KarenogKim2014

Valg af fotograf giver mig grå hår - HJÆLP!

20 indlæg i dette emne

Jeg er helt sikkert ikke den eneste med dette "problem", men hold da op hvor jeg synes det er svært at finde ud af hvilken fotograf man skal vælge til at tage de meget vigtige billeder på ens bryllupsdag!

1. I vores budget har vi afsat 5.000 kr til denne post, er det realistisk?

2. Hvor længe skal vi have fotografen med på dagen??

- Vi skal vies (borgerlig), have taget billeder og holde fest samme sted, nemlig på Bratskov Herragård i Brovst (Nordjylland).

- Min tanke er at den professionelle fotograf skal være med fra før vielsen og indtil vi starter på middagen (ca. kl. 18.00) Så kan vi både få billeder fra vielsen, i den smukke have der hører til Bratskov, parbilleder af alle vores gæster, et fællesbillede med os og alle gæsterne, samt billeder af når vi skærer og spiser kage, samt forskellige stemningsbilleder indimellem disse ting.

2. Hvad så hvis den professionelle fotograf smutter kl. 18? - her er jeg også i tvivl om, om vi skal:

- sætte engangskameraer rundt omkring på bordene og opfordre gæsterne til at tage nogle gode og sjove billeder

- bede 1 eller 2 venner/familiemedlemmer tage en masse gode billeder med digitalkameraer

- eller er der andre gode ideer/løsninger?

3. Jeg er til en blanding af klassiske, romantisk bryllupsbilleder og skøre/skæve/sjove bryllupsbilleder, er det mon til at finde en fotograf der mestrer begge? Eller skal man helst vælge det ene eller det andet?

Og ja jeg har selvfølgelig brugt evigheder på at kigge både herinde og google, men det har ikke gjort det nemmere :blink::help:

Jeg beklager romanen og håber virkelig at nogen har nogle gode råd de vil dele med mig.

På forhånd 1000 tak :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag en snak med Lea fra memorable. Vi har valgt hende til vores bryllup.

Hun er så sød, tager smukke billeder og laver en film, og hendes pris er inden for din budgetramme ;)

HER: http://memorable.dk/bryllup/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en svær beslutning!

Jeg ville helt klart anbefale alle der kan, at have en fotograf på hele dagen!!

Hvis man ikke kan det, så er alternativet at få en fotograf på fra vielse til bryllupsdans.

Som minimum ville jeg sige, at vielsen og jeres 'officielle' billeder var med en professionel fotograf.

Selvom vi fik taget billeder inden vielsen til og med kagen (vi fik filmet fra vielse til vores dans), ville jeg, set i baglyset, gerne have haft en fotograf på senere

også- og jeg ville også gerne have haft taget flere forskellige slags 'officielle' billeder.

Hvorom alting er, er vi rigtig glade for de billeder vi har fået.

Min pointe er bare, at man bagefter aldrig siger 'aaaj hvor ærgerligt, at vi har fået så mange professionelle flotte billeder!!', og man ærgrer sig heller ikke over prisen.

Så mit råd er, at det ikke er denne post man skal spare for meget på- da det er det 'eneste', man har som minde bagefter brylluppet for resten af livet- og der er altså forskel på billeder onkel Brian har taget og så den professionelles billeder.

Held og lykke med det!

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de gode besvarelser. Jeg har kigget på http://memorable.dk/bryllup/ og det ser bare super godt ud og til en meget fornuftig pris, så jeg skal da helt sikkert have skrevet til Lea :loveshower: EC Foto ser også rigtig godt ud, men desværre lidt for dyrt til vores budget. :td:

Helt korrekt, jeg ved også at man aldrig kan få for mange billeder, så jeg håber at det kan lade sig gøre med en professionel fotograf hele dagen/aftenen/natten.

Kom endelig gerne med flere bud/anbefalinger kære brude/kommende brude :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har booket memorable idag ( har dog ikke se om der er svar)

Jeg synes prisen var fornuftig og er kommet frem til at hvis selve bryllupsbillederne ( portræt) ikke er gode nok, så tager vi bare nogle nye efter brylluppet. Det koster kun 1500.- så de penge kan vi nok finde et sted. Billeder af gæster og festen vægter jeg ikke helt så højt som selve vielsen og portrætbillederne. Nok også fordi jeg synes det er fuldstændig VILDT at bruge så mange penge på en fotograf.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og i lige måde MissPerle, giv endelig en melding når du finder ud af noget, altså hvis du vil dele det med os andre :thumbsupsmileyanim:

Uh Frklulo, det lyder spændende og ja det er rigtigt mht portræt, jeg synes dog dem man kan se på deres hjemmeside er rigtig fine. Jeg må hellere få skrevet til dem hurtigst mulig og høre om de er booket den dag jeg skal bruge dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket Albrechtsen FOTO , super rar at snakke med og lytter til ens ideer, kommer fra vielses til kl 18 , men vi har mulighed for at booke til 24 ,

Ham har vi booket så det vil være spild at begynde at kontakte ham :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at tage kontakt til Palle fra Mørkøv Foto. Han er en behagelig fyr og har kun fået god omtale herinde. Prismæssigt ligger han vist i samme niveau som Jesper Albrechtsen. er min fornemmelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var meget varm på Think Photography I/S men de er ret dyre, ca 18.000 for en hel dag til to fotografer på, de laver bare nogle super flotte billeder, så jeg leder igen for det er alt for dyrt for os ;) ØVVv

Har man ikke mulighed for at "nøjes" med en fotograf men stadig heldag? Synes 18.000 er mange penge ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi brugte tosafoto,dk og var super glade for dem. De var med fra en time før vielsen og frem til brudevalsen. Vi fik dem til en vennepris, men de har fornuftige priser.

Jeg vil ellers bare sige, at fotografen er en af de ting, som jeg ikke synes man skal spare på, det er billederne som du har om 5- 10-15-30 år og har til at mindes jeres dejlige dag. Og et bryllup kan ikke gøres om, derfor er det vigtigt med gode minder fra dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for input :super: Vi har stadig ikke besluttet os endnu, men jeg leder med lys og lygte, for det skal bare være den rigtige (ligesom kjolen) og selvom vi har et budget, så er det her helt sikkert ikke et af de steder hvor jeg vil prøve at spare.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var meget varm på Think Photography I/S men de er ret dyre, ca 18.000 for en hel dag til to fotografer på, de laver bare nogle super flotte billeder, så jeg leder igen for det er alt for dyrt for os ;) ØVVv

Har man ikke mulighed for at "nøjes" med en fotograf men stadig heldag? Synes 18.000 er mange penge ..

Nej de tager kun 2 ud, har jeg nemlig haft spurgt om, da jeg heller ikke kunne overskue de 18.000 kr :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu skrevet til memorable og så krydser jeg bare fingre for at de er ledige på vores dag, pleeeeease! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har dog også snakket med en semi professionel, som måske er er mulighed, hvis ikke memorable er ledig... jeg har dog ikke set nogle af de bryllupsbilleder hun har taget endnu og hendes spidskompetance er vist hunde, hmm. Har fået hende anbefalet af en veninde, men det betyder jo ikke at jeg skal vælge hende. I får lige en update når jeg har hørt fra Memorable :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer