Narjar

Familiedramaer?!

31 indlæg i dette emne

Hey piger, jeg ved ikke om jeg er den eneste, men hold nu op nogle dramaer der kan opstå i familier.

Der er i forvejen en del af min side af familien som ikke kommer, fordi de ikke kan med andre i familien. Det er fint nok. De er ikke det værd ;)

Men! Min dejlige kommende mands farmor, er en utålelig kvinde som HADER mig og tror ikke engang hun kan lide sit eget barnebarn :angry: Jeg tror bare at min svigerfar ville gå amok, hvis vi undlod at invitere hans forældre, fordi vi egentlig ikk har noget forhold til dem og faktisk ikke gider bruger penge på dem......

Nogen gode råd? :unsure: føler mig tvangsindlagt til at invitere en kvinde som hader mig og en mand ingen af os har noget med af gøre som sådan til vores store dag

På forhånd tusind tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror desværre ikke der er andet at gøre, end at bide i det sure æble og invitere hende. Uanset hvor meget man hader hende, så er det lidt dårlig etikette ikke at invitere så tæt familie (læser Emma Gad i øjeblikket). Til gengæld så tror jeg, at jeg ville tage min stille hævn, når der skulle lægges bordplan, hvor jeg ville placere hende længst væk fra højbordet (så jeg ikke behøvede kigge på hende) og så selvfølgelig i "det kedelig hjørne", som uundgåeligt opstår, når man lægger bordplan.

Når det så er sagt, så kan jeg faktisk godt forstå, at du ikke har lyst til at have hende med...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hader ikke hende, hun hader mig :S

Og hun har aldrig vist interesse for sit eget barnebarn (min H2B), han kan heller ikke klare hende.

Det er svigerfars hysteri hvis vi ikke invitere hende vi helst vil undgå. Men ja, må bide i det sure æble, og placere hende længst væk fra mig som overhovedet muligt. xD

Tak for tilbagemeldingerne :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, ellers havde mit bud nemlig været at starte med at snakke med ham :) Men ellers så inviterer hende, og så bare placerer hende længst væk, og så glem hun er der...

That's the spirit :wink:

Det er min plan til vores bryllup... Glemme at svigerfamilien også eksisterer og er til stede :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er alligevel så tæt familie at de er sværre at se bort fra medmindre man helt vil slå hånden af dem. Det er jeres valg men en mulighed kunne være at placere dem strategisk rigtigt og "mandsopdække" dem med nogle særligt udvalgte gæster som kan formå at "beskæftige og afspore" dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville så gerne sige "Lad være med at invitere dem, og hop så op og fald ned på om svigerfar får et hysterisk anfald der er en 5-årig pige værdig" men ak, jeg har også nogle stykker jeg egentlig helst vil slippe for, men nok bliver nødt til at invitere med, da det drejer sig om mine egne søskende.. Så nej, man må bare håbe, at de forholder sig dramafrie på dagen... Har overvejet at lave et skilt med "No drama queens allowed".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er nok ikke andet for :/

Det bliver udfordrende med bordplanen, men i det mindste skabes der ikke splid. Øv altså, der er ikke noget værre end sådan nogle gamle indebrændte kællinger. Føler med dig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville bare være så surt hvis min svigerfar og mand kom op og toppest over det. Ved at hans far betyder meget for ham. Hans far er blind overfor hans egen mors opførsel desværre. Jeg er stadig rimelig meget i vildrede, for ville ærlig talt ikke have det godt med at en kvinde som hader mig så meget, og aldrig har sagt et pænt ord til mig, skulle være med til min store dag. Specielt ikke når hun ikke engang siger min forlovede noget, han gider hende faktisk heller ikke.

Puha, den forbliver vidst svær, må vel se tiden an, indtil videre er hun på gæstelisten :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spørgsmålet er om han er blind over for hendes opførsel eller har lidt samme syndrom som mange mænd har. Min far havde det, jeg har det selv: Det er lettere bare at lade som ingenting: "Hun får ret og jeg får fred". Dvs. at spille blind :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha sådan et tilfælde har vi også haft i udarbejdelsen af vores gæsteliste. Vi valgte at snakke med min mor om det (vi har valgt ikke at invitere hendes søster men tilgengæld at invitere hendes bror) fordi jeg ikke ville have at hun var ked af vores beslutning. Og ved du hvad? Hun forstod os faktisk godt! Så nogen gange kan det være det værd at tage snakken, selvom man ikke forventer et godt udfald. Husk på at det er jeres dag. En ting var hvis i var ligeglade om hun var der eller ej. Så,ville jeg sige-inviter hende! Men hvis kløften mellem jeg er så stor at det ville irritere jer på dagen at hun var med, så lad vær med at invitere hende. Jeg ved i hvert fald hvor svært et dilemma det er, så held og lykke! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer