Sannemann88

Salmer? Jeg er helt lost..

7 indlæg i dette emne

Jaa.. Salmer skal man jo også tage hensyn til. Hvilke salmer vælger i og hvorfor lige den salme?

Selvfølgelig er der intet bryllup uden 'Det er så yndigt at følges ad for to 'I blev skabt som mand og kvinde' og 'Vi beder, Herre, for de to'..

Men man kan jo ikke bare nøjes med det. Vi skal giftes i midt September og jeg ville gerne have en 'årstids sang' med også, er der nogle gode ideer?

Redigeret af Sannemann88
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt følgende (dog ikke snakket med præsten endnu)

Du som har tændt millioner af stjerner

Til Marie

Du som gi'r os liv og gør os glade

I blev skabt som mand og kvinde.

Jeg ville gerne have haft uberørt af byens travlhed, men den kender manden ikke, så jeg gav mig, da jeg synes det var vigtigt, at vi begge kendte alle sangene - på trods af, at manden ikke synger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo altid "Nu falmer skoven". Den kan næsten alle jo, og det er jo altid rart at alle kan synge med :) Som efterårssalme kan jeg personligt også godt lide "Nu går solen sin vej"

Ellers kan du tjekke denne hjemmeside hvor der er nogle gode forslag.

Vi vælger salmer primært ud fra hvilke salmer, der har en betydning for os, fx tænker jeg vi skal synge "Hil dig frelser og forsoner", som normalt ikke er en bryllupssalme, men som jeg har et forhold til, og ikke synes jeg vil undvære :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer