AS2014

Make-up og kjoleprøvning

10 indlæg i dette emne

Hvor meget make-up har i haft på, når i har været ude og prøve kjoler?:)

Første sted jeg prøvede kjoler hos en skrædder, der gik hun helt i baglås over at jeg havde pudder og lidt rouge i ansigtet, og jeg måtte ikke få nogen kjoler over hovedet. (Og måtte heller ikke røre ved noget, da jeg havde taget håndcreme på for nylig). Så anden gang havde jeg kun lidt mascara på. Men så følte jeg mig godt nok også lidt bleg/klattet/så træt ud + skinnende i T zonen, og synes altså det smitter lidt af på den samlede opfattelse:( Og der havde jeg ikke indtryk af det var et problem, hun spurgte i hvert fald slet ikke til hvad jeg havde i hovedet..

Hvad er jeres oplevelse? Er I blevet "skældt ud" over at have make-up på eller er det egentlig meget normalt man har det?

Nu skal jeg ud og prøve igen på lørdag, og da de andre gange ikke har været specielt gode oplevelser, vil jeg virkelig gerne føle mig smuk og tilpas - uden at få sure øjne eller blive skældt ud!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde intet på, men bruger også kun et minimum normalt.

Jeg tror årsagen til at man helst ikke skal have make-up på, er at det kan smitte af på kjolen hvis den rammer og de fleste vil vel gerne prøve en kjole der ikke er snavset af gammel make-up fra andre endsige købe en sådan kjole på udsalg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger kun cremepudder og mascara, og har aldrig hørt at det ikke var okay. Men ja, jeg ville heller ikke købe en kjole med make-up på, så kan godt forstå at de er lidt emsige. Men når det er sagt, så come on altså. Hvad hjælper det at kjolen er sidder flot, hvis man ligner en der lige er stået op. Så må de jo finde en af de der poser til at komme over hovedet, hvis det er så stort et problem!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan nu godt forstå at de er emsige med det. Det er meget dyre kjoler og Håndcreme kan give fedtskjolder som ikke går af og make-up pletter er meget synlige på lyse kjoler, og heller ikke altid til at få bugt med bare sådan, og en udstillingskjole bliver jo ikke renset hver dag, og hvor fedt bliver ens eget indtryk af en butik og en kjole hvis hele kanten er brunlig? Hvis bare man sørger for at få nok søvn i dagene op til og gør lidt ud af sit hår, så kan man vel også sagtens se frisk ud uden at skulle have andet end mascara på?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jov, altså kan selvfølgelig godt forstå, de ikke vil have make-up på kjolen. :) Jeg synes bare aldrig jeg normalt oplever, at jeg får tværet make-up ud over tøjet, når jeg tager det af eller på. Eller når man er ude og prøve tøj for den sags skyld. Så medmindre man skal have noget meget stramt over hovedet, hvor armene skal lige i vejret og nogen skal hive det ned over en, så tænker jeg, det ret nemt kan undgåes ved at have armene lidt foran sine kinder (hvis det giver mening :) ) når man får noget over hovedet. Så vil sige, at hos hende den første jeg var hos, turde jeg overhovedet ikke bevæge mig og følte mig meget utilpas, så havde overhovedet ikke lyst til at købe noget der og følte mig som en elefant i en porcelænsbutik. Kan SAGTENS forstå, de vil passe på deres kjoler, men gider ikke føle mig som en 4-årig der har været ude og lege i mudder og nu skal gå forsigtigt gennem bedstemors fine stue med dræberøjne i nakken :lol:

Og så mener jeg, der står i BK's kjoleprøvningsvejledning/gode råd, at det er en god ide at tage let make-up på, men ikke for meget... Så derfor ville jeg bare høre jeres andres erfaringer :)

Men det lyder umiddelbart som om, jeg går med meget make-up i forhold til jer. Synes jeg ellers slet ikke, jeg gør (pudder, rouge, mascara) :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil give dig ret i, at hun lader til at have håndteret situationen uheldigt. Men du må huske på, at hun nok ikke differentierer mellem om folk har lidt eller meget pudder på. Hun ved bare at pudder KAN smitte af og tager derfor ingen chancer. Men du har ret, jeg kunne aldrig drømme om at have hverken pudder eller rouge på til hverdag, jeg har det ikke engang på til fest, og kan måske derfor heller ikke rigtig forstå at det skulle være et problem at undvære det en enkelt dag.

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes nu også det er ok de passer på deres kjoler. Jeg ville selv have det ret trælst med at skulle prøve en kjoler med skjolder eller pletter. Og jeg ville SLET ikke have købt en sådan kjole. Heller ikke en kjole der lugtede meget af f.eks. parfume, så det synes jeg også godt man lige kan tænke på ikke at tage på lige før man skal prøve. De kan jo ikke i butikkerne vide om du er en der er god til at passe på kjolen eller en der er ligeglad. Det sagt, så lyder det også som om de i den første butik har håndteret det lidt uheldigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald været 5 steder og prøve kjoler... Og aldrig blev jeg spurgt om hvad jeg havde i hovedet... Og det på trods af at jeg både havde pudder, rouge, mascara, øjenskygge og let optegnede øjenbryn... Så det var ikke fordi de troede jeg var au natural... Haha

Jeg synes det er fint at de er varsomme med kjolerne, og hvis de er bange for pletter så kan de vel bare ha sådan en stofpose man li kan tage over hovedet..?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal også tænke på at de fleste kjoler jo,er hvide og der ser man pletterne tydligere..men jeg kan sagtens forstå hvis nogen af jer som til dagligt bruger meget make up føler jer "nøgne" og det må ikke være rart.

Når jeg ikke har mascara på ligner jeg en som er meget træt..det ville da ikke være fedt at skulle prøve kjole uden ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer