Wetlesen

Hvordan gør i med tiden mellem bryllup og middag?

22 indlæg i dette emne

Kære alle,

Jeg søger ideer og gode erfaringer på mit spørgsmål.

Vi skal giftes 14.30. Er ca. færdige ved kirken 15.15 og så skal vi jo have taget billeder i en times tid. Gæsterne kører ud til feststedet. De er der senest 15.45 tror jeg. Men hvad så?? Vi er der jo ikke, da vi skal have taget billeder. Og jeg tænker umiddelbart, at der kommer forret sådan 17.30-18.00 ca.

Men hvad så i tiden mellem 15.45 og 17.30? Som sagt er vi der jo ikke til at starte med.. Jeg overvejede at sørge for noget underholdning imens vi ikke er der. Men det er højst 30-45 minutter. Så er der jo stadig i hvert fald en time.

Hvad gør man?????

Og kan i eventuelt anbefale noget underholdning?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores program er sådan her:

Vielse kl. 13-14

Transport til feststed (14/14.15-15.30)

15.30/15.40 - Ankomst til feststed, hvor vi skærer bryllupskagen for

15.50 - 17.00 - Fotografering

17/17.15 - Velkomstdrinks

17.30/18 - Middagen begynder

Mens vi bliver fotograferet er der kaffe til gæsterne, tid til at mingle og opstillet en fotobod til fri afbenyttelse. De har også mulighed for at tjekke ind på overnatningssteder i nærheden. Én får også til opgave at tage parbilleder med et polaroidkamera, og billederne skal så bruges til at hænge på bordplanen, så folk kan sætte ansigt på hinanden. I tidsrummet er der også engageret nogle veninder til gaveoppakning og notering af hvad der er fra hvem, så gæsterne kan se, hvad der ellers er givet, for vi får nok ikke tid til at åbne gaver. Jeg tænker, at vores gæster sagtens kan få tiden til at gå :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at få taget billederne inden vielsen, da vi gerne vil bruge mest mulig tid sammen med vores gæster.

Der bliver alligevel noget tid mellem ankomst til feststed og middagens start som vi bruger på en gåtur i området. Begge vores familier går ture til stort set alle sammenkomster så det vil bare være en naturlig del af dagen. Og så bliver det jo fantastisk vejr, så man bare har lyst til at være udenfor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden I kommer fra kirken, er kl. 15.30 - I skal jo også lige hilse på alle og der skal evt. kastes ris :) Eller er det en "by vielse", som kun tager 30 minutter?

Så er kl. ca. 16.00, når gæsterne er ved feststedet = ca. 1½ time, de skal underholdes i.

Er det et feststed, hvor gæsterne også skal overnatte og derfor skal tjekke ind?

For hvis ja, så er der ofte også nogle, der gerne vil skifte til endnu mere festtøj og lige rette på håret/makeup'en.

Skal I have bryllupskage som dessert ved middagen? Vi har jo valgt at have reception med bryllupskagen om eftermiddagen, men det er jo også en anden tidsplan, vi har derfor :)

Ellers lyder det fint nok med lidt underholdning i ca. 30-45 min.. Evt. kan I byde dem på et glas, når de når frem + en let sandwich, mens de bliver underholdt?

Eller hvis der er en græsplæne udenfor eller noget, kan I måske have sat nogle havespil op, som folk kan underholde sig med? Kongespil? etc? :)

Mange vil jo også gerne snakke med hinanden, og langt hen ad vejen kan gæsterne godt finde ud af at lige købe en øl/vand i den nærmeste butik og så sidde udenfor og snakke sammen og underholde hinanden. Det var i hvert fald min oplevelse ved det bryllup, jeg var til, sidste sommer.

Ja jeg kan se, at jeg har udeladt lidt information..

Det er i et forsamlingshus, så der er ikke lagt op til fra vores side af, at man kan sove nogle steder.

Bryllupskagen er umiddelbart som dessert indtil videre. Tænker også, at de gerne lige vil have nogle pindemadder eller lignende, når de ankommer, og jeg tænker også, at vi måske skal komme med ud og sige hej og så få taget billeder bagefter. Ej men altså, hvor er der mange ting. :unsure:

Lyder ellers som et hyggeligt bryllup. :-) Det er gode ideer i hvert fald.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Imens vi fik taget billeder fik vores gæster sandwich, snacks m.m. Vi havde underholdning af Claus Reiss, anderledes men rigtig passende og sjovt.

Ham har jeg kigget på. Var han god og var det dyrt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at få taget billederne inden vielsen, da vi gerne vil bruge mest mulig tid sammen med vores gæster.

Der bliver alligevel noget tid mellem ankomst til feststed og middagens start som vi bruger på en gåtur i området. Begge vores familier går ture til stort set alle sammenkomster så det vil bare være en naturlig del af dagen. Og så bliver det jo fantastisk vejr, så man bare har lyst til at være udenfor.

Hmm.. Der er jeg jo nok lidt gammeldags. Så ser I jo hinanden inden vielsen?!

Det lyder fantastisk med en gåtur.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores program er sådan her:

Vielse kl. 13-14

Transport til feststed (14/14.15-15.30)

15.30/15.40 - Ankomst til feststed, hvor vi skærer bryllupskagen for

15.50 - 17.00 - Fotografering

17/17.15 - Velkomstdrinks

17.30/18 - Middagen begynder

Mens vi bliver fotograferet er der kaffe til gæsterne, tid til at mingle og opstillet en fotobod til fri afbenyttelse. De har også mulighed for at tjekke ind på overnatningssteder i nærheden. Én får også til opgave at tage parbilleder med et polaroidkamera, og billederne skal så bruges til at hænge på bordplanen, så folk kan sætte ansigt på hinanden. I tidsrummet er der også engageret nogle veninder til gaveoppakning og notering af hvad der er fra hvem, så gæsterne kan se, hvad der ellers er givet, for vi får nok ikke tid til at åbne gaver. Jeg tænker, at vores gæster sagtens kan få tiden til at gå :-)

En fotobod lyder ellers meget sjovt. :biggrin: God ide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi serverer kaffe og en småkage. Når vi så kommer tilbage, så er der velkomstdrink. Folk kan godt underholde sig selv i en time til halvanden - og ellers er det bare synd for dem. går ud fra, at mange af dem gerne vil snakke med de andre, som de ikke nødvendigvis kommer til at sidde til bord ved.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Imens vi fik taget billeder fik vores gæster sandwich, snacks m.m. Vi havde underholdning af Claus Reiss, anderledes men rigtig passende og sjovt.

Ham har jeg kigget på. Var han god og var det dyrt?
Han kostede 4000 for en halv time og han var rigtig sjov. Kan varmt anbefales.

Om aftenen overraskende min mor og far os med Helle Rasmussen hun er underholdende til desserten, alle hylede af grin..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke vores tidsplan helt på plads, men vi har også en sen vielse enten kl. 15 eller 15.30.

Vi skal derefter ud at have taget billeder, et sted som nok ligger på halvvejen mellem kirken og feststed.

Det vil tage gæsterne en god halv time at køre til feststedet. Ved at min svigermor synes det er rart at der er et slip for hun skal hjem at fodre sine egne 6 hunde, H2B's søsters 2 hunde og vores hund (evt har vi også 2 hunde til den tid) - Så hun skal bruge al den tid der er.

De andre gæster kommer til at skulle mingle/passe sig selv i en lille time inden vi er der. Til de gæster der køre direkte til feststedet (forsamlingshuset) vil der være sat drikkevarer og chips frem. Når vi så er kommet, har hilst på alt og alle samt tjekket at der er styr på det hele, vil vi åbne gaver sammen inden vi går til bords ❤️

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor er det, at gæsterne skal underholdes mellem selve vielsen og festen? Til de bryllupper, som jeg har været gæst til, der har der været vielse, hvorefter parret er taget direkte ud til fotoshoot og gæsterne til reception. Der hygger man sig og taler om vielsen og alle mulige andre ting. Så kommer parret tilbage og man skåler, hilser, siger tillykke igen. Dem, der ikke skal med til festen om aftenen, begynder at tage hjem og så tager festfølget videre :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan se ideen i at underholde sine gæster. Det plejer de at klare fint selv :)

Redigeret af GoldRumble
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det, at gæsterne skal underholdes mellem selve vielsen og festen? Til de bryllupper, som jeg har været gæst til, der har der været vielse, hvorefter parret er taget direkte ud til fotoshoot og gæsterne til reception. Der hygger man sig og taler om vielsen og alle mulige andre ting. Så kommer parret tilbage og man skåler, hilser, siger tillykke igen. Dem, der ikke skal med til festen om aftenen, begynder at tage hjem og så tager festfølget videre :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan se ideen i at underholde sine gæster. Det plejer de at klare fint selv :)

Enig gæsterne behøver ikke at blive underholdt..Mange har måske ikke set hinanden længe og snakken går bare.

Vi gjorde det for vi egentlig skulle ha haft en sanger i kirken (min mands store drøm) men desværre meldte han fra i sidste øjeblik, og manden ville rigtig gerne have lidt sjov, da vi begge elsker comedy ;-) gæsterne fik sig en overraskelse for ingen viste noget og lige pludselig kom Claus gående ind spillende på sin sækkepibe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig gæsterne behøver ikke at blive underholdt..Mange har måske ikke set hinanden længe og snakken går bare.

Vi gjorde det for vi egentlig skulle ha haft en sanger i kirken (min mands store drøm) men desværre meldte han fra i sidste øjeblik, og manden ville rigtig gerne have lidt sjov, da vi begge elsker comedy ;-) gæsterne fik sig en overraskelse for ingen viste noget og lige pludselig kom Claus gående ind spillende på sin sækkepibe...

Jamen, så er var der jo en mening med det :) Det er nok bare det med, at man partout skal underholde sine gæster, som jeg ikke forstår :blink:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at få taget billederne inden vielsen, da vi gerne vil bruge mest mulig tid sammen med vores gæster.

Der bliver alligevel noget tid mellem ankomst til feststed og middagens start som vi bruger på en gåtur i området. Begge vores familier går ture til stort set alle sammenkomster så det vil bare være en naturlig del af dagen. Og så bliver det jo fantastisk vejr, så man bare har lyst til at være udenfor.

Hmm.. Der er jeg jo nok lidt gammeldags. Så ser I jo hinanden inden vielsen?!

Det lyder fantastisk med en gåtur.

Ja, vi bor jo sammen så vi ser hinanden ret tit...

Vi gør bare som vi selv vil. Vi gider ikke traditioner hvis vi ikke kan se en mening med dem :) Vi ved hvem vi vælger at blive gift med, og vi kan godt lide at sove sammen, så hvorfor skulle vi dog ikke gøre det..?

Det er dejligt at gå. Så kan man også gå til bords med god samvittighed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at få taget billederne inden vielsen, da vi gerne vil bruge mest mulig tid sammen med vores gæster.

Der bliver alligevel noget tid mellem ankomst til feststed og middagens start som vi bruger på en gåtur i området. Begge vores familier går ture til stort set alle sammenkomster så det vil bare være en naturlig del af dagen. Og så bliver det jo fantastisk vejr, så man bare har lyst til at være udenfor.

Hmm.. Der er jeg jo nok lidt gammeldags. Så ser I jo hinanden inden vielsen?!

Det lyder fantastisk med en gåtur.

Ja, vi bor jo sammen så vi ser hinanden ret tit...

Vi gør bare som vi selv vil. Vi gider ikke traditioner hvis vi ikke kan se en mening med dem :) Vi ved hvem vi vælger at blive gift med, og vi kan godt lide at sove sammen, så hvorfor skulle vi dog ikke gøre det..?

Det er dejligt at gå. Så kan man også gå til bords med god samvittighed :)

Jeg kan sagtens følge jer. Det er bare sjældent man hører om det. :)

Men ja.. Det er jo ikke sådan, at det er SURPRISE: Her er den person du skal leve resten af dit liv med. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at få taget billederne inden vielsen, da vi gerne vil bruge mest mulig tid sammen med vores gæster.

Der bliver alligevel noget tid mellem ankomst til feststed og middagens start som vi bruger på en gåtur i området. Begge vores familier går ture til stort set alle sammenkomster så det vil bare være en naturlig del af dagen. Og så bliver det jo fantastisk vejr, så man bare har lyst til at være udenfor.

Hmm.. Der er jeg jo nok lidt gammeldags. Så ser I jo hinanden inden vielsen?!

Det lyder fantastisk med en gåtur.

Ja, vi bor jo sammen så vi ser hinanden ret tit...

Vi gør bare som vi selv vil. Vi gider ikke traditioner hvis vi ikke kan se en mening med dem :) Vi ved hvem vi vælger at blive gift med, og vi kan godt lide at sove sammen, så hvorfor skulle vi dog ikke gøre det..?

Det er dejligt at gå. Så kan man også gå til bords med god samvittighed :)

Jeg kan sagtens følge jer. Det er bare sjældent man hører om det. :)

Men ja.. Det er jo ikke sådan, at det er SURPRISE: Her er den person du skal leve resten af dit liv med. :biggrin:

Hehe, nej præcis :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan sagtens lave lidt let underholdning i forbindelse med denne pause men som Gold Rumple også er inde på så plejer gæsterne at være ganske gode til at underholde sig selv og tiden går hurtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Med den her tråd, bliver jeg da helt i tråd om, hvorvidt vores tidsplan er realistisk. Vi skal giftes kl. 14.30 og vielsen tager 30 min. Dernæst tager vi afsted for at få taget bryllupsbilleder, hvilket tager ca. 1 time. Vores gæster tager fra kirken til feststedet, der ligger ca. 10 min. væk. Mit gæt er, at vi er der omkring 16.30, hvor vi skærer bryllupskagen for. Indtil da serveres der kaffe, bobler og snacks for vores gæster. Vi har egentlig planlagt reception for i alt 50 personer, hvoraf 20 kun bliver inviteret med til receptionen. Men hvad mener I, bliver det for knebent med tid? Vi går til bords kl. 18.30, og jeg havde derfor tænkt, at receptionen kommer til at være fra 15.30/16 - 18. Synes det er svært, I forvejen har jeg det lidt dårligt med at invitere nogle med til hele herligheden, mens andre må "nøjes" med reception.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I forhold til jer selv er mit bedste bud at I skal kalkulere med en time til vielsen + riskastning, smalltalk m.v. ved kirken. Dvs. der kan I være fremme ved feststedet ved 16.30-17 tiden som du også selv er inde på og det er fint nok i forhold til de gæster der er med om aftenen. I forhold til de gæster der kun skal med til receptionen bliver det derimod nok lige lige knebent nok fordi de jo kommer for at hilse på og sige tillykke til jer og der skal siges farvel til dem i god tid inden middagen, eks. kl. 18 som du selv er inde på.

Der ville det måske være smartere at I - om muligt - tog direkte til feststedet for så senere at køre ud og blive fotograferet. Så ligger det i luften af receptionsgæsterne bryder op nogenlunde samtidig med jer og de øvrige gæster som skal med om aftenen kan slappe lidt af op til. Derudover giver det mere tid da I i princippet først behøver at være tilbage på stedet lige op til velkomstdrikken. Men det forudsætter selvfølgelig at det passer med den aftale I har med fotografen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til jer selv er mit bedste bud at I skal kalkulere med en time til vielsen + riskastning, smalltalk m.v. ved kirken. Dvs. der kan I være fremme ved feststedet ved 16.30-17 tiden som du også selv er inde på og det er fint nok i forhold til de gæster der er med om aftenen. I forhold til de gæster der kun skal med til receptionen bliver det derimod nok lige lige knebent nok fordi de jo kommer for at hilse på og sige tillykke til jer og der skal siges farvel til dem i god tid inden middagen, eks. kl. 18 som du selv er inde på.

Der ville det måske være smartere at I - om muligt - tog direkte til feststedet for så senere at køre ud og blive fotograferet. Så ligger det i luften af receptionsgæsterne bryder op nogenlunde samtidig med jer og de øvrige gæster som skal med om aftenen kan slappe lidt af op til. Derudover giver det mere tid da I i princippet først behøver at være tilbage på stedet lige op til velkomstdrikken. Men det forudsætter selvfølgelig at det passer med den aftale I har med fotografeD

Vi har fotograf hele dagen, så det burde ikke være noget problem at bytte rundt på rækkefølgen. Og det er måske mere logisk at gøre det i den rækkefølge, som du nævner der, så det skal vi da lige have overvejet:) Så er jeg også ude over, der der med at have det dårligt over at "smide nogen hjem", når der er et naturligt opbrud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer