lille_trunte

Noget gammelt?

20 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde perle øreringe på som jeg fik til min konfirmation.

Det skal jo symbolisere noget fra ens tidligere liv, så synes måske at det er lidt snyd at købe noget gammelt...

Edited by Leras
0

Annonce ♥

Jeg har fået min mormors brudelommetørklæde, som jeg havde tænkt mig at

bruge som "noget gammelt" - men i forhold til det du skriver, Leras,

bliver jeg da, lidt i tvivl om det kan bruges? :)

det synes jeg da sagtens at du kan. det er jo noget som hører til din familie og dermed dit liv før din kommende mand. Men det er jo helt op til den enkelte hvormeget man lægger i det.
0

Min kjole er et genbrugsfund fra 1950'erne og min ring er min farmors vielsesring fra krigen.

Så jeg har både købt mig til noget gammelt og bruger et arvestykke fra en højtelsket afdød slægtning og dermed fra mit tidligere liv.

Mine sko er også gamle, men bare købt over nettet for nogle år siden, så ved ikke rigtig om det tæller :rolleyes:

0

Annonce ♥

Min farmor og bedstefar er desværre døde, så de er jo selvfølgelig ikke med til brylluppet. Jeg kunne godt godt tænke mig noget fra min fars side af familien, så jeg har spurgt om jeg må låne min farmors vielsesring når jeg skal giftes. Min plan er at sy den ind i kjolen med et par sting, på den måde kan det både være mit lånte og gamle... :) Det lånte skal jo gerne være fra en lykkeligt gift kvinde, og eftersom min farmor og bedstefar nåede at fejre diamantbryllup synes jeg at det er en fin tanke.

1

Bedstemors morgengave fra 1956...

Min bedstemor og bedstefar havde været gift i 53 år da han døde i 2009 - jeg skal til vores bryllup bære det armbånd hun fik af min bedstefar i morgengave da de blev gift i 1956 :a1221:

post-69231-0-62717200-1386260715_thumb.j

Edited by Forlovet i Las Vegas
0

Annonce ♥

Ja, det er skønt at det stadig eksisterer i familien.

Jeg havde fået lov at arve det da min farmor ville uddele sine smykker for nogle år tilbage, men min 2 år yngre kusine var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og således fik hun det. Hun var i starten meget tøvende om jeg overhovedet måtte låne det til bryluppet.

Men hun 'kom til fornuft' og sagde i sidste ende ja :cheerleader3:

Jeg kan godt leve med at hun fik det - no hard feelings - så længe jeg kan have det på min arm på min bryllupsdag.

0

Jeg har faktisk slet ikke overvejet endnu, hvad noget gammelt for mig skulle være.. Men jeg har en guld korshalskæde fra da jeg - vistnok - blev døbt, og det slog mig da lige nu, at den kunne jeg jo bruge.. Selvom guld egentligt ikke er min stil, men den appellerer til mig på en eller anden måde :-)

0

Annonce ♥