sinep

Hvad klok bliver i viet?

22 indlæg i dette emne

Ja hvad tid på dagen bliver i/er i blevet viet?

Har i holdt/holder i reception mellem selve vielsen og festen om aften?

Hvad var jeres erfaringer tidsmæssigt?

Vi er bare blevet lidt i tvivl om, hvornår på dagen vi skal vies, så vi også kan nå at få taget billeder inden det bliver mørkt osv. (efterårsbryllup).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 15. Vi holder ikke som sådan reception, men bare velkomstdrinks plus snacks mellem vielse og spisning, men kun for dem som skal være med til festen. Har desværre ingen erfaringer med hvordan det passer tidsmæssigt og vi skal jo også giftes om sommeren, så regner ikke med problemer med det bliver tidligt mørkt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde oprindelig planlagt at blive viet 12:30, men det er nu ændret til kl. 14 da vi får taget billeder inden vielsen. Så slipper vi forhåbentlig for at gæsterne keder sig.

Vi holder reception samme sted i umiddelbar forlængelse, og når det passer bryder vi op og tager afsted mod feststedet med dem som er indbudt til middag og fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nemlig også tænkt at blive gift kl 14, og imens vi så bliver fotograferet, vil der være kaffe osv der hvor vi skal holde festen.

Har bare selv været til et bryllup engang, hvor gæsterne tog hen til feststedet efter vielsen, og brudeparret tog ud for at blive fotograferet. Vi fik en velkomstdrink. Da brudeparret kom tilbage, valgte de at pakke alle gaverne op, og det tog så lang tid, og det var bare dødens pølse, kan jeg huske. Sådan ønsker jeg jo ikke, at det skal være til mit bryllup. Men tænker, hvis man nu stiller noget kaffebord frem, og når vi så kommer, så måske spise bryllupskagen der, så sker der jo lidt mere, så tiden ikke føles lang for gæsterne. Det er lige med at få det til at gå op, så vi, brudeparret, synes vi får mest ud af dagen, og gæsterne ikke synes den bliver for lang og kedelig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke lige, hvordan det fungerer med efterår og lys til billeder. Vi skal selv vies kl. 13.00, men i august måned.

Jeg ved dog, at Miss Lena fik taget nogle ret fede billeder indenfor, EFTER receptionen, da det var blevet mørkt. Så dette kunne også være en mulighed, hvis det passer jer bedst med reception og så fotoshoot?

orw dem må jeg lige høre hende om :) det var jo bestemt også en mulighed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke lige, hvordan det fungerer med efterår og lys til billeder. Vi skal selv vies kl. 13.00, men i august måned.

Jeg ved dog, at Miss Lena fik taget nogle ret fede billeder indenfor, EFTER receptionen, da det var blevet mørkt. Så dette kunne også være en mulighed, hvis det passer jer bedst med reception og så fotoshoot?

orw dem må jeg lige høre hende om :) det var jo bestemt også en mulighed :)

Jeps!

Det mørke kan jo også være med til at give en fantastisk og unik stemning til billederne :)

Ja nu var jeg lige inde og lurer en masse af alle jer herlige folks bryllupsbilleder, og der var mange fede, der var taget inde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til de bryllupper, hvor jeg har været med, der har brudeparret altid taget af sted til fotografering lige efter kirken og er så ankommet senere til receptionen.

Det, som man skal tænke på, er, at mens brudeparret jo kører direkte af sted til fotografering, så skal gæsterne lige køre fra kirke til receptionsstedet og det kan tage alt mellem 5 minutter og 30 minutter. Så er der jo ikke så længe til brudeparret ankommer og kagen kan skæres for :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes kl 14, men vi planlægger også at holde reception efter vielsen ved kirken, hvis dette kan lade sig gøre :-)

Ellers skal det være ved selve feststedet.. Jeg er bare lidt bange for at det måske bliver for sent? Kl 14, altså.. For vi vil gerne have bryllupskagen inden middagen, men den tænkte vi, først skulle holdes kl 18.30-19.

Men er stadig i planlægningsfasen af det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kl. 14 er vel nok det mest eftertragtede vielsestidspunkt og det man hører anvendt oftest. Medmindre der er meget lang transportvej vil folk typisk kunne være fremme ved feststederne ved 15.15 - 15.30 tiden. Dvs. der er ca. 2 1/2 - 3 timer at løbe på frem til middagen hvis man opererer med kl. 18. Det er rigelig tid for de fleste medmindre man planlægger at det tager 2 timer eller mere at få taget billeder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi holder fast ved kl 14, vi har heller ikke så lang kørsel fra kirke til feststed. Men vi planlægger også, at når vi kommer fra fotografering, så skal vi have bryllupskage. så kan da godt være at kl 13 eller 13.30 er bedre. Så man ikke spiser kage, lige inden middagen begynder. Ihh der er altså så meget at tænke på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det kan give lidt af et dilemma, om man skal vies kl 13 eller 14.

Skal man vies kl 13, skal man så stå med mere mad til receptionen, eftersom det nok er de færreste af gæsterne der får spist frokost inden? Og bliver man viet kl 14, har man så tid nok sammen med gæsterne efter man er blevet fotograferet? Pyh, sikke da det kan starte en lavine af tanker :P

Ifølge den plan der følger med, derfra hvor vi har indhentet tilbud, så starter vi med velkomstdrinks kl 17.

Jeg tror vi satser på kl 13.30 hvis det kan lade sig gøre :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha! I er sårn i tvivl om I vil vies kl. 13 eller 14, imens vi fik besluttet os for sent om hvilken kirke vi gerne vil vies i, så der kun var kl. 15.30 tilbage! Det tidspunkt har vi så booket, og spredt ud mundtligt til bryllupsgæsterne osv. men jeg er bare så bange for om det hele bliver for sammenpresset, selvom mine forældre siger at det passer fint.

Det skal siges at der kun er 5 minutters kørsel imellem kirke, fotografering og feststed, og at vi ikke holder reception, eller spiser bryllupskage om eftermiddagen, men bare serverer velkomstdrinks, men alligevel. Vil vi f.eks. få tid til at åbne bryllupsgaver?

Modsat var jeg til min storebrors 7-9-13-rådhusbryllup som startede kl. 13 og det var simpelthen dødens pølse fordi tiden var alt alt for lang. Det skal dog siges at de ikke var til fotografering og at hele festen var super ustruktureret.

Alt i alt er det jo det evige dillemma. For brudeparret kan dagen ikke blive lang nok, men det bliver den hurtigt for gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal vies kl 13 og holder ikke reception, men folk er velkomne til at køre ud til feststedet mens vi bliver fotograferet og få kaffe og hvis man har lyst kan man tage hjem og slappe af indtil vi kommer tilbage ss

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes kl 14, men vi planlægger også at holde reception efter vielsen ved kirken, hvis dette kan lade sig gøre :-)

Ellers skal det være ved selve feststedet.. Jeg er bare lidt bange for at det måske bliver for sent? Kl 14, altså.. For vi vil gerne have bryllupskagen inden middagen, men den tænkte vi, først skulle holdes kl 18.30-19.

Men er stadig i planlægningsfasen af det hele :)

Vi havde egentlig planlagt at blive gift kl. 14.30 og havde fået bekræftelse fra kirken. Men jeg kunne simpelthen ikke overskue først at se min h2b så sent og var bange for at det hele ville blive for presset (Vi holder reception ved feststedet, hvor vi spiser bryllupskage i umiddelbar forlængelse af vielsen), så vi har fået rykket tiden til kl. 13, selvom det er tidligt :) Det er jeg glad for:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det kan give lidt af et dilemma, om man skal vies kl 13 eller 14.

Skal man vies kl 13, skal man så stå med mere mad til receptionen, eftersom det nok er de færreste af gæsterne der får spist frokost inden? Og bliver man viet kl 14, har man så tid nok sammen med gæsterne efter man er blevet fotograferet? Pyh, sikke da det kan starte en lavine af tanker :P

Ifølge den plan der følger med, derfra hvor vi har indhentet tilbud, så starter vi med velkomstdrinks kl 17.

Jeg tror vi satser på kl 13.30 hvis det kan lade sig gøre :P

Synes du man behøves at stå med mad, hvis man bliver gift kl. 13 og dernæst holder reception? Det kommer vi ikke til, vores gæster får bobler, bag og bryllupskage og en kop kaffe til receptionen. Vi har fået at vide at vielsen tager 30 min, men så bliver kl. også 14 inden vi er ved feststedet og ja ;) Tror bare vi går ud fra at vores gæster har spist. Vi var også meget i tvivl, fordi vi oprindeligt skulle vies kl. 14.30, og der syntes jeg simpelthen tiden var for knap ift. fotografering, bryllupskagespisning og reception. Men 13.30 lyder godt :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først bestilt kirke til kl 14, men så snakkede jeg med min kok, og hun mente at det godt kunne blive for presset når jeg gerne vil ha vi går til bordet kl 18 så nu har jeg rykket kirken til kl 13, så lige pt tænker jeg at tidsplanen er ca sådan:

Kl.13-13,45 kirke.

Kl. 14 folk ankommer til reception, hvor de vil få minis (fine pindemader) mini sandwich, chokolade fortærne med frisk frugt, chokolade,

Ca kl. 15-15,30 bryllupskage og champagne.

Også til til bordet kl 18..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer