Ki Schou

Så I de 7 bryllupper i går aftes?

53 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes det var meget interessant at se "live" bryllupsplanlægning og se hvordan andre par snakker og gør de samme ting, som man selv står i.

Var ved at skrive en masse om, hvad jeg synes om Thomas og Nynnes forhold og grundlag for ægteskab, men vil ikke rode mig ud i en internet debat ;) Glæder mig bare til at følge alle parrene og det er dejligt med et program der sætter fokus på forberedelserne, brylluppet og tiden efter!

Jeg synes måske det er underligt, at TV2 har valgt en sørgmodig stemning i programmet.. Det virkede lidt påtvunget synes jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg så det også, jeg var meget interesseret, da vi blev kontaktet af tv2, om vi ville være medvirkende i programmet. På trods af at vi slet ikke havde meldt os til det... meget underligt.

Men min nu dejlige mand var helt vild med tanken, jeg var dog mere tilbageholdende. Da jeg som en anden bruger sagde, at jeg ikke syntes hele DK, skulle være med på side linjen, til hvordan vores liv kommer til at udarte sig over de næste 7 år.

Efter at have set første afsnit, er jeg rigtig glad for at jeg talte manden fra det. Og han har efterfølgende, givet mig ret i at det var den rigtige beslutning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes måske det er underligt, at TV2 har valgt en sørgmodig stemning i programmet.. Det virkede lidt påtvunget synes jeg.

Jeg tror at synopsen er bygget op på en måde, så det i virkeligheden handler om, hvem der bliver sammen. Da jeg så det omtalt i avisen, så virkede det lidt som om, det hele var bygget op omkring den statistik, der siger at omkring halvdelen af alle par ender i skilsmisse (er ikke sikker på det nøjagtige tal). Dvs. at om syv år, så burde tre af parene statistisk være gået fra hinanden. Derfor har de garanteret valgt at bygge det op med den melankolske stemning, fordi alt ikke er så lykkeligt som det ser ud til... Det er i hvert fald min teori udfra hvad jeg har set og læst om programmet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes måske det er underligt, at TV2 har valgt en sørgmodig stemning i programmet.. Det virkede lidt påtvunget synes jeg.

Jeg tror at synopsen er bygget op på en måde, så det i virkeligheden handler om, hvem der bliver sammen. Da jeg så det omtalt i avisen, så virkede det lidt som om, det hele var bygget op omkring den statistik, der siger at omkring halvdelen af alle par ender i skilsmisse (er ikke sikker på det nøjagtige tal). Dvs. at om syv år, så burde tre af parene statistisk være gået fra hinanden. Derfor har de garanteret valgt at bygge det op med den melankolske stemning, fordi alt ikke er så lykkeligt som det ser ud til... Det er i hvert fald min teori udfra hvad jeg har set og læst om programmet.

Det lyder meget rigtigt - ellers ville de nok have fulgt dem længere end de 7 år, som skulle være skæringspunktet for skilsmisser (så vidt jeg ved).

Skal helt sikkert følge dem, men synes måske ikke det behøver at være SÅ sørgmodigt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

Jeg fandt ikke helt ud af hvad den ægtepagt gik ud på..?! Var det noget med et firma... Som måske er familieejet..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

Jeg fandt ikke helt ud af hvad den ægtepagt gik ud på..?! Var det noget med et firma... Som måske er familieejet..?

Mja er han ikke selvstændig? Jeg tror ikke det er familieejet, men ved det ikke. Men hvis hun intet tjener, og han tjener kassen, og har et godt firma, så kan jeg godt forstå den ægtepagt. Især når den kun er ved skilsmisse. Jeg vil da heller ikke dele min pensionsopsparing med Jesper hvis vi bliver skilt :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

Jeg fandt ikke helt ud af hvad den ægtepagt gik ud på..?! Var det noget med et firma... Som måske er familieejet..?

Mja er han ikke selvstændig? Jeg tror ikke det er familieejet, men ved det ikke. Men hvis hun intet tjener, og han tjener kassen, og har et godt firma, så kan jeg godt forstå den ægtepagt. Især når den kun er ved skilsmisse. Jeg vil da heller ikke dele min pensionsopsparing med Jesper hvis vi bliver skilt :lol:

Det er virkelig et svært emne... :)

Jeg hørte bare at han også sagde, at i starten ville han gerne ha at hans løn KUN gik til ham... Det lød lidt underligt, men vi ved jo heller ikke helt hvad hun laver, vel..? Jeg tænker at hun er på barsel...

Jeg synes egentlig bare de er et mærkeligt par... Hehe

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

Jeg fandt ikke helt ud af hvad den ægtepagt gik ud på..?! Var det noget med et firma... Som måske er familieejet..?

Mja er han ikke selvstændig? Jeg tror ikke det er familieejet, men ved det ikke. Men hvis hun intet tjener, og han tjener kassen, og har et godt firma, så kan jeg godt forstå den ægtepagt. Især når den kun er ved skilsmisse. Jeg vil da heller ikke dele min pensionsopsparing med Jesper hvis vi bliver skilt :lol:

Det er virkelig et svært emne... :)

Jeg hørte bare at han også sagde, at i starten ville han gerne ha at hans løn KUN gik til ham... Det lød lidt underligt, men vi ved jo heller ikke helt hvad hun laver, vel..? Jeg tænker at hun er på barsel...

Jeg synes egentlig bare de er et mærkeligt par... Hehe

Hun er kageblogger og ufaglært, står der på TV2s hjemmeside.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også set det. Jeg glæder mig allerede til onsdag igen :) eller hvornår det kommer… Det er helt spændende vil jeg sige. Et eller andet sted kan jeg sagtens følge Thomas i den ægtepagt. Det skulle de jo så bare lige have talt om da de begyndte at snakke om ægteskab. Men hun er noget speciel ja…

Jeg fandt ikke helt ud af hvad den ægtepagt gik ud på..?! Var det noget med et firma... Som måske er familieejet..?

Mja er han ikke selvstændig? Jeg tror ikke det er familieejet, men ved det ikke. Men hvis hun intet tjener, og han tjener kassen, og har et godt firma, så kan jeg godt forstå den ægtepagt. Især når den kun er ved skilsmisse. Jeg vil da heller ikke dele min pensionsopsparing med Jesper hvis vi bliver skilt :lol:

Det er virkelig et svært emne... :)

Jeg hørte bare at han også sagde, at i starten ville han gerne ha at hans løn KUN gik til ham... Det lød lidt underligt, men vi ved jo heller ikke helt hvad hun laver, vel..? Jeg tænker at hun er på barsel...

Jeg synes egentlig bare de er et mærkeligt par... Hehe

Hun er kageblogger og ufaglært, står der på TV2s hjemmeside.

Haha... :lol:

Aigh undskyld!! Men kageblogger..??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Haha... :lol:

Aigh undskyld!! Men kageblogger..??

Oh yes, se her: http://tvtid.tv2.dk/2013-11-13-thomas-fra-de-7-bryllupper-h%C3%A5rdt-se-programmet

Jeg tænker, at det er derfor, at hun synes, at tiramisu er en spansk dessert :blink: :blink: :blink:

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha... :lol:

Aigh undskyld!! Men kageblogger..??

Oh yes, se her: http://tvtid.tv2.dk/2013-11-13-thomas-fra-de-7-bryllupper-h%C3%A5rdt-se-programmet

Jeg tænker, at det er derfor, at hun synes, at tiramisu er en spansk dessert :blink: :blink: :blink:

Haha ja, det er sgu da rigtigt... Den kommenterede manden også på... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kage her hos mig :biggrin:

ha hun minder mig om en fyr jeg læste om på nettet. Jeg skal nemlig kaste mig ud i fyldt chokolade, og så er det afgørende at den bliver tempereret korrekt - og jeg har aldrig prøvet det, så googlede. Nå men der var den her nye professioneller chocolatier der lige havde åbnet butik, tidligere konditor, der ikke kunne få hans valrhona til at makke ret, så han spurgte på et forum. Så tænker jeg bare HVAD? Du kan sku ikke kalde dig professionel chocolatier og så ikke kunne temperere verdens bedste chokolade :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg så det også. Synes også at Thomas og Nynne stod meget ud. Nynne virker på mig, som en umoden og lidt forkælet pige. Hvor Thomas virker som en Heeelt vildt usikker mand, der dårligt nok ved hvad han selv mener. Men det er jo svært - for tingene kan jo være klippet dumt.

Lige et PS til jer der skriver om pension. Nye regler kom til for et par år siden, der gør at ens pension altid er ens egen også ved skilsmisse!! Da mine forældre for mange år siden havde valgt kun at sparre op via min far, da hans pensionsfordele var størst, står min mor helt uden pension ved en evt skilsmisse. De har derfor valgt at gå til advokat og tegne papire der giver min mor retten til halvdelen tilbage.

Så i skal altså ikke gøre noget for at beholde jeres egne opsparinger. Kun hvis i VIL dele ved evt skilsmisse at i skal handle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hyggelig tråd ;) ja her er faktisk en bryllupsklar bruger der er med.

Husk nu at det er tv, og det er klippet sammen for at gøre programmet spændende og at det er svært at introducere 14 mennesker over 2 prologer a 40 minutters varighed.

For lige at komme ind på de spørgsmål der er blevet stillet, så er jeg studerende på barsel - så ja ufaglært ifølge diverse medier. Hvor mange er egentlig faglærte i starten af tyverne, mens de stadig studerer? ;)

Vi var aldrig i tvivl om vi skulle giftes, vi ville i forbindelse med ægtepagten udskyde papirarbejdet på rådhuset, fordi det var blevet for stressende.

Ægtepagten havde hele tiden være i kortene, vi ventede vidst bare til sidste sekund og sad derfor kl 15:30, med en tidsfrist kl 16 dagen før brylluppet.

Ps. Er ikke kageblogger og troede faktisk at tiramisu var enten spansk eller italiensk og endte da også med at gå hjem og google for at finde ud af hvor den egentlig kom fra. Har en mad blog hvor jeg samler alle mine sunde opskrifter. Så er ikke ekspert på det område :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha.. Ja, et levende bevis på at man skal tale om folk på nettet, som man også ville gøre i virkeligheden hvis de kunne høre det :-) Men ja, spændende program! Jeg forstår så bare ikke, at der kun blev sendt 2 afsnit. Havde regnet med at de ville sende mindst 5 afsnit pr sæson.. Eller at man da i det mindste så lidt mere til selve brylluppet inden at der går et helt år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer