegant brud...

Nu er jeg nok noget ældre end dig men min kjole var også meget enkelt for jeg er heller ikke til alt for meget halløj selvom jeg sagtens kan se de store kjole er mega flotte.

Er fuldstændig enig. De store kjoler er også flotte, men bare ikke på alle.

Tusind tak. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, den er bestemt ikke konfirmand. Faktisk synes jeg at der var en lidt sørgerlig tendens på et tidspunkt, hvor konfirmationskjoler kom alt for tæt på brudekjoler - ikke omvendt. Det er heldigvis ikke tilfældet længere. De korte brudekjoler kan måske godt ligne konfirmationskjoler lidt, men jeg synes faktisk ikke det er så galt heller. Dog ville jeg ikke putte en lille spinket kvinde med et ungdommeligt ansigt, uden former af betydning i en meget simpel/piget kort kjole - da det måske kunne syne i retning af konfirmations snarere end bryllup - så jeg tror virkelig ikke der kommer til at være nogen chance for at han eller nogen anden kommer til at forveksle dig med en konfirmand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når han ser dig er han ligeglad... så er du jo smuk og det er en køn kjole du har valgt. Vi har alle en forestilling om hvad vi skal have, og rigtig mange kommer hjem med noget helt andet.

Jeg ville have en med ALT og ærmer... jo jo mor her kom hjem med en plain A model med lidt diskrete sten og perler og halterneck.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste der forbinder denne kjole med en konfirmation er farven. Den er super flot og meget brudekjole-agtig. Tillykke med den!

Desuden har du kun ret til at bytte hvis butikken yder den service. Det er ikke en ret du har når du har kunnet se, mærke og endda prøve kjolen i butikken. En aftale er en aftale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers må du jo vise os den, så vi kan slå fast at det ikke er konfirmand-attire :wink:

Ja, det er måske også lidt flabet, at jeg ikke har vist den til jer. :-) Jeg har desværre ikke nogle billeder af, hvor jeg har den på, da man ikke måtte tage billeder i butikken, men det er denne kjole, som jeg er faldet for: Maggie Sottero Claudia.

Er det konfirmand?

Absolut ikke :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer