M.Thorsson

Far vs. Stedfar

20 indlæg i dette emne

Ja jeg staar i et dilema. Jeg er i tvivl om det skal vaere min far eller min stedfar der skal give mig vaek naar jeg skal giftes

Grunden til denne tvivl er at jeg de sidste aar ikke har haft saerlig meget kontakt til min far og min stedfar har ligesom vaeret min "stand in" far og jeg er bare saa meget i tvivl om hvem der skal give mig vaek. :pokey:

Hvad syntes i? og er der nogle der har staaet i samme situation som mig?

Jeg proevede at lytte til mit hjerte men problemet er at det sige begge dele :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står selv i en lignende situation med både far og stedfar og har derfor selv tænkt en del over det.. Jeg tænker at det er nogle meget komplekse situationer med en masse følelser involveret. Jeg overvejer selv at spørge dem begge om de vil følge mig op sammen, en på hver side. Kunne det måske være en løsning for dig? Så bliver de begge anerkendt som fædre og får begge en vigtig plads i dit bryllup.

Hvis du hælder til kun at lade din stedfar følge dig op, kan du overveje at give din far en anden særlig rolle i dit bryllup. Det kan i hvert fald være en løsning hvis du bekymrer dig om din fars reaktion på ikke at skulle føre dig op.

Du kan selvfølgelig også vælge helt selv at gå op ad kirkegulvet eller følges med din kæreste derop..

Håber rådene kan bruges til noget, jeg ved jo at det kan være nogle svære overvejelser :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg havde haft et godt forhold til min biologiske far, og skulle giftes i kirke, havde jeg nok fået begge to til at følge mig op, en på hver side. Ellers ville jeg nok vælge den der har været mest far, og så lade den anden få en anden vigtig rolle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er jo svær.. Jeg har kun en far - men ikke et ret tæt forhold til ham (som sådan, evigt familiedrama!) Ikke desto mindre var det naturligt for mig at han skulle følge mig op, 1. han er jo min far, 2. jesus et drama det ville være blevet...

Men når man er så privilligeret at have 2 fædre, så syntes jeg da du skal få dem begge til at følge dig op. Vi havde et bryllup 7-9.13 hvor bruden havde begge fædre med op af gulvet. Det virkede super godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar alle sammen. :kiss:

Jeg vil ikke have at de begge foelger mig op da det for mig ville blive underligt og akavet.

Jeg er kommet frem til at det maaske bliver min mor der skal give mig vaek, da jeg tror det vil betyde meget for hende, hun har selv forslaaet det og saa slipper jeg for at vaelge plus hun ogsaa er den der har vaeret i mit live hele vejen igennem :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vælger, at det er din mor, der skal følge dig op, så bliver du bestemt ikke den første. Min mor blev i 1965 fulgt op ad kirkegulvet af min mormor. En af mine korkolleger blev også fulgt op ad kirkegulvet af sin mor. Så jeg synes også, at du skal vælge din mor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har med stor interesse læst indlæggene:-). Jeg står lidt i samme situation.

Mine forældre blev skilt da jeg var lille. Var en hård skilsmisse har jeg fået fortalt. Begge mine biologiske forældre har fået ny mand og ny kone. Er opvokset hos min mor. Har set min biologiske far siden jeg var 12 år og nu er jeg 25. Jeg har gruet for den dag når jeg skulle giftes hvem der så skal følge mig op. Jeg ved at min biologiske far vil blive ovenud lykkelig hvis jeg vælger at det skal være ham, men min stedfar har jo været i mit liv ligeså længe.

Tvisten i dette er så at min tvillingebror har tilbudt at gøre det så jeg ikke skulle vælge imellem min stedfar og rigtige far. Min kæreste har også en mening omkring dette at han synes det skal være min stedfar.

Så er meget i vildrede og tænker på det hele tiden omkring hvem skal jeg vælge?

Håber i herinde kan hjælpe mig på vej?

Mvh

Den forvirrede brud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været i samme situation.

Mine forældre blev skilt for over 10 år siden, og min (sted) far har været der for mig hele vejen. Han er min støtte, og jeg kunne ikke ønske en bedre (sted) far end ham. I mine øjne er han min far.

I de 10 år er jeg blevet færdig på HF, begge mine søstre er blevet gift. Jeg har fået 2 dejlige niecer, og selv blevet færdig uddannet som sygeplejerske. Og min egen far har ikke oplevet noget af det fordi min mor og (sted) far har været der.

Jeg blev færdig uddannet som sygeplejerske i Januar, og da jeg spurgte om min far ville komme og fejre mig, sagde han først ja, men da han hørte at min mor og stedfar også ville komme, sagde han nej.

Den dag jeg færdig, valgte jeg at spørge min (sted) far om han ikke ville følge mig op. For i det øjeblik, var han mere min far end min egen far.

Derudover fik jeg aldrig tilbage melding fra min egen far om han ville komme til hans egen datters bryllup. Jeg fik dog en mail på min bryllupsdag...

Men jeg må indrømme, at det er den bedste beslutning jeg har truffet. Jeg vil IKKE på noget tidspunkt fortryde at det er min (sted) far som fulgte mig. Det var så stor en ære for mig og ham at vi kunne dele det øjeblik sammen. For, for mig der er min sted far min far.

Så mit råd er:

Du skal gøre det som er rigtig for dig, lige meget hvor vred, sur eller skuffet folk bliver. Det er din dag, og hvis du føler det er det helt rigtige at det er din stedfar som følger dig op, Så er det dit valg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun du selv kan mærke hvad der er rigtigt eller forkert. Hvis din stedfar er mere far for dig end ham der biologisk set har retten, så ville jeg da vælge stedfar. Eller hvis du ikke har lyst til at vælge mellem dem, tag begge.. Eller ingen af dem.. Vælg i stedet din mor som en anden herinde, eller din tvillingebror. Hvis du og din tvillingebror er meget tætte og har et særligt bånd, som man jo til tider hører om tvillinger, så er der en god symbolik i, at han gør det, synes jeg. Din kommende mand kan jo ikke bestemme hvem han føler er den rigtige, det kan kun du.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja min tvillingebror og jeg er meget tætte, kan snakke om alt ting og vi betror hinanden mange ting.

Men jeg tænker også lidt at det er den "nemme" beslutning at vælge min bror. For der er jo også det med bordplanen at der er det nok min mor og stedfar som kommer til at sidde ved hovedbordet idet mine forældre bare ikke kan sammen.

Så derfor tænkte jeg at så kunne min rigtige far følge mig op for også at få en vigtig rolle til brylluppet, men den er sku svær må jeg indrømme.

Nogle gange hælder jeg til det ene valg og andre gange det andet og tredje valg.

Ved også min bror vil blive stolt af at gøre det.

Så tænker på det meget af tiden og er også bange for at tage den forkerte beslutning som jeg vil fortryde når vi nærmere os brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vent med at beslutte dig. Tænk lidt mere over det og mærk efter helt nede i maven. Måske får du lidt afklaring hvis du prøver at udspille i hovedet at du spørger hver af dem om de vil følge dig op og så mærke efter hvilket scenarie du har det bedst med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg staar i et dilema. Jeg er i tvivl om det skal vaere min far eller min stedfar der skal give mig vaek naar jeg skal giftes

Grunden til denne tvivl er at jeg de sidste aar ikke har haft saerlig meget kontakt til min far og min stedfar har ligesom vaeret min "stand in" far og jeg er bare saa meget i tvivl om hvem der skal give mig vaek. :pokey:

Hvad syntes i? og er der nogle der har staaet i samme situation som mig?

Jeg proevede at lytte til mit hjerte men problemet er at det sige begge dele :o

Jeg valgte at tilbyde min stedfar som Toastmaster, netop fordi at han har været i mit liv i 25 år.

- Jeg er utrolig tæt på min Far og har altid været det, så for mig er det jo kun naturligt at han følger min op ad gulvet og giver mig væk, men samtidig er min stedfar jo også en vigtig del af mit liv og vil derfor gerne vise ham det ved at han blev toastmaster.. Det har han sagt ja til :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror man er nødt til at se bort fra hvad andre tænker og andres følelser. Det er DIN dag, hvad har du mest lyst til? Man kan helt klart sikkert ikke undgå at såre nogen, men det er din dag og du har lov til at være egoistisk !! ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Står i andet dilemma, er også skilsmisse barn, men har ingen stedfar, min far har jeg godt nok set, men han er en type der kan gå længe mellem vi ses hvis der er en ny dame involveret, han var oveni købet så flink at annoncere 14 før jul at nu skal han også giftes, jeg ville normalt blive glad på hans vegne , at han var lykkelig, men her snakker vi altså 6 ægteskab, der har været så mange damer i billede, at jeg overhovedet ikke interessere mig for dem, jeg blev faktisk gal og ked af det over at han skulle giftes, faktisk egoistisk og tænkte hvorfor kunne han ikke lade mig nyde mit øjeblik, problemet er at jeg har spurgt ham, men nu føler jeg faktisk at min bror skal følge mig op, han har været der for mig hele livet, hvad gør jeg, der er kun 40 dage tilbage

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer