Oxytocin

Hjælp med idéer til frisure?!

16 posts in this topic

Kan I ikke hjælpe mig med noget inspiration til frisurer - jeg er ret håbløs til den slags. I ved, "hestehale-pige" :lol:

Jeg har MEGET kraftigt hår med store, naturlige krøller og det når ca. 5 cm. over skuldrene.

Mht. stil, så gad jeg måske godt noget "1800-tals" inspireret (men har jo ikke langt nok hår til DET her).

Mrs+Russell+nee+Cox+by+JohnSmart+1781.jp - men under alle omstændigheder gerne lidt "rodet" eller "casual".

Det behøver heller ikke være ALT for svært at lave. Jeg har en sød veninde der gerne vil prøve - og hun er rigtig godt til hår, men hun er ikke frisør :rolleyes:

0

Annonce ♥

Prøv at Google

romantic period hairstyles - der er måske inspiration at hente hvis du går efter et 18 tals look.

Personligt havde jeg prøvet at kombinere noget fletning med løst hår. Måske inspireret af de nye billeder jeg har fået og få flettet lidt perlekæde ind i (løst ikke stramt og ordentligt)

0

Fantastiske idéer! :thumbsupsmileyanim:

Mit hår fungerer bare ikke så godt i flet fordi det er så tysk at fletningerne bliver vildt korte.

Men man kan selvfølgelig flette NOGET af det :rolleyes:

0

Jep bare noget af det - løst er perfek., Lidt perler flettet ind og en fantastisk hårbøjle, der er SUPER nem at putte i håret

il_fullxfull.287473058.jpg

0

Annonce ♥

Hvis du nu er vild med ideen om en rød blomst kunne du jo vælge at lade en enkelt af blomsterne i håret være rød og de andre i blush, ivory og creme.

0

Annonce ♥

Det sidste ser også godt ud - men det giver bare ingen idé om, hvordan det er sat op. Hvis altså det ER sat op!? :rolleyes: Og det samme egentlig med det lækre look på Miss-Lenas billede.

0

Fine!! :)

Jeg skal nok heller ikke tænke så meget over det.. Bare vise billederne til hende der skal ave håret og sige "værs'go" :lol:

0

Det sidste ser også godt ud - men det giver bare ingen idé om, hvordan det er sat op. Hvis altså det ER sat op!? :rolleyes: Og det samme egentlig med det lækre look på Miss-Lenas billede.

vil tro det bare er sat op i en rodebutik :-)

0

Annonce ♥

Her er nogle bud-

1) En løs frisure kunne fx være at hun krøllede hele dit hår med et krøllejern i flotte krøller, og så bare lidt hårspray og shine spray- og afslutte med et flot headpiece (måske et af Miss Lenas fine af slagsen?)

2) En halv-løs opsætning er også en mulighed- egentlig samme fremgangsmetode som den første, her sætter man bare lidt hår op fra hver side, og måske pouffer man baghovet lidt mere op evt. og så sætter det fast med nogle hårnåle. Man kunne også lave franskefletninger udenom det resterende løse hår (se nedenfor)

3) Sæt det hele op med franske fletninger- og så hiv nogle totter løs eller gør fletningerne lidt 'rodede' efter opsætning- så hav nogle friske blomster eller et lille hårsmykke og sæt i bagefter

4) Lav en 'curl-up'- der skal man lave en knold lavt på hovedet (lad hår være frit ovenover og i siderne- gerne lidt rodet- hvis man ikke har så meget/tykt hår, kan man købe en lille 'muff' hos Matas/frisøren man kan sætte indenunder sit eget hår, så det fylder mere. Så 'sætter' man bare det resterende hår op omkring med hårnåle og hårspray.

Her er lidt billeder, der kunne forklare det lidt bedre :)

Vil også anbefale dig at holde en lille 'test-dag', ligesom en frisør ville lave en prøveopsætning.

Gjorde vi også, og det er rigtig hyggeligt.

Vi mødtes en dag, mig og brudepigerne, og afprøvede tøj, sminke og vigtigst hår- så har man set 'det hele' in action, og kan rette til, og så undgår man stress på dagen, fordi man ved præcis hvordan det skal gøres, ser ud OG hvor lang tid det tager.

Et plus er at det er rigtig hyggeligt- pop lidt musik på- hav nogle bryllupsblade klar og evt. lidt bobler og kombinér med en frokost/snacks

:loveshower:

post-66177-0-17783600-1382949087_thumb.p

post-66177-0-43773800-1382949094_thumb.p

post-66177-0-94155400-1382949102_thumb.p

0

Gode bud og 1000 tak :)

Hende der skal sætte det er jo ikke frisør - så der skal HELT sikkert laves prøveopsætning(er) :rolleyes:

0

Hvis du nu er vild med ideen om en rød blomst kunne du jo vælge at lade en enkelt af blomsterne i håret være rød og de andre i blush, ivory og creme.

wow hvad koster sådan en smuk hårbøjle?

0

Smukt :7himmel: Men så langt er mit hår ikke: Når der er hår til skuldrene (godt og vel) så er det jo slet ikke til skuldrene når det er sat op :rolleyes:

Jeg hælder lidt til selv at rode med det - men er bange for at jeg godt kan NU, hvor det ikke betyder noget - og så panikker jeg helt på dagen. Mit hår er bare mega specielt og det kræver som regel 5-6 gange hos en frisør, før de holder op med at fejlvurdere det.

Min frisør gennem de sidste 15 år sætter ikke op, desværre :unsure: - men han er en tryllekunstner med en saks :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥