SofieThielke

Oppakning af gaver

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Uha - Godt spørgsmål for det kan være meget forskelligt og der er ikke noget standardsvar. De fleste tager det i etaper hvis de da ikke siger til gæsterne at de først pakker op senere (den mulighed er særligt oplagt hvis man holder en fest med overnatning og brunch om søndagen). Det kan som det bliver sagt være op til middagen, det kan være i naturlige pauser under middagen og jeg oplever også nogle gange at nogle gør det i forbindelse med kaffen/inden brudevalsen (og nogle gange må man sammen med toastmaster lige ... for tiden løber og det er ikke altid brudeparrene lige holder øje med tiden). Der kan også efter brudevalsen være perioder hvor brudeparret godt lige vil koble lidt af fra ståhejet og det at være midtpunkt og benytter lejligheden til lidt gaveoppakning. Generelt er det svært at planlægge på forhånd. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kort vendt muligheden om at vente til dagen efter el. men synes det er utaknemmeligt overfor de gæster der virkelig har lagt liv og sjæl i at finde en god gave til netop os.

Så vi pakkede op i etaper. Vi fik lige lidt over 60 gaver, så det tog en evighed - så jeg forstår virkelig godt man har lyst til at vente til dagen efter. Vi blev viet kl 13:30, så fotografering også kaffe og snacks ude i lokalet. Der pakkede vi lidt gaver op. Så middag. Også tror jeg faktisk vi pakkede lidt op mellem hovederet og dessert og igen efter desserten.

Et godt tip - få en til at registere gaverne. Min onkel og tante hjalp os, ved at sætte et lille nr på hver pakke vi åbnede og skrive nr, navn og kort beskrivelse af gaven ned. Kæmpe kæmpe hjælp dagen efter!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En løsning vi har overvejet er, at pakke gaver op på dagen fra dem som ikke bliver til næste dag. Så de kan se os pakke deres gave op, og kunne takke dem personligt. Dem som bliver og sover, og spiser brunch med os dagen efter, pakker vi op dagen efter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ytret et ønske om at gaverne bliver pakket ind i cellofan, sådan at vi kan bruge mere tid sammen med vores gæster, istedet for gave oppakningen, som jo ofte godt kan tage en del tid. Ellers bliver det nok ved receptionen eller i løbet af aftenen, når der lige er et par huller i dagen, hvor vi åbner :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med at bede gæsterne om at pakke ind i cellofan! :super:

For den tidsplan jeg har lige nu, så kan der ikke pakkes gaver op på noget tidspunkt, haha.. Jo, så skulle det være mellem nogle af retterne.. Hihi..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var til bryllup i sommer, der fik de den enes niece til at pakke alle gaver op og sørge for der stod hvad der var fra hvem. Personligt vil jeg selv pakke gaver ud da gæsterne har gjort sig umage med gaver og indpakning.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal selvfølgelig lige tages i betragtning. Det jeg hentyder til ovenfor om at mange pakker ind undervejs og løbende er primært selskaber på 30-60 personer. Det er klart taler vi eksempelvis 90 gæster så tager det noget længere tid og man kan også have en formodning om at programmet bliver mere stramt (det er så ikke altid).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at have god tid til at pakke gaver op. Jeg har altid været helt vild efter gaver, så ved, at der kommer gaver fra min familie som ligner noget andet, end hvad de er, f.eks. en stor kampesten til et gavekort, så de skal ikke snydes for, at jeg rent faktisk pakker dem op.
- men vi skal så også vies tidligt (vi tror omkring 11)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange forskellige meninger om dette emne - nogen synes det er ubehøvlet at pakke gaver op dagen efter brylluppet, hvor gæsterne så ikke kan se ens reaktion, mens andre synes det er ubehøvlet at pakke gaver op i en situation, hvor der egentlig ikke er tid nok, og det derfor kan blive lidt 'samlebåndsagtigt'. Vi bliver 120 til reception og 77 til middag og har derfor valgt, at vi pakker gaver op om søndagen. Vi vil rigtig gerne have god tid til at kigge på gaverne og ikke 'stresse' igennem det. Desuden vil vi hellere bruge tiden (som alle siger, går så vanvittig hurtigt) på at feste med vores gæster. Så det er muligvis et egoistisk perspektiv, men det har jeg det fint med. :) Det ville overraske mig, hvis det på nogen måde bliver et issue ift. vores venner og familie. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at have god tid til at pakke gaver op. Jeg har altid været helt vild efter gaver, så ved, at der kommer gaver fra min familie som ligner noget andet, end hvad de er, f.eks. en stor kampesten til et gavekort, så de skal ikke snydes for, at jeg rent faktisk pakker dem op.

- men vi skal så også vies tidligt (vi tror omkring 11)

Jeg har det på samme måde som dig! ELSKER at pakke gaver op, så det ligger jo nærmest i min natur, at der skal være god tid til det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer