KarenogKim2014

Kim og Karen 07.06.14

24 indlæg i dette emne

Så kan jeg ikke vente længere med at oprette min egen planlægningstråd, for jeg er en planlægger og har allerede gang i en masse :loveshower:

For at starte fra starten kan jeg fortælle at Jeg hedder Karen, er 30 år og bor i Aalborg sammen med min forlovede Kim på 32 år.

Vi mødte hinanden gennem en fælles ven for lidt over 8 år siden og det var bare kærlighed ved første blik! :a1221: Han smil og udstråling slog benene væk under mig. Vi mødtes nogle gange og så film og lignende og stille og rolig udviklede det sig til at vi blev kærester.

Vi har oplevet mange ting sammen og noget af det vi elsker højest er at rejse rundt i verden sammen. Det var også under en af vores rejser at Kim overraskede med med den smukkeste ring og verdens bedste spørgsmål :heart: Det var den 4. september 2013 hvor vi lige havde besteget det højeste bjerg i Storbritannien, Ben Nevis (i Skotland). På vejen ned blev Kim ved med at spørge om vi ikke skulle tage en pause og sætte os ned lidt. Vi satte os på en bjergskråning og fik en tår vand og nød den fantastiske udsigt. Kim begyndte at rode i rygsækken (som han havde pakket) og pludselig vendte han sig om, satte sig på knæ foran mig med den smukkeste ring, sagde han elskede mig og at han håbede, at jeg ville være hans for evigt! Det kunne jeg jo kun svare ja til og jeg følte mig som verdens heldigste kvinde :7himmel:

post-69397-0-00891000-1382728554_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis været enige om det meste vedrørende det kommende bryllup fra starten af, hvilket gør planlægningen en hel del nemmere.

Dato: 07.06.14

Vielse: Borgerlig

Sted for vielse: Riddersalen på Bratskov Herregård i Brovst (Nordjylland) kl. 14.00

Vidner: min far og Kim's far

Gæster: 44 af vores nærmeste familie og venner

Fest: lokalet ovenpå riddersalen på Bratskov Herregård

Fotolokation: Riddersalen, samt haven ved Bratskov Herregård

Ring: Min ring er købt, graveret og sidder på min finger. Inden brylluppet skal bryllupsdatoen også graveres i den. Jeg går normalt ikke med ring, så jeg vil bare nøjes med den ene ring. Kim må ikke have ring på, på arbejde så derfor vil han slet ikke have en ring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det frygtede, berygtede og stødt stigende budget:

(tillader mig at stjæle ideen fra flere andre brugere med at grøn er booket/købt/betalt, gul er delvis på plads og rødt er der slet ikke styr på endnu​)

Ring: 7500 kr. (er købt og betalt)

Kjole og skørt 2300 kr. (købt ved Lillys lagersalg i Vejle den 19.10.13)

Brudesko: ________

Hår og makeup: 0 kr. en af mine bedste veninder (Camilla) er frisør og har også styr på makeup. Hun gør det gratis.

Undertøj: 300 kr. Hvid bh der kan gøres stropløs og hvide trusser (købt ved Hunkemöller)

Oplægning/tilretning af kjole: _______

Kims tøj:

Kims sko:

Brudebuket, knaphulsblomst, samt blomster til bordene: _______

Bryllupskage: 0 kr. Min storesøster er en ørn til at lave super fine kager og hun har tilbudt at lave bryllupskagen som en del af gaven fra dem.

Fotograf: ________ (anbefalinger modtages gerne)

Musik: 1800 kr. (regner med at leje en jukeboks)

Drikkevarer: ukendt beløb (hentes i Tyskland)

Invitationer/bordkort og takkekort: 500 kr. ( har set nogle i Bog og ide som jeg overvejer kraftigt)

Maden: ________ (forslag modtages gerne, men det skal være i Jammerbugt Kommune)

Bordpynt, duge, servietter og lignende: _________

Festlokalet: 1500 kr. (Bratskov Herregård)

Hjælpere i køkkenet: __________

Gaver til Janni (bedste veninde der er "brudeterne"), Camilla (veninden der sætter hår og lægger makeup), samt Stinne (storesøster der laver bryllupskage): ____

Sig endelig til hvis der er noget jeg har glemt, for det er der helt sikkert. :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg troede egentlig at vi havde styr på navneændring i forbindelse med bryllup, men så kom vi af en eller anden grund til at snakke om det i dag.

Jeg hedder Grønning Simonsen til mellem- og efternavn efter min far (mine forældre er aldrig blevet gift og min mor hedder Strøm Christensen)

Min H2B hedder Bilde Møller til mellem- og efternavn (hans forældres kombinerede navn efter bryllup)

Jeg har altid drømt om at hedde Strøm Simonsen som en kombination af mine forældres navne og fordi Strøm stammer fra min højt elskede morfar der desværre ikke er her mere. (Altså ikke i forbindelse med bryllup, men bare hvis jeg skulle ændre mit navn - har bare aldrig fået noget gjort ved det)

I dag nævnte min H2B at han godt kunne tænke sig at hedde Strøm Simonsen!! :a1221:

Det havde jeg aldrig troet at han ville gå med til, men nu foreslog han det selv, hvor heldig kan man være??

Mit spørgsmål er så, om nogen ved om vi overhovedet kan få lov til at hedde det, når ingen af os hedder Strøm nu :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelser og ja jeg tror også det kan lade sig gøre på en eller anden måde. Det er jo heldigvis ikke et eller andet helt specielt navn, der er beskyttet eller noget i den stil. I får lige en update når vi har fundet ud af hvad navn vi ender med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er mit slør og strømpebånd nået frem fra Kina. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente til den pris (195kr inkl. fragt) men det er bare super fint, så jeg er glad og endnu en ting (eller rettere to) er tjekket af på listen, jubiii :)

post-69397-0-89029600-1384014737_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har H2B og jeg været nede hos min storesøster og smage bryllupskage og snakke om hvordan den skal se ud. Iiih det bliver spændende! :) Her er et billede af prøvekagen :) Den skal slet ikke se sådan ud, det var kun for at smage den.

post-69397-0-86344500-1384625246_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bund af drømmekage fra Brovst, tobleronecreme, hindbærpure, chokoladekage og så fondant over. Den var "tung" men rigtig lækker. :P Lige som vi kan lide det. Den rigtige bliver rund i to etager uden stativ og så bliver den dekoreret med figurer der passer til vores liv. F.eks. det amerikanske flag da vi elsker at rejse til USA, en kat, da vi elsker katte og selvfølgelig nogle hjerter, vores navne og bryllupsdatoen. Den bliver helt speciel, lidt utraditionel og perfekt til os <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afventer nu opringning fra fotografen og det sted vi måske skal have maden fra, spændende! :loveshower:

Jeg håber at få en aftale i hus med begge, så det kommer på plads.

Fotografen er Lea fra Memorable og madstedet er Hos Lise - Kro og cafe i Arentsminde.

Kan næsten ikke vente :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubiiii jeg har lige snakket med Lea fra Memorable i 40 minutter og hun var bare SÅ sød! Hun er nu booket til vores store dag :loveshower:

Vi skal ned og besøge hende om et par uger, så det glæder jeg mig virkelig til! Er glad og forventningsfuld nu :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubiiii jeg har lige snakket med Lea fra Memorable i 40 minutter og hun var bare SÅ sød! Hun er nu booket til vores store dag :loveshower:

Vi skal ned og besøge hende om et par uger, så det glæder jeg mig virkelig til! Er glad og forventningsfuld nu :cheerleader3:

Vi har også booket memorable til vores bryllup i april, og har en rigtig god fornemmelse. Vores besøg hos hende tog 1½ time og vi snakkede og snakkede:) Hun kom med mange gode idéer og vi var endnu mere forventningsfulde og tilfredse med valget, da vi tog derfra. Håber I får sådan en oplevelse også :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glædelig jul og godt nytår til alle jer skønne kvinder! Jeg har været så heldig at få de smukkeste ørestikkere af min H2B i julegave og de passer rigtig godt til min ring så nu ved jeg hvad jeg skal have i ørerne på bryllupsdagen, jubii :)

post-69397-0-68002300-1388185574_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer