Guest Leone

Når musikken spiller...

8 indlæg i dette emne

Af ren nysgerrighed kunne det være sjovt at læse om hvad andre har haft af indmarch sang og udmarch sang til ceremonien (ikke salmer eller den klassiske) og hvad I dansede til- hvis det ikke var brudevalsen af musik/sang? Og hvorfor?

Vi havde nogle musikkervenner/familie der lavede en akustisk pop-up performance (ingen vidste det) af Mr. Bigs To Be With You til indmarch og samme sang uden vokal til udmarch. Det var min mands sang til mig.

Til vores første dans- dansede vi til Prince's Diamonds & Pearls med egen koreografi- min sang til ham.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et spørgsmål.... Jeg har overhovedet ikke tænkt at man kunne spille andet end det traditionelle ind og udmarch musik....

Hvor eller hvordan finder man andre sange? Er der et opslagsværk somewhere?? Eller er det "jeres" melodi der skal spilles?

Nu fik jeg lige en ting mere at få styr på......... Aaaaaaaaargh!!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil rigtig gerne gå op til alteret til: Come what may.

Håber at vores præst til sin tid, vil synes at det er en god idé.

Den sang betyder bare så meget for os.

Bare lige et spørgsmål.... Jeg har overhovedet ikke tænkt at man kunne spille andet end det traditionelle ind og udmarch musik....

Hvor eller hvordan finder man andre sange? Er der et opslagsværk somewhere?? Eller er det "jeres" melodi der skal spilles?

Nu fik jeg lige en ting mere at få styr på......... Aaaaaaaaargh!!!!!!

Jeg eeeeelsker Come What May!! :)

Selvfølgelig kan man spille hvad man vil til ens egen ceremoni.

Hvis det er en kirkelig vielse, skal man dog sikre sig, at det er ok med præsten/kirken... hvis ikke, og det er vigtigt, finder man da bare en, som er med på den! :)

Vi valgte vores sange til hinanden.

Sådan at indmarchen var hans sang til mig som han havde valgt, og sangen til vores første dans som mand og hustru var min sang til ham.

Det er to sange, som betyder en masse for os, derfor.

Desuden ville vi gerne gøre vores vielse til helt vores egen.

Det var simpelthen så smukt. ingen gæster vidste noget om det. Og det var fire af vores venner/familie (alle musikere), der sang og spillede guitar akustisk.

De var spredt i lokalet, og først startede én, så den næste- til de til sidst alle fire sang.

Det gjorde vores dag så meget mere speciel.

Så kan kun anbefale det :)

Redigeret af Leone
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have haft packages Canon in D til indgang i kirken, men der gik noget kommunikation galt mellem os og præsten, så organisten fik ikke besked tidsnok til at øve den. Så hin spillede noget andet der mindede lidt om - og jeg ANER ikke hvad det var. :lol: det er jeg faktisk lidt ked af, er lidt nysgerrig. Også fordi jeg ikke lagde mærke til det efter jeg begyndte at gå.

Ud af kirken var bare bryllups marchen, simpelthen fordi vi ikke vidste hvad vi ellers skulle vælge...

Til vores første dans havde vi valgt "close to you" af carpenters. Det er vores sang. Og det blev den fordi dengang vi begyndte at date mindede den sang simpelthen bare min mand om mig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg eeeeelsker Come What May!! :)

Selvfølgelig kan man spille hvad man vil til ens egen ceremoni.

Hvis det er en kirkelig vielse, skal man dog sikre sig, at det er ok med præsten/kirken... hvis ikke, og det er vigtigt, finder man da bare en, som er med på den!

Til en kirkelig vielse skal du også sikre dig, at organist kan (og vil!) spille andet end det tradiotionelle. Vedkommende er ikke fopligtet til det. Så man kan godt komme ud for, at præsten siger ja, men organisten siger nej og så er man lige vidt.

Derudover kan der være ekstra udgifter forbundet med det.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer