SofieThielke

Overnattende gæster

19 posts in this topic

Vores gæsteliste er ikke vildt stor, men næsten halvdelen af dem er nær familie; dvs. mine forældre, hans forældre, mine søskende inkl børn, vores bedsteforældre og også hans kusine (da de kommer langvejs fra). Det sted, vi muligvis gerne vil booke, tilbyder en lidt billigere pris for værelser, når man holder festen hos dem. 790kr for et dobbeltværelse inkl morgenmad.

Dvs. ca. 15 gæster x 790 kr = 11850kr!

Vores økonomi er også lidt tight, så den pris skræmmer mig lidt! Jeg er i syv sind! H2B har ikke rigtig haft nogen tanker omkring det endnu, men har da overvejet det. Men ja.... ved ski ikke, hvad vi skal gøre. For vil da rigtig gerne have overnattende gæster, og invitere dem på brunch dagen efter - som en 'tak-for-igår'-gestus..

Hvad har I andre gjort/tænkt jer at gøre?

0

Annonce ♥

Vores gæster bliver også tilbudt at overnatte på feststedet, men det er altså for egen regning... Vi har desværre ikke råd til at betale for dem selvom det er billig overnatning... 300 kr. for et dobbelt værelse...

Jeg synes bestemt godt man kan sige til folk der er overnatning, men at de selv skal betale.... :)

0

Okay - de vil jo nok også være forstående over for det, da vi begge er studerende (pt), og nok ikke kan nå at skrabe nok penge sammen til at det bliver et overdådigt bryllup.. Men vi vil da gøre vores bedste ;)

0

Hmm, I kunne måske snakke med overnatningsstedet om, at I kunne give morgenmaden, og så betaler gæsterne lidt mindre for overnatningen, måske?

Som gæst må man jo påregne, at hvis man kommer langvejs fra, så må man jo stå for overnatning selv, men det ville da være super bare at give brunchen.

Vi skal have ca. 90 gæster med, og vi har altså ikke tænkt os at betale for overnatning til gæsterne. Vi regner dog med at købe rundstykker osv. til dagen efter, som folk kan komme og spise sammen med os i forsamlingshuset, inden vi begynder på oprydningen :-)

0

Annonce ♥

Dén idé havde jeg også overvejet at spørge hotellet om - for der er nogle i vores familie, der ikke ligefrem vælter sig i penge, så det ville være klart bedst, hvis man kunne udarbejde en løsning på den måde.. Plus vi også ville spare de penge, og derved kunne bruge dem på noget andet!

0

Der er også overnatningsmulighed der hvor vi holder bryllup, men det er også for gæsternes egen regning. Der er sikkert nogen der vil vælge hellere at køre en time hjem så, men vi håber (og tror) de fleste vælger at blive, og så giver vi morgenmad. Prisen er ca. 700kr for et dobbeltværelse (uden morgenmad). Vi har sagt det til alle allerede for flere måneder siden, så folk kan jo nærmest lægge en 20'er til side om måneden og så have råd til det :wink: Har kun hørt fra ganske få, at de synes, det er mange penge. Men så må de jo "trække det fra gaven" eller et eller andet...

0

Annonce ♥

Vi tilbyder overnatning fordi vi hele tiden har tænkt på brunch dagen efter som en del af arrangementet og vi vil gerne have alle med hele weekenden. Men det skal også siges at vi har fundet noget vi sagtens vil betale: 6.000,- for feststed og overnatning for de 24 personer vi inviterer.

Til gengæld må gæsterne selv stå for transporten til den anden ende af Sjælland.

Det er helt forståeligt hvis udgifter til transporten 'trækkes fra' andet steds.

Hvis det er selvbetalt overnatning synes jeg ikke at man kan tillade sig at blive skuffet over at nogen vælger at forlade festen tidligt for at være hjemme i ordentlig tid.

0

Vi skal også have overnattende gæster, med selvbetaling. Vores koster 1000 kr med brunch. Jeg var meget bange for at vores gæster ville synes det var for dyrt. Jeg hørte nogle af vores gæster hvad de syntes, og de sagde, jamen det koster det jo.

Jeg var nemlig også bange for at gæsterne ville sidde og holde sig ædru og evt. køre hjem. Men jeg har endnu ikke stødt på nogen der ikke ville sove der :loveshower:

0

Annonce ♥

Vi fik en reduceret pris for overnatning, men gæsterne betalte selv det meste (vi tog ca 100kr pr. værelse), men det var der ikke nogen der sagde noget til.

Brylluppet var ret dyrt, og vi havde over 80 gæster, der skulle overnatte.

Til gengæld stod vi for en stor brunch/morgenbuffet næste dag til bryllypsbrunch :)

0

Da der var så mange forskellige typer til vores bryllup (fra udlandet, på SU, pensionister) gav vi så mange muligheder som vi kunne. Vi lejede et stort sommerhus til festen i nærheden af hvor vi selv bor. Dem med de største udgifter dvs. dem fra udland, og de nærmeste familie blev tilbud overnatning i huset. Da vi selv skulle overnatte derud, kunne vi tilbyde overnatning i vores eget hus til gæster som vi vist ikke havde råd til hotel, osv.

Ellers har jeg været til mange bryllupper hvor i stedet for overnatning i hotellet, havde flere gæster aftalte at leje en hytte ved campingplads sammen - en meget billig løsning!

0

Annonce ♥

Vi har også overnatningsmuligheder, der hvor vi holder fest, men det skal gæsterne selv betale til den nette sum af kr. 175 pr. person, inkl. morgenmad næste dag.

Vi har allerede fortalt det flere af gæsterne og de synes det er vildt billigt og vil meget gerne selv betale for det, da det jo er op til en selv om man vil blive og overnatte eller ej.

Håber i finder ud af en god løsning på det :wink:

0

Det er meget sjældent at værtparret betaler for overnatningen typisk ved et sølvbryllup eller en moden rundt fødselsdag. Værtparret - brudeparret kan betale for overnatningen til dem som måske giver en stor hjælpende hånd dagene før eller på dagen.

0

Vi har også overnatningsmuligheder, der hvor vi holder fest, men det skal gæsterne selv betale til den nette sum af kr. 175 pr. person, inkl. morgenmad næste dag.

Vi har allerede fortalt det flere af gæsterne og de synes det er vildt billigt og vil meget gerne selv betale for det, da det jo er op til en selv om man vil blive og overnatte eller ej.

Håber i finder ud af en god løsning på det :wink:

Det var da også en fordelagtig pris! Hvor holder I jeres fest henne af? :)

Det ene sted, vi har snakket med, er et hotel, hvor der er masser af plads til overnattende gæster, men idet det er et hotel, så koster det også lidt ekstra. De er så gået med til at skære lidt i priserne, fordi vi gerne vil invitere de overnattende gæster på brunch dagen efter :) Tror vi fik dem ned til 500kr/værelse..

0