love2fast

hvordan foregår en vielse på rådhuset?

7 posts in this topic

Annonce ♥

Ret hurtigt... :tunge:

Spøg til side... Da jeg blev gift første gang på rådhuset, snakkede han lidt og det "lovlige" i ægteskabet, spurgte og vi ville "have" hinanden og farvel. Nogle venner kom 5 minutter for sent, og der stod vi og skålede udenfor byrådssalen og det hele var overstået.

Selvfølgelig var stemningen fin, vi skulle jo giftes.

0

Vi blev kaldt ind i bryllupssalen fra venteværelset, så blev der holdt en kort tale (ink. tilspørgsel)

Bagefter var der udveksling af ringe og så skulle vi og vidnerne skrive under.

Så fik vi udleveret papirene og så blev der sagt tillykke og tak for i dag.

Det tog ca 5 -8 min.

I vedhæftede billede kan du se et scan af den tale der blev holdt for os på Kbh Rådhus.

post-52406-0-50662900-1383912316_thumb.j

Jeg kan dog huske fra min bedstefars 2. bryllup på Birkerød rådhus, at borgmesteren der holdt en lidt længere tale med udgangspunkt i et HC Andersen eventyr, så det variere nok fra Rådhus til Rådhus.

På Kbh Rådhus, var det samlebånd, men stemningen var fin og lokalet er jo super fint, om end lidt små.

Vh Lene

Edited by Leras
0

Annonce ♥

Hvis I har lyst til noget mere personligt end på Rådhuset, har vi har et lille firma, der tilbyder at arrangere en smuk og personlig bryllupsceremoni i jeres have eller hvor I ønsker det. Sammen finder vi ud af hvad ceremonien skal indeholde af musik, sange og Ja-ritualet og vi skriver en personlig tale til jer med udgangspunkt i jeres liv og kærlighed og holdninger og værdier og fremtidsdrømme. Vi kommer over hele landet og stifteren af firmaet er tidligere sognepræst, som så at der er behov for bryllupsceremonier uden for kirken også. Hun tilbyder også en kristen ceremoni, hvis man ønsker det.Vi har ry for at være højtidelige og afslappede og lægger megen vægt på, at overholde traditioner og ritualer. Det koster 4.000 kr + moms og dækker en vielsessamtale hjemme hos jer, udarbejdelse af ceremonien og talen, gennemførelse af ceremonien, evt. kontakt til musikere og feststed samt transport to gange på Sjælland.
Vi synes jo, at ceremonien som viser jeres store kærlighed er det vigtigste minde I kan give jer selv og gæsterne. Den glemmer de ikke. Så kan man måske spare på kjolen eller maden - det er ikke den I husker. Kig evt. på vores hjemmeside www.livsceremonier.dk og du er også velkommen til at ringe helt uforpligtende.
Mange hilsner Ane Christensen tlf 26122629 mail ac1601@gmail.com

0